Bizar, dat aantal. We zijn echt veel te naïef in het westen als ik dat soort aantallen zie.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:36 schreef Jigzoz het volgende:
https://www.facebook.com/Eidcharityqatar
Best populair nog, zo'n salafistisch terreurfonds.
Dat er mensen zijn die afkeer hebben jegens de Westerse normen en waarden daar kan ik inkomen (in de zin van recht op vrijheid van meningsuiting). Maar dat deze mensen dan hier wonen...... Als alles zo slecht is in het "Westen", wat doe je hier dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:57 schreef aegir_de_viking het volgende:
Doel is onder meer om jongeren er lessen te geven in het salafisme, een orthodox-islamitische leer die ingaat tegen veel westerse waarden.
Dit. Ik dacht dat elk mens dat al kon begrijpen, maar blijkbaar is het nog steeds lastig voor nederland.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:13 schreef Ludachrist het volgende:
Buitenlandse financiering van religieuze instellingen moet dan ook gewoon lekker aan banden gelegd worden.
Dat schreef ik een topic geleden ook op.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:21 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die afkeer hebben jegens de Westerse normen en waarden daar kan ik inkomen (in de zin van recht op vrijheid van meningsuiting). Maar dat deze mensen dan hier wonen...... Als alles zo slecht is in het "Westen", wat doe je hier dan?
Zoek een plek in de wereld die wel bij je past.
Komt doordat ze ook veel geld verdelen onder mensen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:36 schreef Jigzoz het volgende:
https://www.facebook.com/Eidcharityqatar
Best populair nog, zo'n salafistisch terreurfonds.
Waar ze veelal illegale middelen mee financieren.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Komt doordat ze ook veel geld verdelen onder mensen.
Geen idee, ik ben benieuwd hoe jij weet waar mensen hun geld aan uitgeven.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar ze veelal illegale middelen mee financieren.
Het is geen publiek geheim dat veel van die zogenaamde 'liefdadigheidsinstellingen' financiers zijn voor illegale mensensmokkel en terrorisme.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben benieuwd hoe jij weet waar mensen hun geld aan uitgeven.
Maar ze zijn dus ook slim genoeg om te geven aan aan normale liefdadigheid vandaar dat ze erg populair zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is geen publiek geheim dat veel van die zogenaamde 'liefdadigheidsinstellingen' financiers zijn voor illegale mensensmokkel en terrorisme.
Standaard tactiek. Waarom denk je dat Hamas zo populair is?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar ze zijn dus ook slim genoeg om te geven aan aan normale liefdadigheid vandaar dat ze erg populair zijn.
Het is vaak een dekmantel. Zo vangen ze illegale immigranten op die ze plaatsen in zogenaamde safe-houses waar ze gratis een halal maaltijd kunnen krijgen en een bed om op te slapen. Maar het blijven illegale praktijken wanneer je illegalen huisvest. Al helemaal wanneer je ze valse paspoorten verschaft. Of ze gaat linken aan specifieke radicale personen die er een eigen agenda op houden. Afhankelijken kun je gemakkelijker indoctrineren en aanzetten tot. Bezie het grotere plaatje.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar ze zijn dus ook slim genoeg om te geven aan aan normale liefdadigheid vandaar dat ze erg populair zijn.
Jouw verhaal is weer zo vreemd. In Nederland is het niet strafbaar om illegalen een bed, bad en brood te geven. Maar ik ben benieuwd naar jouw bronnen dan kan ik me een goed beeld vormen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is vaak een dekmantel. Zo vangen ze illegale immigranten op die ze plaatsen in zogenaamde safe-houses waar ze gratis een halal maaltijd kunnen krijgen en een bed om op te slapen. Maar het blijven illegale praktijken wanneer je illegalen huisvest. Al helemaal wanneer je ze valse paspoorten verschaft. Of ze gaat linken aan specifieke radicale personen die er een eigen agenda op houden. Afhankelijken kun je gemakkelijker indoctrineren en aanzetten tot. Bezie het grotere plaatje.
De vrijheid van vereniging is zo goed als absoluut, mede doordat een vereniging vormvrij is. Als wij samen in de kroeg gaan zitten, kunnen we onszelf in feite al een vereniging noemen. Het is trouwens maar goed ook, want het is een van de pijlers van wat wij onze mooie vrije samenleving noemen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Verder: ik zie niet in hoe je dit kan tegenhouden zonder tegen de vrijheid van onderwijs of vereniging aan te lopen. Ben benieuwd.
Eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vrijheid van vereniging is zo goed als absoluut, mede doordat een vereniging vormvrij is. Als wij samen in de kroeg gaan zitten, kunnen we onszelf in feite al een vereniging noemen. Het is trouwens maar goed ook, want het is een van de pijlers van wat wij onze mooie vrije samenleving noemen.
Goed punt maar volgens mij was het sowieso niet de bedoeling om daadwerkelijk een school te worden. Dat werkt schijnbaar niet, dus zet men het op als naschoolse opvang waar men dan als vereniging 'praat' over salafisme. Dat is natuurlijk een stuk moeilijker te controleren.quote:Met de vrijheid van onderwijs ligt dat toch iets anders, aangezien in de grondwet heel duidelijk het voorbehoud wordt gemaakt dat de verantwoordelijkheid naar de wet leidend is. Iedereen mag zijn school starten - maar je moet je wel aan de regels houden. De door mij aangehaalde school in Amsterdam deed dat niet, Ibn Galdoun deed dat niet en de Democratische Scholen deden dat ook niet. Die zijn dus dicht.
Helaas ben je er daarmee niet. Ook al is het tot op heden voor zover ik weet niet gelukt - het zou theoretisch mogelijk moeten zijn om een kwalitatief goede, maar salafistische school te starten. En daar kun je dan niet veel tegen doen - tenzij er beleidsmatig haat gepredikt wordt of iets dergelijks.
Als dat gaat spelen, dan doen we er denk ik beter aan om te zorgen dat het draagvlak voor zo'n school zo klein mogelijk te houden. Dat doen we trouwens niet slecht op dit moment, gezien het relatief lage aantal geradicaliseerden in ons land vergeleken bij bijvoorbeeld België of Frankrijk.
Misschien hebben we geluk, en overtreden ze wat regels voor hygiëne, gekwalificeerd personeel en andere administratieve lulligheden. Tegen het inhoudelijke is in ieder geval weinig te doen (totdat ze echt gaan haatzaaien of oproepen tot geweld).quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:22 schreef Fir3fly het volgende:
Goed punt maar volgens mij was het sowieso niet de bedoeling om daadwerkelijk een school te worden. Dat werkt schijnbaar niet, dus zet men het op als naschoolse opvang waar men dan als vereniging 'praat' over salafisme. Dat is natuurlijk een stuk moeilijker te controleren.
Tja dan nog, hoe duidelijk is haatzaaien gedefinieerd?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien hebben we geluk, en overtreden ze wat regels voor hygiëne, gekwalificeerd personeel en andere administratieve lulligheden. Tegen het inhoudelijke is in ieder geval weinig te doen (totdat ze echt gaan haatzaaien of oproepen tot geweld).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |