Huurtoeslag heb ik toen 24 maanden over mogen doen idd om terug te betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Krijg nog acceptgiro met uitleg over betalingsregeling. Als over 24 maanden mag dan is maar 40 euro per maand. Of ik moet het van mn spaarrekening halen. Maarja dan hou ik weinig meer over. Dus weet nog niet wat handig is.
Das kaa uu tee.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ahw dat vind ik wel echt rot voor je
Hopelijk helpt de fysio straks
Toen jullie net weg waren kreeg ik die bevestiging van Belastingdienst dat ze idd hele jaar zorgtoeslag van vorig jaar terug willen omdat ik nu bij vriends pensioenfonds in zit. Of ik ff 1135 euro wil aftikken. Ka-ching
Een buffer overhouden op je spaar lijkt me altijd beter. 40 euro pm merk je niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Krijg nog acceptgiro met uitleg over betalingsregeling. Als over 24 maanden mag dan is maar 40 euro per maand. Of ik moet het van mn spaarrekening halen. Maarja dan hou ik weinig meer over. Dus weet nog niet wat handig is.
Mwah regels zijn regels, het is juist wel goed geregeld in NL. Alleen altijd zuur als je terug moeten betalen natuurlijk.quote:
Ik zou ook de terugbetaling per maand doen, ipv van de spaarrekening halen. Een buffer kan altijd handig zijn voor noodgevallen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een buffer overhouden op je spaar lijkt me altijd beter. 40 euro pm merk je niet.
Het rotte is, dat ze er pas naar een paar jaar achter komen dat er iets niet goed gaat.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah regels zijn regels, het is juist wel goed geregeld in NL. Alleen altijd zuur als je terug moeten betalen natuurlijk.
Dat is inderdaad vervelend. Daarom wordt het tijd om alle toeslagen af te schaffen en een basis inkomen te krijgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:40 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Het rotte is, dat ze er pas naar een paar jaar achter komen dat er iets niet goed gaat.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vervelend. Daarom wordt het tijd om alle toeslagen af te schaffen en een basis inkomen te krijgen.
Ja maar ik heb dus helemaal geen recht meer erop omdat mn vriends inkomen nu dus meetelt. Dus dit jaar krijg ik ook al niks meer (meteen stopgezet toen we achter kwamen) Alleen beetje jammer dat we verder onze financiën gescheiden houden. En ja 40 euro pm is misschien beter te doen, al is het toch best veel ook als je uitkering hebt. En heb al zoveel regelingen lopen (eigen risico, studieschuld etc) Maarja spaargeld achter de hand houden is ook wel verstandig. Je weet maar nooit.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Volgens mij verrekenen ze het met je toeslag van volgend jaar, als je wil.
Misschien een budget opzetten voor je uitgaven? Alles lijkt me beter dan van je spaarrekening halen (als je daar geen buffer hebt).quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:56 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja maar ik heb dus helemaal geen recht meer erop omdat mn vriends inkomen nu dus meetelt. Dus dit jaar krijg ik ook al niks meer (meteen stopgezet toen we achter kwamen) Alleen beetje jammer dat we verder onze financiën gescheiden houden. En ja 40 euro pm is misschien beter te doen, al is het toch best veel ook als je uitkering hebt. En heb al zoveel regelingen lopen (eigen risico, studieschuld etc) Maarja spaargeld achter de hand houden is ook wel verstandig. Je weet maar nooit.
Oh? Ik krijg ook nog gewoon zorgtoeslag, terwijl mijn vriend ook een inkomen heeft. We zijn officieel niks van elkaar, wonen alleen samen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:56 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja maar ik heb dus helemaal geen recht meer erop omdat mn vriends inkomen nu dus meetelt.
Bij ons telde het volgens ook al vanaf het samenwonenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Zijn jullie dan nu pas toeslagpartner, Sylvana? Niet al vanaf dat jullie samenwoonden?
Ja idd nu pas. Omdat we verder geen samenlevingscontract ofzo hebben. Gaan binnenkort naar notaris voor geregistreerd partnerschap.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Zijn jullie dan nu pas toeslagpartner, Sylvana? Niet al vanaf dat jullie samenwoonden?
Hier ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij ons telde het volgens ook al vanaf het samenwonen
Hebben wij ook niet. (Heel stom) Maar mijn toeslag wordt al vanaf het moment dat we samenwonen verrekend. Snap niet zo goed waarom dat bij jullie anders is.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja idd nu pas. Omdat we verder geen samenlevingscontract ofzo hebben. Gaan binnenkort naar notaris voor geregistreerd partnerschap.
Hmm dat weet ik ook niet dan.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:26 schreef mootie het volgende:
[..]
Hebben wij ook niet. (Heel stom) Maar mijn toeslag wordt al vanaf het moment dat we samenwonen verrekend. Snap niet zo goed waarom dat bij jullie anders is.
Ahh dat is balen zeg!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:39 schreef LPFAN het volgende:
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ndere-openingstijden
Ik wou er morgen heen, gaat dus niet door
Zo stom hier. Gelukkig gaat mijn zwembad waar ik altijd zwem vanaf maandag weer openquote:
Echt stom idd. Is er eindelijk een hittegolf kun je niet zwemmenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:42 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Zo stom hier. Gelukkig gaat mijn zwembad waar ik altijd zwem vanaf maandag weer open( hele zomervakantie dicht geweest
)
Jah kan wel maar dan moet ik 5 euro betalen bij het zwembad in het dorp en anders is het gratis dus dan wacht ik wel tot maandagquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Echt stom idd. Is er eindelijk een hittegolf kun je niet zwemmen
Ja alleen wordt dan wel weer minder weer geloof ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jah kan wel maar dan moet ik 5 euro betalen bij het zwembad in het dorp en anders is het gratis dus dan wacht ik wel tot maandag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |