abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:21:32 #251
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_164954115
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:20 schreef Orwell het volgende:

[..]

[..]

want dat is wat we blijkbaar waarnemen met objecten die zich van ons verwijderen.
Objecten (vlak) boven de horizon 'dalen' bij verwijdering om uiteindelijk één te worden met die horizon.
En dat mergen vindt (opties) blijkbaar 'bottom-first' plaats.

Waarom zie je, wat jou betreft, de onderkant van de kindervoetjes niet..? curvature?
Wat heeft dat met de hoek te maken? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:23:21 #252
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_164954163
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de hoek te maken? :?
ow sorry, ik bedoel niet onderkant maar onderste deel (de onderste 2 cm)

(5:15)
kijk het anders even..

[ Bericht 1% gewijzigd door Orwell op 29-08-2016 23:30:44 ]
Huig
pi_164954258
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:13 schreef Hochwinter het volgende:
Vandaag voor het eerst gehoord dat er anno 2016 nog mensen zijn die hier in geloven. :o :')

Maar goed, volgens hen is het een complot dus. Maar wat zou het motief voor dit complot zijn? :? (dat vind ik ook niet in de OP terug)
motief is enerzijds geldklopperij door NASA en de zijnen, anderszijds een poging om religie de nek om te draaien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:29:57 #254
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_164954336


[ Bericht 100% gewijzigd door Orwell op 29-08-2016 23:30:17 ]
Huig
pi_164954346
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:13 schreef Hochwinter het volgende:
Vandaag voor het eerst gehoord dat er anno 2016 nog mensen zijn die hier in geloven. :o :')

Zekers, maar het speelt dus nog steeds.
Zo sprak ik een meisje op youtube die dolblij was dat de aarde toch plat is en voelde zich bevoorrecht dat ze dat wist.
Ik vroeg haar waarom ze zich daardoor bevoorrecht voelt.
Ze antwoordde dat het heliocentrische stelsel, waarbij de aarde een nietsbeduidende planeet is in een nietsbeduidende uithoek van het heelal (mijn bewoording) botste met haar religie, die de aarde en de mens in het middelpunt plaatst.
Flat earth haalt dat conflict bij haar weg
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_164954407
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

motief is enerzijds geldklopperij door NASA en de zijnen, anderszijds een poging om religie de nek om te draaien.
Geldklopperij in welk opzicht? En de Russen dan? En wat heeft het met religie te maken? Toen we er achter kwamen dat dat aarde rond is, toen was de kerk toch juist nog erg machtig? Ontkerkelijking is pas iets van de laatste decennia/eeuw. Daarentegen is het al eeuwen bekend dat de aarde rond is.
pi_164954883
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:33 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Geldklopperij in welk opzicht?
NASA ontvangt miljarden aan belastinggeld, die ze dus in eigen zak kunnen steken, minus wat geld voor wat cgi opnames en een bad met daarin ISS.

quote:
En de Russen dan?
Die werken samen met NASA, dus ook in het complot.

quote:
En wat heeft het met religie te maken?
religie zet de aarde en de mens in het centrum, maar het heliocentrische model niet.

quote:
Toen we er achter kwamen dat dat aarde rond is, toen was de kerk toch juist nog erg machtig? Ontkerkelijking is pas iets van de laatste decennia/eeuw. Daarentegen is het al eeuwen bekend dat de aarde rond is.
zie je de korrelatie?
kerk is machtig, illuminatie doorbreekt dat door te zeggen dat de aarde rond is, de ontkerkelijking kan plaatsvinden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:26:12 #258
230491 Zith
pls tip
pi_164955476
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:33 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Geldklopperij in welk opzicht? En de Russen dan? En wat heeft het met religie te maken? Toen we er achter kwamen dat dat aarde rond is, toen was de kerk toch juist nog erg machtig? Ontkerkelijking is pas iets van de laatste decennia/eeuw. Daarentegen is het al eeuwen bekend dat de aarde rond is.
NASA heeft een budget van 1 MILJARD!!!! allemaal dankzij de leugens
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:19:23 #259
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_164956081
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:13 schreef Hochwinter het volgende:
Vandaag voor het eerst gehoord dat er anno 2016 nog mensen zijn die hier in geloven. :o :')
Hi Hochwinter, welkom in dit topic.
Welkom to the new world.

quote:
Maar goed, volgens hen is het een complot dus. Maar wat zou het motief voor dit complot zijn? :? (dat vind ik ook niet in de OP terug)
Onmiddellijk vragen naar het waarom, beter is je inwerken in de materie.
Dan vragen stellen en eventueel tegenargumenten opwerpen.
Succes.
quote:
Ik denk dat dit meest ongeloofwaardig complottheorie is, die ik ooit gehoord heb.
Prima zo rolt iedereen in dit topic.
Eerst ongeloof, dan ridiculiseren, vervolgens willen ze de spinning globe verdedigen.
Vaak op een agressieve manier.
Om vervolgens vast te stellen dat er weinig argumenten zijn voor de spinnende bal.

Het moeilijkste is je Globe-conditionering en indoctrinatie te overkomen.
Vervolgens je trots opzij zetten.

quote:
Het feit dat er volgens mij ook geen goed motief is om hier over te liegen, maakt het nóg onwaarschijnlijker.
Begrijp ik volkomen. Maar oordeel niet alvorens je jezelf hebt geinformeerd.

Welkom.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:22:04 #260
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_164956103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:26 schreef Zith het volgende:

[..]

NASA heeft een budget van 1 MILJARD!!!! allemaal dankzij de leugens
19 miljard per jaar. 60 miljoen dollar per dag.

Maar geld is niet het hoofddoel.

Het gaat veel dieper dan dat.
NASA is de poortwachter.
NASA doet zijn job. Er voor zorgen dat het Heliocentrisch model de enige mogelijkheid is.

Mindcontrol :



[ Bericht 28% gewijzigd door francorex op 30-08-2016 02:08:42 ]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:26:10 #261
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_164956141
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zekers, maar het speelt dus nog steeds.
Ik beloof U. Het zal niet weggaan.
quote:
Zo sprak ik een meisje op youtube die dolblij was dat de aarde toch plat is en voelde zich bevoorrecht dat ze dat wist.
Ik vroeg haar waarom ze zich daardoor bevoorrecht voelt.
Ze antwoordde dat het heliocentrische stelsel, waarbij de aarde een nietsbeduidende planeet is in een nietsbeduidende uithoek van het heelal (mijn bewoording) botste met haar religie, die de aarde en de mens in het middelpunt plaatst.
Flat earth haalt dat conflict bij haar weg
Wijze meid. Maar je hoeft niet deel te nemen aan georganiseerde religie om hetzelfde te ervaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door francorex op 30-08-2016 01:53:12 ]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 01:52:47 #262
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_164956461
Vandaag kwam ik deze video tegen.

Op de vraag of/en wanneer de curve van de Aarde zichtbaar is.

Bijvoorbeeld vanuit een amateur weerballon. Plus minus 32 km
En wat is de verwachte curve van de Aarde vanuit het ISS. 400 km.

Vervolgens wordt met het programma sketchup een model gemaakt, dat aangeeft wat de verwachte curve zou moeten zijn.

Het model wordt vergeleken met de realiteit.

En wat is het resultaat?

(video 2.12 min)

:{w Psssst THE EARTH IS FLAT ! *O*
pi_164957327
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 01:52 schreef francorex het volgende:

:{w Psssst THE EARTH IS FLAT ! *O*
[ afbeelding ]
Dus je kan de maan niet zien bij daglicht?

Wel een hele bijzondere lichtval op deze "aarde" trouwens :')
pi_164957554
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 01:52 schreef francorex het volgende:
Vandaag kwam ik deze video tegen.

Op de vraag of/en wanneer de curve van de Aarde zichtbaar is.

Bijvoorbeeld vanuit een amateur weerballon. Plus minus 32 km
En wat is de verwachte curve van de Aarde vanuit het ISS. 400 km.

Vervolgens wordt met het programma sketchup een model gemaakt, dat aangeeft wat de verwachte curve zou moeten zijn.

Het model wordt vergeleken met de realiteit.

En wat is het resultaat?

(video 2.12 min)

:{w Psssst THE EARTH IS FLAT ! *O*
[ afbeelding ]
Het laatste plaatje is Maya achtig. De Maya's waren wel een slim volk met veel verstand van sterrenkunde.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_164957838
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:52 schreef Wantie het volgende:
Die werken samen met NASA, dus ook in het complot.

Russen die samenwerken met de NASA? :o Waarom zouden ze dat doen?

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:52 schreef Wantie het volgende:
zie je de korrelatie?
kerk is machtig, illuminatie doorbreekt dat door te zeggen dat de aarde rond is, de ontkerkelijking kan plaatsvinde
Maar dat gebeurt pas eeuwen nadat we ontdekte dat de aarde rond is. Het is ook niet een proces dat gelijk in gang gezet wordt. Wat mij betreft is hier dus juist géén correlatie?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:26 schreef Zith het volgende:

[..]

NASA heeft een budget van 1 MILJARD!!!! allemaal dankzij de leugens
Iets meer, maar een paar miljard is echt helemaal niets, in the grand scheme of things. Hier zie ik geen motief in voor iets wat een van de grootste leugens ooit zou zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 01:19 schreef francorex het volgende:
Prima zo rolt iedereen in dit topic.
Eerst ongeloof, dan ridiculiseren, vervolgens willen ze de spinning globe verdedigen.
Weet je, ik sta best open voor vreemde theorieën hoor. De meeste geloof ik niet, maar ik vind het altijd wel interessant. Zo hoorde ik laatst iemand beweren dat de meeste van onze wereldleiders aliens zijn. :D Dit klinkt bizar, en uiteraard geloof ik hier niet in, maar daar zit nog meer logica in als in deze theorie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 01:19 schreef francorex het volgende:
Onmiddellijk vragen naar het waarom, beter is je inwerken in de materie.
Dan vragen stellen en eventueel tegenargumenten opwerpen.
Het is logisch dat je eerst vraagt naar het waarom. Dit zou namelijk een complot zijn wat al over vele generaties loopt, en waar veel mensen bij betrokken zijn. Ook politieke vijanden. Kosten noch moeite worden gespaard om dan een verkeerde voorstelling van zaken te geven. Dit is allemaal bijzonder onwaarschijnlijk. Als er echter een goede reden is om hierover te liegen, kan je je nog voorstellen dat al die mensen die betrokken zijn alles op alles zitten om een leugen in stand te houden (hoe onwaarschijnlijk ook dat iedere betrokken het spelletje meespeelt).

Maar als er niet eens een reden voor is... Tja...
pi_164958330
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 07:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het laatste plaatje is Maya achtig. De Maya's waren wel een slim volk met veel verstand van sterrenkunde.
De weerballon heeft een Fish eye lens, en de horizon bevindt zich onder het midden van de foto. Dus is de horizon concaaf.
En dat zie je ook,de horizon loopt iets hol.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_164958352
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 07:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus je kan de maan niet zien bij daglicht?

Wel een hele bijzondere lichtval op deze "aarde" trouwens :')
Die lichtval is in overeenstemming met de werkelijkheid en laat mooi zien dat díe niet mogelijk is op een platte aarde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_164958445
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 01:19 schreef francorex het volgende:

[..]

Hi Hochwinter, welkom in dit topic.
Welkom to the new world.

[..]

Onmiddellijk vragen naar het waarom, beter is je inwerken in de materie.
Dan vragen stellen en eventueel tegenargumenten opwerpen.
Succes.

[..]

Prima zo rolt iedereen in dit topic.
Eerst ongeloof, dan ridiculiseren, vervolgens willen ze de spinning globe verdedigen.
Vaak op een agressieve manier.
Om vervolgens vast te stellen dat er weinig argumenten zijn voor de spinnende bal.

Het moeilijkste is je Globe-conditionering en indoctrinatie te overkomen.
Vervolgens je trots opzij zetten.

[..]

Begrijp ik volkomen. Maar oordeel niet alvorens je jezelf hebt geinformeerd.

Welkom.
Er zijn alleen maar argumenten voor de Globe.
Bijv de evenaar,als je die meet op jouw platte aarde,dan is hij zo'n 10.000 km te kort!

Trek je een rechte lijn van Australië naar Argentinië,dan ga je over het noordelijk halfrond heen.

Sigma octantis is te zien ten zuiden van Australië,Zuid Afrika en Zuid Amerika, wat niet mogelijk is op een platte Aarde.

Etc. Etc.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_164958993
Hoe kan je met dit model de zon zien ondergaan? Ik zie het als een roterende lamp op grote hoogte die naar benden schijnt.

pi_164959475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:12 schreef .SP. het volgende:
Hoe kan je met dit model de zon zien ondergaan? Ik zie het als een roterende lamp op grote hoogte die naar benden schijnt.

[ afbeelding ]
het model rammelt echt aan alle kanten.
Zo verspreid het zonlicht zich op een wel heel curieuze manier. Maar ook de maan is raadselachtig, aangezien die zijn eigen licht zou produceren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_164959835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

het model rammelt echt aan alle kanten.
Zo verspreid het zonlicht zich op een wel heel curieuze manier. Maar ook de maan is raadselachtig, aangezien die zijn eigen licht zou produceren.
Om maar niet te spreken over de enorme snelheid waarmee het licht en donker wordt op (wat de meeste mensen) het zuidelijk halfrond noemen.

En het is altijd donker in zuid scandinavie!
pi_164961250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die lichtval is in overeenstemming met de werkelijkheid en laat mooi zien dat díe niet mogelijk is op een platte aarde.
Klopt maar daar zal Francorex het vast niet mee eens zijn en weer beginnen over hoe de Nasa, die blijkbaar ook al duizenden jaren bestaat, dit complot in stand houd.

Of het licht op een platte aarde kan bochten maken :')
pi_164961498
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Klopt maar daar zal Francorex het vast niet mee eens zijn en weer beginnen over hoe de Nasa, die blijkbaar ook al duizenden jaren bestaat, dit complot in stand houd.

Of het licht op een platte aarde kan bochten maken :')
Misschien schijnt er wel licht maar is het schaduw van de maan die eroverheen valt. Misschiel bedoelt hij dat, een soort zonsverduistering.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_164961647
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Misschien schijnt er wel licht maar is het schaduw van de maan die eroverheen valt. Misschiel bedoelt hij dat, een soort zonsverduistering.
Kijk dan eens goed naar het plaatje en zie de bijzondere schaduw op een platte aarde, de grote "schaduw zijde" zou niet op die plek kunnen zijn.
pi_164963791
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kijk dan eens goed naar het plaatje en zie de bijzondere schaduw op een platte aarde, de grote "schaduw zijde" zou niet op die plek kunnen zijn.
Hoezo niet? De gebieden die niet lijken te kloppen komt gewoon van de maan vandaan.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')