abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164905598
Chanty nog kunnen slapen?
Goitske koffie?

Gm ik doe met je mee, sac was gisteren niet te genieten. Duidelijk nog moe van de terugreis die een hel was.

Ik was dus bezig met de vakantie was, opruimen, uitpakken. Gisteren verdient niet de schoonheidsprijs.

Ze is vandaag vrolijker wakker geworden op voor een herkansing.
pi_164905683
Hier ook een peuter die vrolijk uit bed kwam,en ik heb zelf goed geslapen, dus moet goed komen vandaag.

Saar kijkt totaal niet om naar het potje, ze wil altijd mee naar de wc, en geeft goed aan dat ze gepoept heeft en zonder luier vind ze heerlijk, maar op het potje?! NEE MAMA NEE!! Ga er vanuit dat ze het vanzelf aangeeft.
S. 2014
J. 2016
pi_164905689
Chanty je mag altijd hierheen vluchten als je het niet trekt he ^O^

Hier ook plaknacht waar vooral Boaz last van had. Zal blij zijn als het afkoelt :Y

En oma's zijn er om te verwennen zeg ik altijd maar die van ons is dus exact hetzelfde als de jouwe :X ... en dan ipv dunne ranja of aangelengde appelsap van die vieze fruitsmoothie of hoe die zooi ook heet. Mijn tanden vallen spontaan uit mujn bek :X . Ik was blij dat Djenna laatst de kindercola uittufte die oma speciaal had gekocht :Y)
pi_164905764
Qoma mag die van ons ook verwennem maar ze hoeven niet tot kotsend gevoerd te worden :o
Laatst zei Jan tegen mijn schoonmoeder: bij mama krijg ik dit niet allemaal hoor _O-
De jongens drinken bij oma meestal optimel of wicky ze heeft een verbod om appelsap te geven want dan gaan ze aan de diarree. Heeft ook een tijd geduurd tot ik Teun ging verschonen en de kapotte billen liet zien met se tekst dit komt omdat je niet naar mij hebt geluisterd en gewoon appel en perensap hebt gegeven en dit is al 3 dagen zo. Is ze zo van geschrokken dat ze het nooit weer heeft gedaan en luistert naar wat ik zeg
  zondag 28 augustus 2016 @ 10:29:42 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164906589
Zowel mijn moeder als schoonmoeder hebben inmiddels wel geleerd om dingen eerst aan mij te vragen :)

Chanty :o :X Sterkte! :*

Wij zijn gister terug van vakantie en vandaag weer even naar Burgers, nog een 3e keer naar de Deep Ocean Monsters..... de cd wordt platgedraaid, de poster geadoreerd en ze zingen alle liedjes mee. Vandaag is ie voor de allerlaatste keer dus vooruit.....
pi_164910697
Ik vind het ook best hard klinken Chanty, dat ze vindt dat hij zich aanstelt met de hond en dat hij zindelijk "moet" worden. Ik ben normaal gesproken heel erg conflictvermijdend, maar daar zou ik toch wel iets van zeggen.

Hier is madam 1x op het potje geweest, en toen vond ze het niet boeiend meer :') En zelf stimuleer ik het ook even niet, want ik heb weinig zin in ongelukjes opruimen als ik ook nog met een baby bezig ben.
pi_164916177
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:45 schreef Amsel het volgende:
Ik vind het ook best hard klinken Chanty, dat ze vindt dat hij zich aanstelt met de hond en dat hij zindelijk "moet" worden. Ik ben normaal gesproken heel erg conflictvermijdend, maar daar zou ik toch wel iets van zeggen.

Hier is madam 1x op het potje geweest, en toen vond ze het niet boeiend meer :') En zelf stimuleer ik het ook even niet, want ik heb weinig zin in ongelukjes opruimen als ik ook nog met een baby bezig ben.
Probeer het wel voor elkaar te krijgen voor de baby kruipt of loopt. Dat potje dat gevuld midden in de kamer staat, heeft vast een erg grote aantrekkingskracht anders ;) :')

Grapje hè, voor de zekerheid.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164916306
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Probeer het wel voor elkaar te krijgen voor de baby kruipt of loopt. Dat potje dat gevuld midden in de kamer staat, heeft vast een erg grote aantrekkingskracht anders ;) :')

Grapje hè, voor de zekerheid.
hier gebruiken ze sowieso de pot niet gewoon hop op de wc
pi_164921517
Chanty, ik hoop dat je het allemaal een beetje overleefd hebt! ;( .

I heeft wel goede nachten gedaan, maar afgelopen week zijn haar middagslaapjes door het warme weer (met name op het kdv) en wennen aan het nieuwe bed (thuis) steeds erg kort geweest. Afgelopen twee dagen heeft ze 's middags steeds twee uur geslapen en de woedeaanvallen en driftbuien zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. _O_ . Wat slaap toch voor een verschil kan maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164921920
De jongste poepte met 7 maanden al op het potje. Tot ze anderhalf was. Toen ging het weer in dr luier :') Misschien dat ze daarom nu niet op de wc of pot. Al gaat ze steeds vaker proberen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_164922649
Wauw! Met 7 maanden O+ jammer dat ze t nu niet meer doet.

Franny, slaap kan idd een wereld van verschil maken, Saar was ook zoveel gezelliger vandaag, vanmorgen bij mijn grootouders niet 1x hoeven waarschuwen dat ze ergens niet aan mocht komen, en vanmiddag lekker samen met de duplo gespeeld, en ik kreeg de hele tijd kusjes op mn buik O+
S. 2014
J. 2016
pi_164923331
Wij hebben momenteel te maken met een gevalletje slaapgebrek en naweeën van het ziek zijn. Het resultaat: twee jongetjes die niet te genieten zijn en een dochter die daar nog een schepje bovenop doet. -O- :(

Ik moest vandaag een livegang van een systeem op mijn werk begeleiden en ik ben van ellende naar het huis van mijn zusje gegaan om te werken. Het was thuis niet te doen. Huilen, drammen, jammeren x3. -O-

Gezeur in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164924287
Oh Nikki, het lijkt me al zo zwaar met een tweeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 28 augustus 2016 @ 21:44:50 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164924643
Nikki :* verder wat Franny zegt inderdaad.
pi_164924912
Oh boh wat zwaar Nikki...

SPOILER
Kwak
pi_164925109
Klinkt heel zwaar Nikki, maar het klinkt ook alsof jullie er wel alles aan gedaan hebben om de situatie "vlekkenloos" te doen verlopen...
Ze is ook pas naar school toch? Hoe gaat het daar?
S. 2014
J. 2016
pi_164925710
Nikki :*
pi_164926687
O bluhhh Nikki,
SPOILER
Met een meidenkwartet
pi_164929309
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Klinkt heel zwaar Nikki, maar het klinkt ook alsof jullie er wel alles aan gedaan hebben om de situatie "vlekkenloos" te doen verlopen...
Ze is ook pas naar school toch? Hoe gaat het daar?
Ze is vorige week gestart in groep 3. Op school gaat het heel goed, ze heeft hoge cito scores en is erg slim. Ik hoorde vlak voor de vakantie dat de juf bijna niet kon geloven dat L een kindje geduwd/geslagen had op de BSO, zo lief is ze dus blijkbaar in de klas. Het lijkt er dus ernstig op dat de situatie alleen thuis zo is. Aan de ene kant ben ik blij dat ze zich op school wel netjes gedraagt, maar ik vind het daardoor wel lastig om iets met een externe te doen, simpelweg omdat ik weet dat ze zich dus wel kan gedragen zoals iemand, in dit geval de juf, van haar verlangt.

SPOILER
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:34 schreef Cathmar het volgende:
O bluhhh Nikki,
SPOILER
Heftig is inderdaad het juiste woord, en dan heb jij er zelfs een paar. :o
pi_164931604
Jan en Teun hebben ook een tijd zo'n periode gehad wat hier hielp is stickers plakken bij goed gedrag einde van de dag alle stickers? Dan een klein cadeautje. Het gaat bog niet vlekkeloos maar wel beter ze wurgen elkaar minder, niet elke dag verdienen ze hun stickers dus ja pech gebad dan
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:04:28 #196
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164934069
Bedankt voor jullie medeleven en vluchtadres (al was dat helaas geen optie want had al gezegd dat ik verder geen afspraken had staan).

Het was echt een enorm lange nacht en dag. Ik had dus bijna niet geslapen door de warmte en de vele muggen. De hond heeft er een dagtaak van gemaakt om iedereen af te lebberen dus Lucas werd om de haverklap in zijn gezicht gelikt en ook Amélie is verschillende keren afgelebberd. Ik ben eigenlijk de hele dag bezig geweest om de hond bij Lucas weg te houden (wat best lastig is omdat hij zo groot en sterk is). Lucas heeft het grootste deel van de dag op de bank gezeten en heeft zijn speelgoed de hele dag niet aangeraakt. Op zich was hij wel vrolijk maar zodra de hond kwam was het paniek. We zijn nog naar buiten geweest langs wat speeltuinen met allemaal ongeschikte glijbanen voor een peuter. En natuurlijk is hij een paar keer hard gevallen want dat kon er ook nog bij -O-

Amélie had twee spuitluiers en heeft dus twee keer in de teil gebadderd en daarnaast nog tig poepluiers (doet ze normaal nooit :')).

En verder was ze veel wakker. Wel heel tevreden maar ik kon haar nergen neerleggen omdat de hond er dan opdook dus had haar de meeste tijd op de arm, waardoor ik weer minder makkelijk kon ingrijpen als de hond langs kwam. En mijn moeder heeft ook wel geholpen de hond weg te ye houden hoor, maar heel goed luisteren doet hij nog niet in al zijn enthousiasme. Blij toen man om 22 uur terug was en we naar huis konden.....

@Nikki: ik heb natuurlijk totaal geen verstand van zesjarigen en helemaal niet van de dynamiek met drie kinderen. Maar zou het helpen om L. Af en toe met een van haar broers op sleeptouw te nemen zodat ze een betere band met hen opbouwt? En wat meer insteken op dat zij de grote zus is en haar thuis of met een uitje wat meer verantwoordelijkheid over haar broers te geven? Waarschijnlijk doen jullie dat ook al wel. Ik vind iig dat jullie het ontzettend goed aanpakken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164934888
Nikki, ik herken het gedrag wat jij benoemt wel (althans, zo op schrift, of het in werkelijkheid overeenkomt is een tweede uiteraard). Mijn oudste heeft zo'n fase gehad toen ze vier was en dat duurde een paar maanden. Daarna vorig jaar nog een keer (weer een paar maanden) en nu net in de zomervakantie (2 weken). Die laatste kon ik achteraf verklaren, door dat haar vriendje op vakantie was :o Je moet niet te snel denken dat het door de thuissituatie komt, het kan dus best iets heel anders zijn. Ze uiten dit soort dingen wel thuis, omdat het daar veilig is.
pi_164935580
Nikki, dat klinkt erg heftig. Fijn dat ze het op school goed doet, maar wat Wup al aankaart, is het juist thuis waar alles tot uiting komt, daar is het immers meest vertrouwd. Ik zou toch vragen of de juf/meester een oogje in het zeil kan houden, of er misschien toch meer speelt op school?

Krijgt ze veel correcties van jullie? Ik zou kijken wat je daar evt van kan negeren. Dat "babybabbelen" lijkt me bv erg irritant, maar misschien is dat het niet waard om te corrigeren, zodat je niet de hele dag aan het politiespelen bent?

En (weet ook niet of jullie dat doen ;)) niet te vaak verwachtingen uitspreken "omdat jíj al groot bent", maar meer haar goede gedrag er in betrekken. Dus liever "wil jij met de vaatwasser helpen? want je helpt altijd zo fijn" dan "wil je helpen, want jij bent groot". Dus liever goed gedrag benoemen dan iets wat ze toevallig is, zonder daar zelf voor te hebben gekozen, als je snapt wat ik bedoel.
pi_164946097
Nikki heftig.

Hopelijk vindt L snel zichzelf weer terug. Al herken ik ook wel dingen.
pi_164947048
Het is ook lastig en misschien zelfs ook averechts werkend om aangesproken te worden op je 'groot zijn' als je je graag klein (als je broertjes) wilt voelen. Het zou inderdaad iets kunnen zijn om even los te laten en je niet druk over te maken, hoe irritant het ook is.

Ik heb een paar oudere zussen en de zus net boven mij (vijf jaar ouder) was erg jaloers op mij: zij had graag de jongste willen blijven. Die jaloezie heeft erg lang geduurd, wel tot (in) de puberteit zelfs. Als het dat inderdaad is, al kunnen er natuurlijk best ook andere dingen spelen, is het niet zo gemakkelijk om helemaal te doorbreken.

Amélietje O+ . Het klinkt allemaal supervermoeidend, Chanty.

Ik had een erg leuke dag met I. die weer in zo'n goede doen is. Vrolijk & lief. Ik maakte deze treffende foto. O+ .

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')