Bron? Cijfers? Want volgens mij hebben die banken de natiestaten zo stevig bij de ballen vast dat we het echt over marginale fooitjes hebben volgens mij (in vergelijking met het geld wat er in om gaat).quote:Op maandag 22 augustus 2016 07:53 schreef Ulx het volgende:
Het leverde de schatkist der britten aardig wat geld,
Wil jij daadwerkelijk je gehele land gaan herinrichten om een sector te bevredigen die bij het minste of geringste weer vertrekt? En die zoals Q al terecht zegt een nog heftiger verpeste huizenmarkt achterlaat?quote:dat ze blijkbaar niet wilden, op.
Je cynisme is dan ook wat misplaatst.
Beste post die ik vandaag gelezen heb.quote:Op maandag 22 augustus 2016 07:49 schreef SpecialK het volgende:
Door de bankensector nog HARDER te pijpen dan we nu al doen. Gewoon de tanden laten verwijderen, huig weg laten halen. Deep throat lessen nemen. En dan gewoon gaan, weet je. Hongerig die CEO's en CFO's helemaal leegschlurpen. Alsof het de hongerwinter is gewoon direct vanaf de mond die klodders zonder slikreflex laten afglijden naar het maagje.
Of... of we behouden onze integriteit en behandelen banken net zoals elk ander bedrijf.
Het gaat toch nooit meer zo worden als in 1700-1900. Zelfs de banken-pijp-central London City is geen wereldmacht geworden. Alles is tegenwoordig globaal.
quote:Op maandag 22 augustus 2016 08:02 schreef SpecialK het volgende:
Randstad is al helemaal verkankert, he? Ik bezit zelfs een huis en ik durf funda niet eens meer te openen. Mijn computer heeft niet genoeg intern geheugen om die nieuwe huizenprijzen op mijn beeldscherm te tonen.
Parijs heeft teveel terreur en niemand spreekt engels. En zirich is geen EU.quote:Op maandag 22 augustus 2016 08:17 schreef arjan1112 het volgende:
Ze komen toch niet.
Hét financieel centrum van de hele wereld zou eigenlijk Zurich moeten zijn.
Denk dat er nu een paar vertrekken naar Parijs, vanuit Londen.
De plunderaars moeten eerst maar een werkvergunning voor de EU zien te krijgen na de Brexit. En dat voorstel, als de britten durven,krijgt een tegenvoorstel vanuit de EU. Iets met polen en vestiging en zo En dat wat was nou net de reden van de Brexit.quote:Op maandag 22 augustus 2016 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben er niet tegen om de plunderaars te plunderen, maar dan wel graag de plunderaars zelf en niet de rest van hun stad.
Er is geen buit voor Henk en Ingrid want het is geld dat zij zelf met werken verdiend hebben. De City verdient geen geld, het haalt geld op.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
De plunderaars moeten eerst maar een werkvergunning voor de EU zien te krijgen na de Brexit. En dat voorstel, als de britten durven,krijgt een tegenvoorstel vanuit de EU. Iets met polen en vestiging en zo En dat wat was nou net de reden van de Brexit.
Dus die plunderaars maak je mooi werkloos als wij de buit binnenhalen en Henk en Ingrid aan de slag gaan met derivaten, put-opties en whatever voor gegoochel. , Een mooie straf voor die snelle jongens en hun gedoe lijkt me.
Of de Brexit wordt gebruikt om het Angelsaksische parasietmodel ernstig te matigen, of de defenestraties van Frankfurt komen nog voor 2030 in de geschiedenisboeken terecht.quote:Of wil je allemaal engelse gelukszoekers hierheen halen? Nee toch? Kijk hoe ze zich gedragen op de bierfiets. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
Want jullie kunnen lollig doen wat jullie willen: De financereuzen vinden de Brexit niet leuk en willen naar het continent.
De haat overheerst de ratio.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:18 schreef Ulx het volgende:
Whatever, dan gaat Henk toch de sportauto's van die beursjongens repareren? Dn Ingrid is een vrouw, die kan wel als schoonmakster. Toch ook prima?
Hoe bedoel je?quote:
Trickle-down Economics. Werkt perfect in de US of A.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:18 schreef Ulx het volgende:
Whatever, dan gaat Henk toch de sportauto's van die beursjongens repareren? Dn Ingrid is een vrouw, die kan wel als schoonmakster. Toch ook prima?
Zijn jullie tegen het binnenhalen van nieuwe werkgevers of zo? Moet er minder werk zijn?quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Trickle-down Economics. Werkt perfect in de US of A.
O dat. Tja. En het VK heeft fuck de EU gezegd en daarom verdienen ze een beloning of zo.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat men liever boos is op bankiers dan dat men kansen wil zien.
Of gewoon de kosten/baten... En hoeveel jaar het duurt om ook maar iets terug te verdienen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat men liever boos is op bankiers dan dat men kansen wil zien.
Nou vertel, hoe valt die analyse uit en waarom?quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Of gewoon de kosten/baten... En hoeveel jaar het duurt om ook maar iets terug te verdienen.
Maakbaarheidsdenken is tegenwoordig vooral een rechtse hobby inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
'Links' krijgt altijd het verwijt van maakbaarheidsdenken in de media. Maar dit is een prachtig staaltje rechts wensdenken en maakbaarheid naar het model van Hong Kong of Singapore.
Overigens is het een nogal verlammend en saboterend verwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |