75% heeft lager IQ dan gemiddeld, 25% hoger, dat geloof ik wel. Ook al is het maar 1 punt lager dan gemiddeld, ben je al verstandelijk beperkt, dus gehandicapt.quote:Op zondag 21 augustus 2016 02:59 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik las ergens dat 75% van de autisten verstandelijk gehandicapt is... Maar dan is 25% van de autisten gemiddeld of hoog begaafd.
Geldt wellicht alleen voor de gediagnostiseerde autisten, derhalve onterechte klacht van TS.quote:Op zondag 21 augustus 2016 03:12 schreef Strangeweirdo het volgende:
[..]
75% heeft lager IQ dan gemiddeld, 25% hoger, dat geloof ik wel. Ook al is het maar 1 punt lager dan gemiddeld, ben je al verstandelijk beperkt, dus gehandicapt.
Link staat in dit topic.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:00 schreef BarryOSeven het volgende:
Waar kan ik me aanmelden voor die sekscursus voor autisten? Lijkt me wel tof.
Je hebt ook een sekscursus voor mensen in de zorg die werken met autisme: http://www.rivierduinen.n(...)sualiteit-en-autismequote:Op zondag 21 augustus 2016 04:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geldt wellicht alleen voor de gediagnostiseerde autisten, derhalve onterechte klacht van TS.
Hmm, ben eigenlijk meer op zoek naar een sekscursus voor autisten die parttime heftruckbestuurder zijn. Maar toch bedankt.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:11 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Je hebt ook een sekscursus voor mensen in de zorg die werken met autisme: http://www.rivierduinen.n(...)sualiteit-en-autisme
Oh dat kan, er staat een link op de vorige pagina waar je wellicht wat aan hebt.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hmm, ben eigenlijk meer op zoek naar een sekscursus voor autisten die parttime heftruckbestuurder zijn. Maar toch bedankt.
Autisme is volgens mij een blokkade in de hersenen. Waardoor je of half mongooltje wordt die de hele tijd loopt te kwijlen met een scheve bek waar niks zinnigs uitkomt. En je alleen afgaat op prikkels zoals muziek op de radio. Of je blijft obsessief steken op bepaalde gedachten en gaat er buitensporig veel aandacht aan besteden. Je hersenen zijn zeg maar krentenbrood. De krenten zijn de neuronen en het brood is wat dit alles verbindt. Als er gaten in dat brood ontstaan (zoals bij Alzheimers) gaan je hersenen niet meer correct functioneren. En dan zijn de symptomen legio. Van retardatie tot genie.quote:Op zondag 21 augustus 2016 02:59 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik las ergens dat 75% van de autisten verstandelijk gehandicapt is... Maar dan is 25% van de autisten gemiddeld of hoog begaafd.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:23 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Autisme is volgens mij een blokkade in de hersenen. Waardoor je of half mongooltje wordt die de hele tijd loopt te kwijlen met een scheve bek waar niks zinnigs uitkomt. En je alleen afgaat op prikkels zoals muziek op de radio. Of je blijft obsessief steken op bepaalde gedachten en gaat er buitensporig veel aandacht aan besteden. Je hersenen zijn zeg maar krentenbrood. De krenten zijn de neuronen en het brood is wat dit alles verbindt. Als er gaten in dat brood ontstaan (zoals bij Alzheimers) gaan je hersenen niet meer correct functioneren. En dan zijn de sympomen legio. Van retard tot genie.
De industrie maakt er zoals je zelf zegt een grijs gebied van. Zo vaag en ingewikkeld mogelijk houden. Dan kunnen zij eraan verdienen. Het dekt de sukkels en de hoogbegaafden onder één noemer = kassa en werkgelegenheid.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:26 schreef IDkaart het volgende:
[..]Kan toch niet dat het zo zwart wit is?
Ja klopt, hoe grijzer hoe beter voor de mensen die er geld aan moeten verdienen. Hierdoor zijn er veel duidelijk onterechte diagnoses.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:31 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
De industrie maakt er zoals je zelf zegt een grijs gebied van. Zo vaag en ingewikkeld mogelijk houden. Dan kunnen zij eraan verdienen. Het dekt de sukkels en de hoogbegaafden onder één noemer = kassa en werkgelegenheid.
Einstein miste toch ook een deel van zijn brein of vergis ik mij nu.
Ja ik vergis mij
Dus niet.quote:Op zondag 21 augustus 2016 02:01 schreef IDkaart het volgende:
Hiermee krijg je voorrang bij de Efteling.
[ afbeelding ]
En op mij...en ik heb al zo weinigquote:Op zondag 21 augustus 2016 21:38 schreef summer2bird het volgende:
Wat fijn om te weten dat mensen jaloers op mij zijn
Die pas is alleen leuk voor de ernstige gevallen die er sowieso al nooit uitkunnen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En op mij...en ik heb al zo weinig
Die pas lijkt me trouwens weinig zinvol, als ik toch al geen voorrang mee kan krijgen
Ik ook niet. Voelt een beetje als "misbruik maken van".quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Die pas is alleen leuk voor de ernstige gevallen die er sowieso al nooit uitkunnen.
Ik zou niet met een opgeheven hoofd voor kunnen dringen in de rij.
Ik zie op internet best veel staan van waar het allemaal voor gebruikt wordt.quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Die pas is alleen leuk voor de ernstige gevallen die er sowieso al nooit uitkunnen.
Ik zou niet met een opgeheven hoofd voor kunnen dringen in de rij.
Ik zie op internet ook best veel staan van waar scheermesjes allemaal voor gebruikt worden.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:26 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik zie op internet best veel staan van waar het allemaal voor gebruikt wordt.
Zelf moralen hebben en niet overal misbruik van maken is ook goed om te hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:26 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik zie op internet best veel staan van waar het allemaal voor gebruikt wordt.
O god, daar zeg je idd watquote:Op maandag 22 augustus 2016 12:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh, en laten we over het gedoe waar je doorheen moet als je je rijbewijs wilt halen maar zwijgen.
Cbr terechte klacht. Ik heb gehoord dat dat "onderzoek" bestaat uit idiote vragen als "heb je vrienden?" en je daar 400 euro voor moet betalen. Dat is geen onderzoek om te kijken of je wel geschikt bent voor een rijbewijs.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zelf moralen hebben en niet overal misbruik van maken is ook goed om te hebben.
Kijk ook eens naar de andere kant, mensen behandelen mensen met autisme vaak anders. Er is vaak tegen mij aangepraat alsof ik een kind van 3 was, mensen praten met degene met wie ik ben ipv mij en praten dan over mij ipv met mij.
GGZ zit je altijd achter je kont aan, overal wordt over je geoordeeld omdat je een diagnose hebt.
Ik sta inmiddels sinds mijn 7e in dossiers en computersystemen.
Anderen doen weer alsof je ineens besmettelijk bent geworden en ontwijken je geheel.
Tis niet iets waar je mee pocht.
Oh, en laten we over het gedoe waar je doorheen moet als je je rijbewijs wilt halen maar zwijgen.
Hoe reageer je als je iemand tegen komt met zwaar autisme? Bestaat zijn/haar labeltje dan ook niet?quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:45 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik ben het eens met TS.
Heb volgens mij al eens in andere topics aangegeven dat ik niet in al die labeltjes geloof. Die zijn er om iemand in een bepaald hokje te plaatsen.
ff serieus, die cursus seks met een autist, dat is niet echt toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |