Jij komt met buiten is +20dB. Zonder enige nuance. Die +20dB ga je alleen halen als je vanuit een goed geïsoleerd huis met HR+ of HR++ glas hebt. Zo niet dan is het verschil binnen buiten een heel stuk kleiner. Of zelfs verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan kan ik ook wel zo'n kutsmiley doen. Een hele golflengte dooft zichzelf.
Je kunt "alles" mee pakken maar buiten de deur krijg je de overtreffende trap in het kwadraat van "alles". Dus dat is geen goed argument.
Draait hier ook een locale webserver op? Of is dit puur de ontvangst kant.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik gebruik deze: https://adsb.im/home
Uiteraard draait daar een webserver op. Het is een all-in-one pakket. Webserver voor de instellingen, via andere poorten kaarten voor AIS en ADS-B en ongetwijfeld ook voor weerballonnen, Acars, VDL2 en HFDL maar die laatste gebruik ik allemaal nog niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Draait hier ook een locale webserver op? Of is dit puur de ontvangst kant.
Ik draai op een OrangeP1 Zero+ "Virtual Radar Server".
Dus ontvanger en webserver op 1 Pi.
ken die nog niet, ga het eens bekijkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik gebruik deze: https://adsb.im/home
Je hebt wel een aparte stick nodig en inderdaad ook een andere antenne, aangezien AIS een heel andere golflengte heeft dan ADS-B. Het kan wel draaien op dezelfde Pi.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 21:29 schreef kree het volgende:
ik was btw ook benieuwd naar die freq om schepen te ontvangen en is AIS. maar lijkt me moet je aparte hebben aangezien andere frequentie. En andere antenne ook.
Het blijft zeer interessant dit om beetje mee te klooien.
klopt ik had dat ook begrepen. maar er is volgens mij geen probleem om 2 of meer van die software defined radio in te pluggen op 1 RPI. alleen ik heb een oude nog en trekt het niet meer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 21:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Je hebt wel een aparte stick nodig en inderdaad ook een andere antenne, aangezien AIS een heel andere golflengte heeft dan ADS-B. Het kan wel draaien op dezelfde Pi.
Goeie, ik zie dat de CPU usage op mijn RPi3B op z'n 30-35% zit. AIS moet dat natuurlijk niet gaan dichttrekken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:04 schreef kree het volgende:
alleen ik heb een oude nog en trekt het niet meer.
Ik had ook nog RPI2 geloof ik voor dit, hij trekt het niet echt meer dus ben al ff off-line ermee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Goeie, ik zie dat de CPU usage op mijn RPi3B op z'n 30-35% zit. AIS moet dat natuurlijk niet gaan dichttrekken.
Voor een eventuele AIS setup zit ik nu te denken aan een RTL-SDR Blog stick. Antenne nog niet over uit.
Maar goed; dit is nog een overweging. Een vorige test was weinig hoopvol en ik heb nog andere 'hobby's' die tijd kosten.
Ik ben ooit begonnen met de allereerste RPi. Maar zodra de FlightAware op het dak kwam hield die het ook niet meer bij. Maar ja; toen waren RPi's nog betaalbaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:37 schreef kree het volgende:
Ik had ook nog RPI2 geloof ik voor dit, hij trekt het niet echt meer dus ben al ff off-line ermee.
Trekt het niet lekker meer zeker niet als je ff wat meer dingen ermee wil met 3d kaartjes lokaal Enzo.
Laat staan meerdere freq tracken met meer sur.
Maar ga er nog even mee rommelen, tis iig leuk hobby projectje en leerzaam ook.
Pin mij er niet op vast.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:39 schreef kree het volgende:
als je nog op handige dingen uit komt. @:iemand91 laat me ff weten
als je wat tegen komt, zelfde als jij ben ik mee begonnen. en is opzicht leerzaam met linux ook.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen met de allereerste RPi. Maar zodra de FlightAware op het dak kwam hield die het ook niet meer bij. Maar ja; toen waren RPi's nog betaalbaar.
[..]
Pin mij er niet op vast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |