abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164652701
Na wat te hebben ge-Googled ben ik er niet echt wijs uit geworden dus wellicht dat hier monteurs zijn of mensen met ervaringen..

Mijn vriendin heeft haar rijbewijs behaald voor automaat en mag dus niet met een handbak rijden. Het is mogelijk om een handbak te verwisselen met een automaat, maar nu mijn vraag:

- wat kost dit ongeveer bij een externe partij?
- is het zelf te doen?
- zo ja, wat is dan zoal nodig?

Het wisselen van eenzelfde bak is vaak goed te doen, maar een heel mechanisme vervangen hebben noch ik noch mijn sleutelende vrienden ervaring in... hier dan iemand?
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
pi_164652789
Zou er niet aan beginnen. Auto verkopen en automaat terugkopen is vele malen goedkoper. Je moet echt veel aanpassen, ook in je interieur. En je moet hem laten herkeuren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 17:55:44 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164652974
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:40 schreef RickHD90 het volgende:
Mijn vriendin heeft haar rijbewijs behaald voor automaat en mag dus niet met een handbak rijden.
Wat zijn dit nou weer voor regels? Welk universum is dit?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_164652988
Volgens mij is het idd best wel ingrijpend, tot het vervangen van de remmen aan toe (sterkere remmen vanwege niet op de motor af kunnen remmen).

Zou het alleen doen als je het zelf een leuk project vindt om te doen.
pi_164653034
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat zijn dit nou weer voor regels? Welk universum is dit?
Dat is een heel normale regel. Mensen die het niet zo goed kunnen, kunnen lessen in automaat en daar een rijbewijs voor krijgen. Maar die mogen niet in een schakelauto rijden. Andersom kan het (uiteraard) wel.

https://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=142
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:00:53 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164653095
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:58 schreef alors het volgende:

[..]

Dat is een heel normale regel. Mensen die het niet zo goed kunnen, kunnen lessen in automaat en daar een rijbewijs voor krijgen. Maar die mogen niet in een schakelauto rijden. Andersom kan het (uiteraard) wel.

https://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=142
The fuck
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_164653331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:40 schreef RickHD90 het volgende:
- wat kost dit ongeveer bij een externe partij?
Reken op serieus geld. Echt serieus geld. Het is niet even het pookje vervangen voor een automaat pook. Ik gok op 5000+ als je het laat doen.

quote:
- is het zelf te doen?
Als je automonteur bent met veels te veel vrije tijd, ja.

quote:
- zo ja, wat is dan zoal nodig?
Als er een versie van je auto te krijgen is met automaat, dan een compleet nieuwe schakelbak. Hele ding er af, nieuwe er op, hopen dat je niet een andere koppeling nodig hebt, hopen dat het uit komt met de plek van je schakelpook. Als het niet uit komt, moet je het gat wat verder openslijpen en de achterkant weer dicht lassen. Dan je halve kabelboom aanpassen, nieuwe boord computer monteren en nog veel meer klusjes die mij zo even niet te binnen schieten.

Kan het? Ja, vaak wel. Kan je het zelf? Als je weet wat je moet doen kan je dit inderdaad zelf, maar dat geld voor alles, van haren knippen tot het schrijven van een computer besturingssysteem vanaf de grond af aan. Je kunt echter beter een klein autotje met een automaat voor haar kopen en haar daar in laten rijden. Denk dat je dan een stuk beter af bent.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_164653648
Niet doen, redenen staan in de posts hierboven. Waarom zou je op de fiets naar zuid Frankrijk rijden als er vliegtuigen, treinen, bussen, auto's en motoren bestaan. Of... Je moet het leuk vinden, maar dan nog kost het vele malen minder om gewoon een automaat te kopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:00:27 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_164654696
Een andere optie zou zijn om haar een rijbewijs te laten halen die haar niet beperkt tot alleen automaten. Afhankelijk van hoe lang het geleden is dat ze haar huidige rijbewijs heeft gehaald, is dit misschien ook te overwegen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_164655097
budget ophogen dus voor een automaat auto :) bedankt voor de input mensen :D had gehoopt dat het met een 1000tje wel kon worden gefixt, maar zo te lezen zou ik eerder op 3000 moeten rekeken ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:00 schreef embedguy het volgende:
Een andere optie zou zijn om haar een rijbewijs te laten halen die haar niet beperkt tot alleen automaten. Afhankelijk van hoe lang het geleden is dat ze haar huidige rijbewijs heeft gehaald, is dit misschien ook te overwegen.
heeft met een medische reden te maken :) anders had ze liever schakel gereden
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:20:40 #11
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_164655471
Begrijp ik hieruit dat je op dit moment helemaal geen auto hebt, maar het jou goedkoper lijkt een schakelauto te kopen en die te laten ombouwen? :D
pi_164655816
ik heb zelf een auto (die overigens gewoon schakel blijft), maar als het ombouwen inderdaad rond 1000 zou kosten zou je dat altijd kunnen meepakken in het budget. er zijn namelijk meer schakelautos dan automaatautos. als je dan een goede (bijvoorbeeld) 206 kan kopen en kan ombouwen tot een automaat, het is omslachtig ja, maar als er 10 206'en zijn van 5000 schakel en 2 van 9000 automaat... dan ben je nog steeds goedkoper uit.

maar het oordeel was al dat ombouwen duurder zou zijn, dus dan wordt het helaas een langere zoektocht voor het budget :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:33:05 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_164655919
3000 zou ik nog goedkoop vinden voor de complete ombouw.

Automaten zijn niet veel duurder toch? Zou wel even goed uitzoeken hoe betrouwbaar de betreffende bak is. Zit nogal verschil in

Alfa selespeed wil je niet hebben bijvoorbeeld
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:40:28 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164656177
Of een early DSG.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_164656301
qua budget en formaat zal het ook niet snel een alfa zijn. ze vind het formaat van haar destijds lesauto prettig (2015 corsa) en wilt ook binnen dit formaat blijven, vandaar dat we een beetje zoeken naar micra's, 206, dat soort bakjes :)

overigens even gegoogled op de alfa bak, komt deze faalfoto naar boven.
zwoel kijkend met de hand op de versnelling, vergetende dat het een automaat is :')
pi_164659148
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
Of een early DSG.
Niet doen. Bende de eerste generatie
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2016 @ 21:16:35 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164659528
Laten we beginnen met de aloude vraag, om welke auto gaat het? Het is een bult werk, zelfs bij oude auto's, maar niet onmogelijk. Heb je iets moderners laat dan maar lekker zitten.

Je bent sowieso een hele smak geld kwijt als je het laat doen. Als je echt handig bent en het is een oud ding kan het heel heel misschien nog te doen zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2016 @ 21:18:44 #18
pi_164659603
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Niet doen. Bende de eerste generatie
Daar komt de term deutsche scheisse getriebe vandaan Chuck moet jij weten :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164659807
Heeft ze code 10 of 15? Bij 15 mag je een handbak met automatische koppeling rijden, dat is goedkoper om in te bouwen. Maar als je nu geen auto hebt, kun je beter een met automaat kopen.

Turquaz heeft het toch geflikt met zijn E36?
.
pi_164659923
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we beginnen met de aloude vraag, om welke auto gaat het? Het is een bult werk, zelfs bij oude auto's, maar niet onmogelijk. Heb je iets moderners laat dan maar lekker zitten.

Je bent sowieso een hele smak geld kwijt als je het laat doen. Als je echt handig bent en het is een oud ding kan het heel heel misschien nog te doen zijn.
nog geen auto, maar we kijken rond micra k11
pi_164659940
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:24 schreef Fer het volgende:
Heeft ze code 10 of 15? Bij 15 mag je een handbak met automatische koppeling rijden, dat is goedkoper om in te bouwen. Maar als je nu geen auto hebt, kun je beter een met automaat kopen.

Turquaz heeft het toch geflikt met zijn E36?
zal het eens nakijken zondag :)
pi_164660119
Ik weet van een e klasse dat eer ook een andere blok in moet omdat de gaten ook gwn niet overeen komen

Wat wel makkelijker is is een automaat met schade kopen en een goedkope handbak en alles overschroeven als het echt zoveel scheelt
pi_164660463
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:43 schreef RickHD90 het volgende:
qua budget en formaat zal het ook niet snel een alfa zijn. ze vind het formaat van haar destijds lesauto prettig (2015 corsa) en wilt ook binnen dit formaat blijven, vandaar dat we een beetje zoeken naar micra's, 206, dat soort bakjes :)

overigens even gegoogled op de alfa bak, komt deze faalfoto naar boven.
zwoel kijkend met de hand op de versnelling, vergetende dat het een automaat is :')
[ afbeelding ]
Tja, je zal 'm toch altijd een keer van P naar D moeten schakelen... ;)
Don't let my username fool you...
pi_164660735
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daar komt de term deutsche scheisse getriebe vandaan Chuck moet jij weten :D
Ik heb zelf ook dsg :')
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2016 @ 21:58:53 #25
pi_164661357
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook dsg :')
Gecondoleerd. Hoeveel updates en platen ben je al verder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')