abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21264285
*rotschop
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:32 schreef Moody het volgende:

[..]

Neehee, asjeblieft zeg

Zo ging de discussie:
1. Ajax-fans deden min over klein ploegje Twente
2. Ik kwam er bij en zei dat klein ploegje Twente weldegelijk charmes had (o.a. op sfeergebied)
3. Ajax-fans wilden ons wijs maken dat de Arena super-sfeervol is en ze bij de top van Europa qua sfeer horen.

Dus ik zeg niet dat Twente superieur is of Ajax inferieur. Ik zeg gewoon dat beide clubs op sfeergebied niet te vergelijken zijn. Ajax moet het gewoon meer hebben van zijn jeugdopleiding, indrukwekkende historie en aanvallend voetbal.
Dat zeg je dus wel.
quote:
Ik vergelijk Twente met Ajax en zeg dat Twente (en alle andere volksclubs) er met kop en schouders bovenuit steekt.
Letterlijk dus.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_21264342
haha, jammer Moody maar daar heeft ie gelijk
pi_21264348
Maar geef me eens ongelijk dan

Als jij mijn woorden mag verdraaien, mag ik toch zeker wel mijn eigen woorden verdraaien??

Helaas draait de discussie nu weer 180 graden om, alleen maar omdat Ajacieden bang zijn om over sfeer te praten.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_21264369
Ik vind 90 minuten tweeeeente twente enschede niet zo sfeervol eigenlijk.
In Southern Sun
pi_21264377
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:38 schreef Moody het volgende:
Maar geef me eens ongelijk dan

Als jij mijn woorden mag verdraaien, mag ik toch zeker wel mijn eigen woorden verdraaien??

Helaas draait de discussie nu weer 180 graden om, alleen maar omdat Ajacieden bang zijn om over sfeer te praten.
Ik nodig je zelfs uit om over sfeer te praten, wat krijgen we nou zeg
En ik verdraai je woorden niet, ik quote je letterlijk!!
In Southern Sun
pi_21264386
Ik ben het met je eens hoor!
Bij Ajax zie/hoor je nooit wat en(alleen) met de CLwedstrijden zie je ze met die maffe (gesponsorde) vlaggetjes zwaaien. Zingen doen ze niet aan.
pi_21264413
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind 90 minuten tweeeeente twente enschede niet zo sfeervol eigenlijk.
Zo staat het misschien op f-side.nl

Stel dat we het zo doen, dan hebben we van de 2 wel de supporters die 90 minuten achter onze club staan i.p.v. 2x 1 minuut. ("Joden Joden" "Ajax Ajax")
'13 |
'14
pi_21264427
De vlaggetjes zijn niet gesponsord. Dat je ze niet hoort zingen begrijp ik niet. En dat de tifo acties niet op tv te zien zijn kan ik niet aan doen, moet je bij de NOS zijn...
In Southern Sun
pi_21264463
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:42 schreef Moody het volgende:

[..]

Zo staat het misschien op f-side.nl

Stel dat we het zo doen, dan hebben we van de 2 wel de supporters die 90 minuten achter onze club staan i.p.v. 2x 1 minuut. ("Joden Joden" "Ajax Ajax")

Zo staat het misschien op tukker.nl

Je hebt blijkbaar geen idee hoe een EC avond er bij Ajax aan toe gaat, een competitieduel wil wel eens wat slapper zijn. Maar dat je 90 minuten lang hetzelfde zingt is eerder hoogst irritant dan sfeerverhogend.

O ja het komt niet van f-side.nl maar van die beker halve finale...
In Southern Sun
pi_21264470
Dat ben ik met je eens, want van de mooie sfeeracties van Twente zie je ook nooit wat op TV!
pi_21264488
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar dat je 90 minuten lang hetzelfde zingt is eerder hoogst irritant dan sfeerverhogend.
Ben ik sterk met je oneens, want ik heb altijd kippevel van trotsheid hierbij
pi_21264550
Ik weet wel dat ik de sfeer van het Estadio Santiago Bernabeu [Real Madrid] niet snel vergeet! Damn, wat een ervaring om in dat [volle] stadion een wedstrijd mee te maken!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_21264622
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:47 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

90 minuten lang hetzelfde? Dat is vreselijk . Alsof je continu naar een bandje luistert
pi_21264623
ADO had als eerste een Kids Club.
Alleen merk je er verder niks van.
Ze hebben wel hun eigen tribune, maar je ziet nooit die mascotte ofso.
[14.gif]
pi_21264636
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:47 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Nja, het klinkt in het begin inderdaad even mooi. Net zoals ik, hoe erg het dan ook mag zijn, het "niets is sterker dan dat ene woord" imposant vind. Maar ook maar even. Hoe langer het wordt, hoe monotoner en hoe irritanter..
In Southern Sun
pi_21264675
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:54 schreef VoreG het volgende:

[..]

90 minuten lang hetzelfde? Dat is vreselijk . Alsof je continu naar een bandje luistert
Dat vind jij, ik vind het juist geweldig. Maar verschil in mening kan en mag er natuurlijk zijn (zonder dat zou het saai worden hier )
Daarnaast is 90 minuten natuurlijk overdreven, er zijn nog tal van andere songs om onze club aan te moedigen
pi_21264718
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:56 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Dat vind jij, ik vind het juist geweldig. Maar verschil in mening kan en mag er natuurlijk zijn (zonder dat zou het saai worden hier )
Ik blijf mezelf herhalen
pi_21264741
Nou, dan doe ik dat ook
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:09:13 #119
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_21264938
toen ik klein was gingen we 2 uur van te voren richting het stadion en daar zagen we wel op welke tribune we belanden. een kaartje kostte nog geen 5 gulden en overal in het stadion werd gezongen en gesprongen.
iedereen hing in de hekken en stadionverboden bestonden niet. alleen de scheidsrechter moest het ontgelden, maar op een leuke manier. de scheidsrechter had niet gelijk tientallen ziektes maar werd op een grappige manier te kijk gezet.

tegenwoordig zijn er nog maar 2 vakken waar gezongen en gestaan wordt. de rest van het stadion bestaat alleen nog maar uit klapvee; bij opkomst van de spelers klappen, bij een doelpunt en na afloop. (wat de uitslag ook is). als je kijkt naar de tribunes waar niet gezongen wordt zit daar nog hetzelfde volk als 10 jaar geleden. trotse vaders met hun zoontjes, om hun club aan hun kinderen te laten zien. maar zingen zit er niet meer in; stel je voor dat de buurvrouw dat ziet...

qua sfeer wordt het nu wel weer steeds beter in ons stadionnetje. gelukkig zijn er hoop jongeren die dingen organiseren.

Ons bestuur werkt alleen niet echt mee. nu huppelt er net als bij onze buren in arnhem een mascotte op het veld. "leuk voor de kinderen." maar een belediging voor de echte supporters, want sfeer maken doe je zelf.

er zijn zelf vakken waar een rookverbod heerst in ons stadion. oké, het gaat hier om de vakken van de kidsclub, maar daar wordt je toch niet goed van? én dan begin ik nog niet eens over het bier-verbod...
ook beloofde het bestuur al vanaf 1999/2000 na veel klachten dat de Spinnekop weer een staantribune zou worden. dit is echter nog steeds niet gebeurd.

Vroeger was alles anders... .
pi_21275563
Ik vind dat twente op het gebied van zang absoluut nummer 1 is. Geen enkele andere supportersbeweging in Nederland zingt zoals zij dat kunnen doen. Dat het soms eentoning is maakt niet uit, omdat het orgineel is(lees: nog niet overgenomen door andere NL clubs). Zondag weer naar enschede, ben benieuwd....
pi_21275785
Langere tijd een zelfde lied aanhouden (met hoog volume uiteraard) is een gaaf gevoel. Soms klinkt bij FC Den Bosch minutenlang hetzelfde (en dus eentonige) lied, maar ik vind het dan hoe langer hoe indrukwekkender worden. Al snel krijg ik er een trots gevoel bij en kan mijn glimlach vaak niet onderdrukken .

Ook naar mijn mening is FC Twente op zanggebied de nummer 1 van Nederland. In de live-wedstrijden van de Amstel Cup e.d. hoor je altijd grote delen van de wedstrijd massaal gezang; kippenvel!
pi_21278050
Bedankt voor de support

En aan Da_Sandman: Twente heeft een stuk of 6-8 vaste nummers per wedstrijd die afgewisseld worden gezongen, dus 1 liedje 90 minuten lang is wat overdreven. Het is net wie er begint en met welk lied, deze wordt overgenomen door de rest van Vak-P en vlak daarna door ruim de helft van het stadion (eigenlijk alles behalve de bobo-tribune). We hebben geen vast schema en het wordt sterk bepaald door de liedjes van het uitvak en gebeurtenissen op het veld.

Het gaat dus allemaal spontaan en 100% achter de club. Spreekkoren zijn bijna alleen het resultaat van jochies van 14 die een stickie hebben gerookt. (zoals bij elke club gok ik...) Tifo-acties worden ook vrijwel altijd door de Ultra's betaald (die zijn geld van de supporters krijgt)

[ Bericht 20% gewijzigd door Moody op 14-08-2004 07:24:17 ]
'13 |
'14
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 19:31:39 #123
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_21288327
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:41 schreef tukkeronline het volgende:
Ik ben het met je eens hoor!
Bij Ajax zie/hoor je nooit wat en(alleen) met de CLwedstrijden zie je ze met die maffe (gesponsorde) vlaggetjes zwaaien. Zingen doen ze niet aan.
je weet duidelijk niet waar je over praat.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')