abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164932394
Vezels hebben dat effect soms. Vooral als je ze een tijdje niet hebt gegeten. Of grote maaltijden, bijvoorbeeld een hele pizza. Het kan ook nog door al het zout komen in pizza en brood dat je vocht vasthoudt.

Waarmee ik wil zeggen dat het niet hoeft te betekenen dat je intolerant bent.
pi_164932417
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

http://www.glycemische-index.com/

Heeft van alles met je suikerspiegel te maken, het is een moeilijk verhaal wat ik zelf niet al te best uit kan leggen omdat ik daar geen achtergrond in heb, maar het komt er op neer dat door "snelle"koolhydraten (witte deegproducten bijv) je suikerspiegel kort gaat pieken en dan direct daalt.
Daar krijg je honger door, en ikzelf word daar slaperig/lui van.
Je lichaam breekt het inderdaad te snel af, waardoor je suikerdipjes krijgt.
pi_165027984
Oké ik dacht dat de problemen die ik heb te maken kunnen hebben met de pil... (WeCare goedkoop merk, schijnt vaker voor problemen te zorgen door de goedkope hulpstoffen die er in zitten.) Ik heb zondag de laatste pil geslikt, vanaf maandag stopweek, maar zeker vandaag dezelfde soort buikpijn als vandaag. :') En dezelfde soort misselijkheid.

FML nergens is een aantoonbare verklaring voor.
pi_165028946
Mensen die een plakje brood een snede noemen :')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 10:15:47 #30
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_165031041
nu heb ik trek in pizza.

bedankt he.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_165031811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:15 schreef Jimbo het volgende:
nu heb ik trek in pizza.

bedankt he.
Haal pizzadeeg bij de Aldi, die is echt lekker. :D
pi_165034948
Oké ik heb vanochtend alleen twee snedes brood gegeten en ik heb buikpijn en ben kapot misselijk, dit is echt niet leuk meer. X_x

Maar herkennen jullie dit ook behalve een opgezette buik of niet? Lijkt me niet dat iedereen net als ik maar brood en zo blijft eten terwijl diegene er eigenlijk niet tegen kan of zo.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 15:22:44 #33
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_165036993
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:06 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Haal pizzadeeg bij de Aldi, die is echt lekker. :D
done!
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 15:22:58 #34
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_165037004
tevens allergie voor gist?
pi_165037379
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:08 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja ik ook, en ook bij noedels

Waarom werkt je navel eigenlijk niet als ventiel ;(
Daarom heb ik een navel piercing. Als je dan het sieraad eruit haalt heb je een heel klein gaatje. Als ik dan een opgeblazen buik heb na de lunch door brood. Ga ik even buiten een sigaret roken en haal ik het sieraad eruit. Wel buiten doen want het kan behoorlijk stinken!
pi_165041518
Het kan zijn dat de ingrediënten je letterlijk opblazen, doordat je meer gas aanmaakt. Allerlei voedingsmiddelen kunnen hierin resulteren: appels, uien, ei, koffie, alcohol, etc. Ik weet dat ik sterk reageer op ui, welke soort dan ook. Aanverwante soorten als prei dan weer niet.
1 + 1 = blauw
pi_165138046
Maar hebben jullie ook andere opmerkelijke reacties? :?
pi_165238035
Volgens mij heb ik obvious iets met lactose. :') Ik ga maandag naar huisarts want dit gaat te ver.
  zondag 11 september 2016 @ 18:27:37 #39
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_165251556
ik heb gemerkt dat ik reageer op tarwe/rogge ed. en niet op spelt. Buikpijn, opgezwollen buik. bij pasta/pizza/brood/koekjes ed.
pi_165264544
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_165280885
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je lichaam breekt het inderdaad te snel af, waardoor je suikerdipjes krijgt.
Onzin. Reactieve hypoglycemie bij mensen zonder diabetes is een sprookje.

quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

http://www.glycemische-index.com/

Heeft van alles met je suikerspiegel te maken, het is een moeilijk verhaal wat ik zelf niet al te best uit kan leggen omdat ik daar geen achtergrond in heb, maar het komt er op neer dat door "snelle"koolhydraten (witte deegproducten bijv) je suikerspiegel kort gaat pieken en dan direct daalt.
Daar krijg je honger door, en ikzelf word daar slaperig/lui van.
De waarde van de glycemische index is totaal niet betrouwbaar, aangezien de waarde steeds verschilt bij inname van hetzelfde product. Een product dat als laag-glycemisch beschreven wordt, kan op een ander willekeurig moment weer een hoog-glycemisch effect hebben op het lichaam, terwijl je zou verwachten dat de bloedsuikerspiegel hetzelfde zou reageren als je op willekeurige momenten hetzelfde product eet. De slaperigheid/luiheid is ook niet gerelateerd aan een bepaald product met een bepaalde glycemische index.

[ Bericht 29% gewijzigd door Rami. op 12-09-2016 22:02:20 ]
pi_165280990
quote:
Je kan relatief makkelijk via een genentest kijken of je tot de risicogroep hoort...
Als je die genen niet hebt is de kans op coeliakie bijna nul.
pi_165462993
Ik heb al een paar dagen geen zuivelproducten gegeten en echt al veel meer energie... heb gewoon de hele dag in den haag gestaan, daarna een soort werkstuk gemaakt en ben nog niet moe.

Helaas merk ik toch weer nu in bed klachten maar donderdag heb ik een afspraak bij de huisarts :D ben toch wel benieuwd wat het nou is en hoop dat ik een antwoord krijg :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')