abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165185133
Nee dacht ik al! Dat vocht komt gok ik uit dat deel waar in hem in moet duwen en dat daar dus nog wat vocht van het afwassen/uitkoken in zat.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165219375
Ze lijken op elkaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:09:58 #103
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165219708
Dat doen ze zeker O+
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:19:22 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165219836
Hahaha helemaal onder de melk O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165220063
Ik wil de komende weken kijken of ik al wat colostrum kan 'kolven' en lees dat je het kan opzuigen met een spuitje en met spuitje en al invriezen. Wat voor spuitjes zijn dat en waar haal ik ze?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:51:51 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165221749
Of gewoon bij je apotheek.
pi_165224277
Dank! Weet iemand ook het mechanisme waarom bij zwangerschapssuiker het 'risico' op moeten bijvoeden groter is? Is dat vanwege mogelijk verstoorde huishouding bij uk?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_165224846
Omdat je kind gewend is aan grote hoeveelheden suiker en dus relatief te weinig kan binnenkrijgen na geboorte.
pi_165225035
Check, en dat risico is kleiner wanneer je suiker helemaal onder controle is met dieet neem ik aan?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_165227647
Logischerwijs wel, maar of dat in de praktijk ook zo is, durf ik niet keihard te stellen.
pi_165227834
We willen een dagje met alleen onze 6jarige naar de Efteling binnenkort.

Kolven kan las ik al. Telefonisch hoorde ik al dat er ook een koelkast is maar geen vriezer voor mijn koel elementen voor de terugweg. Het is 3 kwartier rijden dus dat lijkt mij te lang om uit de koelkast halen en thuis er weer in om vers te houden / in te vriezen?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165228026
Oh ik kolf regelmatig onderweg of in een ziekenhuis even tussendoor en meestal gooi ik de flesjes dan gewoon in mn tas (anders vergeet ik ze namelijk :X ). Het komt wel eens voor dat ze dan ongekoeld een uur of 3-4 in die tas zitten.

Mn kind doet het nog! :+
:)
pi_165228670
Je kunt je melk ook zeker 5 uur ongekoeld bewaren, dus als je 's ochtends een bevroren icepack meeneemt, is dat prima voor een dagje efteling.
En verder moet je je altijd maar bedenken dat als die van mignonne het nog doen, dat we nog veel speelruimte hebben :+
pi_165230125
Ik had ook geen vriezer op mijn werk en zette kolftasje plus elementen gewoon in de koelkast. Ik ben meestal een uur onderweg van kantoor naar huis, maar zelfs op de warmste dag waren de koelelementen nog niet helemaal ontdooid.

Ik ging om 7.30 de deur uit, tussen ca. 9 en 16.30 uur stond alles in de koelkast en dan tussen 18 en 18.30 weer thuis. Nooit een probleem gehad!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165230691
Er had laatst toch ook iemand gevlogen met gekolfde melk? Ik vlieg vanaf Barcelona dus dat is sowieso al 3 uur in de lucht en dan nog inchecktijd en reistijd in Nederland. Het kan tot een liter in m'n handbagage mee maar zonder koelelement. Kan je vragen het in het vliegtuig te koelen?
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:33:16 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165231259
Ik heb in maart jl. gevlogen met 2 liter gekolfde melk als handbagage (Turkse douane keek er niet eens naar). Ik vloog met KLM. Ze kunnen niet garanderen dat ze het kunnen koelen. Ik had nog geluk, het kon wel, maar pas na het uitserveren van de maaltijden en drankjes vanwege beperkte ruimte in de koelkast. Wat je verder zou kunnen doen is 2 voedingen invriezen zodat dat als koelelement fungeert, die moet je dan vermoedelijk wel weggooien daarna.
Vluchttijd BCN - AMS is trouwens 2 uur, of vlieg je een minder toeristische route?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165231801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:49 schreef WupWup het volgende:
Je kunt je melk ook zeker 5 uur ongekoeld bewaren, dus als je 's ochtends een bevroren icepack meeneemt, is dat prima voor een dagje efteling.
En verder moet je je altijd maar bedenken dat als die van mignonne het nog doen, dat we nog veel speelruimte hebben :+
Jeweets :Y)

Ik wilde eerst zeggen dat ie nog nooit ziek was geweest maar das niet helemaal up to date meer :+ maar hey, t kwam niet door de melk!
:)
pi_165231932
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb in maart jl. gevlogen met 2 liter gekolfde melk als handbagage (Turkse douane keek er niet eens naar). Ik vloog met KLM. Ze kunnen niet garanderen dat ze het kunnen koelen. Ik had nog geluk, het kon wel, maar pas na het uitserveren van de maaltijden en drankjes vanwege beperkte ruimte in de koelkast. Wat je verder zou kunnen doen is 2 voedingen invriezen zodat dat als koelelement fungeert, die moet je dan vermoedelijk wel weggooien daarna.
Vluchttijd BCN - AMS is trouwens 2 uur, of vlieg je een minder toeristische route?
Oh, in mijn herinnering was het langer :')

Maar dat invriezen vind ik een goed plan! Ik vlieg samen met m'n baas maar weet niet of ik hem nog wat melk mee wil laten nemen dus alles wat ik mee krijg is wat mij betref alleen maar een bonus. Als het goed is heb ik op de dag van het vliegen een koelkast tot m'n beschikking dus dan is het gewoon gekoeld.
pi_165232865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:13 schreef Dot. het volgende:
Er had laatst toch ook iemand gevlogen met gekolfde melk? Ik vlieg vanaf Barcelona dus dat is sowieso al 3 uur in de lucht en dan nog inchecktijd en reistijd in Nederland. Het kan tot een liter in m'n handbagage mee maar zonder koelelement. Kan je vragen het in het vliegtuig te koelen?
Op Eindhoven airport heb ik een keer gehad dat ze het flesje moedermelk in een of ander apparaat gingen screenen. Was prima natuurlijk, maar koste ons wel veel tijd (die we eigenlijk niet meer hadden).
Niet bedacht om te vragen het in het vliegveld te koelen, was ook alleen maar reserve voor onderweg, dus daarna weggegooid.
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:31:54 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_165234544
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:27 schreef Sull het volgende:

[..]

Op Eindhoven airport heb ik een keer gehad dat ze het flesje moedermelk in een of ander apparaat gingen screenen. Was prima natuurlijk, maar koste ons wel veel tijd (die we eigenlijk niet meer hadden).
Niet bedacht om te vragen het in het vliegveld te koelen, was ook alleen maar reserve voor onderweg, dus daarna weggegooid.
echt waar? Dat screenen duurde hier nog geen vijf minuten (ook Eindhoven airport)
disclaimer
pi_165287703
Ik heb (vind ik) zo'n leuk borstenfilmpje van Hielke die ik met niemand kan delen. Want zo op Facebook gaat me ook te ver en hier is het ook te bloot, want dikke tepels enzo. Maar nou ja. Hij is zo leuk O+

:')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165296024
De jongens zijn 6 maanden, dat betekent dat ik ook alweer 6 maanden kolf. Ik ben dit weekend voor het eerst met ze weg geweest en kon daar minder vaak kolven. Ik merk nu dat m'n productie weer is afgenomen en twijfel zo wat te doen nu.

Óf ik ga komende dagen veel powerpumpen en extra domperidon nemen om weer terug op het oude niveau te komen (wat nog maar 50/50 bv/kv was, nu is het 3 van de 8 maaltijden) óf ik ga het zo laten en richting afbouwen.

Zoals bij velen speelt het schuldgevoel op de achtergrond, het is toch het beste... Zeker m'n kleine die nog wat in te halen heeft kan het goed gebruiken. Anderzijds beginnen ze nu ook met fruit- en groentehapjes, dat vers maken en geven kost óók best veel tijd. Mn hele dag draait om voedingen en verzorging. En dat is best een beetje vermoeiend...

Ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik moest het even van me afschrijven. Het maakt me nog steeds wel een beetje sip dat het me nooit gelukt is genoeg voor beide te krijgen. Het liefste zou ik door gaan tot ze gecorrigeerd 6 maand zijn (november) en een ideale wereld tot één jaar. Ik kan geloof ik wel wat steun en advies gebruiken...
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:29:34 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165297205
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik vind het ontzettend knap dat je al 6 maanden borstvoeding geeft met een tweeling en alle persoonlijke omstandigheden er nog naast! Wat heb jij je kindjes veel gegeven en het is echt echt echt niet nodig om je slecht te voelen over dat je niet genoeg melk had voor twee kindjes. En als je besluit af te bouwen doe je ze ook echt niet tekort. Je hebt ze al zoveel gegeven en wat meer tijd en energie voor jezelf zou je kinderen denk ik ook ten goede komen toch? Lastige keuze want snap heel goed dat je het in jouw ogen beste voor je kind wil :* maar welke keuze je maakt; je doet al het beste voor ze.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165302434
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:39 schreef Madivi het volgende:
De jongens zijn 6 maanden, dat betekent dat ik ook alweer 6 maanden kolf. Ik ben dit weekend voor het eerst met ze weg geweest en kon daar minder vaak kolven. Ik merk nu dat m'n productie weer is afgenomen en twijfel zo wat te doen nu.

Óf ik ga komende dagen veel powerpumpen en extra domperidon nemen om weer terug op het oude niveau te komen (wat nog maar 50/50 bv/kv was, nu is het 3 van de 8 maaltijden) óf ik ga het zo laten en richting afbouwen.

Zoals bij velen speelt het schuldgevoel op de achtergrond, het is toch het beste... Zeker m'n kleine die nog wat in te halen heeft kan het goed gebruiken. Anderzijds beginnen ze nu ook met fruit- en groentehapjes, dat vers maken en geven kost óók best veel tijd. Mn hele dag draait om voedingen en verzorging. En dat is best een beetje vermoeiend...

Ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik moest het even van me afschrijven. Het maakt me nog steeds wel een beetje sip dat het me nooit gelukt is genoeg voor beide te krijgen. Het liefste zou ik door gaan tot ze gecorrigeerd 6 maand zijn (november) en een ideale wereld tot één jaar. Ik kan geloof ik wel wat steun en advies gebruiken...
Ik vind het echt superknap van je dat je zover bent gekomen. Ik denk niet dat ik het je na zou doen eerlijk gezegd.

Hoeveel energie heb je nog? Je hebt al zoveel gedaan om de jongens borstvoeding te geven, dat hebben ze allemaal maar mooi gekregen! Het is echt geen falen om het zo te laten en niet weer op te krikken. Veel sterkte met je keuze :*

Stormqueen, zo lang zou het ook geduurd moeten hebben als ik er aan gedacht had dat het in mijn tas zat. Nu ging alles overhoop :@ En we waren al laat, stress etc :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')