Originele OP:quote:Boerkini verboden op strand van Cannes
De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.
Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme
"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.
Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
En er is nóg een badplaats bij in Frankrijk die boerkini's verbiedtquote:Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig
Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.
Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtmlquote:Na de Franse stad Cannes, heeft ook een tweede badplaats aan de Côte d'Azur, Villeneuve-Loubet, het dragen van een boerkini op het strand verboden. Dat meldt de burgemeester van de badstad vandaag.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtmlquote:Drie vrouwen en het Collectif contre l'islamophobie en France (CCIF) stapten naar het gerecht tegen de beslissing van de Franse filmstad. Ze vonden dat die illegaal was en eisten de opheffing ervan. De administratieve rechtbank van Nice heeft zaterdag echter hun verzoek verworpen. Volgens de rechtbank is de beslissing van de gemeente in regel met de wet op laïciteit.
Want boerkinidraagsters zijn een ras?quote:Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Wat een vieze racist die burgermeester.
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 04:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Want boerkinidraagsters zijn een ras?
quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineert zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:22 schreef Oversight het volgende:
[..]Geweld, onderdrukking, haat tegen striptekenaars, intolerantie, en een issue met alles waar Gillette op staat?
Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:43 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.
Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Wat een vieze racist die burgermeester.
ik denk dat jij maart volgend jaar nog harder huilt als Geertje vol op zijn bek gaat en links eindelijk weer kan gaan regerenquote:Op maandag 15 augustus 2016 05:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt.
Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:55 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!
Groetjes Henk de PVV tokkie #metenmet2maten
Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamersquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.
Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geestquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamers
het is maar wat je liever hebt
gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimerenquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:09 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geest
Stop nu gewoon, het begint een beetje genant te worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 06:14 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimeren
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
elke minderheid die gediscrimineerd wordt is vreselijk. Ook jodenquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
Kennelijk zijn er dan meer gestoord idioten van IS dan vreedzame (quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
Laïcité wordt op Joden toegepast, het is wet in Frankrijk en dus op iedereen van toepassing. Het zijn de boerkinimoslimas die menen boven de wet (en de rechtsstaat) te mogen staan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
Dan is het op zijn minst opvallend dat 1,6 miljard moslims niet in staat zijn 10.000 geloofsgenoten in het gareel te krijgen. Ofwel: wat houdt dat "tegen IS" zijn feitelijk in? In elk genoeg niet voldoende om geloofsgenoten van IS aan te geven (Molenbeek) of solidair te zijn met niet-moslims die tegen IS zijn (gewoon effe niet met je burkini op het strand als een olifant in een porcelijnkast).quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Moslims zijn evenmin een ras.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ze hebben onderhand al organisaties in 18 landen en gaan uitbreiden naar 24 landen. Dat kan niet met 10.000 gestoorde idioten. Dat zijn 100.000en gestoorde idioten met de ondersteuning van miljoenen. En dan nog de mensen die het allemaal wel best vinden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Is opvallen en provoceren dan fout of zo?quote:Op maandag 15 augustus 2016 08:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Moslims zijn evenmin een ras.
Die moslims trouwens die schijt hebben aan alles wat een Franse burgemeester symboliseert, zoals de rechtstaat en democratie.
Als de boerkini op het strand van de rivièra uitdrukt waar de islam voor staat, zou ik toch wel willen weten waar in de Koran staat dat moslima's moeten provoceren door op te vallen - was juist de sluier er niet voor bedoeld om *niet* de aandacht te trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |