abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2016 @ 04:11:37 #1
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164542906
quote:
Boerkini verboden op strand van Cannes

De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.

Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme

"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.

Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
Originele OP:
quote:
Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig

Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.

Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
En er is nóg een badplaats bij in Frankrijk die boerkini's verbiedt *O*
quote:
Na de Franse stad Cannes, heeft ook een tweede badplaats aan de Côte d'Azur, Villeneuve-Loubet, het dragen van een boerkini op het strand verboden. Dat meldt de burgemeester van de badstad vandaag.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml

De gang naar het gerecht heeft niet mogen baten :W
quote:
Drie vrouwen en het Collectif contre l'islamophobie en France (CCIF) stapten naar het gerecht tegen de beslissing van de Franse filmstad. Ze vonden dat die illegaal was en eisten de opheffing ervan. De administratieve rechtbank van Nice heeft zaterdag echter hun verzoek verworpen. Volgens de rechtbank is de beslissing van de gemeente in regel met de wet op laïciteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml
pi_164542914
Wat een vieze racist die burgermeester.
  maandag 15 augustus 2016 @ 04:59:26 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164542986
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Want boerkinidraagsters zijn een ras?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164542991
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 04:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Want boerkinidraagsters zijn een ras?
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
pi_164542998
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineert zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
:') Geweld, onderdrukking, haat tegen striptekenaars, intolerantie, en een issue met alles waar Gillette op staat?
◢◤
pi_164543012
quote:
12s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:22 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Geweld, onderdrukking, haat tegen striptekenaars, intolerantie, en een issue met alles waar Gillette op staat?
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
  maandag 15 augustus 2016 @ 05:43:09 #7
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543015
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.
pi_164543020
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:43 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.
Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!

Groetjes Henk de PVV tokkie #metenmet2maten
pi_164543022
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt. :'(
pi_164543028
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt. :'(
ik denk dat jij maart volgend jaar nog harder huilt als Geertje vol op zijn bek gaat en links eindelijk weer kan gaan regeren
  maandag 15 augustus 2016 @ 06:05:38 #11
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543029
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:55 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!

Groetjes Henk de PVV tokkie #metenmet2maten
Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.
pi_164543032
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:05 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.
Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamers
het is maar wat je liever hebt
  maandag 15 augustus 2016 @ 06:09:29 #13
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543034
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:06 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamers
het is maar wat je liever hebt
Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geest :')
pi_164543042
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geest :')
gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimeren
  maandag 15 augustus 2016 @ 06:19:32 #15
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543047
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:14 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimeren
Stop nu gewoon, het begint een beetje genant te worden.
pi_164543077
quote:

[..]

Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
pi_164543104
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
elke minderheid die gediscrimineerd wordt is vreselijk. Ook joden
pi_164543114
quote:

[..]

Kennelijk zijn er dan meer gestoord idioten van IS dan vreedzame ( :')^e +1) moslims die met succes hun afkeer van dergelijke praktijken op het wereldtoneel zichtbaar hebben gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 07:04:46 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:02:22 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543262
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Laïcité wordt op Joden toegepast, het is wet in Frankrijk en dus op iedereen van toepassing. Het zijn de boerkinimoslimas die menen boven de wet (en de rechtsstaat) te mogen staan.
Interessant artikel vanuit een iets andere invalshoek:
http://m.welt.de/debatte(...)-Islam-anpassen.html
.
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:08:28 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543288
quote:

[..]

Dan is het op zijn minst opvallend dat 1,6 miljard moslims niet in staat zijn 10.000 geloofsgenoten in het gareel te krijgen. Ofwel: wat houdt dat "tegen IS" zijn feitelijk in? In elk genoeg niet voldoende om geloofsgenoten van IS aan te geven (Molenbeek) of solidair te zijn met niet-moslims die tegen IS zijn (gewoon effe niet met je burkini op het strand als een olifant in een porcelijnkast).
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:14:56 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543316
quote:

[..]

Moslims zijn evenmin een ras.
Die moslims trouwens die schijt hebben aan alles wat een Franse burgemeester symboliseert, zoals de rechtstaat en democratie.
Als de boerkini op het strand van de rivièra uitdrukt waar de islam voor staat, zou ik toch wel willen weten waar in de Koran staat dat moslima's moeten provoceren door op te vallen - was juist de sluier er niet voor bedoeld om *niet* de aandacht te trekken?
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:43:46 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_164543470
quote:

[..]

_O- Als ik over een uurtje klaar met lachen ben, ...

:@ ....wordt je dan heel verdrietig als ik wat video's van die "vreedzame" moslims post hier?

:') .... die dus gewoon hier rondhangen, en niet in de zandbak?
◢◤
pi_164543607
Het is wel triest dat er zover moet komen dat een burgemeester mag bepalen wat "vrije" burgers in hun eigen tijd aanhebben op een openbare strand die toegankelijk zou moeten zijn voor iedereen.
Het is nog triester dat hiermee de zogenaamde burgemeester alleen maar aan de is adepten "bewijst" dat moslims toch nooit als volwaardige burgers gezien worden en hiermee ook vredelievende mensen met islamitische achtergrond in een hoekje duwen.
Het is echt triest.
pi_164543632
quote:

[..]

Ze hebben onderhand al organisaties in 18 landen en gaan uitbreiden naar 24 landen. Dat kan niet met 10.000 gestoorde idioten. Dat zijn 100.000en gestoorde idioten met de ondersteuning van miljoenen. En dan nog de mensen die het allemaal wel best vinden.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 09:06:46 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_164543681
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Moslims zijn evenmin een ras.
Die moslims trouwens die schijt hebben aan alles wat een Franse burgemeester symboliseert, zoals de rechtstaat en democratie.
Als de boerkini op het strand van de rivièra uitdrukt waar de islam voor staat, zou ik toch wel willen weten waar in de Koran staat dat moslima's moeten provoceren door op te vallen - was juist de sluier er niet voor bedoeld om *niet* de aandacht te trekken?
Is opvallen en provoceren dan fout of zo?

Ga dat de deelnemers aan een willekeurige gaypride eens vertellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')