IS zal voorlopig niet verslagen worden wellicht wel als leger. Maar je zal zien dat ze gaan vluchten en als kleine terroristische cellen gaan werken. Die veel moeilijker zijn aan te pakken. Althans dat zou ik doen als ik hun was.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:24 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
In feite heeft het geen nut nee. Alleen een grote bom... Maar dat is onmenselijk natuurlijk.
zie mijn oplossing (vorige bijdrage)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:24 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
In feite heeft het geen nut nee. Alleen een grote bom... Maar dat is onmenselijk natuurlijk.
Dat is uiteraard wel een slimme oplossing. Per direct naar het VN-hoofdkantoor in New York!!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies! Zie mijn oplossing (vorige bijdrage).
Maar waarschijnlijk zijn er dan toch landen of groepen die het onterecht vinden...quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies! Zie mijn oplossing (vorige bijdrage).
Tuurlijk niet. Zet ze in die woestijn aan het werk.Ja laat af en toe die Baardmans van een Bagdadi op tv verschijnen met veel Allah Akbar gekwek, en dat het Kalifaat wordt opgebouwd bla bla, en ondertussen trekken de geallieerden (VN) aan de touwtjes. Net zoals NL Nederlands Indië heeft bestuurd. Gewoon Javaanse koningen benoemen, "macht" geven en zorgen dat er specerijen worden verbouwd. Productie in ruil voor macht.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:27 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat is uiteraard wel een slimme oplossing. Per direct naar het VN-hoofdkantoor in New York!!
IS'ers waren van oorsprong ambtenaartjes in dienst van de VN. Ze zijn makkelijk weer te lokken als nieuwe marionetten voor de VN. Dat kost een fractie van het geld dat je nu voor lange tijd kwijt bent voor een nieuwe oorlog.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
IS zal voorlopig niet verslagen worden wellicht wel als leger. Maar je zal zien dat ze gaan vluchten en als kleine terroristische cellen gaan werken. Die veel moeilijker zijn aan te pakken. Althans dat zou ik doen als ik hun was.
Hoeft niet eens. Wat mailen, wat skypen, klaar.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
IS zal voorlopig niet verslagen worden wellicht wel als leger. Maar je zal zien dat ze gaan vluchten en als kleine terroristische cellen gaan werken. Die veel moeilijker zijn aan te pakken. Althans dat zou ik doen als ik hun was.
Was dat maar waar. Helaas zijn het ook voormalige Irakese soldaten. Veel gevaarlijker dan een paar nutteloze VN ambtenaren.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
IS'ers waren van oorsprong ambtenaartjes in dienst van de VN. Ze zijn makkelijk weer te lokken als nieuwe marionetten voor de VN. Dat kost een fractie van het geld dat je nu voor lange tijd kwijt bent voor een nieuwe oorlog.
Als je die kunt ontwapenen hebben ze toch ook geen keus, dan meewerken aan de VN.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Helaas zijn het ook voormalige Irakese soldaten. Veel gevaarlijker dan een paar nutteloze VN ambtenaren.
Ze krijgen aardig klappen van de koerden en het SDF. Zolang de russen en turkije die niet in de rug aanvallen is het erg lastig aan het worden voor IS.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Helaas zijn het ook voormalige Irakese soldaten. Veel gevaarlijker dan een paar nutteloze VN ambtenaren.
quote:The disputed leader of Boko Haram has said he is still in charge of Nigeria's militant Islamist group despite a statement by so-called Islamic State that he had been replaced.
Abubakar Shekau denounced the IS declaration that Abu Musab al-Barnawi was now leader.
Shekau accused al-Barnawi of trying to stage a coup against him.
Moet er wel wat van overgebleven zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:13 schreef Triggershot het volgende:
En ja hoor, geluiden om eventueel aan tafel te gaan met IS
[..]
Zieke geesten blijf je altijd hebben . Jesse K denkt er hetzelfde overquote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lastig voor de BBC want dan komen ze niet meer weg met 'so-called'.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo? De BBC hanteert de definitie: "a sovereign state recognised by the United Nations", waar IS duidelijk niet aan voldoet. Nooit "pointless" gezien?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lastig voor de BBC want dan komen ze niet meer weg met 'so-called'.
Ja, vertel dat aan de Koerden en sjieten die door Hoessein werden vergast. Alleen het horen van de naam Ali Chemicali was voldoende om bij menig Irakees de rillingen over de rug te laten lopen. De man die duizenden Koerden vergaste, en zowel sjitische als Koerdische dorpen van de aardbodem liet wegvagen. Maar hey, hij was onze 'bondgenoot'. Wat kan het ons boeien dat grote delen van het volk dat geen sunni of arabier is onder lijdt. Hetzelfde met SA, maken duizenden shia-doden in Jemen, maar het is een bondgenoot. Nu nog even met IS onderhandelen zodat ze een reine sunni-staat kunnen vestigen. Wie weet kun je dat even gaan uitleggen aan alle shia-Irakezen, Koerden en alevis en dergelijke. De droom van een eigen staat in de Arabische wereld komt voornamelijk vanwege de enorme institutionele racisme van Arabieren. Een autonome Koerdische staat is al werkelijkheid. Ik vraag mij af wie er gaan volgen want mijn ervaring is dat arabieren behoorlijk racistisch zijn jegens niet-moslims, niet-arabieren die voor hun eigen cultuur opkomen en andersdenkenden. Als ze plaats nemen op hoge posities dan is het racisme troef. Legale racisme wel te verstaan. Alles om arabisme te promoten goed gepraat omdat het gelijk zou staan aan islam. Bij IS staan niet-arabieren altijd een paar treden lager. Mocht je dat niet weten hierbij.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dom! Zo stel je je op hetzelfde niveau als IS en krijg je zo weer een nieuwe dictatuur, net als na de dood van Bin Laden. Laat IS gewoon bestaan, maar laat ze voor het karretje spannen van de nieuwe machthebbers, gecontroleerd door VN. Een soort nieuwe softe IS. Wel streng met islam en zo (anders is het niet geloofwaardig), maar zonder geweld. Hoe onwaarschijnlijk dat nu ook klinkt. Stel dat je nog wat van die polderjihadi's hebt die naar IS land gaan, dan komen ze in zo'n soft buurthuis, gecontroleerd door geallieerden, waar ze mogen dweilen en koken.
In geciviliseerde landen staan bepaalde bevolkingsgroepen ook een trede lager. Het is nou niet echt kenmerkend iets voor radicale moslims zoals die van IS.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 02:58 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ja, vertel dat aan de Koerden en sjieten die door Hoessein werden vergast. Alleen het horen van de naam Ali Chemicali was voldoende om bij menig Irakees de rillingen over de rug te laten lopen. De man die duizenden Koerden vergaste, en zowel sjitische als Koerdische dorpen van de aardbodem liet wegvagen. Maar hey, hij was onze 'bondgenoot'. Wat kan het ons boeien dat grote delen van het volk dat geen sunni of arabier is onder lijdt. Hetzelfde met SA, maken duizenden shia-doden in Jemen, maar het is een bondgenoot. Nu nog even met IS onderhandelen zodat ze een reine sunni-staat kunnen vestigen. Wie weet kun je dat even gaan uitleggen aan alle shia-Irakezen, Koerden en alevis en dergelijke. De droom van een eigen staat in de Arabische wereld komt voornamelijk vanwege de enorme institutionele racisme van Arabieren. Een autonome Koerdische staat is al werkelijkheid. Ik vraag mij af wie er gaan volgen want mijn ervaring is dat arabieren behoorlijk racistisch zijn jegens niet-moslims en andersdenkenden. Als ze plaats nemen op hoge posities dan is het racisme troef. Legale racisme wel te verstaan. Alles om arabisme te promoten goed gepraat omdat het gelijk zou staan aan islam. Bij IS staan niet-arabieren altijd een paar treden lager. Mocht je dat niet weten hierbij.
Wat een leeghoofd. Geen inhoud, geen concrete plannen. Populisme ten top. Ja, ook bij links heb je populisten: idealisten worden die genoemd. Obama was ook idealist, kernwapens zouden verdwijnen uit de wereld, zwarte Amerikaanse bevolking zou op vooruit gegaan, en nog meer idealistische ideeën: na 8 jaar presidentschap weet hij hoe het draait in de Grote Mensen Wereld en is het idealisme behoorlijk getemperd door alle oorlogen in het Midden-Oosten, het wapengeweld in de VS en het Rusland van Poetin dat een paar stevige likjes heeft genomen van Georgië en Oekraïne: hij is wijs geworden. Niks kernwapens weg, de UK trekt zelfs 40 miljard euro uit voor het vernieuwen van die massavernietigingswapens. Zijn CV bekijkende vind ik dit niet vreemd, hij heeft geen opleiding afgemaakt en heeft nauwelijks werkervaring. Onbereisd, onervaren….dan krijg je slappe one-liners en afgeven op anderen. Wie weet moet hij een verbond sluiten met Die Linke. Die staan al maanden onder verscherpt toezicht vanwege links extremisme.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:31 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zieke geesten blijf je altijd hebben . Jesse K denkt er hetzelfde over
Mijn eerste gedachte:quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachten:
Al die achtergebleven IS strijders die hun baarden scheren om te verdwijnen in de menigte.
Als het zo zwart-wit was had ik dat misschien ook gehad.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte:
Goed om te zien dat deze mensen zich in meerdere opzichten bevrijd voelen.
Zelfbeschikkingsrecht jeweetszz.
Natuurlijk in scene gezet geïnitieerd door de Mossad.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het zo zwart-wit was had ik dat misschien ook gehad.
Waar er x kijven, hebben er x schuld. Die Koerden met hun pkk zijn ook geen lieverdjes. Als het westen met hun bommen en granaten partij kiest, loopt links NL weer te blaten dat de situatie door ons militair ingrijpen weer onze schuld is, en hebben jihadi's in Europa weer reden om aanslagen te plegen. Saddam Hoessein wippen is achteraf ook een blunder geweest van het Westen. Mijn devies is om de huidige partijen in dat wespennest in takt te houden, zodat er nergens een machtsvacuum ontstaat waar weer een nieuwe club ontstaat. En via "verdeel en heers" zoveel mogelijk partijen in de houdgreep van de VN te krijgen. Want geen enkele club is daar heilig.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 02:58 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ja, vertel dat aan de Koerden en sjieten die door Hoessein werden vergast. Alleen het horen van de naam Ali Chemicali was voldoende om bij menig Irakees de rillingen over de rug te laten lopen. De man die duizenden Koerden vergaste, en zowel sjitische als Koerdische dorpen van de aardbodem liet wegvagen. Maar hey, hij was onze 'bondgenoot'. Wat kan het ons boeien dat grote delen van het volk dat geen sunni of arabier is onder lijdt. Hetzelfde met SA, maken duizenden shia-doden in Jemen, maar het is een bondgenoot. Nu nog even met IS onderhandelen zodat ze een reine sunni-staat kunnen vestigen. Wie weet kun je dat even gaan uitleggen aan alle shia-Irakezen, Koerden en alevis en dergelijke. De droom van een eigen staat in de Arabische wereld komt voornamelijk vanwege de enorme institutionele racisme van Arabieren. Een autonome Koerdische staat is al werkelijkheid. Ik vraag mij af wie er gaan volgen want mijn ervaring is dat arabieren behoorlijk racistisch zijn jegens niet-moslims, niet-arabieren die voor hun eigen cultuur opkomen en andersdenkenden. Als ze plaats nemen op hoge posities dan is het racisme troef. Legale racisme wel te verstaan. Alles om arabisme te promoten goed gepraat omdat het gelijk zou staan aan islam. Bij IS staan niet-arabieren altijd een paar treden lager. Mocht je dat niet weten hierbij.
Het was een grapje. Het 'so-called' van de BBC slaat op het 'islamic' gedeelte.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 01:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo? De BBC hanteert de definitie: "a sovereign state recognised by the United Nations", waar IS duidelijk niet aan voldoet. Nooit "pointless" gezien?
Klopt. Anders hadden ze geschreven: The Islamic so-called 'State'.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het was een grapje. Het 'so-called' van de BBC slaat op het 'islamic' gedeelte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |