abonnement Unibet Coolblue
pi_172825376
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:17 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Ik ben toevallig net bij de dealer voor een probleempje _O-
_O- Leuk dat je komt! *O*
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:28:37 #277
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172827581
Mijn achterband is uit 2012 en nog niet eens bijna op. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_172828152
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 07:26 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Dan rij ik ook wel mee.

Tuna ook? Mini Noord meet? Friesland rit heeft ook nog niet plaatsgevonden namelijk 😎
Ik woon al een tijdje niet meer in het noorden :P Vertrokken om ontwikkelingshulp te geven aan Twente, en sinds twee jaar aan Apeldoorn. Kan wel prima vanaf daar aanhaken om naar Braboland te rollen.
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:28 schreef Amoeba het volgende:
Mijn achterband is uit 2012 en nog niet eens bijna op. :')
Komt omdat je moet rijden voordat zo'n band slijt :*
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_172828176
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:01 schreef Tankiej het volgende:
Mits die mini noord meet is op een dag dat ik kan, wil ik ook wel meedoen. Ik vind kilometers maken niet zo erg, kan ik ook gelijk weer even bij familie langs (en overnachten) :+

[..]

Mooi startpunt lijkt me inderdaad!
Rond een uur of 10.00 verzamelen dan?

Is de route straks dan eigenlijk ook geschikt om te delen, voor de zumo? :P
Aye, ik maak er gewoon een GPXje van :) Denk hem vanavond af te hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:06:16 #280
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172828383
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:53 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Komt omdat je moet rijden voordat zo'n band slijt :*
Ik heb dat ding net een anderhalve maand! Vorige eigenaar liet een onderhoudsfactuur uit 2013 ofzo zien en sindsdien was er maar 5000 km mee gereden.

Ik was zondag even wat aan het rijden op het plaatselijke circuitje en die achterband glijdt echt weg in een bocht als je de gaskraan open trekt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_172829301
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb dat ding net een anderhalve maand! Vorige eigenaar liet een onderhoudsfactuur uit 2013 ofzo zien en sindsdien was er maar 5000 km mee gereden.

Ik was zondag even wat aan het rijden op het plaatselijke circuitje en die achterband glijdt echt weg in een bocht als je de gaskraan open trekt.
In anderhalve maand zou ik er krap 4k op hebben gereden :D :+ Maargoed, ik heb zometeen in het midden nauwelijks profiel over terwijl de zijkanten nauwelijk asfalt hebben gevoeld ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_172838029
Met trots presenteer ik..



Waar en hoe ver gaan we rijden?
We gaan uiteraard rijden in Brabant, en dat gaan we 193 kilometer volhouden. Wel is het verzamelpunt in Gelderland en wel bij de Esso in Zaltbommel, vlakbij de A2 en mooi noordelijk zodat iedereen er een beetje fatsoenlijk kan komen. Daarnaast hebben we zo de mooie ervaring als we met de hele groep tegelijk Brabant binnenrijden. Het eindpunt is iets zuidelijker, bij Truckstop Treurenburg, maar ook dat is vrijwel aan de A2.

Startpunt: https://goo.gl/maps/3mmLQQ1VG1u

Wat moet ik meebrengen?
Een motor, en wat geld. We starten bij een tankstation dus tanken kan bij aanvang, verder voor het pontje 1,30 euro gepast. En neem even een tientje en een handvol kleingeld mee, want we gaan ook nog schaften natuurlijk en ik weiger te vragen om een gesplitste rekening, dus gewoon contant inleggen.

Wat is de route?
Die is als volgt.



Onze reis zal beginnen in Zaltbommel, waar we via de oude vestingweg al snel de dijk op kunnen. Over die dijk boeken we naar Zuilichem, waar we richting het zuiden afbuigen richting de Maas. Zouden we immers verder rijden dan komen we in Brakel en dat willen we natuurlijk niet.

Wanneer we na het passeren van Poederoijenschehoek de brug over de Maas overgaan, rijden we Brabant binnen. Eventueel is er hier de mogelijkheid om staand naast de motorfiets met de rechterhand op de borst het Brabants volkslied ten gehore te brengen. Voor een Brabantse vlag kan worden gezorgd.

Eenmaal in Brabant passeren we een aantal karakteristieke dorpjes. Zo komen we langs Veen waar de plaatselijke jeugd een rijke traditie heeft om de boel jaarlijks plat te branden. Vanuit Veen gaan we mee met een riviercruise over de Maas. Een prachtige manier om even helemaal tot rust te komen. En dat is nodig ook, want het volgende deel van de route is lang.

Via Den Bosch rijden wij vervolgens aan de zuidkant van de Maas weer westwaards. Ook hier treffen wij authentieke Biblebelt dorpjes, waar wij geheel toevallig op zondag met een man of 20 langs de kerk zullen donderen. Het zal nog lang onrustig blijven in Bokhoven en Heusden.

In die laatste plaats zal tevens de technische integriteit van onze vervoersmiddelen op de proef gesteld gaan worden. Bij het verlaten van dit dorpje is er dan ook de mogelijkheid om onder het genot van een (zelf mee te brengen) brooike aan de waterkant te wachten tot de Ducati rijders al hun onderdelen hebben teruggevonden.

Tussen de glooiende Maisvelden vervolgen wij onze weg om uiteindelijk uit te komen bij de Loonse en Drunense duinen, waarna wij langzaam via sierlijke lange bochten de Meierij in zullen rijden om ons bij Esch vol te douwen met pannenkoeken.

De reis gaat verder onder de Kampina door, waar een wirwar aan smalle, bochtige weggetjes op ons wacht. Om even te ontspannen rijden wij door het bos weer naar het noorden, via Boxtel en Sint-Michielsgestel (wel goed uitspreken a.u.b.). We passeren een mogelijkheid om nog snel wat te vreten alvorens wij richting het eindpunt gaan rijden.

En dat eindpunt dat bereiken we over een mooi, makkelijk te rijden dijkweggetje.

Ik ben een mietje en ik vind het te ver.
Laat maar horen. Wellicht kan er nog wel het een en ander geschrapt worden, maar het is hier zo mooi rijden dat dat natuurlijk wel een beetje zonde zou zijn. Ik heb ook een kortere versie gemaakt, die skipt het laatste stukje dijk en eindigt bij de Mac bij Rosmalen aan de A2. Kunnen altijd nog bij de laatste stop beslissen wat we doen.

Kan ik nog eten en tanken?
Op 40 en op 80 kilometer zijn er plaatsen waar we wat koffie kunnen drinken. Op 100 kilometer zit een goed pannenkoekenrestaurant waar we onszelf uitgebreid en onbeschoft vol kunnen douwen. Op 135 kilometer bestaat ook nog eens de mogelijkheid tot een drankje en op 165 kilometer passeren wij de laatste eetmogelijkheid. Tanken kan aan het begin, en ik stel voor op de helft (de Shell in Oisterwijk) gewoon nog even een stop te houden voor de kneusjes die het bij vertrek vergeten zijn of voor de mensen met een extreem dorstige fiets zoals ondergetekende. Kunnen we daar mee even op den doosch plaatsnemen als dat nodig is.

Leuk dat routegeneuzel maar heb je een .gpx??
Maar natuurlijk heb ik dat.
download
Proefgereden met OsmAnd, gaat prima. Kaarten downloaden van Brabant en Gelderland. Wel zoek ik nog mensen om voor te rijden. Ik wil ook wel een stuk doen, maar niet helemaal want ik heb er echt een gruwelijke hekel aan. Vrijwilligers mogen zich melden, anders moet ik helaas mensen aan gaan wijzen.

Datum en tijd?
Zondag 13 augustus. Datum is al geprikt maar voor de volledigheid de datumprikker: klik. Als starttijd lijkt me half 11 verzamelen, 11 uur weg wel een mooie.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 01-08-2017 21:59:01 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172838624
quote:
Ook hier treffen wij authentieke Biblebelt dorpjes, waar wij geheel toevallig op zondag met een man of 20 langs de kerk zullen donderen.
Db killers eruit dus?
pi_172838868
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:34 schreef BlackLining het volgende:
Wel zoek ik nog mensen om voor te rijden. Ik wil ook wel een stuk doen, maar niet helemaal want ik heb er echt een gruwelijke hekel aan.
Als ik kom wil ik best een stuk boven Vught voorrijden.

[ Bericht 23% gewijzigd door mjan op 01-08-2017 21:14:09 ]
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172838995
Eh, ja, ik heb die hele expeditie richting Nijmegen er maar uitgesloopt, want dat pontje bleek alleen voor fietsers :') denk dat ik hem er daarom ook niet overheen kreeg.

Ik zou toch zweren dat ik dat pontje wel eens met de motor gepakt heb.

Omrijden zou tientallen kilometers lang aan kaarsrechte wegen betekenen, en dat doen we maar niet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:30:12 #286
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_172839564
Dat is um... best een flinke rit.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_172839684
^O^

Ik kijk nu al uit naar die rustgevende cruise. :D Ik houd wel de optie open om in Esch of iets later af te haken want ik ben een mietje en ik vind het wel wat ver. :+
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:38:32 #288
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_172839884
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:33 schreef Sarasi het volgende:
^O^

Ik kijk nu al uit naar die rustgevende cruise. :D Ik houd wel de optie open om in Esch of iets later af te haken want ik ben een mietje en ik vind het wel wat ver. :+
Die lijkt me juist eng, een boot op en af met de motor. :o
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_172840002
Oef, die extra tankstop is wel nodig denk ik. Een 1300cc machine zult net zo hard als de berijder
pi_172840034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:38 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Die lijkt me juist eng, een boot op en af met de motor. :o
Dat wordt het allerleukste stukje! *O* Het is vrij letterlijk zo'n oprijplaat over rijden, motor stilzetten, dokken, wachten, motor starten, over oprijplaat rijden. En klaar. Eigenlijk vrij uneventful, maar ik ben nou eenmaal een groot fan van pontjes. :D

De laatste FOK!rit die ik reed was ~170km en toen was ik wel echt helemaal kapot daarna. Daarom dat ik deze misschien niet helemaal uit rijd. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_172840639
Laatste stukje is eigenlijk het minst spectaculair. Ik kan hem ook inkorten naar 170km. Dan stel ik voor dat we dat gewoon even bedenken op het punt waar dat beslist moet worden. Stoppen we daar even, als het lekker gaat rijden we hem uit, en anders binnendoor naar het eindpunt. Eindpunt wordt in dat geval de Mac in Rosmalen, ook direct aan de A2.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:08:29 #292
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_172840749
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:43 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Met z'n tweeën gaat toch al niet door, dus dit kan ook wel een keer, zo'n noordritje. Zullen we die dan plannen na de brabantrit? :)
Dit ligt even iets anders. De vorige keer ging het niet door omdat er maar 3 waren omdat de bedoeling van die rit was dat er meer mensen mee zouden rijden.

Als er nu maar 2 of 3 zijn, dan maakt mij dat persoonlijk niet uit. Ik zie dat gewoon als "op een zondag even een ritje doen".
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:53 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik woon al een tijdje niet meer in het noorden :P Vertrokken om ontwikkelingshulp te geven aan Twente, en sinds twee jaar aan Apeldoorn. Kan wel prima vanaf daar aanhaken om naar Braboland te rollen.

[..]

Komt omdat je moet rijden voordat zo'n band slijt :*
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:53 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ik woon al een tijdje niet meer in het noorden :P Vertrokken om ontwikkelingshulp te geven aan Twente, en sinds twee jaar aan Apeldoorn. Kan wel prima vanaf daar aanhaken om naar Braboland te rollen.

[..]

Komt omdat je moet rijden voordat zo'n band slijt :*
Twente en Apeldoorn... dan noem je ook plekken :')
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_172840846
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:05 schreef BlackLining het volgende:
Laatste stukje is eigenlijk het minst spectaculair. Ik kan hem ook inkorten naar 170km. Dan stel ik voor dat we dat gewoon even bedenken op het punt waar dat beslist moet worden. Stoppen we daar even, als het lekker gaat rijden we hem uit, en anders binnendoor naar het eindpunt. Eindpunt wordt in dat geval de Mac in Rosmalen, ook direct aan de A2.
Dat vind ik wel een goed plan.
Your opinion of me is none of my business.
pi_172841967
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:08 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Dit ligt even iets anders. De vorige keer ging het niet door omdat er maar 3 waren omdat de bedoeling van die rit was dat er meer mensen mee zouden rijden.

Als er nu maar 2 of 3 zijn, dan maakt mij dat persoonlijk niet uit. Ik zie dat gewoon als "op een zondag even een ritje doen".

[..]

Twente en Apeldoorn... dan noem je ook plekken :')
Ook zij mogen de glorie die Groningen is leren kennen. Misschien leren ze ooit nog eens dat een winkel open is, en niet 'los'. Mafketels.

Wel een lange route zeg, pff. Ben het wel eens met het plan om rond die 170km te kijken wat we van de rest vinden.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_172842026
De rest gaat niet door, dat weet je nu al :P
pi_172842207
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:52 schreef Maegrim het volgende:
De rest gaat niet door, dat weet je nu al :P
Of BL rijdt dat laatste stukje al grommend in z'n eentje want omdat principekwestie. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_172843814
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 08:48 schreef Dekatria het volgende:
Lokquote
Zeg. Moet jij ook niet weer eens meerijden?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172845681
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:34 schreef BlackLining het volgende:
[...]
Basecamp zegt dat de route 189km is met die GPX, dus ergens zit 4 kilometer verschil met wat jij gemaakt hebt :P

Ik wil best wel (een stuk) voorrijden, maar ik weet niet waar al die stops/eetplekken zitten die je opnoemt. Ik rijd er waarschijnlijk zo voorbij dan :X
pi_172846756
ik wil best een stukje voorrijden het probleem is dat mensen niet achter mij willen rijden :')
pi_172847121
ehh nou de kans is zojuist wat kleiner geworden dat ik meega :') Samskip heeft ergens een fout gemaakt dus de motor komt a.s. dinsdag pas in rotterdam aan ipv gisteren en moet dan nog gefixt worden.... dus ik ben er hoogstwaarschijnlijk niet bij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')