abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164407434
Hallo allen!

Mijn vriend en ik hebben een klushuis gekocht in het hoge noorden en totdat we de sleutel krijgen (begin oktober) houden we ons dus fijn bezig met het uitzoeken van de keuken, het aanvragen van offertes en het verzamelen van klussers :)

We gaan de keuken waarschijnlijk grotendeels kopen bij de IKEA, d.w.z. de witte kastjes, laden en fronten halen we bij de IKEA en het blad (zwart Feniks) en de apparatuur bestellen we bij familie (witgoed- en keukenhandelaar). We weten inmiddels exact hoe de keuken eruit moet gaan zien (schiereiland + hoge kastenwand) en hebben ook uitgerekend wat die gaat kosten (zo'n ¤6000 in totaal).

We lopen alleen tegen het volgende aan: we willen een volledig greeploze keuken. IKEA levert wel een druksysteem voor keukenkastjes, maar niet voor keukenladen. Het enige wat ze wel hebben is een elektrisch push-to-opensysteem voor laden, kost ¤99 per lade en maakt zo'n meh-geluidje. Dat vinden we een beetje jammer. Ook is het druksysteem van BESTA eventueel te gebruiken (zei zo'n hippe-customized-IKEA-frontjesmaker), maar dat lijkt mij niet hardcore genoeg voor keukenladen met zware pannen et cetera.

Na wat googelen zijn we uitgekomen bij Blum, dat een ladesysteem levert dat werkt met push-to-open (Blum Antaro met tip-on). Dat systeem past alleen niet op de IKEA-laden en je moet dus zelf laden maken voor dat systeem, die je afmaakt met een front van de IKEA. Dat DIY-idee is niet zo'n probleem, maar het is vooral erg duur, het kost namelijk ¤111 per lade (excl. hout en front). We willen zes laden, dus dat loopt nogal in de papieren. Dat moet toch goedkoper en misschien gemakkelijker kunnen? Of ben ik naïef en is dit heel redelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_164407490
Dat is toch wel veel goedkoper te vinden? http://www.scharnierenwin(...)&group_id=34&lang=NL bijvoorbeeld.
pi_164407539
Ik zou het niet doen!
Hier heb ik van die kastjes en voor je het weet hangt de lade scheef!
Of je moet niet drukken maar er tegenaan SLAAN om de lade te openen.

Het is maar een tip.
5 Ferrari's op videoband!
pi_164408029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zou het niet doen!

Het is maar een tip.
Handvat aan schroeven ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164408408
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:35 schreef LompeHork het volgende:
Dat is toch wel veel goedkoper te vinden? http://www.scharnierenwin(...)&group_id=34&lang=NL bijvoorbeeld.
De meeste van die snappers zijn voor deuren, ik zie er wel één die voor deuren en laden is, maar zo'n klein dingetje lijkt mij niet het gewicht van een keukenla (vol pannen etc.) aan te kunnen. Heb jij/heeft iemand ervaring?

We hebben zelf ook een BESTA-kast met van die simpele drukdingen van de IKEA, maar je moet die laden nogal stevig en precies indrukken om ze open te krijgen en soms als je ze dichtdrukt werkt dat ook niet meteen. Bij zo'n kast onder de tv vind ik dat geen punt, maar ik wil wel dat de keuken goed en soepel werkt... Maar als iemand andere ervaringen heeft hoor ik het natuurlijk graag, het zou wel veel geld schelen!
pi_164408432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zou het niet doen!

Het is maar een tip.
Wat zou je precies niet doen? Drukbeslag in het algemeen of iets specifieks? :P
pi_164408900
Waarom koop je niet gewoon een "standaard" greeploze keuken?

Dat heb je niet bij de Ikea, maar tegenwoordig zijn er allerlei goedkope merken die ook greeploos in hun assortiment hebben, dus je moet daar ook wel goedkoop aan kunnen komen bij een keukenboer.

Dat drukbeslag heb ik zelf ook gehad, en ik raad dat echt af. Na verloop van uit gaat het openen nog wel, maar bij het sluiten weigert het nog al eens waardoor je nog een keer moet druk. Behoorlijk irritant.
pi_164409083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:20 schreef Hochwinter het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een "standaard" greeploze keuken?

Dat heb je niet bij de Ikea, maar tegenwoordig zijn er allerlei goedkope merken die ook greeploos in hun assortiment hebben, dus je moet daar ook wel goedkoop aan kunnen komen bij een keukenboer.

Dat drukbeslag heb ik zelf ook gehad, en ik raad dat echt af. Na verloop van uit gaat het openen nog wel, maar bij het sluiten weigert het nog al eens waardoor je nog een keer moet druk. Behoorlijk irritant.
We zijn bij de Kvik geweest, daar kwamen we een stuk duurder uit, afgezien van apparatuur en blad. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een andere keukenzaak is die dat wel zo goedkoop aanbiedt. Maar we kunnen het allicht proberen :)

Welk drukbeslag had je precies?
pi_164409122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:26 schreef sannewab het volgende:

[..]

We zijn bij de Kvik geweest, daar kwamen we een stuk duurder uit, afgezien van apparatuur en blad. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een andere keukenzaak is die dat wel zo goedkoop aanbiedt. Maar we kunnen het allicht proberen :)

Welk drukbeslag had je precies?
Van die standaard snappers van Blum
pi_164409432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:27 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Van die standaard snappers van Blum
Oké! Goed om te weten. Dus niet dat Antaro-systeem? Dat zit namelijk in de ladegeleiders en lijkt vrij geavanceerd in verhouding met dat soort snappers :)
pi_164409466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:38 schreef sannewab het volgende:

[..]

Oké! Goed om te weten. Dus niet dat Antaro-systeem? Dat zit namelijk in de ladegeleiders en lijkt vrij geavanceerd in verhouding met dat soort snappers :)
Sorry voor de onduidelijkheid, ik had het over deur. Daar vond ik het al niet fijn op den duur. Met lades geen ervaring.
pi_164409566
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:39 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Sorry voor de onduidelijkheid, ik had het over deur. Daar vond ik het al niet fijn op den duur. Met lades geen ervaring.
Aha, oké... We moeten er nog maar eens goed over nadenken dan. Gelukkig hebben we nog tot eind oktober de tijd (als we voor een IKEA-keuken zonder weken levertijd gaan). Ik vind het wel belangrijk dat het soepel werkt, vooral in de keuken.

Het systeem van de Kvik bijvoorbeeld voelde wel goed aan, die vermelden nergens van welk merk dat is, maar ik vermoed ook Blum.
pi_164409730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:39 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik probeer je een DM te sturen, maar om de een of andere reden krijg ik steeds een fout.
  Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 22:43:58 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164411838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:48 schreef sannewab het volgende:

[..]

Ik probeer je een DM te sturen, maar om de een of andere reden krijg ik steeds een fout.
Je bent pas op FOK! geregistreerd; die functionaliteit krijg je pas naar enkele x aantal posts of tijd geloof ik. :)
pi_164423365
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je bent pas op FOK! geregistreerd; die functionaliteit krijg je pas naar enkele x aantal posts of tijd geloof ik. :)
O, vandaar!
pi_164423379
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:48 schreef sannewab het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip in ieder geval, Hochwinter!
pi_164435212
Beetje off-topic, maar hou er rekening mee dat je niet zomaar elke vaatwasser in een Ikea keuken kunt plaatsen i.v.m. de hoogte van het frontje.
Op dit forum zijn een er aantal topics over te vinden.
pi_164460663
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:00 schreef Clubman het volgende:
Beetje off-topic, maar hou er rekening mee dat je niet zomaar elke vaatwasser in een Ikea keuken kunt plaatsen i.v.m. de hoogte van het frontje.
Op dit forum zijn een er aantal topics over te vinden.
Bedankt voor de tip, houden we rekening mee!
pi_164550567
Je kan ook kiezen voor Voxtorp lade fronten.. deze zijn greeploos.. Deze nemen wij ook :)
pi_164564736
Bij een andere keukenboer zijn de kastjes wel duurder, maar dan zijn ze ook inclusief scharnieren en vooral ook voorgemonteerd. Ikea is leuk maar je moet eerst alles nog in elkaar schroeven.
Ook vind ik de spaanplaat van Ikea de laatste tijd opvallend licht, volgens mij zit er een behoorlijk verschil in de kastjes qua kwaliteit.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')