abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:05:13 #1
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164406651


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:05:44 #2
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164406663
Ondanks dat de frontseinen niet branden, wel een toepasselijk plaatje vanaf de Zuidas
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:12:52 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164406883
Heb ik de lapo, heb ik het niet eens door :o
pi_164406884
Weet iemand of er een maximum aantal keren is dat je tussentijds bij NS kunt uit- en weer inchecken op hetzelfde station (elke keer netjes met minder dan 35 minuten ertussen en even uitgaande van gewoon vol tarief reizen om geen rekening te houden met tariefwisselingen) met behoud van langeafstandskorting? (Met andere woorden: wordt het aantal transacties op enig moment te hoog voor NS om gelijktijdig bij te houden?)
pi_164407017
Je hebt in principe altijd alleen de laatste transactie nodig. Daaruit kan bepaald worden wat er moet gebeuren bij in- of uitchecken.
pi_164407110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef dcm360 het volgende:
Je hebt in principe altijd alleen de laatste transactie nodig. Daaruit kan bepaald worden wat er moet gebeuren bij in- of uitchecken.
Op het moment dat ik in A incheck, in B uitcheck, weer incheck (en die 2 handelingen X keer herhaal) en tenslotte in C uitcheck, dan is voor de juiste prijsbepaling van B naar C toch ook het aantal tariefeenheden tussen A en B nodig?
pi_164407163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op het moment dat ik in A incheck, in B uitcheck, weer incheck (en die 2 handelingen X keer herhaal) en tenslotte in C uitcheck, dan is voor de juiste prijsbepaling van B naar C toch ook het aantal tariefeenheden tussen A en B nodig?
Dat lijkt me te ondervangen door in iedere transactie het totaal aantal afgelegde tariefeenheden op te slaan (en niet het aantal tov de vorige transactie).
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:24:25 #8
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407193
Wanneer komt de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam? :(

Bij Delft is men al bezig om de spoortunnel te verdubbelen.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 20:25:49 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164407233
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:24 schreef PandaDrop het volgende:
Wanneer komt de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam? :(
Tussen Delft-Zuid en Schiedam is de kans dat er ooit spoorverdubbeling plaats gaat vinden vrijwel nihil. Tussen Delft-Zuid en Rijswijk duurt het nog enkele jaren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:27:58 #10
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407277
Volgens Prorail is Delft-Zuid -> Rijswijk nu gepland voor 2023, al was op 30 mei 2016 de goedkeuring nog niet gerealiseerd volgens datzelfde document.
pi_164407298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Dat lijkt me te ondervangen door in iedere transactie het totaal aantal afgelegde tariefeenheden op te slaan (en niet het aantal tov de vorige transactie).
Dat is het ook zeker, ik ben alleen benieuwd of men hier rekening mee heeft gehouden.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:29:36 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164407322
2023? Pardon?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:30:12 #13
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407343
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tussen Delft-Zuid en Schiedam is de kans dat er ooit spoorverdubbeling plaats gaat vinden vrijwel nihil. Tussen Delft-Zuid en Rijswijk duurt het nog enkele jaren
Dus de dubbele spoortunnel komt er voor niets?
Ik heb juni aan een werknemer van Crommelijn gevraagd wanneer de spoorverdubbeling plaatsvind. Hij gaf als antwoord dat de tunnel als ruwbouw word geleverd en Prorail mag zelf weten wanneer de tunnel in gebruik wordt genomen. :')
Beetje het verhaal als metrostation Lombardijen. :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:30:49 #14
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407354
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:29 schreef James1988 het volgende:
2023? Pardon?
klik hier voor pdf en dan op de eerste pagina
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:32:04 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_164407387
Even ventileren wat Frankrijk een kuttreinenland is. Lak aan alles aan de reiziger vooral, 4 dagen Nice, 2 treinen opgeheven, 3 treinen te laat waardoor overstap gemist en 1 trein op tijd! En dan alle perons bomvol toeristen maar alles in het Frans, gelukkig kom ik er maar 1 keer in de 15 jaar en dan weet ik nog altijd spoor en opgeheven in het Frans. Dus dan sta je daar voor jan lul je medemens te helpen, over 20 jaar proberen het weer een keer. Dan zeg ik nog niks over het ontbijt, de bussen in Nice en de puinzooi, derde wereldland in opkomst!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:33:25 #16
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407413
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. :')
Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft.
Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:35:01 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407460
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:32 schreef bork het volgende:
Even ventileren wat Frankrijk een kuttreinenland is. Lak aan alles aan de reiziger vooral, 4 dagen Nice, 2 treinen opgeheven, 3 treinen te laat waardoor overstap gemist en 1 trein op tijd! En dan alle perons bomvol toeristen maar alles in het Frans, gelukkig kom ik er maar 1 keer in de 15 jaar en dan weet ik nog altijd spoor en opgeheven in het Frans. Dus dan sta je daar voor jan lul je medemens te helpen, over 20 jaar proberen het weer een keer. Dan zeg ik nog niks over het ontbijt, de bussen in Nice en de puinzooi, derde wereldland in opkomst!
Fransen zijn eigenwijs net als de Belgen. Ze weigeren Engels (of Nederlands) te praten.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:36:30 #18
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407506
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:33 schreef PandaDrop het volgende:
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. :')
Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft.
Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 20:39:35 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164407599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Ze zijn nog steeds aangesloten op het spoor naar Delft, maar het klopt wat je zegt over de metrosporen.

Wel blijft er een verbinding tussen het spoor van ProRail en de Hoekse Lijn voor cargo's
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:39:35 #20
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Volgens mij gaan in Schiedam alle metro's over de bestaande metroperrons rijden en gaan die twee naar Hoek van Holland weer aangesloten worden op het spoor naar Delft, weet dit alleen niet 100% zeker.
Maar dat blijft de flessenhals tot 2023. :')
Maar als dat het plan is moeten de dubbele spoortunnel in Delft ook op deze manier aangesloten worden. :o
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:40:15 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164407615
Er blijft wel een aansluiting ivm het goederenvervoer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2016 @ 20:42:11 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164407675
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:30 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Dus de dubbele spoortunnel komt er voor niets?
Ik heb juni aan een werknemer van Crommelijn gevraagd wanneer de spoorverdubbeling plaatsvind. Hij gaf als antwoord dat de tunnel als ruwbouw word geleverd en Prorail mag zelf weten wanneer de tunnel in gebruik wordt genomen. :')
Beetje het verhaal als metrostation Lombardijen. :')
Het stuk tussen Delft-Zuid en Schiedam Centrum is vrij kort en kent geen stations. Door alle spoorverdubbelingen er omheen is een prima dienstregeling te maken zonder dat treinen elkaar al te veel in de weg zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:46:54 #23
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164407821
Lol, treinsporen tussen twee snelwegen in, dit kan alleen in Amsterdam. In Amsterdam-Noord doen ze dit volgens mij ook bij de Amsterdamse metro. ;(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:47:09 #24
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164407828
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze zijn nog steeds aangesloten op het spoor naar Delft, maar het klopt wat je zegt over de metrosporen.

Wel blijft er een verbinding tussen het spoor van ProRail en de Hoekse Lijn voor cargo's
Op pagina 42 in dit document van de gemeente Schiedam is inderdaad te vinden dat de nieuwe metrosporen richting Hoek van Holland tussen het huidige keerspoor van de metro en de trein sporen komen te liggen, wat ook al een beetje zichtbaar is op google maps. Het goederenspoor (560m) komt iets noordelijker te liggen dan het huidige spoor naar Hoek van Holland.
pi_164408079
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:33 schreef PandaDrop het volgende:
Handige planning. Nu is het maar de vraag hoe men de perrons tot 2023 worden gebruikt. :')
Twee gaan van een naar Hoek van Holland en twee gaan van en naar Delft.
Hoek van Holland word overgedragen aan RET.
Voor Rijswijk - Delft Zuid is recent het Tracébesluit getekend meen ik te herinneren. Voor Delft Zuid - Schiedam is nog geen geld, eveneens niet voor het aanpassen van de sporen van Schiedam naar Rotterdam om het gestroomlijnder te laten verlopen. Grote kans dat daar komende jaren nog geen gebruik van gemaakt wordt, de lobby voor geld loopt overigens wel om dat aan te gaan pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')