We hebben zowat de sterkste selectieprocedure en hier wordt vrijwel niet vanaf geweken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker. Wat dat betreft vind ik het beleid van noc ook veel te gemakkelijk.
Namelijk;
- Het idee dat je zoveel mogelijk mensen moet afvaardigen.
- Vrouwensport krijgt veel en veel meer geld dan de mannen, omdat het niveau daar lager ligt. Tsja... Dat vind ik toch wel de mentaliteit van de spiraal naar beneden.
Volk zoet houden met folklore.
Dat is ook waar het hoort te liggenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:36 schreef byah het volgende:
Volgens mij ligt de aandacht teveel op de medaillespiegel,
Vetter staat virtueel 3e in de forecast.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:20 schreef marcodej het volgende:
Nog 13 medailles te gaan voor Londen, Dorian al meegerekend. Wie kunnen dit gaan doen?
Ik kom tot: Marit Bouwmeester Laser, Epke Rekstok, Sanne Wevers Balk, Ranomi 50 vrij, hockeyheren- en dames. BMX mannen en vrouwen, Holland Acht mannen en vrouwen, Dafne Schippers 2 stuks, Ferry Weertman open water.
Postma en Schaardenburg hebben nog kleine kansen op brons.
Dus er mag weinig meer mis gaan.
Van dat rijtje geef ik de meeste kansen aan de Beachvolleyballers ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vetter staat virtueel 3e in de forecast.
Misschien een stuntje van de handbalsters en volleyballsters.
Beachvolleybal ziet er ook wel goed uit.
Van dit rijtje zie ik de helft wel falen of gewoon in de top 8 eindigen. Misschien nog twee verrassingsmedailles erbij, maar 13 medailles erbij lijkt me erg onwaarschijnlijk. Al die Nederlandse sporters zijn echt geen oelewappers, maar de top halen is soms net iets te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:20 schreef marcodej het volgende:
Nog 13 medailles te gaan voor Londen, Dorian al meegerekend. Wie kunnen dit gaan doen?
Ik kom tot: Marit Bouwmeester Laser, Epke Rekstok, Sanne Wevers Balk, Ranomi 50 vrij, hockeyheren- en dames. BMX mannen en vrouwen, Holland Acht mannen en vrouwen, Dafne Schippers 2 stuks, Ferry Weertman open water.
Postma en Schaardenburg hebben nog kleine kansen op brons.
Dus er mag weinig meer mis gaan.
Het idee dat je zoveel mogelijk mensen moet afvaardigen? Het NOC heeft van alle nationale bonden een van de strengste selectie criteria. De eisen van NOC zijn strenger dan die van het IOC. En uitzonderingen zijn er niet, een Marathonloper die de limiet op 6 seconden mist mag gewoon niet gaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker. Wat dat betreft vind ik het beleid van noc ook veel te gemakkelijk.
Namelijk;
- Het idee dat je zoveel mogelijk mensen moet afvaardigen.
- Vrouwensport krijgt veel en veel meer geld dan de mannen, omdat het niveau daar lager ligt. Tsja... Dat vind ik toch wel de mentaliteit van de spiraal naar beneden.
Volk zoet houden met folklore.
Presteren heel wisselend volgens mij, maar kan zeker.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:54 schreef Jane het volgende:
Ik gooi de springruiters er maar weer eens in.
Ik heb echt de ballen verstand van paardensport, maar daar zijn we toch altijd best goed in? Liggen daar niet nog medaillekansen?
Tsja, de Duitsers stellen iemand op die twee keer positief heeft getest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:54 schreef Jane het volgende:
Ik gooi de springruiters er maar weer eens in.
Ik heb echt de ballen verstand van paardensport, maar daar zijn we toch altijd best goed in? Liggen daar niet nog medaillekansen?
heb je hem weerquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:08 schreef Syntix het volgende:
Zou toch mooi zijn als we idd keihard falen in Rio![]()
Dan mag die Maurits ook wel gedumpt worden in de favela.
Z'n plaat is vannacht weer naar het startpunt gelopen inderdaad.quote:
en wielrennenquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat we ergens tussen Peking en Londen uitkomen qua aantal, dus gemiddeld qua resultaat.
En dat is misschien wat te laag gezien het potentieel maar het valt soms net verkeerd. De hockeyploegen bijvoorbeeld hebben ook een kutloting in de kwartfinale dus dat zijn ook geen zekerheidjes meer.
De dressuurruiters lopen voor het eerst sinds tijden medailles mis, de zwemploeg en de judoka's die hun potentieel niet behalen.
Roeien en zeilen zijn dan weer wel prima op koers
Wielrennen heeft 3 medailles op 4 onderdelen. Die hebben het prima gedaan. Zwemmen en judo gaan koppen rollen. Falers.quote:
als Ranomi boven verwachting goud haalt op de 50m dan is dat toch een grote pleister op de wond. maar gelijk hoor, zwemmen stelt erg teleur.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wielrennen heeft 3 medailles op 4 onderdelen. Die hebben het prima gedaan. Zwemmen en judo gaan koppen rollen. Falers.
Er werden hooguit 2 medailles verwacht bij judo, en het is er 1 geworden. Zo groot is dat verschil niet. En de kanshebbers die verloren hebben, deden dat van een op papier gelijkwaardige tegenstander (op Verkerk na)quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wielrennen heeft 3 medailles op 4 onderdelen. Die hebben het prima gedaan. Zwemmen en judo gaan koppen rollen. Falers.
No shit sherlock.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:59 schreef Wombcat het volgende:
Sowieso lopen er op de OS meer verliezers rond dan winnaars.
Epke gaat er nog een halenquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 12:01 schreef Twiitch het volgende:
Als Schippers straks een of twee gouden plakken haalt dan is deze editie wat mij betreft geslaagd. Die doen meer voor me dan vier gouden medailles in een of andere nichesport. Net zoals die turnmedaille van Zonderland de vorige keer, dat is uniek voor Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |