quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
vd Breggen, Arminstead, Stevens, Villumsen, Brennauer en van Dijkquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:48 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben te lui om alles terug te lezen..
Wie zijn de grootste kanshebbers bij de dames zometeen?
En misschien dat die ouwe Armstrong nog wat kanquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:50 schreef komrad het volgende:
[..]
vd Breggen, Arminstead, Stevens, Villumsen, Brennauer en van Dijk
Dank!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:50 schreef komrad het volgende:
[..]
Armitstead?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:50 schreef komrad het volgende:
[..]
Ditquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:48 schreef Ereinion het volgende:
Stiekem zou ik het wel heel gaaf vinden als Cancellara goud pakt vandaag. Zou een fantastisch einde van zijn carrière zijn.
Jammer voor ze dat Van Gelder al naar huis is, die had ze wel wakker gemaakt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:59 schreef komrad het volgende:
Hoop dat de dames allemaal wakker zijn, wat een belachelijk vroege starttijd![]()
Op zich wel, maar dan wint Tom nietquote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jammer voor ze dat Van Gelder al naar huis is, die had ze wel wakker gemaakt.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:04 schreef komrad het volgende:
[..]
Op zich wel, maar dan wint Tom niet
Tom, Fabian, Vasil dan voor het ideale podium?
Dan maar zelfde tijd, tot op de honderdste.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:04 schreef komrad het volgende:
[..]
Op zich wel, maar dan wint Tom niet
Inderdaad, als ze dit nu gewoon op een normale tijd in Rio hadden gepland, was het hier op primetime op tv, win-winquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:59 schreef komrad het volgende:
Hoop dat de dames allemaal wakker zijn, wat een belachelijk vroege starttijd![]()
daar doen we het voorquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Dan maar zelfde tijd, tot op de honderdste.
Eens moet de eerste keer zijn.
twitter:marcopinotti twitterde op woensdag 10-08-2016 om 11:47:47Wet morning in #Rio2016, which could make the individual time trial even more challenging. reageer retweet
De Belg dan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:32 schreef Thezeurminator het volgende:
Wielrennen waarschijnlijk weer dramatisch in beeld gebracht. Valt tegelijk met roeien waar 4-5 nederlandse boten strijden voor finales/medailles
De Nederlandse kanshebbers bij het wielrennen starten pas als laatste, dus zelfs zonder het roeien was die kans erg groot geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:32 schreef Thezeurminator het volgende:
Wielrennen waarschijnlijk weer dramatisch in beeld gebracht. Valt tegelijk met roeien waar 4-5 nederlandse boten strijden voor finales/medailles
Ook daar doen we het voorquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:31 schreef Columbiafan het volgende:
Ik ga voor Dumoulin, Cancellara en Froome (maar verwacht stiekem ook iets van Oliveira). Van Dijk en van der Breggen voor een historische dubbel.
Bij de bookmakers is hij nog wel licht favoriet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:38 schreef Max23 het volgende:
Aangezien Dumoulin eergisteren niet eens kon knijpen heb ik er een hard hoofd in.
Lammerts is positief, en als Mr. Top 8 - Top 10 al positief is...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:38 schreef Max23 het volgende:
Aangezien Dumoulin eergisteren niet eens kon knijpen heb ik er een hard hoofd in.
quote:'Dagen Dumoulin verlopen prima'
4 uur geleden
Tom Dumoulin kende een goede laatste training voor de tijdrit. De Limburger verkende gisteren nog eens het 54 kilometer lange traject met start en finish in Pontal. "De laatste dagen verlopen prima”, aldus bondscoach Johan Lammerts. "Wij gaan er van uit dat Tom optimaal kan presteren.”
Uit voorzorg stapte Dumoulin zaterdag al na 13 kilometer uit de wegrit om zijn gebroken linkerpols niet te forceren. Volgens de medische staf zal hij in de tijdrit nauwelijks last hebben van deze blessure. Zelf kende Dumoulin nog de nodige twijfels.
Voorzichtig
"Hoe houdt de pols zich onder de extreme omstandigheden tijdens een tijdrit? Ik heb de laatste week in al mijn trainingen die pols vooral ontzien. Het is duidelijk dat mijn voorbereiding behoorlijk in de war is geschopt”, bleef de Maastrichtenaar voorzichtig. Ook de voorspelde regen kan in zijn nadeel zijn.
Extreem goed, wat een onzin. Deed wat goed kopwerk ver voor de finale. Niets wijst er op dat Fabian gaat presteren vandaag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Cancellara was extreem goed in de wegrit, ik hoop van harte dat hij op het podium staat straks.
Waarom vlak je Froome uit? Dit parcours is ideaal voor skygodquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:43 schreef marcodej het volgende:
Ik ga uit van een tweestrijd Cance - Dumoulin. Met Kyrienka als outsider.
Froome gaat choken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:44 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Waarom vlak je Froome uit? Dit parcours is ideaal voor skygod
Hoe minder je remt hoe beterquote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:38 schreef Max23 het volgende:
niks.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:45 schreef Columbiafan het volgende:
Wat verwachten jullie van de Spanjaarden?
Denk dat Froome daar nog wel iets over te zeggen heeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:43 schreef marcodej het volgende:
Ik ga uit van een tweestrijd Cance - Dumoulin. Met Kyrienka als outsider.
Verlies van minstens 1.30 per 10 kilometer.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:47 schreef Thezeurminator het volgende:
Wat verwachten jullie van de Turk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |