abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:41:22 #201
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164532381
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2016 01:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar komt die verschuiving door?

ik kan me daarnaast voorstellen dat je ze in turkije negatiever ervaart dan hier in nederland bv omdat ze in turkije natuurlijk veel meer macht/invloed/middelen hebben om hun agenda na te streven waardoor je ze beter leert kennen waartoe ze in staat zijn. hier in nederland zijn ze zo ver ik weet voornamelijk gericht op onderwijs, media en uiteraard de nodige lobby werkzaamheden.
Ik had niet heel erg veel nagedacht over Hizmet. Er waren wel ex-leden die me wezen op het gevaar, maar ik zag het gewoon niet zo heel erg. Mijn idee was eigenlijk dat Hizmet een beetje de hersenen van de AKP waren. Het verklaarde voor mij ook wel waarom het allemaal niet meer zo goed ging met Turkije nadat Gulen en Erdogan geen vriendjes meer waren.

En toen kwam er dus een militaire staatsgreep.

Meer specifiek; de wijziging in deze reeks. Ik was zeer kritisch over de reactie op de staatsgreep. Maar begon me te realiseren dat die kritiek - hoewel niet onterecht - veroorzaakte dat er één ding volledig uit beeld is verdwenen. Namelijk dat Turkije door een nationaal trauma is gegaan door die staatsgreep. Daarnaast vind ik dat er best wel wat meer bewondering had mogen worden uitgesproken voor het feit dat gewone burgers 'nee' zeiden tegen die staatsgreep.
pi_164541058
net ff de eerste paar topics gelezen van deze reeks. man-man-man, wat zijn er veel zieke zielen geweest die die avond zaten te juichen dat de coup zou lukken/was gelukt. wat feitelijk zou impliceren dat er nu in turkije een bloedige burger oorlog gaande zou zijn.

maar het meest zieke was toch de reactie van een "bondgenoot" van de turken.

AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:59:21 #BREAKING Kerry says hopes for peace and 'continuity' in Turkey reageer retweet
zoals deze twitteraar het heel goed verwoordt. was het heel duidelijk dat kerry ook op dezelfde lijn stond als de meeste fokkers die aan het posten waren in het topic.

JohnAndris twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:12:07 @AFP Very neutral language..Almost an endorsment of the coup.. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164544162
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2016 01:46 schreef Slayage het volgende:
net ff de eerste paar topics gelezen van deze reeks. man-man-man, wat zijn er veel zieke zielen geweest die die avond zaten te juichen dat de coup zou lukken/was gelukt. wat feitelijk zou impliceren dat er nu in turkije een bloedige burger oorlog gaande zou zijn.

maar het meest zieke was toch de reactie van een "bondgenoot" van de turken.

AFP twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 22:59:21 #BREAKING Kerry says hopes for peace and 'continuity' in Turkey reageer retweet
zoals deze twitteraar het heel goed verwoordt. was het heel duidelijk dat kerry ook op dezelfde lijn stond als de meeste fokkers die aan het posten waren in het topic.

JohnAndris twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:12:07 @AFP Very neutral language..Almost an endorsment of the coup.. reageer retweet
Daarom, al die krokodillentranen in Europa en op FOK met een grote korrel zou nemen. "Democratie!", "mensenrechten op de hort!", "zuiveringen!". Als de coupe gelukt was was alles overboord en het "helaas een noodzakelijk kwaad". Alsof men het beste met Turkije voor heeft.....wat een grap.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:50:34 #205
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164544217
De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Tchuss EU w/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164544632
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:50 schreef ErwinRommel het volgende:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Tchuss EU w/
Wie is je vriend dan, de andere Islamist?
pi_164544924
de gulenisten versie van wat er gebeurt (is). leuk dramatisch muziekje erbij, emotie is getriggered, doel is bereikt yo :s)

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turkey Coup Attempt Explained

daarnaast verheldert dit filmpje zogenaamd van het kanaal in kwestie, wat parallelle staat is wat de gulenisten aan het opbouwen waren in turkije.
we hebben idd duidelijk gezien wat die parallelle staatsstructuur in staat allemaal te weeg kan brengen opeens hadden ze f16s en tanks tot hun beschikking.
maar volgens dit filmpje is "parallel" een excuus om gulen aan te pakken en bestaat er helemaal geen "parallelle staatsstructuur" en is de coup, aldus Gulen himself vast en zeker foor Erdo zelf georganiseerd om zijn macht te vergroten. :Y)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164545260
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:46 schreef Aloulu het volgende:

Daarom, al die krokodillentranen in Europa en op FOK met een grote korrel zou nemen. "Democratie!", "mensenrechten op de hort!", "zuiveringen!". Als de coupe gelukt was was alles overboord en het "helaas een noodzakelijk kwaad". Alsof men het beste met Turkije voor heeft.....wat een grap.
niet elke user zat te juichen, maar het gros vond het prachtig wat er gebeurde of reageerde quasi neutraal door iets te zeggen als "ik hoop dat het zonder bloedvergieten gaat" of "tja dit heeft ie toch echt aan zichzelf te danken". maar er waren ook mensen die hun hersens gebruikten en duidelijk zagen dat dit niets goeds kon brengen en vragen stelden als "hoe kan je een coup steunen?"
sommige van die gasten die zaten te juichen die avond zitten hier nu zogenaamd te huilen over mensenrechten en democratie en wat niet. die termen zijn gewoon slogans om te gebruiken tegen hen die ze niet mogen. wat een stelletje hypocrieten zeg...

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:50 schreef ErwinRommel het volgende:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Tchuss EU w/
Erwin is iig eerlijk ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:14:11 #209
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164545517
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Erwin is iig eerlijk ^O^
Tja, je moet wat. Van Erdogan heb ik geen hoge pet op, maar van de EU nog minder. En alles wat het gezag van de EU kan ondermijnen vind ik prima. Weg met dat gedrocht.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164547037
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tja, je moet wat. Van Erdogan heb ik geen hoge pet op, maar van de EU nog minder. En alles wat het gezag van de EU kan ondermijnen vind ik prima. Weg met dat gedrocht.
misschien zou je juist daarom turkije in de EU moeten krijgen als trojaanse paard om de boel te verzieken en het kaartenhuis nog sneller in elkaar te laten storten })


gulen adviseert zijn volgeling om naar nederland te vluchten omdat het er veilig is _O-

quote:
Gülen orders followers to 'unite' abroad: Report

The U.S.-based Islamic preacher Fethullah Gülen, who lives in self-imposed exile in Pennsylvania, has reportedly ordered his followers who have fled Turkey to unite in the countries in which they have settled.

He also asked the movement's followers to continue the group's activities under the roof of the diaspora of Hizmet, the Turkish name for his movement, which translates as "service," daily Hürriyet reported Aug. 15.


"Unite under the roof of 'Hizmet diaspora,' carry on with the Hizmet movement in the country that you're in. Don't use the words, 'escape' and 'running away,'" Gülen said in encrypted messages he sent to followers, according to a report prepared by the National Intelligence Agency (MIT) after deciphering the messages.

"Instead of using the two words, say that you are performing the Hijra because of the pressure and cruelty [in Turkey]," he wrote.


After the July 15 failed coup attempt, believed to have been masterminded by the Fethullahist Terrorist Organization/Parallel State Structure (FETÖ/PDY), many Gülenists are assumed to have fled abroad.

The MIT cracked the messages of Gülenists sent via little-known smartphone messaging apps Eagle and Bylock, which previously came to prominence in a Reuters report saying that the intelligence agency tracked thousands of people suspected of being followers of the movement.

Gülen reportedly sent his orders consisting of four articles under the name of "urgent action plan."

Urging followers to take their families with them, Gülen noted that they should "perform activities against Turkey" in the diaspora.

In addition, Gülen also gave directions on how Gülenists should travel between countries, saying they should avoid staying in countries with whom Turkey has good relations.

Romania, Georgia, Ukraine and northern Iraq could be used as transit points, but Gülenists should not stay in those places due to their good relations with Ankara in order to avoid being extradited, Gülen reportedly warned.

According to the MIT report, Albania, Kyrgyzstan, Macedonia, Bosnia and Herzegovina, Belgium, the Netherlands, Germany, Canada, the United States, South Africa and Egypt are among the places that Gülen recommended his followers to inhabit.

Thousands of people were suspended, detained or arrested after the failed takeover, while many others were sought with detention warrants for being suspected FETÖ/PDY members.

http://www.hurriyetdailyn(...)102852&NewsCatID=341
August/15/2016


[ Bericht 33% gewijzigd door Slayage op 15-08-2016 12:55:42 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164547225
quote:
Most indications point to Gülenists in failed coup attempt: Former US envoy

It seems most likely that the followers of U.S.-based Islamic preacher Fethullah Gülen orchestrated the July 15 failed coup attempt in Turkey, according to a former U.S. ambassador to Ankara.


“We are still waiting – the entire public world – [for] specific evidence but most indications, not just the Turkish government’s statements, point to the Gülenist movement,” James Jeffrey, who was the U.S. ambassador to Ankara between 2008 and 2010, told daily Hürriyet in an interview.

“Because it clearly was not the military establishment,” he added.

Jeffrey, who retired in 2012 and now works for the Washington Institute, said he was aware of the Gülenists infiltration in state institutions when he was in Ankara.

His warnings to Washington were included in some of the diplomatic cables leaked by Wikileaks.

“The Gülenist movement has some infiltration at the least in the military that I am aware of. They of course had extreme infiltration into the police and judiciary earlier. I had seen that when I was in Turkey previously, particularly in the Sledgehammer case, [the National Intelligence Organization head] Hakan Fidan case [and the] corruption cases in 2013. It is very clear that significant segment of the bureaucracy in Turkey were infiltrated in and had their allegiance to a movement, not a state. That of course is absolutely unacceptable and extremely dangerous. And it highly likely that it has led to the [attempted] coup. What we don’t know is the absolute proof of this,” he said.


The former ambassador also said the actions of the coup plotters, and their leader Fethullah Gülen, could have resulted in murder charges in the U.S. system.

“What the coup plotters could easily be charged with in the American system would be murder,” he said.

“If you take the lives of others while committing a crime - even if not intended in advance - that is the most serious level of murder as the lives were taken consciously either to facilitate some other criminal activity or to protect those carrying out that activity. Thus if one can prove that someone consciously knew he/she was conducting a criminal act under a state’s laws, and that people died as a result of or attendant to that act, that would be a charge of murder.

“Gülen is a leader of an organization that has attempted to infiltrate state institutions illegitimately to carry out the goals of the organization in violation of Turkish laws and oaths of office. If it can be proven that the organization’s leaders ordered the coup, then as had been amply demonstrated the fact violence against civilians was carried out by those executing the coup could lead to charges of murder against the masterminds,” he said.


http://www.hurriyetdailyn(...)102824&NewsCatID=358
August/15/2016
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 augustus 2016 @ 13:43:14 #212
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164548599
De vs gaan Gulen gewoon uitleveren, ongeacht of hij er nu wat mee te maken heeft.. let maar op. Dit heeft te maken met het geopolitieke machtsspel. Met de uitlevering van Gulen, voorkomt de VS dat men de invloed in Turkije kwijt is aan de Russen. Er wordt nu wat "bewijs" bij elkaar gezocht.de uitlatingen van de officials sorteren hier al op voor.
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:38:46 #213
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164549988
http://www.telegraaf.nl/b(...)tische_school__.html

Scholen bedreigen, dan ben je echt een superdroeftoeter. Laat kinderen toch met rust man.
pi_164550928
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:38 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)tische_school__.html

Scholen bedreigen, dan ben je echt een superdroeftoeter. Laat kinderen toch met rust man.
Uit dat artikel:
quote:
De Stichting Islamitisch Onderwijs Zaanstad (SIOZ), die onder de naam IBS De Roos scholen heeft in Zaandam en Purmerend, wordt er op sociale media van beticht een 'Gülenschool' te zijn, wat de stichting ten stelligste ontkent.
Van het internet:
quote:
Een web van Gülen-verbindingen

De directeur van de nieuwe vestiging van IBS de Roos in Purmerend, Emrullah Erdem, was eerder secretaris en pr-medewerker van de Stichting Islam en Dialoog welke inmiddels is opgegaan in Platform-INS, een Rotterdamse stichting die openlijk als de Nederlandse spreekbuis van de beweging fungeert. Erdem organiseert ook Turkije-reizen waarbij deelnemers vele Gülen-organisaties bezoeken en sprak zich openlijk uit als Gülen-aanhanger. Hij was verder actief bij het door Gülen geïnspireerde huiswerkinstituut SEMA, Stichting Educatief en Cultureel Centrum Maasland, dat sinds een Rotterdams rapport uit 2009 als Gülen-organisatie bekend staat en onder andere ‘begeleid wonen’ aanbiedt.

Het SIOZ-bestuur maakt inmiddels geen deel meer uit van de ISBO, een organisatie voor islamitische schoolbesturen. Uit berichten in de Telegraaf blijkt dat er een flink conflict speelt. Terwijl de protesten tegen een SIOZ school in Purmerend deels zeer smakeloze trekken vertoonden, stuurde het ISBO een e-mail aan alle lokale bestuurders waarin men dringend adviseerde de school af te wijzen. Opmerkelijk voor een organisatie die zich normaliter sterk maakt voor islamitisch onderwijs. Het argument is dat SIOZ lukraak door heel Nederland zou trachten om zoveel mogelijk scholen op te richten. Van dezelfde praktijken werd eerder ook Stichting Cosmicus beschuldigd.
http://www.steilbergenmet(...)slamitische-scholen/.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 15:08:03 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:09:07 #215
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164550980
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Uit dat artikel:

[..]

Van het internet:

[..]

http://www.steilbergenmet(...)slamitische-scholen/.
Dan nog ga je geen scholen (en dus de kinderen die daar les volgen) bedreigen. Dat doen barbaren alleen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 15:12:31 #216
74056 crew  ToT
pi_164551084
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:09 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan nog ga je geen scholen (en dus de kinderen die daar les volgen) bedreigen. Dat doen barbaren alleen.
Tja het beestje toont z'n ware aard he.
  maandag 15 augustus 2016 @ 16:12:21 #217
356891 Abed
hooggeleid
pi_164553418
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja het beestje toont z'n ware aard he.
Net zo walgelijk als azc tokkies die vuurwerk afschieten op vluchtelingenkampen inderdaad.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 16:16:16 #218
74056 crew  ToT
pi_164553583
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:12 schreef Abed het volgende:

[..]

Net zo walgelijk als azc tokkies die vuurwerk afschieten op vluchtelingenkampen inderdaad.
Alleen zijn de bedreigingen, intimidaties en brandstichtingen bij Gülenisten wel frequenter dan dat Nederlanders zich daadwerkelijk tegen vluchtelingen keren. ;)
pi_164555257
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2016 12:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het originele interview bevat heel interessante informatie. Bijvoorbeeld waarom het Westen de laatste jaren Turken in het algemeen en Erdogan in het bijzonder zo intens haat:
quote:
Erdoğan Washington’da sevilmiyor. Erdoğan Avrupa’da da sevilmiyor. Otoriter görülüyor ve iyi bir oyuncu olmadığı düşüncesi hâkim. Batı daha önce Erdoğan’dan daha otoriter olan çok liderle muhatap oldu, olmaya da devam ediyor. Ama fark şu; Suudlar, Mısırlılar – lisanımı maruz görün – her koşulda bize yaltaklanıyor. F-16’ları, müttefiklik ilişkilerini falan düşünerek bizimle aynı değerleri paylaşıyormuş gibi yapıyorlar. Erdoğan ise bizimle çatışıyor, çelişkilerimizi yüzümüze vuruyor, dostumuz olmaya çalışmıyor. Ondan daha otoriter liderler ise dostumuzmuş gibi poz yapmakta beis görmüyor. Çok yakın zamana kadar Putin bile böyle davranıyordu. Erdoğan Washington’da bu yüzden sevilmiyor. Biliyorum hiç adil bir durum değil.

- Mesele sadece Erdoğan mı yani?

Erdoğan’ın da ötesinde Washington’da genel olarak Türklerden hoşlanmama durumu da var. Türk ordusu çok zor, selam çakıp IŞİD’le savaşmaya gitmiyorlar, aylar süren müzakereler oluyor. Başka ülkeler ise 4 uçak gönderip IŞİD’le savaşıyorum diyor. Aslında hiçbir şey yapmıyorlar ama olumlu puan alıyorlar. Yani demem o ki Washington’da genel olarak hükümetinize karşı bir güvensizlik var ve sevilmiyorlar. Washington böyle bir ruh hali içindeyken darbe teşebbüsü gündeme geldi.
Erdogan is veelste direct/eerlijk/ open. Wij hebben eigenlijk een sneaky rat nodig zoals Gülen... :@
pi_164555531
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:06 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het originele interview bevat heel interessante informatie. Bijvoorbeeld waarom het Westen de laatste jaren Turken in het algemeen en Erdogan in het bijzonder zo intens haat:

[..]

Erdogan is veelste direct/eerlijk/ open. Wij hebben eigenlijk een sneaky rat nodig zoals Gülen... :@
Wat is nou precies je beweegreden om een Turks interview op een Nederlands forum te plaatsen?
pi_164556085
http://www.epochtimes.de/(...)1918963.html?tweet=1

Wat staat hier nou precies? Min Duits is niet zo heel goed en met dat vertaalprogramma kan ik het helemaal niet meer lezen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_164556126
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat is nou precies je beweegreden om een Turks interview op een Nederlands forum te plaatsen?
Het is mij in dit topic meermaals duidelijk geworden dat Nederlanders niet openstaan voor informatie die onverenigbaar is met hun diepe 'Erdogan is stom, Gülen is aardig'-overtuiging. Het vertalen van het artikel zou tijd kosten, zonder dat het iets kan opleveren. Pure tijdverspilling. Voor het Turkstalige publiek, wat hier ruim vertegenwoordigd is, is het wel een interessant artikel.
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:37 schreef tesssssssss het volgende:
http://www.epochtimes.de/(...)1918963.html?tweet=1

Wat staat hier nou precies? Min Duits is niet zo heel goed en met dat vertaalprogramma kan ik het helemaal niet meer lezen.
Dat Turkije seks met kinderen onder de 15 toe zou staan. Klopt niets van, maar mbt Turkije doen feiten er momenteel niet toe.
pi_164556979
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:06 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het originele interview bevat heel interessante informatie. Bijvoorbeeld waarom het Westen de laatste jaren Turken in het algemeen en Erdogan in het bijzonder zo intens haat:

[..]

Erdogan is veelste direct/eerlijk/ open. Wij hebben eigenlijk een sneaky rat nodig zoals Gülen... :@
goed stuk idd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164557090
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:06 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het originele interview bevat heel interessante informatie. Bijvoorbeeld waarom het Westen de laatste jaren Turken in het algemeen en Erdogan in het bijzonder zo intens haat:

[..]

Erdogan is veelste direct/eerlijk/ open. Wij hebben eigenlijk een sneaky rat nodig zoals Gülen... :@
Mja, als Erdogan de sneaky way zou gaan is het snel met hem afgelopen. Doordat hij juist stoere taal praat krijgt hij zoveel stemmen.

Denk ik althans :P
pi_164557164
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat is nou precies je beweegreden om een Turks interview op een Nederlands forum te plaatsen?
globale vertaling:

de oud ambassadeur jeffrey probeert te verklaren waarom turkije en met name erdogan niet geliefd (lees: gehaat) is in het westen. hij geeft aan dat de stellingname in westen is dat het komt door de autoritaire gedrag van erdogan. hij zegt dat hij dit een opmerkelijke stellingname is omdat er in de regio veel autoritairdere leiders/regimes waar het westen geen enkele problemen mee heeft, egypte (een coup leider aan de macht) en saudi arabie (een theocratie) en dat het westen mbt deze regimes nauwelijks iets van zich laat horen ivm erdogan, hij zegt dat de aversie meer te maken heeft met het autonome beleid van turken de laatste jaren, dat ze niet naar de pijpen van het westen dansen, ook geeft hij aan dat de zogenaamde arabische landen oproep basis tegen isis begonnen te vechten, alleen maar omdat de amerikanen dit van hun verlangde, of ze ook feitelijk vechten doet niet ter zake, maar het beeld is er dat turkije zich niet gedraagt als een betrouwbare partner.

en feitelijk is dat ook zo, turkije vaart sinds de AKP een eigen koers en die koers is soms niet de koers wat het westen graag ziet gebeuren en dat is imo ook de voornaamste reden waarom turkije en uiteraard erdo met name zo gehaat wordt hier in het westen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')