klopt dat is ook zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:54 schreef Aloulu het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn; die man werd toch gewoon heel lang breder gedragen door Turken? Niet als fan van hem, maar wel als een "geleerde" van de "gematigde Islam" (veel "dialoog" enzo) etc etc? Ik herinner met dat nog wel. En DENK die nog boos was dat Asscher aan Gulen gelieerde instituten in NL toch wilde "volgen" ondanks dat hij "geen bewijs had dat ze de integratie belemmerden"? Terwijl DENK en Kuzu geen Gulen-volgelingen waren.
nog eens 27000 werkvergunningen voor onderwijzers ingetrokken.. tel dat eens bij de 10-16000 die vastzitten.. dan vind ik het toch gek dat die coup mislukt is als er zoveel mensen aan meewerkten..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt dat is ook zo.
hij had een briljante masker op en werd door grote lagen van de turkse gemeenschap op handen gedragen. maar de reden daarvoor was, "conservatief, dient islam, geeft seculier-, islamitisch opleidingen, zakelijk succesvol". dat was de reden dat hij werd gesteund, hij was als het ware een succes verhaal van de conservatieveling, net als Erdo trouwens ook gezien wordt als een succes verhaal van een conservatieveling, maar velen inclusief ik konden niet verder zien dan die masker.
sinds de eerste(?) grote openlijke confrontaties tussen gulen en erdo, toen met die "corruptie affaire" waarin feitelijk bleek dat gulen zelfs erdo aan het afluisteren was (immers die parallelle staat wat ze hadden gecreeerd stond toen al) noemde erdo hen neerbuigend "paralelci" (refererend naar een parallelle staat wat ze aan het opbouwen waren) overal waar hij kwam had hij het over de paralelciler, ik zei tegen zelf, mwah zal wel meevallen, gewoon een tegenstander zwart maken bla, niks geks in turkse politiek, maar het bleek gewoon keihard waar te zijn mede dankzij erdo uiteraard, maar de samenwerking met erdo, is pas iets sinds de AKP. de gulen beweging is al 40 jaar bezig met die parallelle staat, als je het zo bekijkt vind ik het nog weinig dat er maar 10.000(?) mensen vastzitten op verdenkingen.
diyanet zit ook tussen die vier clubjes van asscher. daarnaast vraag ik me af wat de echte reden was van asscher om ze te volgen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Kuzu 2014 over o.a. Gulen-beweging in NL:
[..]
Denk niet dat Kuzu dezelfde houding aanneemt anno 2016.
die hoofdelijke telling vond ik wel een mooie ontmaskering van die turkse kamerleden, die over een paar maanden weer gaan bedelen voor turkse stemmen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Het is maar net hoe de wind waait, de vriend van vandaag is de vijand van morgen.
DENK krijgt nu natuurlijk een ander partijprogramma opgedragen vanuit Ankara.
http://www.hpdetijd.nl/20(...)nogmaals-op-vingers/
Interview met kamer voorzitter Arib:
[..]
de slager en zijn vleesquote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je komt wel interessante dingen tegen als je zoekt op die naam (Selma Ablak). Platform INS, Platform ZijN, Ontmoet een moslim... Allemaal gerelateerd aan de Gülen-beweging / Hizmet.
Zie bijv: https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-3469873-a1514138.
Beetje alsof je Kuzu vraagt om zijn mening over Erdoğan. Mja, veelzeggend.
kan je je voorstellen dat de nederlandse samenleving een strakke plasser krijgt van deze Gulenisten? ze zijn uitgekiend tot en met en weten precies op de juiste knopjes te drukken, zoals ik zei het is een organisatie dat een geschiedenis heeft van al meer dan 40. het zijn echte profs. in turkije ik ze nooit meer zo groot worden als voorheen de regering is hun gehele netwerk aan het slopen en het mooie is dat het gros van de turkse bevolking het steunt. zelfs niet erdo supporters vinden het hoog tijd dat de schoonmaak plaatsvond. ik zie hun machtsbasis gewoon verschuiven naar het buitenland waar ze nog steeds succesvol lijken met hun masker, dat in turkije is gevallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 01:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze hebben wel de juiste woorden gevonden zeg. En de Nederlandse overheid is om![]()
"Dialoog", "Ontmoetingsplek", "Stichting Dialoog", "Verbroedingsplaats", "Stichting Onderwijs & Dialoog" etc. En dan op een reisje naar Istanbul voor "de dialoog tussen verschillende culturen" (klinkt altijd goed he) enkel Gulen-gelieerde zaken bezoeken![]()
"Dialoog"
"Mensenrechten"
"Democratie"
"Vrije pers"
"Vrouwenrechten"
"Actief burgerschap"
"Dialoog tussen verschillende culturen"
"Dialoog tussen inter-religieuze groepen"
Of zoals die redacteur van Zaman Vandaag tegen die kerel van pwned zei; "Gulen en Erdogan hadden geen bondgenootschap maar hun paden hebben zich gekruist". "Pas toen ze het oneens waren ging het achteruit wat betreft de vrije pers, democratie, rechterlijke macht".
Key woorden weer: "vrije pers", "democratie", "mensenrechten". En geen bondgenootschap maar de paden hadden elkaar "gekruist". Sluwe gasten, wel grappig om te zien.
onzin LANquote:
onzin.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 05:07 schreef Beathoven het volgende:
Best apart.
https://www.facebook.com/TurkishRealities/videos/286818665014463/
Erdogan plaatst zichzelf en Davutoglu in 't Gülen kamp hier. Die gaan zichzelf binnenkort tot de doodstraf veroordelen vermoed ik.
de meeste mensen hebben niks (direct) met de coup, ze worden ontheven uit hun functies bij de overheid wegens hun banden met de gulen organisatie.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
nog eens 27000 werkvergunningen voor onderwijzers ingetrokken.. tel dat eens bij de 10-16000 die vastzitten.. dan vind ik het toch gek dat die coup mislukt is als er zoveel mensen aan meewerkten..
Wat is er onzin aan?quote:
dat ze elkaar de doodstraf gaan veroordelenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is er onzin aan?
Momenten en dagen nadat die Russiche jet werd neergeschoten, gaf Davutoğlu aan dat hij persoonlijk het bevel heeft gegeven. De regering (inc. Erdoğan) stond daar helemaal achter.
Na de coup werd/wordt er opeens beweerd dat de piloten die de jet neerschoten lid waren van FETÖ, en dat ze het hebben gedaan om Rusland en Turkije uit elkaar te drijven...
Davutoğlu heeft na de coup nogmaals herhaald dat hij het bevel destijds heeft gegeven...
Dus, onzin?
Ah, je had het over zijn laatste zin. Ik dacht dat je doelde op het eerste gedeelte.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat ze elkaar de doodstraf gaan veroordelen![]()
Door de houding die ze hadden na het neerschieten van de jet en wat ze allemaal gezegd hebben, lijkt het alsof ze zoveel mogelijk willen afschuiven op FETÖ.quote:daarnaast is dit wel een vaag punt wat ik niet kan plaatsen atm. iemand die dat wel kan graag laten weten.
laatst kwam ik een post tegen van iemand die zei, starks word gulen ook beschuldigd voor het omleggen van biggy en tu-pacquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:05 schreef zarGon het volgende:
Door de houding die ze hadden na het neerschieten van de jet en wat ze allemaal gezegd hebben, lijkt het alsof ze zoveel mogelijk willen afschuiven op FETÖ.
Kan me overigens goed voorstellen dat er achter de schermen nogal wat besproken is, maar dat men voor de schermen 'sterk en eengezind' wilde overkomen. Hoe dan ook, het is opmerkelijk hoe men de situatie heeft benaderd voor de coup en nu benadert na de coup.
Verantwoording afleggen omdat je een bepaalde gedachte hebt? Dat klinkt als ....quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij moet verantwoording afleggen voor zijn daden als daar sprake van is
Ik snap echt niet hoe je "gedachten" van "daden" maakt.quote:donderdag 11 augustus 2016 12:14 schreef ChrisCarter het volgende:[/b]
[..]
Verantwoording afleggen omdat je een bepaalde gedachte hebt? Dat klinkt als ....
Zolang er nog steeds geen bewijs is en "alle gulenisten" worden beschouwd als terroristen dan gaat het om gedachten ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je "gedachten" van "daden" maakt.
Damn son.
Verspilde moeite; volgens sommigen hier lijkt het er niet toe te doen of je zelf daadwerkelijk iets gedaan hebt of niet; als je niet achter herr Erdo staat, ben je tegen hem en DUS heb je banden met Gülen en DUS ben je lid van een terroristische organisatie en DUS moet je gestraft worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zolang er nog steeds geen bewijs is en "alle gulenisten" worden beschouwd als terroristen dan gaat het om gedachten ja.
Of hebben al die 27.000 net ontslagen docenten ook meegedaan aan de coup?
Oh, je wilde gewoon even quoten en daar eigenlijk helemaal niet op reageren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zolang er nog steeds geen bewijs is en "alle gulenisten" worden beschouwd als terroristen dan gaat het om gedachten ja.
Of hebben al die 27.000 net ontslagen docenten ook meegedaan aan de coup?
Die legergeneraal zat tijdens en voor de coup al op een legerbasis in de VS. De kans dat hij dus met "daden" iets met die coup te maken heeft is super-nihil.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh, je wilde gewoon even quoten en daar eigenlijk helemaal niet op reageren.
Zeg dat dan.
Ja of de Turkse docentenopleiding moet zoveel verschillen met de onze, ik heb nooit tank leren rijden of met wapens om leren gaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Verspilde moeite; volgens sommigen hier lijkt het er niet toe te doen of je zelf daadwerkelijk iets gedaan hebt of niet; als je niet achter herr Erdo staat, ben je tegen hem en DUS heb je banden met Gülen en DUS ben je lid van een terroristische organisatie en DUS moet je gestraft worden.
je komt uit een ei als je dat echt gelooft.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Die legergeneraal zat tijdens en voor de coup al op een legerbasis in de VS. De kans dat hij dus met "daden" iets met die coup te maken heeft is super-nihil.
Dus ja, dan is hij verdacht puur op basis van zijn gedachten. Wat snap je daar niet aan?
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat het door gulenisten is opgezet. Jij blijkbaar wel. En blijkbaar ook dat deze man er direct mee te maken heeft.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
je komt uit een ei als je dat echt gelooft.
Tja de jeugd zal maar kritisch leren denken, dat moet je niet hebben als je de grip over je land wil houden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:34 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ja of de Turkse docentenopleiding moet zoveel verschillen met de onze, ik heb nooit tank leren rijden of met wapens om leren gaan.
Gedachtenpolitie dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |