Nah Slayage, het heeft er alle schijn van dat er dingen gaande zijn in Turkije die niet bepaald netjes zijn, zoals dit soort grapjes en grollen. Dat weet jij ook wel. Ik zeg niet dat het op grote schaal gebeurt, maar dat het gebeurt is vrij zeker te stellen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
balen man een paar stoten gevangen tijdens zijn arrestatie
[..]
Iedere Turk die terug moet naar Turkije kan maar beter asiel aanvragen, je bent niet veilig in dat land.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:45 schreef Slayage het volgende:
deze man reageert met een asiel aanvraag in amerika op een "terugkom verzoek" (standaard procedure) zo kon mijn neef niet naar het buitenland een tijdje, hij heeft duidelijk iets te verbergen![]()
![]()
[..]
dat het niet allemaal kosjer lijkt besef ik me ook wel, dat er martelingen zijn daar geloof ik echter niks van, dat deze gasten tijdens de arrestatie en paar extra tikken hebben ontvangen geloof ik ook wel, maar dat sommige mensen meteen lopen te doen alsof het vast staat dat mensen gemarteld (en volgens ToT zelfs verkracht, als je zijn post op FP leest) dreigen te worden en dat deze man begrijpelijkerwijs asiel heeft aangevraagd gaat er bij mij niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nah Slayage, het heeft er alle schijn van dat er dingen gaande zijn in Turkije die niet bepaald netjes zijn, zoals dit soort grapjes en grollen. Dat weet jij ook wel. Ik zeg niet dat het op grote schaal gebeurt, maar dat het gebeurt is vrij zeker te stellen.
Dat was een willekeurig voorbeeld; ontken je dat mensenrechtenorganisaties er ook over waarschuwen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat het niet allemaal kosjer lijkt besef ik me ook wel, dat er martelingen zijn daar geloof ik echter niks van, dat deze gasten tijdens de arrestatie en paar extra tikken hebben ontvangen geloof ik ook wel, maar dat sommige mensen meteen lopen te doen alsof het vast staat dat mensen gemarteld (en volgens ToT zelfs verkracht, als je zijn post op FP leest) dreigen te worden en dat deze man begrijpelijkerwijs asiel heeft aangevraagd gaat er bij mij niet.
twee van zijn collegas reizen af naar turkije omdat dat van hen gevraagd werd en deze ene man vraagt asiel aan. je gaat mij niet overtuigen dat hij bij de amerikanen met een asiel aanvraag onderbouwing komt net als ToT, "kijk maar naar die foto ze martelen daar mensen"
Bedankt voor het postenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 01:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Via jouw link: http://www.novatv.nl/page(...)r%20Turkse%20bewegin.
Inclusief filmpje van half uur.
Vooral deze verklaringen zijn interessant: http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/10543.quote:
Dat is natuurlijk wel de staat waar ook het hoofdkwartier van de CIA staat, tja... je weet het nooit.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:45 schreef Slayage het volgende:
deze man reageert met een asiel aanvraag in amerika op een "terugkom verzoek" (standaard procedure) zo kon mijn neef niet naar het buitenland een tijdje, hij heeft duidelijk iets te verbergen![]()
![]()
[..]
Eigenaardig dat 8 jaar later de Gulen beweging wordt neergezet als een beweging die dialoog nastreeft op het journaal, terwijl 8 jaar eerder deze beweging door dezelfde omroep gefileerd werd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vooral deze verklaringen zijn interessant: http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/10543.
Link van xminator bevatte deze tekst in het Engels.
Niet gek toch over napoleon of die andere idioot wordt toch ook kwaad gesproken,en toch doen of proberen ze weer hetzelfde als wat die wouden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Eigenaardig dat 8 jaar later de Gulen beweging wordt neergezet als een beweging die dialoog nastreeft op het journaal, terwijl 8 jaar eerder deze beweging door dezelfde omroep gefileerd werd.
Daarom waardeer ik dit soort posts ook, naar valide bronnen die mijn mening doen herzien
quote:Columniste Ebru Umar moet volgende maand voor de rechter in Turkije komen. Ze moet zich op 6 september verantwoorden voor uitspraken over de Turkse president Erdogan en Atatürk, oprichter van de Turkse republiek. In een interview met De Telegraaf noemde ze hen dictators.
familie erbij...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Iedere Turk die terug moet naar Turkije kan maar beter asiel aanvragen, je bent niet veilig in dat land.
Maar laten we eerlijk zijn; die man werd toch gewoon heel lang breder gedragen door Turken? Niet als fan van hem, maar wel als een "geleerde" van de "gematigde Islam" (veel "dialoog" enzo) etc etc? Ik herinner met dat nog wel. En DENK die nog boos was dat Asscher aan Gulen gelieerde instituten in NL toch wilde "volgen" ondanks dat hij "geen bewijs had dat ze de integratie belemmerden"? Terwijl DENK en Kuzu geen Gulen-volgelingen waren.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:48 schreef Slayage het volgende:
gulen wordt behoorlijk gepijpt in dit artikel, voor de mensen die er behoefte aan hebben. inclusief foto van een vriendelijk lachende gulen.
Fethullah Gülen leidt geen terroristen op. Integendeel. Hij inspireert tot maatschappelijke inzet, schrijft Selma Ablak.
Een dag om nooit te vergeten, 15 juli 2016. Turken in Turkije, maar ook ver daarbuiten, hielden de gemoederen in de daaropvolgende periode bezig. Journalisten en andere verslagleggers draaien overuren en nieuws consumeren is een topsport geworden. Je zou haast weer verlangen naar de journalistieke komkommertijd. Enfin...
Denk niet dat Kuzu dezelfde houding aanneemt anno 2016.quote:De Tweede Kamer debatteert vandaag over een onderzoek naar vier Turks-Islamitische groeperingen: De Diyanet, Süleymanci-beweging, Milli Görüs en de Gülenbeweging. Volgens Asscher is het onduidelijk welke rol deze clubs spelen als het gaat om integratie van Turken in Nederland, terwijl eerdere onderzoeken juist bewezen dat de groepen integratie-bevorderend werken.
Asscher wil de organisaties vijf jaar lang volgen, maar dat is tegen het zere been van zijn partijgenoten. "Ik begrijp niet dat Asscher deze organisaties onder een vergrootglas wil leggen. Ze hebben jarenlang constructief meegewerkt aan onderzoeken en ze houden zich gewoon aan de wet, dus wat is er aan de hand?', vraagt Kuzu zich af.
quote:"Ze wilden opnieuw het instrument van de hoofdelijke stemmingen gebruiken om collega-Kamerleden met een andere culturele achtergrond aan de schandpaal te nagelen. Dat deden ze met mij ook, met dat filmpje op YouTube," zegt Arib over het moment. "Kuzu en Öztürk zeggen zelf dat ze mensen willen verbinden, maar wat ze doen is gericht tegen personen. Naar buiten wordt het gepresenteerd alsof ze monddood worden gemaakt, terwijl ze juist alle gelegenheid krijgen om te zeggen wat ze willen zeggen."
"Ik ben Kamervoorzitter van iedereen, dus ook van Kuzu en Öztürk. Maar dan moeten ze de Kamer en de voorzitter wel respecteren. Als ze aan de Kamer komen, komen ze aan mij," vervolgt de Kamervoorzitter. Nee, dan Geert Wilders, met wie Arib regelmatig in de clinch lag, die is een stuk netter. "Kijk, je kan van alles zeggen van Geert Wilders, maar hij heeft wél respect voor de Kamer. Hij kent het Reglement van Orde volledig uit zijn hoofd, hij weet precies wanneer hij zich op welk artikel kan beroepen."
Peter-Jan R. Draait gewoon overuren.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:32 schreef bluemoon23 het volgende:
De klikturken hebben toegeslagen
http://nos.nl/artikel/212(...)omen-in-turkije.html
[..]
Je komt wel interessante dingen tegen als je zoekt op die naam (Selma Ablak). Platform INS, Platform ZijN, Ontmoet een moslim... Allemaal gerelateerd aan de Gülen-beweging / Hizmet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:48 schreef Slayage het volgende:
gulen wordt behoorlijk gepijpt in dit artikel, voor de mensen die er behoefte aan hebben. inclusief foto van een vriendelijk lachende gulen.
Fethullah Gülen leidt geen terroristen op. Integendeel. Hij inspireert tot maatschappelijke inzet, schrijft Selma Ablak.
Een dag om nooit te vergeten, 15 juli 2016. Turken in Turkije, maar ook ver daarbuiten, hielden de gemoederen in de daaropvolgende periode bezig. Journalisten en andere verslagleggers draaien overuren en nieuws consumeren is een topsport geworden. Je zou haast weer verlangen naar de journalistieke komkommertijd. Enfin...
Ja, betrouwbare bronquote:
quote:Yeni Şafak ("New Dawn") is a conservative Turkish daily newspaper. The newspaper is known for its hardline support of president Recep Tayyip Erdoğan and the AKP
quote:Yeni Şafak was acquired by Albayrak Holding in 1997, which had close ties with then mayor of Istanbul, Recep Tayyip Erdoğan. After İbrahim Karagül became the editor-in-chief of Yeni Şafak, the newspaper became a hardline supporter of then prime minister Recep Tayyip Erdoğan.
More Islamist columnists were employed, while liberals like Kürşat Bumin were fired from the newspaper because of their critical views of Recep Tayyip Erdoğan and the AKP.
quote:Yeni Şafak newspaper was a primary source of disinformation during 2013–14 protests in Turkey. According to a report published by Hrant Dink Foundation, Yeni Şafak was the primary newspaper generating hate speech against Gezi protestors
Door de geopolitieke journalisten/analisten werd al op Twitter gegrapt dat het inderdaad een coup was uit het Obama kamp, omdat het zo bizar slecht georganiseerd was.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:30 schreef bert888 het volgende:
Kort na de couppoging in Turkije vorige maand doken er berichten op dat de coupplegers werden gesteund door Amerikaanse militairen op legerbasis Incirlik. De krant Yeni Safak meldde dat de Amerikaanse generaal John F. Campbell achter de mislukte machtsovername zat en samenwerkte met de beweging van geestelijke Fethullah Gülen.
Campbell was bevelhebber van NAVO-eenheden in Afghanistan, waar de Gülenbeweging over een aantal lagere en middelbare scholen beschikt.
Volgens de krant reisde Campbell tussen augustus 2014 en maart dit jaar diverse keren naar Turkije. Daarnaast zou hij op de legerbases Erzurum en Incirlik geheime topontmoetingen hebben gehad.
http://www.ninefornews.nl(...)d-door-journalisten/
Wat is daar vreemd aan ?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:30 schreef bert888 het volgende:
Volgens de krant reisde Campbell tussen augustus 2014 en maart dit jaar diverse keren naar Turkije. Daarnaast zou hij op de legerbases Erzurum en Incirlik geheime topontmoetingen hebben gehad
Ze hebben wel de juiste woorden gevonden zeg. En de Nederlandse overheid is omquote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je komt wel interessante dingen tegen als je zoekt op die naam (Selma Ablak). Platform INS, Platform ZijN, Ontmoet een moslim... Allemaal gerelateerd aan de Gülen-beweging / Hizmet.
Zie bijv: https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-3469873-a1514138.
Beetje alsof je Kuzu vraagt om zijn mening over Erdoğan. Mja, veelzeggend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |