Inderdaad, gewoon de term halal verbieden want dat kan helemaal niet in Nederland.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel verstandig. Als dat onverdoofd slachten mis gaat mag het twee keer opnieuw. Oftewel: Er zullen genoeg slagers zijn die tot drie keer toe een dier proberen te doden, zonder verdoving.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:37 schreef CarltonBanks het volgende:
Als ik in een restaurant kom vraag ik juist bewust welk vlees halal geslacht is. Ik ben namelijk niet gediend van deze manier van slachten en weiger dat om principiële redenen te eten.
En nee, ik eet dus ook geen doner kebab (wel zelf gemaakte kip shoarma van niet halal geslacht vlees)
www.koopeenkoe.nlquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:42 schreef Fushia2 het volgende:
Ik zou een andere slager zoeken Mapima.
je bent in de war met bio geloof ik..quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:42 schreef Fushia2 het volgende:
Halal vlees is sowieso van veel betere kwaliteit
Klopt, de kippen komen in groepen binnen, en de diervriendelijkste methode is ze eerst verdoven met gas. Maar dat mag niet van de Islam want dan zien ze elkaar en verdoven is ook niet goed.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:44 schreef Lod het volgende:
Overigens is de slachtwijze in Nederland een stuk minder stressvol voor het dier.
Stress zorgt er namelijk voor dat de kwaliteit van het vlees omlaag gaat. En dat willen wij niet
Kippen komen bij de slachterij binnen in een verdonkerde ruimte, wat een nachtbeleving oproept. En voor ze het weten worden ze verdoofd en vervolgens onthoofd.
Ik ben trouwens in geen enkele slachterij tegengekomen dat na de slacht 'onrespectvol' omgegaan zou worden met het vlees. Pragmatisch misschien, maar niet onrespectvol.
Excessen die je af en toe als propaganda gebruikt ziet worden komen voor, maar zijn zeker niet normaal. En worden volgens mij ook streng aangepakt.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:44 schreef LurkJeRot het volgende:
Je weet helemaal niet of diegene die de kippen aan moet stampen in de shredder misschien wel continu die kippen loopt te bedanken voor het sterven. Zijn alleen maar weer aannames.
Misschien een speciale dankmoslim, voor die functie?quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:45 schreef IDkaart het volgende:
[..]Dat zijn geen moslims die werken bij Rendac Son.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:46 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Misschien een speciale dankmoslim, voor die functie?
Specifieke dingen of lullen ze gewoon erg veel? Want zo'n collega had ik ooit, en dat was beslist niet halal.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:47 schreef IDkaart het volgende:
[..]Ik heb wel ooit gehoord dat er kippenslachterijen zijn waar naast de lopende band Imams de hele dag allemaal dingen zeggen.
Ging weleens bij een turkse super waar ook een slager zat, goddelijk vlees tegen een lage prijs. Beter dan die bio-industrie shizquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:42 schreef Fushia2 het volgende:
Halal vlees is sowieso van veel betere kwaliteit
Daarom ook alleen vlees eten dat je zelf slachtquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:37 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de term halal verbieden want dat kan helemaal niet in Nederland.
(Tevens: Moslims die zeggen dat zolang ze het niet weten ze het mogen eten. Maar hoe zit dat als ze het KUNNEN weten?)
Ja hoor, nu heeft meneer ineens principesquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:37 schreef CarltonBanks het volgende:
Als ik in een restaurant kom vraag ik juist bewust welk vlees halal geslacht is en bestel dat dus niet. Ik ben namelijk niet gediend van deze manier van slachten en weiger dat om principiële redenen te eten.
En nee, ik eet dus ook geen doner kebab (wel zelf gemaakte kip shoarma van niet halal geslacht vlees)
Jij bent geen Moslim dus jij hoeft nu niet na te denken over hoe je bedonderd wordt met de term halal.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:06 schreef Anton91 het volgende:
Tering he... door dit topic trek gekregen in een lekker halal broodje kebab![]()
![]()
![]()
Verder niet gelezen.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:38 schreef possetje het volgende:
Hoi per toeval zat ik er nog over na te denken gisteren, ja ik ben een vleeseter dus, als een Moslimslager zijn dier slacht zie je altijd dat hij zo heel sneaky de keel doorsnijd, en dat roept weerzin op,
maar als ik dan mij voorstel hoe het zou zijn als ik dieren zou slachten? Dan zou ik het dier doodsteken met een mes! In zijn hartstreek dus! En daarna is het halal maken van het dier geen isue meer want dan hang je de kip of konijn of hamster gewoon een uurtje ondersteboven en heb je dus geen bloody steak meer maar bloedloos vlees,
Zo!!! ik heb er honger van gekregen van het typen en nu opeens enorm trek in een extra-bloody-steak!Net alsof jij met een mes een beest dood kan steken ..halveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
kunnen welquote:Op maandag 8 augustus 2016 22:08 schreef Thezappa het volgende:
Net alsof jij met een mes een beest dood kan steken ..halve
En vis is vis?quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:10 schreef kdricklamar het volgende:
Over vlees gesproken vinden jullie kip ook vlees? Of vinden jullie kip gewoon kip?
Het is de bedoeling om de hals slachtader door te snijden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:08 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Net alsof jij met een mes een beest dood kan steken ..halve
En ik maar denken dat een dier hersendood = dood is door die pin...quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is de bedoeling om de hals slachtader door te snijden.
Niet halal krijgt beest eerst pin in de hersens.
Dat is enige verschil, geen idee wat het beest voelt?quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:14 schreef IDkaart het volgende:
[..]
En ik maar denken dat een dier hersendood = dood is door die pin...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk aan het milieu voordat u deze post print.
Dat hoef jij ook niet... is gewoon een keuze/mindsetting.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:07 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Jij bent geen Moslim dus jij hoeft nu niet na te denken over hoe je bedonderd wordt met de term halal.
Kosher-vlees heeft bijna dezelfde criteria als helal-vlees.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:46 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de criteria ervoor zijn, maar dat bestaat wrs ook niet.
Niet als je de import verbiedt. (De productie ervan verbieden zonder de import is sowiesoquote:Op maandag 8 augustus 2016 22:52 schreef Atak het volgende:
Kosher-vlees in NL bestaat ook al eeuwen. Als mensen tover-vlees willen kopen dan moeten ze dat kunnen. Volgens mij dwingt niemand de ondernemers om kosher of helal te slachten. Ze doen het omdat ze er geld aan kunnen verdienen. Als je ritueelslachten gaat verbieden dan wordt Duitsland en België er rijker van omdat ze de productie dan daar naartoe verhuizen.
Dan is alle importverbodvlees verboden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:54 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Niet als je de import verbiedt. (De productie ervan verbieden zonder de import is sowieso!!! )
Nee eigenlijk niet, maar ik had het laatst ergens gezien op TV en het leek me wel cool om te zeggenquote:Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja hoor, nu heeft meneer ineens principes
Vraag dat eens aan het vaticaan, die rollen zijn 2016+ jaar geleden 'geschreven'quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:15 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het sowieso fascinerend dat honderden miljoenen mensen 1.400 jaar later nog steeds de idiote regeltjes volgen die een stel primitieve figuren in een zandbak ooit bedachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |