abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:48:26 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164326819
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Ik zou bij wijze van spreken morgen in het buitenland op zo'n CS-functie aan de slag willen, maar het is alleen maar verplaatsing van het probleem. Kom ik in een land waar ik de taal niet spreek, (nog) niemand ken, en weer dingen uit Nederland moet missen etc. Maar ik heb nu zo'n gevoel dat ik 'Nederland' zat ben, maar ja het gras is echt niet overal groener uiteindelijk.
Nee, het gras zit vol bruine beren, klaar om de weg op te springen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164326832
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat zoek je precies dan?
Gewoon waar ik mijn capaciteiten kan benutten: dingen uitzoeken, researchen, kenbaar maken etc. Geen verkapte marketing/webshopmedewerker waar je een beetje met woorden moet goochelen om klanten over te halen/informeren over het te kopen product wat dan zogenaamd 'journalistiek' werk is, maar het is gewoon een hele andere functie.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:49:55 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164326852
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
. Ze zoeken nu nog steeds, en ook via andere kanalen, dus er zijn veel mensen die vroegtijdig afhaken omdat ze het mooier voorspiegelen dan het is.
Of niemand is moment op zoek naar zo'n functie of geintresseerd in het bedrijf / branche en krijgen dus daarom verder geen sollicitaties binnen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:50:34 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164326867
Ben wel benieuwd naar die vacature, kan je eens doorsturen :)
pi_164326880
quote:

[..]

Ik zou bij wijze van spreken morgen in het buitenland op zo'n CS-functie aan de slag willen,
Nou, dan beantwoord je je eigen OP toch?

quote:
maar het is alleen maar verplaatsing van het probleem. Kom ik in een land waar ik de taal niet spreek, (nog) niemand ken, en weer dingen uit Nederland moet missen etc. Maar ik heb nu zo'n gevoel dat ik 'Nederland' zat ben, maar ja het gras is echt niet overal groener uiteindelijk.
Ik ga as zondag voor 9 maanden naar een onbekend land, nieuwe cultuur, onbekende taal, etc. Maar ik doe het gewoon, want de ervaring is te mooi om t te laten liggen. Zo zou je ook moeten denken.

Je maakt jezelf het zo moeilijk.
pi_164326897
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Of niemand is moment op zoek naar zo'n functie of geintresseerd in het bedrijf / branche en krijgen dus daarom verder geen sollicitaties binnen.
Er is een functie bij een merk wat mij wel aanspreekt, maar daar staat duidelijk bij dat je in samenwerking met persoon X wat maakt en hij eigenlijk het werk doet wat ik ik zou willen doen, en je als zijn hulpje zijn verhalen gaat opleuken via sociale media etc. Dan zit je zelf dus niet achter de knoppen, dat verhaal niet zelf uitgezocht. Medewerker van de webredactie zeg maar in plaats van de redactie zelf.
pi_164326921
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Er is een functie bij een merk wat mij wel aanspreekt, maar daar staat duidelijk bij dat je in samenwerking met persoon X wat maakt en hij eigenlijk het werk doet wat ik ik zou willen doen, en je als zijn hulpje zijn verhalen gaat opleuken via sociale media etc. Dan zit je zelf dus niet achter de knoppen, dat verhaal niet zelf uitgezocht. Medewerker van de webredactie zeg maar in plaats van de redactie zelf.
Nou hup, solliciteren maar en dan doe je over een paar jaar wat hij nu doet.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:52:48 #33
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164326926
quote:

[..]

Je moet ergens beginnen he. Ze gaan je niet gelijk alle verantwoordelijkheid geven
Je begint als Junior en je groeit uit naar medior/senior en krijgt steeds meer verantwoordelijkheden.

Je bent ook niet vanaf dag 1 manager van een restaurant als je daar nog geen ervaring in hebt. Dan begin je ook als afwasser of hulpje van de manager of iets.
pi_164326958
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:52 schreef TJV het volgende:

[..]

Nou hup, solliciteren maar en dan doe je over een paar jaar wat hij nu doet.
Alleen voldoe ik dan niet aan de overige eisen ;) Je moet al ervaring hebben in zulke functies, ik dus meer vanuit de andere kant.
pi_164326965
quote:

[..]

Als je direct zonder ervaring als redacteur op basis van een lekker 40-urencontract aan de gang wilt heb je wel wat geluk nodig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:54:47 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164326968
Sorry hoor, maar die functie zegt precies wat je moet doen. Je kan er weinig anders van verwachten dan dat.
Ik vraag me echt af wat je anders verwacht had daarvan...
pi_164326975
quote:

[..]

Ja, wat denk je nu zelf? Dat je zomaar alles in de schoot geworpen krijgt? Je moet ergens beginnen, zeker als je nauwelijks tot geen ervaring hebt.
pi_164326987
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:54 schreef Cue_ het volgende:
Sorry hoor, maar die functie zegt precies wat je moet doen. Je kan er weinig anders van verwachten dan dat.
Ik vraag me echt af wat je anders verwacht had daarvan...
Een creatieve benadering van het woordje 'redacteur'?
pi_164327011
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wat denk je nu zelf? Dat je zomaar alles in de schoot geworpen krijgt? Je moet ergens beginnen, zeker als je nauwelijks tot geen ervaring hebt.
Zeker niet, maar die andere functie moet je dus wel liggen. En dat doet het mij niet, daarvoor ben ik niet 100% social media addicted, kan ik zo denken.
pi_164327012
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wat denk je nu zelf? Dat je zomaar alles in de schoot geworpen krijgt?
Ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:57:06 #41
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164327022
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:55 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Een creatieve benadering van het woordje 'redacteur'?
Je bent enkel op de jobtitel afgegaan? In de functieomschrijving staat exact wat je moet doen, datgene wat je hier ook vertelde.
Snap niet wat ze dan "mooier maakten dan het echt was"
pi_164327052
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je bent enkel op de jobtitel afgegaan? In de functieomschrijving staat exact wat je moet doen, datgene wat je hier ook vertelde.
Snap niet wat ze dan "mooier maakten dan het echt was"
Nee hoor, maar ze zoeken mensen zoals mij, die dit soort baantjes denk ik niet willen omdat het uiteindelijk niks te maken heeft met onze opleiding. Wij hebben helemaal niks met sales of in een winstgerelateerd bedrijf werken.
pi_164327067
Wat is de link van die functie?
pi_164327073
quote:

[..]

Ik zou bij wijze van spreken morgen in het buitenland op zo'n CS-functie aan de slag willen, maar het is alleen maar verplaatsing van het probleem. Kom ik in een land waar ik de taal niet spreek, (nog) niemand ken, en weer dingen uit Nederland moet missen etc. Maar ik heb nu zo'n gevoel dat ik 'Nederland' zat ben, maar ja het gras is echt niet overal groener uiteindelijk.
1. Taal: Engels spreek je toch wel? UK is dan een optie. Of ierland.
2. Je kent niemand. SO? Juist de kans om nieuwe mensen te leren kennen, niemand kent jou en niemand kan je beoordelen, je kan helemaal een nieuwe start maken. You get to hit the reset button on life!
3. Dan ga je af en toe op vakantie naar NL.

Echt, probeer gewoon eens iets.
Als je wilt kan ik je zelfs wel helpen aan een baan waar je ~1200 pond per maand verdient (netto), we zoeken hier dringend mensen. En ik werk voor een heel groot bedrijf dat echt goed op je CV staat.
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:00:33 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164327091
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:58 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Nee hoor, maar ze zoeken mensen zoals mij, die dit soort baantjes denk ik niet willen omdat het uiteindelijk niks te maken heeft met onze opleiding.
Nee, ze zoeken niet mensen zoals jij, want jij vindt zo'n baan niets aan.
Ze zoeken hoogstens iemand die van oorsprong journalistiek heeft gedaan, of commercie. Omdat je wel goed met de taal moet kunnen spelen en dit leuk moet vinden.

Je moet de functie helemaal lezen he (dus ook wat de specifieke functie inhoud)
Niet enkel de jobtitle + wat ze van je verwachten.
pi_164327161
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:59 schreef Toto69 het volgende:

[..]

1. Taal: Engels spreek je toch wel? UK is dan een optie. Of ierland.
2. Je kent niemand. SO? Juist de kans om nieuwe mensen te leren kennen, niemand kent jou en niemand kan je beoordelen, je kan helemaal een nieuwe start maken. You get to hit the reset button on life!
3. Dan ga je af en toe op vakantie naar NL.

Echt, probeer gewoon eens iets.
Als je wilt kan ik je zelfs wel helpen aan een baan waar je ~1200 pond per maand verdient (netto), we zoeken hier dringend mensen. En ik werk voor een heel groot bedrijf dat echt goed op je CV staat.
Stuur mij eens een dm over die functie :P
pi_164327183
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Zeker niet, maar die andere functie moet je dus wel liggen. En dat doet het mij niet
Omdat het niet aansluit op je verwachtingen. Dan zou je iets aan je verwachtingen moeten doen, want vrijwel iedereen die net klaar is met studeren moet toe werken naar de functie die hij of zij leuk vindt en opklimmen op de ladder. Plus je bent 25 man...
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:04:47 #48
54408 Parzival
Where it happens
pi_164327200
nou.. ik ga er even met gestrekt been in hoor.. (dat je het even weet)

LAMZAK! - je zit liever thuis dan dat je enig werk (wat voor werk dan ook) gaat doen.. dus uiteindelijk daalt je eigenwaarde naar 0 omdat je een visioen hebt dat je gelijk een onwijs leuke baan hebt, waarin je alles weet, gelijk gebakken zit met een lekker salaris en leuke collega's..

die visioen is iets wat je ZELF na moet jagen.. niet wat je gegeven wordt direct vanuit je studie en 25 hele levensjaren..

booo-hooo-booo-hooo de inhoud van het werk was het net niet.. en het sloot niet aan bij.. BLABLABLA als je nou gewoon even in de spiegel kijkt.. je had er gewoon geen zin in.. ik heb in de kassen en bij computer winkels gewerkt, internet dial-up call centers en zelfs een elektronica call center.. (dus nu weet ik het verschil tussen SCOEZIE en SCUZIE (SCSI) voor duits/engels/italiaans).. maar goed.. ik dwaal af..

punt is.. het werk is wat JIJ er van maakt.. en als je net uit school komt (sorry.. HBO afgestudeerd) moet je gewoon ergens beginnen.. probeer het gewoon eens.. zie waar het schip strand.. je zal niet de eerste zijn die na een jaar opzegt bij een bedrijf om het daarna bij een ander bedrijf te proberen.. maar om van te voren al gelijk alles af te wijzen is niet echt de manier om vooruit te komen..

:samenvatting: probeer gewoon verschillende banen.. dan kom je er WERKEND achter wat je nu wel of niet wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Parzival op 08-08-2016 13:12:14 ]
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_164327235
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja.
Dat wordt dan de komende jaren nog een bittere pil.
pi_164327243
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Het grote 'je wist dat het zou komen' topic: wat wil ik met mijn leven? Ik ben nu op een punt dat het allemaal gaat beginnen, of niet. Afgestudeerd en op een 25-jarige leeftijd gekomen dat zelfstandigheid wordt verwacht. Momenteel voelt het nog als een lekkere grote vakantie aan, maar voor je het weet stort iedereen zich in september weer op zijn of haar normale leven en zit ik nog thuis. Ik heb dus een hbo-diploma op zak waar ik graag gebruik van wil maken. Ik kijk dagelijks op vacaturesites, maar het is nog rustig of de functies lijken mooier dan ze daadwerkelijk zijn. Een vervolgstudie (master) is uitgesloten, daar heb ik de puf niet voor en zie ik ook weinig toegevoegde waarde in, behalve het wederom uitstellen van de arbeidsmarkt op gaan. Ik weet ook niet wat ik met mijn leven wil: ik ben zelfstandig, dus geen relatie dus letterlijk zo vrij als een vogel, voor mijn gevoel misschien té vrij.
Als je de puf niet hebt voor een vervolgstudie, waarom denk je de puf te hebben voor een reguliere baan? Ik denk dat het niet goed met je gaat en ik raad je aan om eens contact op te nemen met een psycholoog of een psychiater, want achter "ik heb er de puf niet voor" kan mogelijk een veel groter probleem schuilen. Dat was bij mij net zo.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')