abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164269658
Ik heb een rare ontdekking gedaan.

In de eerste plaats: ik ben vrij neutraal, God kan bestaan, God kan niet bestaan, wij weten het gewoon niet. Ik heb het dan over weten, niet over geloven. Weten heeft te maken met bewijs, geloven heeft te maken met vertrouwen. Even voor de duidelijkheid: ik wil dus daar niet op in gaan, ook niet wat ik denk of geloof of weet. Dit om nare discussies tegen te gaan.

In de Bijbel wordt in Openbaringen gesproken over twee beesten: een uit de zee en een uit de aarde. De eerste is vrij herkenbaar, een soort draak dat vuur spuwt en veel koppen heeft etc. Geen discussie over mogelijk. Het tweede, uit de aarde, is als een lam, maar spreekt godslasterlijke taal en geeft iedereen een merkteken op het hoofd of de rechterhand. Het is de vijand van God, en degene die er verstand van heeft, berekene zijn nummer. Het is 666, en het is het getal van een mens.

In de Koran wordt gesproken over een beest uit de aarde, een helper van Allah, die ieder mens een merkteken geeft: gelovig of niet gelovig. De niet-gelovigen worden gedood.

Nu is het zo dat ik al een tijdje denk dat de Islam kwade wortels heeft. Kijk maar om je heen wat er gebeurt. In de Bijbel staat ook: Je herkent de boom aan zijn vruchten. Zij zijn goed of slecht. Bij de Islam zie ik het laatste.

En vandaag las ik dus plotseling dit.

Ik begin me ernstig zorgen te maken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_164269803
666 is toch Nero?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 15:41:57 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164269885
Ik dacht dat 666 gewoon een verwijzing naar Satan/Lucifer was.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164269930
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:37 schreef -AMG- het volgende:
666 is toch Nero?
Dat is een theorie.

Hier even de bijbeltekst:
En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.

12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.

13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.

14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.

15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
pi_164270020
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:41 schreef Harvest89 het volgende:
Ik dacht dat 666 gewoon een verwijzing naar Satan/Lucifer was.
Over de identiteit van Satan is ook een discussie, net zoals de identiteit van God. (Zie hiervoor een ander topic die ik zeer treffend vond)
God zou bestaan uit de mensen zelf, en de mensen zelf creeeren ook Satan. Ik heb dit gevoel al veel langer. Dat God niet die baardenman is, maar dat het verzameling is van hogere geesten, waar wij ook deel van uitmaken. Hetzelfde geldt dan voor de duivel, als je deze theorie (want dat blijft het natuurlijk, want weten, dan doen we niet) doortrekt.
pi_164270024
Trump
nee echt niet !
pi_164270032
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:48 schreef HighVolume het volgende:
Trump
:r
pi_164270093
Ik begin steeds meer te denken dat de mensen in te delen zijn in drie groepen: mensen die nadenken in het goede gebied (intellectuelen), een kleine groep. Twee: heel slechte mensen (criminelen, sadisten, machtswellustelingen), ook een heel kleine groep en daar tussen in een enorm grijze groep die nalopers zijn, alleen bezig zijn met het uiterlijk, hoe ze zelf overkomen maar zich niet verdiepen in het zijn. Een hele grote grijze groep.
pi_164270256
Satan/Lucifer is een gevallen engel en die zien er niet uit als een beest met horens. Dat hebben mensen er later bij verzonnen om de pagans in diskrediet te brengen en ze te overtuigen zich te bekeren tot het christendom.

De duivel ziet eruit als een engel. Blond haar, blauwe ogen.... Oh fuck dus toch Trump :o
pi_164270358
Religieuze geschriften zijn vrij hardnekkige sprookjes, bekijk het eens zo:

Sprookjes waren van oorsprong luguber, gemaakt om angst aan te jagen enzo te voorkomen dat kinderen niet gehoorzaamden. Religie doet precies hetzelfde en heeft geen leeftijdsdoelgroep.

Zowel sprookjes als religie romantiseren alles wat mooi, magisch en vredelievend is, totdat je niet gehoorzaamt. Bij sprookjes word je gekidnapt of opgegeten door een heks of een reus en bij religie word je in de hel geflikkerd waar je voor eeuwig zal branden.

Sterker nog, heksenjachten en het doden van ongelovigen/ketters zijn gewoon smerige maffiapraktijken die opgedragen worden aan de mensheid en eindtijdverhalen zijn geen voorspelling, maar een handleiding om oorlog te voeren en het wordt allemaal gepresenteerd en geïndoctrineerd in de vorm van religie.

Geen vredelievende "god" zou zo'n sadistische bullshit hebben verzonnen.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 16:07:59 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_164270548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:56 schreef Elvi het volgende:
Satan/Lucifer is een gevallen engel en die zien er niet uit als een beest met horens. Dat hebben mensen er later bij verzonnen om de pagans in diskrediet te brengen en ze te overtuigen zich te bekeren tot het christendom.

De duivel ziet eruit als een engel. Blond haar, blauwe ogen.... Oh fuck dus toch Trump :o
Het imago van de duivel is door de jaren inderdaad flink veranderd.

Heel vroeger werd hij afgebeeld als een beest, meestal een geit ofzo.

Later werd hij meer afgebeeld als een soort geest/schaduw.
Een beetje zoals Sauron uit de Tolkien verhalen. Geen vaste vorm hebben, maar een wezen wat elke vorm kan aannemen, en mensen kan manipuleren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_164270690
D
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:44 schreef Sigaartje het volgende:
Hier even de bijbeltekst:
En ik zag [...] zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
Dit is reeds een vertaling uit de originele Koinè Griekse tekst. Men kan hier zeker heel wat woorden en zinsdelen anders vertalen, gezien sommige Griekse woorden meerdere betekenissen kunnen hebben en zulke beeldspraak er gevoelig voor is. Ik heb zo'n idee dat we enkel met de Nederlandse vertaling er nooit iets zinvols kunnen uit opmaken.
De vroege christenen gingen ervan uit dat ' Iesous ' de oorspronkelijke Griekse naam die wij vertalen als ' Jezus ', een naam was ' boven alle namen '. Origenes pochte dat deze meer magische kracht bezat dan één van de namen van heidense godheden. Het is algemeen bekend dat de naam van ' het beest ' volgens Openbaring 666 is. Minder bekend is dat volgens de numerologie, de Griekse naam ' Iesous ' ( Jezus ) het getal 888 weergeeft, terwijl de originele Hebreeuwse naam Yeshua is en 888 hier niet meer klopt.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:08:10 #13
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164272400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 16:01 schreef DemonRage het volgende:
Religieuze geschriften zijn vrij hardnekkige sprookjes, bekijk het eens zo:

Sprookjes waren van oorsprong luguber, gemaakt om angst aan te jagen enzo te voorkomen dat kinderen niet gehoorzaamden. Religie doet precies hetzelfde en heeft geen leeftijdsdoelgroep.

Zowel sprookjes als religie romantiseren alles wat mooi, magisch en vredelievend is, totdat je niet gehoorzaamt. Bij sprookjes word je gekidnapt of opgegeten door een heks of een reus en bij religie word je in de hel geflikkerd waar je voor eeuwig zal branden.

Sterker nog, heksenjachten en het doden van ongelovigen/ketters zijn gewoon smerige maffiapraktijken die opgedragen worden aan de mensheid en eindtijdverhalen zijn geen voorspelling, maar een handleiding om oorlog te voeren en het wordt allemaal gepresenteerd en geïndoctrineerd in de vorm van religie.

Klopt. Religie zit vol met pulp. Maar dat betekent niet dat er niet een soort van universele intelligentie zou kunnen bestaan. Ik zie het als een enorme bal licht/energie waar wij allemaal een vonkje van in ons hebben.
Feyenoord!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:10:51 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_164272469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:51 schreef Sigaartje het volgende:
Ik begin steeds meer te denken dat de mensen in te delen zijn in drie groepen: mensen die nadenken in het goede gebied (intellectuelen), een kleine groep. Twee: heel slechte mensen (criminelen, sadisten, machtswellustelingen), ook een heel kleine groep en daar tussen in een enorm grijze groep die nalopers zijn, alleen bezig zijn met het uiterlijk, hoe ze zelf overkomen maar zich niet verdiepen in het zijn. Een hele grote grijze groep.
Dit ben ik eigenlijk wel met je eens. Maar die eerste groep is nog wel redelijk kwaar omvang vergeleken met die kleine groep. Probleem alleen is dat in de machtsposities in onze wereld die tweede groep zwaar oververtegenwoordigd is.
Feyenoord!
pi_164278366
Het is een beetje zinloos om je met satan bezig te houden.

Verder vind ik je niet neutraal overkomen, je praat zelfs erg negatief over de islam.
pi_164278950
De "openbaring" van "Johannes", is geen openbaring en ook niet van Johannes. De voorspellende waarde is nul.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164279420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:30 schreef Odaiba het volgende:
Het is een beetje zinloos om je met satan bezig te houden.

Verder vind ik je niet neutraal overkomen, je praat zelfs erg negatief over de islam.
“Il n'y a que deux puissances au monde, le sabre et l'esprit : à la longue, le sabre est toujours vaincu par l'esprit. ” Napoleon Bonaparte
pi_164281128
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:54 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

“Il n'y a que deux puissances au monde, le sabre et l'esprit : à la longue, le sabre est toujours vaincu par l'esprit. ” Napoleon Bonaparte
In de eindtijd zal deze geest volgens het boek openbaringen Jezus christus zijn. :)
pi_164281758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De "openbaring" van "Johannes", is geen openbaring en ook niet van Johannes. De voorspellende waarde is nul.
Eens !
pi_164281771
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:43 schreef distazo het volgende:

[..]

In de eindtijd zal deze geest volgens het boek openbaringen Jezus christus zijn. :)
Verzinsel.
pi_164282995
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 16:01 schreef DemonRage het volgende:

Dat klopt, kijk naar de geschiedenis van de RKK.

quote:
Mee eens, G-d verzint zoiets niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door distazo op 06-08-2016 23:42:51 ]
pi_164283076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 22:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Verzinsel.
Waarom ?
pi_164286199
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 22:42 schreef distazo het volgende:

[..]

Waarom ?
:Z
pi_164290319
Vroeger had men ook een mondelinge Netflix ter vermaak, maar dan met krachtige verhalen en beeldspraak. ;)

Mocht men toch die vergelijking willen maken, ik denk dat het financiële systeem de grootste bedreiging en tegenwerking van onze menselijke ontwikkeling is.

In die zin is ons Burgerservicenummer en alle vergelijkbare digitale aanduidingen ons merkteken.
pi_164291282
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:43 schreef distazo het volgende:

[..]

De rede zal het uiteindelijk winnen van de godsdienstwaan.

Uiteindelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')