Dat is een theorie.quote:
Over de identiteit van Satan is ook een discussie, net zoals de identiteit van God. (Zie hiervoor een ander topic die ik zeer treffend vond)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:41 schreef Harvest89 het volgende:
Ik dacht dat 666 gewoon een verwijzing naar Satan/Lucifer was.
Het imago van de duivel is door de jaren inderdaad flink veranderd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:56 schreef Elvi het volgende:
Satan/Lucifer is een gevallen engel en die zien er niet uit als een beest met horens. Dat hebben mensen er later bij verzonnen om de pagans in diskrediet te brengen en ze te overtuigen zich te bekeren tot het christendom.
De duivel ziet eruit als een engel. Blond haar, blauwe ogen.... Oh fuck dus toch Trump
Dit is reeds een vertaling uit de originele Koinè Griekse tekst. Men kan hier zeker heel wat woorden en zinsdelen anders vertalen, gezien sommige Griekse woorden meerdere betekenissen kunnen hebben en zulke beeldspraak er gevoelig voor is. Ik heb zo'n idee dat we enkel met de Nederlandse vertaling er nooit iets zinvols kunnen uit opmaken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:44 schreef Sigaartje het volgende:
Hier even de bijbeltekst:
En ik zag [...] zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
Klopt. Religie zit vol met pulp. Maar dat betekent niet dat er niet een soort van universele intelligentie zou kunnen bestaan. Ik zie het als een enorme bal licht/energie waar wij allemaal een vonkje van in ons hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:01 schreef DemonRage het volgende:
Religieuze geschriften zijn vrij hardnekkige sprookjes, bekijk het eens zo:
Sprookjes waren van oorsprong luguber, gemaakt om angst aan te jagen enzo te voorkomen dat kinderen niet gehoorzaamden. Religie doet precies hetzelfde en heeft geen leeftijdsdoelgroep.
Zowel sprookjes als religie romantiseren alles wat mooi, magisch en vredelievend is, totdat je niet gehoorzaamt. Bij sprookjes word je gekidnapt of opgegeten door een heks of een reus en bij religie word je in de hel geflikkerd waar je voor eeuwig zal branden.
Sterker nog, heksenjachten en het doden van ongelovigen/ketters zijn gewoon smerige maffiapraktijken die opgedragen worden aan de mensheid en eindtijdverhalen zijn geen voorspelling, maar een handleiding om oorlog te voeren en het wordt allemaal gepresenteerd en geïndoctrineerd in de vorm van religie.
Geen vredelievende "god" zou zo'n sadistische bullshit hebben verzonnen.
Dit ben ik eigenlijk wel met je eens. Maar die eerste groep is nog wel redelijk kwaar omvang vergeleken met die kleine groep. Probleem alleen is dat in de machtsposities in onze wereld die tweede groep zwaar oververtegenwoordigd is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:51 schreef Sigaartje het volgende:
Ik begin steeds meer te denken dat de mensen in te delen zijn in drie groepen: mensen die nadenken in het goede gebied (intellectuelen), een kleine groep. Twee: heel slechte mensen (criminelen, sadisten, machtswellustelingen), ook een heel kleine groep en daar tussen in een enorm grijze groep die nalopers zijn, alleen bezig zijn met het uiterlijk, hoe ze zelf overkomen maar zich niet verdiepen in het zijn. Een hele grote grijze groep.
“Il n'y a que deux puissances au monde, le sabre et l'esprit : à la longue, le sabre est toujours vaincu par l'esprit. ” Napoleon Bonapartequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:30 schreef Odaiba het volgende:
Het is een beetje zinloos om je met satan bezig te houden.
Verder vind ik je niet neutraal overkomen, je praat zelfs erg negatief over de islam.
In de eindtijd zal deze geest volgens het boek openbaringen Jezus christus zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:54 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
“Il n'y a que deux puissances au monde, le sabre et l'esprit : à la longue, le sabre est toujours vaincu par l'esprit. ” Napoleon Bonaparte
Eens !quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De "openbaring" van "Johannes", is geen openbaring en ook niet van Johannes. De voorspellende waarde is nul.
Verzinsel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:43 schreef distazo het volgende:
[..]
In de eindtijd zal deze geest volgens het boek openbaringen Jezus christus zijn.
Dat klopt, kijk naar de geschiedenis van de RKK.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:01 schreef DemonRage het volgende:
Sterker nog, heksenjachten en het doden van ongelovigen/ketters zijn gewoon smerige maffiapraktijken die opgedragen worden aan de mensheid en eindtijdverhalen zijn geen voorspelling, maar een handleiding om oorlog te voeren en het wordt allemaal gepresenteerd en geïndoctrineerd in de vorm van religie.
Mee eens, G-d verzint zoiets niet.quote:Geen vredelievende "god" zou zo'n sadistische bullshit hebben verzonnen.
De rede zal het uiteindelijk winnen van de godsdienstwaan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:43 schreef distazo het volgende:
[..]
In de eindtijd zal deze geest volgens het boek openbaringen Jezus christus zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |