Of niet vervangen voor de juiste waarde oid.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 06:42 schreef Glider76 het volgende:
klinkt als 3 fase motor op 230V wat maar 1 fase is. Condensator dus defect.
die 3 apparaten waren door de jaren heen stuk gegaan en allemaal op andere locaties,quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 07:48 schreef Lyrebird het volgende:
Als het bij drie apparaten optreedt, dan zou het idd. logisch zijn om eens naar je netspanning te kijken. Of beter, daar aan te meten.
Zo een motor heeft het eeuwige leven niet hoor, als de lagers versleten zijn kan die net zo goed haperen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:51 schreef derijdendehufter het volgende:
[..]
die 3 apparaten waren door de jaren heen stuk gegaan en allemaal op andere locaties,
dus daar lag het niet aan.
Verder lees ik van iedereen hier dus de condensator, maar die heb ik al bij al die
apparaten vervangen gehad, en dat haalde nooit niks uit. Nou las ik elders dat
ook een iets grotere condensator wellicht beter zou zijn, dus is dat dan een optie?
Maar begrijp wel niet, gezien je reactie op frontpage, je zou toch alles van koolborstel loze motors moeten afweten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:51 schreef derijdendehufter het volgende:
[..]
die 3 apparaten waren door de jaren heen stuk gegaan en allemaal op andere locaties,
dus daar lag het niet aan.
Verder lees ik van iedereen hier dus de condensator, maar die heb ik al bij al die
apparaten vervangen gehad, en dat haalde nooit niks uit. Nou las ik elders dat
ook een iets grotere condensator wellicht beter zou zijn, dus is dat dan een optie?
Een Steinmetz in ster/driehoek, hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 02:33 schreef TheThirdMark het volgende:
Stomme vraag, aangezien het er maar heel zelden mee te maken heeft.
Maar wat is het voltage/wattage ster/driehoek van de machines.
En wat is het voltage van je net?
Nee, ik weet alleen het verschil tussen een borstelloze motor en een niet borstelloze motor,quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 02:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maar begrijp wel niet, gezien je reactie op frontpage, je zou toch alles van koolborstel loze motors moeten afweten?
ik heb geen idee wat je allemaal bedoeld, maar het zijn gewoon apparatenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 02:33 schreef TheThirdMark het volgende:
Stomme vraag, aangezien het er maar heel zelden mee te maken heeft.
Maar wat is het voltage/wattage ster/driehoek van de machines.
En wat is het voltage van je net?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |