abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:53:54 #1
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164208270
FOK! Movie Trivia - Prijzenselectie-topic

FOK! Movie Trivia?
FOK! Movie Trivia is een topicreeks waarin een stel filmliefhebbers elkaar bestoken met filmvragen om elkaars parate filmkennis te testen. Deze reeks loopt sinds 2002 en is indertijd gestart door Gorro.

Punten = Prijzen?
Sinds den beginne van tijden houden we een puntenlijst bij. Dit is enkel en alleen voor de eer, wat natuurlijk prachtig is.
Vanaf augustus 2016 gaan we elke maand prijzen in de vorm van 3 DVD's weggeven:

1 DVD met een goedscorende IMDB Top 250 klassieker voor de maandwinnaar
1 DVD met een film die mogelijk een iets mindere klassiekerstatus heeft voor de nummer 2
1 DVD met een film waarvan iedereen zegt dat je die toch wel moet hebben gezien, voor de hoogst scorende newbie

Leuk, hoe doe ik mee?
Punten kan je verdienen door mee te spelen in het lopende topic. Zie de Topicreeks: FOK! Movie Trivia
Verdere uitleg en regels staan in de openingspost.

De prijzenselectie
Op de eerste dag van een nieuwe maand wordt er een Prijzenselectie-topic geopend waarin per categorie 3 films tentoongespreid worden. Door middel van een stemming wordt bepaald welke films die maand te winnen zijn. Stemmen kan tot de 15e van die maand.

Hoe stem ik?
Geef per categorie aan welke van de drie films volgens jou de prijs moet zijn en post dit in dit topic.

Hoe krijgen de winnaars de prijzen?
Via de PM worden de adresgegevens doorgegeven aan de prijsverstrekker (dit zal ik, hornage, eerst zijn) en daarna wordt de DVD via de post verstuurd. Daarna hopen wij uiteraard in ons Slowchat topic een uitgebreide review van de film te lezen 8-)

De mogelijke prijzen voor de maand augustus in 2016 zijn:

A. Prijs maandwinnaar


1 Aliens (1986) - Special Edition (#64 imdb top250)



2 Reservoir Dogs (1992) (#75 imdb top250)



3 Eternal Sunshine Of The Spotless Mind - 3-Disc Limited Edition (2004) (#85 imdb top250)



B. Prijs nummer 2


1 Brothers (2009)



2 Death Proof (2007)



3 Wanted (2008)



C. Newbie prijs


1 True Romance (1993)



2 Wo hu cang long (Crouching Tiger, Hidden Dragon) (2000)



3 Karakter (1997)



[ Bericht 0% gewijzigd door hornage op 04-08-2016 07:51:15 ]
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:59:06 #2
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164208500
*O* TS geeft goed voorbeeld *O*

A - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
B - Wanted
C - Crouching Tiger, Hidden Dragon
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164212905
Goed bezig hornage *O*.

Mijn stemmen:

A. Eternal Sunshine
B. Death Proof
C. True Romance

Zoals afgesproken zal ik een stapeltje uit mijn eigen kast klaarleggen als kanshebbende prijzen voor de volgende maand(en).
pi_164216925
Suggestie: is het niet handiger om de winnaars zelf te laten kiezen uit de 3 dvd's? Ik kan me voorstellen dat de winnaar van de stemmen er eentje is die iedereen vaak toch al wel heeft (gezien).

Mijn stem:
1. Eternal Sunshine
2. Brothers
3. Karakter
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:54:53 #5
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164217111
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:41 schreef wyccie het volgende:
Suggestie: is het niet handiger om de winnaars zelf te laten kiezen uit de 3 dvd's? Ik kan me voorstellen dat de winnaar van de stemmen er eentje is die iedereen vaak toch al wel heeft (gezien).
Goede suggestie, dank voor het meedenken ^O^

De situatie kan zich inderdaad voordoen dat een winnaar een DVD krijgt die diegene al heeft en/of van een film die diegene allang heeft gezien.
Mijn idee voor deze opzet is dat de FMT'ers kiezen welke film ze een goede prijs zouden vinden. Op die manier ontstaat er ook wat doorloop van beschikbare films ipv dat de toppers er eerst uitgaan. Leuk idee natuurlijk, maar als dit totaal niet werkt, dan kunnen we natuurlijk altijd e.e.a. bijstellen ;)
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164217542
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:41 schreef wyccie het volgende:
Suggestie: is het niet handiger om de winnaars zelf te laten kiezen uit de 3 dvd's? Ik kan me voorstellen dat de winnaar van de stemmen er eentje is die iedereen vaak toch al wel heeft (gezien).

Zo denk ik er ook over...
pi_164217587
Erg leuk initiatief! Hoop dat er op deze manier weer wat meer animo voor deze game komt. Lijkt mij ook dat het handiger is dat de winnaars zelf hun dvd mogen uitzoeken.

Desalniettemin, mijn keuzes:

1. Aliens
2. Wanted
3. Karakter
pi_164218764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:24 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over...
Idem
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_164218918
Waarom eigenlijk alleen de maandwinnaar, tweede en newbie een prijs. Er zitten vaak dezelfde mensen in de top die gewoon meer online zijn of meer filmkennis hebben dan mensen die meedoen ook gewoon leuk vinden.

Zou het niet mooi zijn om aan alle deelnemers die tenminste 1 punt gescoord hebben 1 te verloten? Naast maandwinnaar dan?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_164218947
A - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
B - Death Proof
C - Crouching Tiger, Hidden Dragon
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:58:30 #11
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164218950
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:56 schreef drakin het volgende:
Waarom eigenlijk alleen de maandwinnaar, tweede en newbie een prijs. Er zitten vaak dezelfde mensen in de top die gewoon meer online zijn of meer filmkennis hebben dan mensen die meedoen ook gewoon leuk vinden.

Zou het niet mooi zijn om aan alle deelnemers die tenminste 1 punt gescoord hebben 1 te verloten? Naast maandwinnaar dan?
Dat vind ik een leuk idee ^O^

Geen nummer 2, maar 1 film verloten aan mensen die een punt hebben gescoord. Welke film wordt dit dan? Ook 1 van de drie? Of bepaalt de organisatie dan welke film dit wordt?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164218969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:58 schreef hornage het volgende:

[..]

Dat vind ik een leuk idee ^O^

Geen nummer 2, maar 1 film verloten aan mensen die een punt hebben gescoord. Welke film wordt dit dan? Ook 1 van de drie? Of bepaalt de organisatie dan welke film dit wordt?
Die zelf laten kiezen, net als de andere winnaars. Wel als derde laten kiezen lijkt me.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_164218988
Nog een idee

Niet altijd films als prijs, maar ook eens een t-shirt, filmposter of andere filmmerchandise.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:21:54 #14
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164219265
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:01 schreef drakin het volgende:
Nog een idee

Niet altijd films als prijs, maar ook eens een t-shirt, filmposter of andere filmmerchandise.
pico heeft een hengeltje uitgegooid naar FOK! om te kijken of zulk materiaal hiervoor gebruikt kan gaan worden
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164219945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:21 schreef hornage het volgende:

[..]

pico heeft een hengeltje uitgegooid naar FOK! om te kijken of zulk materiaal hiervoor gebruikt kan gaan worden
ah leuk, en is het daarnaast ook leuk FMTers om een leuke donatie te vragen eventueel?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_164220106
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:55 schreef drakin het volgende:

[..]

ah leuk, en is het daarnaast ook leuk FMTers om een leuke donatie te vragen eventueel?
Ik stel sowieso een tiental dvd's ter beschikking

[ Bericht 0% gewijzigd door picodealion op 04-08-2016 12:10:38 ]
pi_164220257
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:01 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik stel sowieso een tiental dvdster beschikking
Ik heb nog wel videobanden :P
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:19:36 #18
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164220425
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:09 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik heb nog wel videobanden :P
Daarbij betwijfel ik wel of mensen er echt nog wat mee kunnen :P
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164226446
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:19 schreef hornage het volgende:

[..]

Daarbij betwijfel ik wel of mensen er echt nog wat mee kunnen :P
Daar kan ik nog wel wat mee. :')

Idee van drakin is leuk, maar misschien dan 3 punten? Anders krijg je misschien Hit & Runs.
pi_164226508
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:44 schreef wyccie het volgende:

[..]

Daar kan ik nog wel wat mee. :')

Idee van drakin is leuk, maar misschien dan 3 punten? Anders krijg je misschien Hit & Runs.
Mee eens.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 12:52:45 #21
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164266046
Even alle reacties en opmerkingen samengevat:

• Er wordt door meerdere mensen geopperd dat het een beter/ leuker plan is dat elke winnaar zelf zijn prijs kiest uit de drie films in zijn categorie.
• Er wordt ook geopperd om, in plaats van de categorie "nummer 2", een categorie willekeurige winnaar toe te voegen. Deze wordt willekeurig gekozen uit alle mensen die minstens 3 punten hebben gescoord. Deze persoon mag dan ook 1 van de 3 films van zijn categorie kiezen.
• Een idee is om ipv DVD's echte filmmerchandise uit te reiken zoals t-shirts, filmposters. Bioscoopkaartjes of Blurays passen hier ook wel in. Er wordt gekeken of Fok hier wat voor kan betekeken, maar donaties/ crowdfunding zijn ook opties.
• Er is aangegeven dat iedereen vrij is om zijn gewonnen prijs niet aan te nemen, maar om deze aan een andere user te geven.
• Er is ook aangegeven dat de vaste spelers mogelijk iets minder snel kunnen reageren op vragen om zo newbies een kans te geven om punten te scoren.

Vraag is nu: Gaan we suggesties oppakken? Zo ja, hoe en wanneer?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164266115
Ik vind dat allemaal goede suggesties.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 13:01:03 #23
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164266169
Tussenstand
5 Mensen hebben gestemd welke films zij een goede prijs voor augustus vinden.

A. Prijs maandwinnaar
• Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (2004) - 4
• Aliens (1986) - 1
• Reservoir Dogs (1992) - 0

B. Prijs nummer 2
• Death Proof (2007) - 2
• Wanted (2008) - 2
• Brothers (2009) - 1

C. Newbie prijs
• Wo hu cang long (Crouching Tiger, Hidden Dragon) (2000) - 2
• Karakter (1997) - 2
• True Romance (1993) - 1

Je kan t/m zondag 14 augustus stemmen. We willen graag weten wat jij de beste prijs vindt *O*
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_164273244
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:52 schreef hornage het volgende:
Even alle reacties en opmerkingen samengevat:

• Er wordt door meerdere mensen geopperd dat het een beter/ leuker plan is dat elke winnaar zelf zijn prijs kiest uit de drie films in zijn categorie.
• Er wordt ook geopperd om, in plaats van de categorie "nummer 2", een categorie willekeurige winnaar toe te voegen. Deze wordt willekeurig gekozen uit alle mensen die minstens 3 punten hebben gescoord. Deze persoon mag dan ook 1 van de 3 films van zijn categorie kiezen.
• Een idee is om ipv DVD's echte filmmerchandise uit te reiken zoals t-shirts, filmposters. Bioscoopkaartjes of Blurays passen hier ook wel in. Er wordt gekeken of Fok hier wat voor kan betekeken, maar donaties/ crowdfunding zijn ook opties.
Niet in plaats van Dvd's maar als afwisseling/variatie in het prijzenaanbod
• Er is aangegeven dat iedereen vrij is om zijn gewonnen prijs niet aan te nemen, maar om deze aan een andere user te geven. Of als vierde prijs meenemen naar de volgende maand?
• Er is ook aangegeven dat de vaste spelers mogelijk iets minder snel kunnen reageren op vragen om zo newbies een kans te geven om punten te scoren.

Vraag is nu: Gaan we suggesties oppakken? Zo ja, hoe en wanneer?
Tijdens de volgende meeting?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:44:35 #25
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_164391238
Dank voor je reactie drakin. Bij deze het geheel samengevat:

• Er wordt door meerdere mensen geopperd dat het een beter/ leuker plan is dat elke winnaar zelf zijn prijs kiest uit de drie films in zijn categorie.
• Er wordt ook geopperd om, in plaats van de categorie "nummer 2", een categorie willekeurige winnaar toe te voegen. Deze wordt willekeurig gekozen uit alle mensen die minstens 3 punten hebben gescoord. Deze persoon mag dan ook 1 van de 3 films van zijn categorie kiezen.
• Een idee is om naast DVD's echte filmmerchandise uit te reiken zoals t-shirts, filmposters. Bioscoopkaartjes of Blurays passen hier ook wel in. Er wordt gekeken of Fok hier wat voor kan betekeken, maar donaties/ crowdfunding zijn ook opties. Aan het begin van de maand wordt er gekeken aan de hand van de beschikbare spullen wat de prijzen zijn voor die maand en dat wordt in het prijzentopic van die maand gepost.
• Er is aangegeven dat iedereen vrij is om zijn gewonnen prijs niet aan te nemen, maar om deze aan een andere user te geven. Er mag ook gekozen worden om deze prijs mee te nemen naar de volgende maand, zodat er dan meer prijzen beschikbaar zijn.
• Er is ook aangegeven dat de vaste spelers mogelijk iets minder snel kunnen reageren op vragen om zo newbies een kans te geven om punten te scoren.

Van de bovenstaande punten kunnen we alvast meenemen dat elke winnaar zelf een film kiest uit de drie opties.
Daarnaast kunnen we ook gelijk doorvoeren dat de prijs voor de nummer 2 vervalt, en dat dit een random FMT'er wordt, die die maand minstens 2 punten heeft gescoord.

Als er geen grote bezwaren zijn zal ik bovenstaande punten doorvoeren in de OP, zodat dit voor andere mensen ook duidelijk is.

Drakin heeft voorgesteld om verdere aanpassingen/ vernieuwingen te bespreken tijdens een meet, wat een hartstikke goed plan is natuurlijk *O*
Wie wil die kar trekken en een doodle/ datumprikker aanmaken om zo tot een datum te komen?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')