Awquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:37 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Niet echt te druk. Gwn geen zin in :$
Niet zulk uitdagend werk.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:38 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hey, wat voor werk doe jij eigenlijk?
Kost het afronden minder moeite.quote:
quote:‘Pap, mam, ik moet jullie iets vertellen. Ik… ik word zzp’er.” Wie uit de kast komt als zelfstandige, heeft iets uit te leggen. Niet alleen aan de gewone buitenwereld die niet snapt hoe je een hypotheek kunt betalen met het rondhangen in koffietentjes op kantoortijden, maar vooral aan bezorgde ouders die geen genoegen nemen met die vaste riedel van ‘klusje hier, klusje daar’. En maak dan maar eens duidelijk wat je doet aan mensen die 35 tot 40 jaar in vast dienstverband hebben gewerkt.
En net als je een betoog hebt afgesloten waarmee ze het zelfs op de bridgeclub kunnen uitleggen, is er weer een Rondom Tien-achtig programma waar een zielige zzp’er (lees: een ontslagen medewerker die met één opdrachtgever voor zichzelf begonnen is) zijn beklag doet. Presentator Cees Grimbergen strooit nog met wat paniekcijfers en daar hangt je moeder alweer aan de telefoon.
„Heb je het druk?” Valkuil! Je kunt niet zeggen dat je niks te doen hebt, dan kun je net zo goed antwoorden dat je zo nog even een pakketje moet ophalen bij de Voedselbank. En antwoorden dat je verzuipt in de opdrachten zorgt weer voor een uitgeknipt krantenartikeltje over burn-outs bij zelfstandigen.
Je kunt aan de keukentafel de goudomrande balansen van je jaarrekening doornemen, maar als je ouders hebt die vast van mening zijn dat werken zonder vast contract een enkeltje goot betekent, dan ga je een zwaarder gesprek tegemoet dan Donald Trump met een islamitische, Mexicaanse, milieuactiviste.
Zeg in ieder geval nooit dat het geld met kruiwagens de deur wordt binnengereden. Als zelfstandige kun je een bonus of dertiende maand op je buik schrijven, behalve dan van die twee officieuze aandeel(h)ouders die van gekkigheid niet weten wat ze met dat pensioen moeten en dan maar die arme zelfstandige wat toesteken.
En het zijn niet alleen de ouders die met lastige vragen komen – oma’s en oudtantes laten we even buiten beschouwing, want mensen met vaste banen krijgen daar ook niet uitgelegd wat hun functie binnen het ‘retentiemanagement’ inhoudt – ook bij de kapper moet je een verhaal klaar hebben.
Altijd, maar dan ook altijd, wordt daar gevraagd of je „lekker een dagje vrij” hebt, als je er op woensdagmiddag zit. Leg dan maar eens uit dat je eigenlijk aan het werk bent. En ga er ook maar niet vanuit dat ambtenaren het concept van de zelfstandige wel snappen. Want dat je met niet werken ook daadwerkelijk niks verdient, en dat je met hard werken meer verdient dan met gewoon werken, levert eenzelfde blik op als wanneer een sterrenkundige op de Huishoudbeurs de snaartheorie uitlegt.
En diezelfde ellende is er ook altijd in de vakantie. Want op de vraag of je vakantie hebt, mag je blijkbaar niet „een beetje” antwoorden. En toch is het zo, je doet ’s avonds iets, of even tussendoor, zodat eind augustus en vooral in september je zakelijke rekening niet zo leeg is als de Griekse staatskas.
De zelfstandige heeft nooit meer vakantie, en kan tegelijkertijd heel vaak vrij nemen. Liefst op het moment dat de kantoorslaven weer gaan aftellen naar de herfstvakantie.
quote:De jongen was op vakantie in Marokko toen hij verongelukte met een quad. Hij raakte in coma en overleed een paar dagen later, op zaterdag, in het ziekenhuis. Hoe het ongeval precies is gebeurd, is nog onduidelijk.
Ah ben je serieus aan het kijken om zzp'er te worden?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Freelancen bestaat ook niet al minstens 25 jaar.
jouw geboorte kon je niks aan doen, dus dat vergeef ik jequote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:42 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
heb wel meer dingen fout gedaan in m'n leven
"Snel!! geef alle mocros een quad!!"quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:42 schreef Montelly het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn gewoon realisten die niet in een multiculti sprookjeswereld leven.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:42 schreef Montelly het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:42 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ah ben je serieus aan het kijken om zzp'er te worden?
Oké.quote:
Die hele hype rondom ZZP'ers is een complot dat door de NL overheid opgezet is zodat mensen minder in de rats zitten over de versoepeling van het ontslagrecht en om de vaste aanstellingen in de bouwwereld volledig te ontbinden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Freelancen bestaat ook niet al minstens 25 jaar.
Die banen liggen ook niet voor het oprapen.quote:
Nee, klopt. Al werk ik hier al een tijd met vast contract. Had jij alweer werk?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:45 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die banen liggen ook niet voor het oprapen.
oh sorry dat ik je zoveel leed berrokken was er ook liever niet geweestquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
jouw geboorte kon je niks aan doen, dus dat vergeef ik je
Goed punt. Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:45 schreef zeer het volgende:
[..]
Die hele hype rondom ZZP'ers is een complot dat door de NL overheid opgezet is zodat mensen minder in de rats zitten over de versoepeling van het ontslagrecht en om de vaste aanstellingen in de bouwwereld volledig te ontbinden.
Dat gedans om mensen heen om ze maar niet vast aan te hoeven nemen ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:45 schreef zeer het volgende:
[..]
Die hele hype rondom ZZP'ers is een complot dat door de NL overheid opgezet is zodat mensen minder in de rats zitten over de versoepeling van het ontslagrecht en om de vaste aanstellingen in de bouwwereld volledig te ontbinden.
Zou wel zijnquote:
laten we ons maar focussen op de oplossingquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:46 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
oh sorry dat ik je zoveel leed berrokken was er ook liever niet geweest
doodsbedreiging, TRquote:
Chloro is de oplossingquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
laten we ons maar focussen op de oplossing
niet mijn probleemquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
nee zij is het probleem want zij wil mij neersteken
Dit vind ik een interessante.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
Over de opkomst van anti-establishment gesproken: hebben jullie dit essay al gelezen?
Door econoom Guy Standing: het ontstaan aan een nieuwe globale sociale klasse: the precariat.
http://www.guystanding.co(...)le_final_English.pdf
Hij heeft ook een boek geschreven daarover: https://www.hse.ru/data/2(...)msbury_USA(2011).pdf
Uit wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Precariaat
[..]
Filmpje yt (nog niet zelf gezien):
Volgens Standing heb je dus in dat project van neoliberale globalisering de opkomst van verschillende nieuwe klassen wereldwijd (en in het westen het eerst):
1. Elite, <1%, zeer invloedrijk mondiaal gezien, de miljardairs.
2. Het salariaat: een laag met zeer goede salarissen/vaste baan/welvaart/goede vooruitzichten etc.
3. Professionelen: hoogopgeleid, werkend in projecten.
4. De ouderwetse arbeidende klasse, die ook bedreiging ondervindt.
5. Het precariaat: afhankelijk van tijdelijk werk, onderbetaald werk, mini-jobs, soms werkloosheid.
6. Het Lumpenprecariaat/onderklasse: werkloos, zieken, anderszins uitgestotenen.
Het precariaat, als klasse in opkomst, verzet zich in toenemende mate tegen de onzekerheden die in het systeem op hun schouders terechtkomen en de leden hiervan worden in politieke zin opgepikt door de populisten. Het precariaat onderscheidt zich hierbij van het Lumpenprecariaat in de zin dat zij een functie hebben in dat neoliberale globalistische systeem, dat flexibele arbeid vereist, terwijl het Lumpenprecariaat als een "last" wordt gezien.
Zijn oplossing is een basis-inkomen, mondiaal gezien.
quote:
Is natuurlijk iets overdreven maar die totale verheerlijking van ZZP'ers die nadat ze ontslagen zijn voor de helft minder aan de gang mogen en nog erger, startups, met een succesrate van 5%, is wel wat uit de lucht komen vallenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat gedans om mensen heen om ze maar niet vast aan te hoeven nemen ja.
Zal je wel verdiend hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
nee zij is het probleem want zij wil mij neersteken
steken =/= doodstekenquote:
Nee, staat nog op to-do-list.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:51 schreef Zosk het volgende:
[..]
Heb je weleens een spleetoog geneukt?
Hehe, 'ontslagen' inderdaad, je bent als zzp'er vaak gewoon deel van het personeel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:50 schreef zeer het volgende:
[..]
[..]
Is natuurlijk iets overdreven maar die totale verheerlijking van ZZP'ers die nadat ze ontslagen zijn voor de helft minder aan de gang mogen en nog erger, startups, met een succesrate van 5%, is wel wat uit de lucht komen vallen.
Zou iedereen die je pijn doet steken.quote:
Echte liefde dit, ik krijg er een warm gevoel van in mijn plasser. Maar moet ook nog steeds plassen en uit bed komen dat kan het ook zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:54 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Zou iedereen die je pijn doet steken.
altijd vervelend datquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:55 schreef Zosk het volgende:
[..]
Echte liefde dit, ik krijg er een warm gevoel van in mijn plasser. Maar moet ook nog steeds plassen en uit bed komen dat kan het ook zijn.
Wil jou prikkenquote:
Niet weer plsquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Want? want? Hier ligt toch geen zand.
Marxistisch gedoe.quote:
en hoe minder geld je te besteden hebt, hoe hoger je eigen risico in de praktijk zal zijnquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:00 schreef Catkiller het volgende:
Godverdomme, ik moet 250 euro eigen risico betalen. Want ziek zijn is een keuze.
wil je warmte wrapped around m'n prikkerquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:00 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Wil jou prikken
Of nou ja
Wil dat je mij prikt :$
Wel handig om zo'n simpele achterban te hebben. Die zijn al blij als ze een paar km harder mogen op de snelweg en verder geen extra belasting hoeven te betalen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:02 schreef zeer het volgende:
[..]
en hoe minder geld je te besteden hebt, hoe hoger je eigen risico in de praktijk zal zijn
vvd
terugvindquotequote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:05 schreef Drug het volgende:
http://www.juxtapoz.com/n(...)uri--kadavre-exquis/
Lekker artsy
Je zou maar linkse schavuit als leider hebbenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Wel handig om zo'n simpele achterban te hebben. Die zijn al blij als ze een paar km harder mogen op de snelweg en verder geen extra belasting hoeven te betalen.
sws dat 90% van de VVD stemmers sociale status meent te ontlenen hieraan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Wel handig om zo'n simpele achterban te hebben. Die zijn al blij als ze een paar km harder mogen op de snelweg en verder geen extra belasting hoeven te betalen.
Jammer dat dat die jongen op de grond zn pak aan heeft. Was wel mooi uitzicht geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:08 schreef Montelly het volgende:
[..]
Je zou maar linkse schavuit als leider hebben![]()
![]()
[ afbeelding ]
Btje hard gewordenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:02 schreef Drug het volgende:
[..]
wil je warmte wrapped around m'n prikker
hoe is dit plaatje relevant?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:08 schreef Montelly het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Mensen met een leiderquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:08 schreef Montelly het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
geld is jouw leiderquote:
omdat religies hebben aangetoond dat het conceptualiseren van goden altijd uitmond in repressiequote:
alsof atheïsten lieverdjes zijn!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:15 schreef zeer het volgende:
[..]
omdat religies hebben aangetoond dat het conceptualiseren van goden altijd uitmond in repressie
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:12 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
I am the master of my fate:
I am the captain of my soul.
o jahquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:16 schreef Trollscience het volgende:
[..]
die kreet gaat gewoon zo, denk omdat existentialisme
Hitler heeft wel maar mooi gezorgd voor snelwegenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:16 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
alsof atheïsten lieverdjes zijn!
Heb nog mooi schilderij van hem hangenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:18 schreef zeer het volgende:
[..]
Hitler heeft wel maar mooi gezorgd voor snelwegen. Heb dat allah/god/jawe nog nooit zien doen.
rtquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:18 schreef Montelly het volgende:
Gewoon lekker agnost zijn, kan je van twee walletjes eten.
God heeft Hitler op aarde gezet om ons snelwegen te bezorgenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:18 schreef zeer het volgende:
[..]
Hitler heeft wel maar mooi gezorgd voor snelwegen. Heb dat allah/god/jawe nog nooit zien doen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:18 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Heb nog mooi schilderij van hem hangen
Waarom kwam je nou met een PvdA-leider aanzetten? Alleen babyboomfossielen zien hem misschien nog als leider.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:18 schreef Montelly het volgende:
Gewoon lekker agnost zijn, kan je van twee walletjes eten.
Hij was echt uitzonderlijke schilder, zo veel emotie in die penseelstrekenquote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:19 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
'God heeft Hitler op aarde gezet om ons snelwegen te bezorgen' - Paus Pius XII, 1939
God heeft Hitler op aarde gezet om de mens te doen ontwaken voor het kwade.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:19 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
God heeft Hitler op aarde gezet om ons snelwegen te bezorgen
altijd?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:15 schreef zeer het volgende:
[..]
omdat religies hebben aangetoond dat het conceptualiseren van goden altijd uitmond in repressie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |