Up-Date.....Vooral over mijn persoonlijke ervaring met het geweldige Bommelse Wijkteam.Om de twee dagen opnieuw zwachtelen. Ma, wo, vr.....ma, wo, vr....
Gisteren voor de derde keer, woensdag de eerste keer, verband aangebracht, ging niet goed te vaak hetzelfde materiaal gebruikt. Ging dus los zitten, later die dag moest ze een z.g.n. werkboek bij me af komen geven. Kon ze m'n voet en kuit met nieuw verband opnieuw zwachtelen. Oh ja, ik had het verband er de dag ervoor al afgehaald, te strak, sneed in m'n vlees en achillespees. Nu deed ze er polen of dons onder, drie lagen. Zit nu ook strak maar is te houden. Enkel is inmiddels dunner, voet vrijwel hetzelfde. Komt ook doordat ik niet goed genoeg m'n been omhoog kan houden. I.i.g. niet continue. Moet af en toe naar beneden om te rusten. Anders lijkt er kramp in te schieten. Dan blijft het vocht toch nog in te grote mate in de voet en kuit. Woensdag verder kijken en nieuw verband erom. Vrijdag naar de huisarts. Krijg ik gelijk het resultaat van het bloedprikken te horen. Gaat allemaal langzaam, maar gestaag. Ze hebben dit keer geprikt op nieren, bloedwaarde, vitamine B1, Cholesterol, Natrium, Kalium en lever.
Ze had net als de vorige wijkverzorgster mijn column gelezen. Maike moest wel lachen dat ik de naam van Mardine steeds verkeerd uitsprak, overigens geen moedwil. Ging van Martine, via Marina naar Marta om te eindigen bij Halvarine ook wel Mardine genoemd. Ze hadden beiden genoten van de column. Woensdag komt Tirza, die ken ik nog van 4 jaar geleden, toen had ik hetzelfde, die is al net zo lief en sociaal.
Het is daar blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat ze altijd voor je klaarstaan, je zelfs 's nachts kunt bellen. Ze zullen niet snel doordraaien in hun wereld. Ik vertelde dat er veel positieve reacties op waren gekomen. Een mooie blijk van waardering. Ze glunderde.
Ze vond dat ik goed en leuk kan relativeren. Ik zei dat je dat wel leert na een tijdje. Doet me gelijk denken aan het feit dat ze echt de tijd voor je nemen. Niks gehaast, je wordt als persoon behandeld en niet als een patiënt nummer zoveel die ze weer kunnen afstrepen op hun to do bucketlist.
Ze moesten ook allebei om m'n 'flauwe" grapjes lachen. Ze heette Maike Donker, zag ik op haar badge. 'Jij bent volgens mij best wel een zwartkijker Maike.' Kwartje viel niet in één keer. Toen: "Shit, ha ha ha" 'Wil je je been op mijn been leggen?' 'JAAAAA! Wat denk jij ? graag!' 'Mag ik er even bij?' 'NEEEEE!'
Ze ging weg, in de deuropening versprak ze zich: 'Succes op je werk Herman.'' Bedankt, en jij beterschap Maike.'
[ Bericht 51% gewijzigd door hugecooll op 02-08-2016 16:56:05 (Hou het positief :)) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !