abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 23:20:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_164167390
De 6-jarige Liana is gisteren meerdere malen door een pitbull in haar gezicht gebeten in Amsterdam-West. Gevlucht voor de oorlog in haar thuisland Syrië , speelde zij in de Nederlandse hoofdstad in een binnentuin toen ze door de hond werd aangevallen.

De Syrische familie van het slachtoffertje ontvluchtte in 2015 de verschrikkingen van de oorlog, maar uitgerekend in het land waar ze dachten veilig te zijn, slaat het noodlot toe. Zondagavond grijpt pitbull Charly Liana en verwondt haar ernstig aan haar gezicht. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis.

De eigenaresse van Charly liet de hond loslopen in een binnentuin aan de Speelmanstraat. Het meisje was vanaf de straat door een paar spijlen van een hek de tuin in gekropen. Daar werd ze aangevallen door de pitbull. Het baasje van de hond deed haar uiterste best om het dier tegen te houden, maar kon niet voorkomen dat de pitbull het meisje meerdere keren in haar gezicht beet.

,,Was het mij maar overkomen'', verzucht haar zwaar aangeslagen broer Yahya (18). ,,Ik had misschien nog een kans gehad. Maar zo'n mooi klein meisje. Ze was kansloos.''
Helemaal open

Volgens een woordvoerder van de politie lag het gezicht van het meisje helemaal open. Het kind is naar het ziekenhuis gebracht, waar ze is geopereerd.

De pitbull is door een hondengeleider van de politie in beslag genomen. Het is nog niet bekend wat er met het dier gaat gebeuren. Mogelijk wordt het afgemaakt. Hierover beslist het Openbaar Ministerie (OM).

,,Dit is een typisch voorbeeld van een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden", zegt hondengedragscoach Marco Starink. ,,De pitbull staat bekend om zijn territoriumdrift, hij wil zijn plek beschermen tegen indringers. Zo'n hekwerk geeft de grens aan. Het zou ook mogelijk geweest kunnen zijn dat andere kinderen hem vanachter dat hek hebben gepest en dat daardoor zijn agressiedrempel is overschreden. Ik vrees dat je zulke incidenten nauwelijks kunt voorkomen, tenzij je continu toezicht hebt op kind en hond.''

Gerrit Kuiper van de Vereniging Pitbullbelangen Nederland vindt: ,,Ongelooflijk triest voor het kind. En de pitbull is op zich geen agressief ras, maar dit kan ik niet goed praten. Als een hond dit eenmaal gedaan heeft, is hij niet meer te houden. Dan gebeurt het opnieuw en rest alleen een spuitje.

Bijtincidenten
Het Reformatorisch Dagblad meldde in december, op basis van cijfers tot en met 2006, dat in Nederland jaarlijks 150.000 mensen door honden worden gebeten. Daarvan moeten zich dan 35.000 slachtoffers onder doktersbehandeling stellen. Volgens eerder onderzoek zijn de mastiff, de pitbull terriër en de staffordshire terriër het vaakst bij bijtincidenten betrokken.

Nederland kende voorheen de Regeling Agressieve Dieren (RAD), bijgenaamd de pitbullwet. De regeling werd in 1993 ingevoerd na een serie ernstige bijtincidenten en hield onder meer een fokverbod in en een verbod op het houden van vechthonden die na dat jaar waren geboren. Oudere pitbullterriërs moesten voortaan gemuilkorfd over straat. De RAD werd in 2008 weer afgeschaft.

http://www.ad.nl/amsterda(...)in-gezicht~aa03284b/

Doet ie normaal nooit # 639......
'Nou ja, vrijwel nooit.'

:{

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 02-08-2016 13:32:46 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164167445
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:20 schreef tong80 het volgende:
,,Dit is een typisch voorbeeld van een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden", zegt hondengedragscoach Marco Starink. ,,De pitbull staat bekend om zijn territoriumdrift, hij wil zijn plek beschermen tegen indringers. Zo'n hekwerk geeft de grens aan. Het zou ook mogelijk geweest kunnen zijn dat andere kinderen hem vanachter dat hek hebben gepest en dat daardoor zijn agressiedrempel is overschreden. Ik vrees dat je zulke incidenten nauwelijks kunt voorkomen, tenzij je continu toezicht hebt op kind en hond.''
Eigenlijk is het gewoon haar eigen schuld.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Trouwste user 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 23:27:16 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_164167513
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gewoon haar eigen schuld.
Dat stalken, Bashen en pesten is echt niet uit te roeien.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164167540
Afmaken is inderdaad de beste optie. Maar niet alleen de hond..

Te gek voor woorden dat dat beest legaal is. Allemaal in de fik steken. Het is pure kwaadaardigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 23:28:54 ]
pi_164167681
Geen agressief ras?
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:19:11 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_164169385
De uit Syrië gevluchte Liana (6) overleefde zondagavond in Amsterdam een aanval van een woedende pitbull. Ze maakt inmiddels weer grapjes, maar haar familie heeft nog niet gedurfd haar een spiegel voor te houden. ,,Hopelijk doen chirurgen hun werk goed.''

,,Was het mij maar overkomen'', verzucht een zwaar aangeslagen broer Yahya (18) in de deuropening van zijn flatwoning in aan de Speelmanstraat. ,,Ik had misschien nog een kans gehad. Maar zo'n mooi klein meisje. Ze was kansloos.''

Zondagavond ziet hij hoe pitbull Charly als een dolle het gezicht van zijn kleine zusje Liana verscheurt. Het meisje is dan net door een spijl in het hek van de tuin achter hun flat gekropen. Hier hebben onderburen sinds een paar weken een nieuwe pitbull in huis.

IJzingwekkend
Wat er precies gebeurt, is nog onduidelijk. Broer Yahya hoort bij de eerste aanval alleen het ijzingwekkende gegil van zijn zus. Zonder na te denken rent hij de trap van het portiek af, de hoek om naar het grasveld waar zijn zusje inmiddels onder het beest ligt. Daar ziet hij hoe de hond haar meerdere keren in haar gezicht bijt.

De eigenaresse doet nog verwoede pogingen om Charly van Liana af te krijgen. Broer Yahya wil niets liever dan helpen, maar hij kan er niet bij. Het hek waar zijn zusje doorheen is gekropen, zit op slot. Het gat waar zij wel door kon, is voor hem te klein. ,,Politie, ambulance. Snel. Was het enige waar ik aan dacht'', zegt Yahya.

Verminkt
Als de hond plotseling wegrent, ziet Liana kans om op te staan en bescherming te zoeken bij een benedenbuurman. Hij tilt haar over het hek. Liana is onherkenbaar verminkt. Bloed zit overal. Alleen aan haar prachtige zwarte krullen en haar donkere ogen zien buren wie het moet zijn.

,,Ze was zo'n mooi meisje'', zegt Yahya nu twee dagen later. ,,Ze had model kunnen worden. Ik zei dat pas nog tegen haar. En nu?'' Yahya weet het niet. Ze moeten afwachten. Hopen dat de chirurgen hun werk goed doen. Nog altijd ligt zijn zusje in het ziekenhuis. Ze is bij kennis. Maakt alweer grapjes. Yahya slikt. ,,Maar we durven haar nog niet in de spiegel te laten kijken

Kapot
Boos op zijn onderburen is Yahya niet. De eigenaren van Charly zijn er zelf ook kapot van. Baasje Andy kan zichzelf nu wel voor de kop slaan dat ze deze hond in huis hebben genomen, zegt hij. ,,Bij het asiel zeiden ze het nog: pas op voor kleine honden en kinderen. En binnen een maand gaat het mis.''

Dat dit drama de Syrische familie uitgerekend hier moet overkomen. Ze hebben zoveel ellende gezien toen ze tot 2015 nog in Syrië woonden, vertelt Yahya. Familieleden die zijn vermoord. Vrienden. Het is hen allemaal bespaard gebleven. Dat verzacht de pijn enigszins. ,,Wat wij in Syrië hebben gezien is vele malen erger.'

http://www.ad.nl/amsterda(...)ooi-meisje~a83fc913/

What to say ? :{

:{
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:20:36 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_164169391
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:36 schreef Physsic het volgende:
Geen agressief ras?
Kijk naar mijn laatste post. Je haalt een roofdier in huis :{

:P
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:23:25 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164169398
Zeker weer zo'n iel vrouwtje met een veel te sterke hond aan de riem. Ik zie ze hier ook steeds vaker voortgetrokken worden door zo'n monster.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:25:07 #9
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164169406
Verdomme wat toevallig dat het een Syrische vluchtelinge was. Die ook goed Nederlands spreekt, net als haar familie. Daardoor spreekt het hele verhaal me extra aan.

Afgezien van het feit dat mensen die per se een pitbull willen hebben allemaal een piemel van 8 cm hebben. Allemaal. :')
  Spellchecker dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:36:16 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_164169454
quote:
Kapot
Boos op zijn onderburen is Yahya niet. De eigenaren van Charly zijn er zelf ook kapot van. Baasje Andy kan zichzelf nu wel voor de kop slaan dat ze deze hond in huis hebben genomen, zegt hij. ,,Bij het asiel zeiden ze het nog: pas op voor kleine honden en kinderen. En binnen een maand gaat het mis.''
Waarom dan toch zo'n hond in huis halen?! Ook al heb je zelf geen kinderen ....
Zo'n monster mag dan alleen maar gemuilkorfd buitenspelen ....
pi_164174690
De uit Syrië gevluchte Liana (6) overleefde zondagavond in Amsterdam een aanval van een woedende pitbull. Ze maakt inmiddels weer grapjes, maar haar familie heeft nog niet gedurfd haar een spiegel voor te houden. ,,Hopelijk doen chirurgen hun werk goed.''

,,Was het mij maar overkomen'', verzucht een zwaar aangeslagen broer Yahya (18) in de deuropening van zijn flatwoning in aan de Speelmanstraat. ,,Ik had misschien nog een kans gehad. Maar zo'n mooi klein meisje. Ze was kansloos.''

Zondagavond ziet hij hoe pitbull Charly als een dolle het gezicht van zijn kleine zusje Liana verscheurt. Het meisje is dan net door een spijl in het hek van de tuin achter hun flat gekropen. Hier hebben onderburen sinds een paar weken een nieuwe pitbull in huis.

IJzingwekkend
Wat er precies gebeurt, is nog onduidelijk. Broer Yahya hoort bij de eerste aanval alleen het ijzingwekkende gegil van zijn zus. Zonder na te denken rent hij de trap van het portiek af, de hoek om naar het grasveld waar zijn zusje inmiddels onder het beest ligt. Daar ziet hij hoe de hond haar meerdere keren in haar gezicht bijt.

De eigenaresse doet nog verwoede pogingen om Charly van Liana af te krijgen. Broer Yahya wil niets liever dan helpen, maar hij kan er niet bij. Het hek waar zijn zusje doorheen is gekropen, zit op slot. Het gat waar zij wel door kon, is voor hem te klein. ,,Politie, ambulance. Snel. Was het enige waar ik aan dacht'', zegt Yahya.

Verminkt
Als de hond plotseling wegrent, ziet Liana kans om op te staan en bescherming te zoeken bij een benedenbuurman. Hij tilt haar over het hek. Liana is onherkenbaar verminkt. Bloed zit overal. Alleen aan haar prachtige zwarte krullen en haar donkere ogen zien buren wie het moet zijn.

,,Ze was zo'n mooi meisje'', zegt Yahya nu twee dagen later. ,,Ze had model kunnen worden. Ik zei dat pas nog tegen haar. En nu?'' Yahya weet het niet. Ze moeten afwachten. Hopen dat de chirurgen hun werk goed doen. Nog altijd ligt zijn zusje in het ziekenhuis. Ze is bij kennis. Maakt alweer grapjes. Yahya slikt. ,,Maar we durven haar nog niet in de spiegel te laten kijken.''

Kapot

Dat dit drama de Syrische familie uitgerekend hier moet overkomen. Ze hebben zoveel ellende gezien toen ze tot 2015 nog in Syrië woonden, vertelt Yahya. Familieleden die zijn vermoord. Vrienden. Het is hen allemaal bespaard gebleven. Dat verzacht de pijn enigszins. ,,Wat wij in Syrië hebben gezien is vele malen erger.''

Haar broer blijft wel heel nuchter, fuck that ik had zowel de hond en de eigenaar kapot geschoten. De eigenaar is zelfs gewaarschuwd door het asiel dat de hond agressief is, nog laat je de beest vrij rondlopen.
Geen sig.
pi_164174754
quote:
Wat wij in Syrië hebben gezien is vele malen erger.''
quote:
Familieleden die zijn vermoord. Vrienden. Het is hen allemaal bespaard gebleven.
Wat hebben ze dan gezien in Syrië als dit hen allemaal bespaard is gebleven? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_164174779
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_164174784
Afschieten dat hondje. Eigenaren ook.
pi_164174794
Burka aan en je ziet er niks meer van.
pi_164174799
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Ze bedoelen denk ik dat zij niet zijn vermoord maar het alleen gezien hebben/meegemaakt hebben.
pi_164174817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:04 schreef LurkJeRot het volgende:
Burka aan en je ziet er niks meer van.
_O- Foute grap, maar ik moest toch lachen.

Ik begrijp niet waarom mensen zo'n pitbull willen. Midden in Amsterdam. Neem dan gewoon een teckel of zo.
pi_164174850
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Vermoord worden misschien?

(kon je dat niet zelf bedenken?)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:07:19 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164174855
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:58 schreef Knudde het volgende:

IJzingwekkend

Verminkt

,,Ze was zo'n mooi meisje'', zegt Yahya nu twee dagen later. ,,Ze had model kunnen worden. Ik zei dat pas nog tegen haar. En nu?'' Yahya weet het niet. Ze moeten afwachten. Hopen dat de chirurgen hun werk goed doen. Nog altijd ligt zijn zusje in het ziekenhuis. Ze is bij kennis. Maakt alweer grapjes. Yahya slikt. ,,Maar we durven haar nog niet in de spiegel te laten kijken.''

Kapot

Dat dit drama de Syrische familie uitgerekend hier moet overkomen. Ze hebben zoveel ellende gezien toen ze tot 2015 nog in Syrië woonden, vertelt Yahya. Familieleden die zijn vermoord. Vrienden. Het is hen allemaal bespaard gebleven. Dat verzacht de pijn enigszins. ,,Wat wij in Syrië hebben gezien is vele malen erger.''

Haar broer blijft wel heel nuchter, fuck that ik had zowel de hond en de eigenaar kapot geschoten. De eigenaar is zelfs gewaarschuwd door het asiel dat de hond agressief is, nog laat je de beest vrij rondlopen.
Hier in de buurt hebben wij een kamper die zijn tokkiehond (een stafford achtig iets) vrij rond laat lopen. Nou is dat beest verbazingwekkend relaxed en non-territoriaal, maar het geeft wel aan wat voor mentaliteit mensen hebben die tokkiehonden nemen. Ze kennen nul verantwoording.

In Engeland woonde ik een tijd in de beruchtste wijk van Nottingham (geloof me, daar is Rotterdam Zuid niks hij). Ik liep daar een keer langs een huis waar een monsterlijk eng uitziende vechthond (moet bloed van een grote hond zoals een dogo Argentino ofzo doorheen hebben gezeten) op het hek kwam afsprinten en ertegenaan ging springen en grommen. Gelukkig sprong hij er niet over. En wat deed de marginale eigenaar die in zijn tuin pils zat te drinken? Niks.

Wat mij betreft voeren ze vandaag nog een licentie in om zo'n moordwapen in huis te halen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:07:42 #20
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_164174864
Ze klom bij hem de tuin in... Om even advocaat van de duivel te spelen.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_164174870
Alle pitbulls dood maken aub, dat soort beesten horen niet in Nederland.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:08:46 #22
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164174890
Moslims en honden gaan nou eenmaal niet samen in Nederland. Ik zie maar één oplossing.
U Wot M8
pi_164174915
Pitbulls :D
Maar ze zijn normaal zo lief hoor. Zo doen echt niets. Aldus van die eencellige tattoo tokkies die zo'n beest hebben ter compensatie van kleine teelballetjes.
U MAD?
  Spellchecker dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:10:34 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_164174933
Waarom bijt dat kutbeest dat kind in haar gezicht?

[ Bericht 6% gewijzigd door maily op 02-08-2016 13:27:37 ]
pi_164174961
Het is niet pitbull fout, maar mensen zelf.
Doordat pitbull geen juiste opvoeding of sterke persoon kan beheerd, kon pitbull anderen verwonden of doden.
Het is zoiets spelen met geweer die elke moment kon afschieten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')