onlogisch | maandag 1 augustus 2016 @ 19:53 |
Hi, Ik heb vanmiddag geprobeerd mijn Pioneer radio aan te sluiten in mijn Peugeot 206. Daar stuitte ik op een probleem wat ik niet eerder heb gehad. Namelijk dat de radio "gemute" is. Dit staat ook pontificaal in beeld. Ik heb hier op gegoogled, maar ik word er niet echt wijs uit. Het is ook niet met een knopje uit te zetten. Ik heb de kabels aangesloten zoals het hoort. Anders aan sluiten is niet mogelijk. Ik heb de radio weer ontkoppeld en de oude, originele radio weer aangesloten, en alles werkt weer perfect. Ik heb helaas geen directe mogelijkheid om mijn Pioneer in een andere auto te testen, maar eerder dit jaar heeft ie in een Renault Scenic gezeten en deed ie het gewoon feilloos. Iemand ervaring hiermee en een eventuele oplossing hiervoor? Alvast bedankt voor het lezen ![]() | |
EggsTC | maandag 1 augustus 2016 @ 19:54 |
Pak dat ding uit de achterbak, die heb ik je gratis erbij gegeven. En het is een 206 | |
onlogisch | maandag 1 augustus 2016 @ 19:55 |
Ja typo ![]() | |
EggsTC | maandag 1 augustus 2016 @ 19:56 |
Ook in de TT, noob ![]() | |
onlogisch | maandag 1 augustus 2016 @ 19:56 |
Dat zeg ik, maar nu OT. Een oplossing voor het probleem ![]() | |
EggsTC | maandag 1 augustus 2016 @ 19:57 |
Misschien het volume open draaien ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 1 augustus 2016 @ 20:30 |
Mute perongeluk aangesloten? | |
onlogisch | maandag 1 augustus 2016 @ 20:34 |
Ik heb niks verwisseld met draadjes oid t.o.v. de periode in de Scenic. | |
halfway | maandag 1 augustus 2016 @ 21:04 |
Dan is hij aangesloten op de telefoon-mute Kom er later op terug. | |
derLudolf | maandag 1 augustus 2016 @ 21:11 |
TT aangepast | |
halfway | maandag 1 augustus 2016 @ 21:11 |
http://www.navigatiehelps(...)avigatie-t16258.html Hierbij het schema, en Peugeot en Renault zijn niet hetzelfde ondanks iso. | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:58 |
Oh the joy ![]() Dus ik moet met kabeltjes gaan rommelen ![]() Wat ik overigens wel vreemd vind, is dat Peugeot er blijkbaar verschillende standaarden op na houdt. Toen ik deze Pioneer ergens in 2005 aanschafte, ging hij, zonder aan draadjes te klooien, in een Peugeot 306. In 2011 verhuisde ie naar een Renault Scenic tot begin dit jaar. Allemaal zonder aan draadjes te klooien. En nu gaat ie naar een Peugeot 206 en moet ik draadjes gaan verwisselen ![]() | |
halfway | dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:09 |
kun je gewoon adapters voor kopen pioneer>peugeot 206 | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:19 |
Net even bij Halfords geweest. Die hadden er nog nooit van gehoord. Maar ik hoor van "kenners" dat het ook een boutzaak eerste klas is. Ik ben dus even naar een car audio en tuning specialist gereden. Ook die hadden er nog nooit van gehoord. Het enige wat hij kon bedenken was dat de roze draad uit de kabelbos uit mijn radio een probleem kon veroorzaken. Iets met spanning. Hij heeft 'm eruit gehaald voor me en zei dat dit het enige was dat hij kon bedenken. En hij had gelijk. Ik had meteen geluid. Ik heb nu wel een nieuw probleem. En dat is dat de radio nu aanblijft, dus ook als ik de sleutel uit het contact haal ![]() Suggesties? ![]() | |
halfway | dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:32 |
Ik kan het niet makkelijker maken.![]() Rood en geel omwisselen dus. | |
Sounddragon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:32 |
in de kabelboom van de radio naar de iso-stekker kun je rood en geel vaak omwisselen. de ene is geschakeld en de andere constant 12v voor het geheugen. effe omdraaien en het zou moeten werken. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:46 |
Nee, rood en geel omwisselen is niet genoeg. Heb zelf een 206 gehad en Peugeot heeft wat verneukt qua layout. Zie uit het boekje: http://3.bp.blogspot.com/(...)kw/s400/IMG_5290.JPG Pin 4 en pin 7 zijn standaard die omgewisseld worden. Officieel is pin 4 powered en pin 7 switched. Of andersom.. Echter vanuit de Peugeot zijn dit pin 6en 7. (Zie link hierboven) Pin 4 is namelijk de VANbus (nee geen canbus) in de 206. Auto pin 7 -> Radio pin 4 Auto pin 6 -> Radio pin 6 Auto pin 8 (aarde) -> Radio pin 8 Dan zou het moeten werken. Heb er destijds zelf een verloop voor gemaakt [ Bericht 12% gewijzigd door Glijdt_licht op 02-08-2016 16:00:41 ] | |
halfway | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:07 |
Ik snap echt niet dat ze Iso hebben ingevoerd terwijl er toch niets mee gedaan word, ja de stekkers passen HOERA🎇 | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:26 |
Tja Fransen en elektronica | |
Sounddragon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:28 |
WTF, dat is echt serieus slecht ![]() ![]() Dat wordt weer een rondje audioboer voor TS, of zelf klooien met die stekkers, maar dat zou ik niet doen als je niet precies weet waar je mee bezig bent. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:43 |
Of gewoon naar de dealer gaan en 9706.86 kopen. | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:25 |
Ja, gedaan met een resultaat. Niet geheel naar wens. Maar nu schakelt de radio zichzelf uit na 2 of 3 minuten wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Als ik de verdere reacties hieronder lees, denk ik dat ik het gewoon maar hou zoals het nu is. De radio schakelt zichzelf uit na 2 minuten. Kan het verder geen kwaad nu ik die kabels heb omgedraaid? Ik zie morgen vanzelf wel of mijn accu leeg is natuurlijk, maar de radio schakelt zich automatisch uit. Schakelt zich overigens automatisch in bij het openen van mijn deur (ik heb geen centrale deurvergrendeling) Weird hé ![]() Jezus. Wat een gedoe voor een autoradiootje ![]() Deze vlieger gaat deels op. Als gezegd heb ik deze pioneer toen ik 'm kocht in 2005, in een Peugeot 306 gegooid en daar had ik helemaal geen ellende met kabeltjes switchen. In mijn Scenic uit 2011 idem. Van Renault naar Peugeot kan je het nog wel verwachten. Maar dat het in een 306 geen problemen oplevert en in een 206 weer wel, dat is inderdaad erg slecht van Peugeot. Heb je een direct linkje? ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:32 |
9706.86 is gewoon de code van het verloopstekkertje Peugeot206 -> correcte ISO. Dus gewoon ff de dealer binnenlopen en vragen om verloopstekertje voor de radio van een 206. Als je het laat zoals het nu is, is de kans aanwezig dat je je BSI aan gort maakt, en dat je motorstoringen krijgt. ![]() Dat het bij de 306 geen probleem is, en bij de 206 wel is omdat de 206 meer elektronica heeft. En bv ook stuurwielbediening | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:35 |
Dan ga ik zo'n ding halen ![]() Wat is je BSI? ![]() | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:35 |
Overigens, als ik dat artikelnummer haal, moet ik dan weer die 2 draden switchen? Want ik heb geel en rood nu verwisseld. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:37 |
BSI is de computer van je auto. Rood en geel switchen merk je wel of dat moet. Indien de memory functie niet werkt/radio aan blijft staan van contact af moet je ze omdraaien. ![]() | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:38 |
Ok thanks ![]() Maakt één nachtje uit zoals ie nu is aangesloten? Sorry, maar ik heb er echt geen kaas van gegeten. ![]() Morgen maar ff naar een dealer. | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:38 |
Dit was mijn eigen gemaakte oplossing op basis van een verloopje die was meegeleverd met de radio.:![]() De linkerzijde moet aan de auto vast. Zoals je ziet is er de rode stekker uit pin 4 die niet gebruikt wordt ![]() Rechterzijde zit in de radio. Zoals je ziet Zwart -> Pin8 -> Pin 8 Wit (Geel) -> Pin 7 -> Pin4 Oranje (eigen) -> Pin6 -> Pin6 | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:39 |
Alleen hierom ga je Fransen al haten hé ![]() ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:39 |
1 nacht maakt niet zoveel uit, gok ik. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:40 |
De bsi veroorzaakt geen motorstoringen. Die heeft alleen communicatie er mee voor de tacho. | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:41 |
Ok. Morgen dat kabeltje maar even halen. Bedankt tot zo ver ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:43 |
Nja, direct nadat ik de radio destijds had aangesloten zonder correct verloopje gaf mijn auto een motorstoring aan ![]() Radio losgekoppeld ->> Storing weg BSI-problemen heb ik gelezen op andere fora.. Daar kan ik zelf niet over meepraten. En ik heb de motorstoring ook weleens bij andere auto's gehoord (o.a. Ford Fiesta 2007) | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:48 |
Ford en Peugeot is appels en peren | |
Glijdt_licht | dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:58 |
Kan best. Ik heb destijds nog in die Fiesta gereden. Kon zomaar afslaan bij koppeling in, liep heel rauw. Toen had de eigenaar die de auto voor zeer weinig had gekocht de radio eruit gehaald, en plots liep de auto prima. | |
halfway | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:06 |
Bij de dealer he? Niet bij de tuning "experts" | |
onlogisch | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:13 |
![]() Bij de dealer uiteraard ![]() Jij ook nog bedankt voor je tips ![]() | |
Zelus | zaterdag 6 augustus 2016 @ 12:48 |
Mocht je die iso kabel gekocht hebben bij de dealer, de kabels van je radio omwisselen zoals ze zaten voordat je de radio installeerde in je Peugie. | |
onlogisch | dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:37 |
Vriend van mij heeft 2 kabeltjes verwisseld en de rode en gele weer terug gezet. En toen werkte het hele zaakie zoals het hoort ![]() Geen verloopstekkertje nodig dus. Topic kan dicht ![]() |