abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:54:01 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164156292
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 1 augustus 2016 @ 16:02:30 #2
52229 Chanty
pi_164156502
Groof wat een lieve foto's O+

En als ik jullie overwegingen lees rondom borstvoeding vraag ik me af of ik nou zo onbeschaamd makkelijk ben :D zowel deze als vorige keer voedde is gewoon met bezoek erbij. Vorige week gewoon gevoed toen er een collega op bezoek was (die ik niet heel goed ken verder want werk er nog niet zo lang). En als mijn baas straks op kraamvisite komt voed ik ook gewoon.

Qua kraamvisite was de aanloop bij de tweede een stuk minder. Maar hebben ook goed gespreid ivm peuter die toch al niet dol is op bezoek. verder denk ik er niet eens aan mensen te vragen of ze de baby willen vasthouden :@ dus eigenlijk gebeurt dat alleen bij familie. Ik hoef zelf ook nooit zo nodig andermans baby vast te houden.

Amsel welkom en :* met twee ukkies is pittig ja. Ik kijk altijd uit naar de kdv-dagen :@ En als Lucas thuis is ben ik vooral blij als alles gewoon soepel gaat en ik geregeld krijg dat iedereen tijdig eet en slaapt. De rest is bonus.

Wat mij helpt om de dag door te komen is even naar buiten: speeltuin, winkel whatever. Breekt de dag en peuter heeft ook wat te doen.
pi_164156628
Ik heb tot nu toe geen dag gehad die ik alleen hoefde te doen met dreumes en baby. Woensdag is eigenlijk de eerste keer, maar ik heb m'n moeder gevraagd te komen helpen :@ Ik heb echt bewondering voor iedereen die meerdere kinderen jongleert, ik heb nog geen flauw idee hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Net met baby met de bus naar de stad geweest, op avontuur! Puckababy opgehaald bij de Prenatal. Een grijze, volgens de verpakking. Niet gecheckt verder, ontdek ik net thuis dat er een roze in zit. En nu zijn mijn hormonen boos want ik wilde het ding vanavond kunnen gebruiken en dat kan nu niet en nou moet ik morgen terug en dat wil ik niet :( Aan de andere kant, als dit het dieptepunt van de dag is, kunnen we concluderen dat ik dus verder eigenlijk gewoon een prima dag heb :)
pi_164157808
Chanty. Ik voed ook met bezoek hoor, maar met alle mannelijke collega's van mijn man ging me dat toch ook iets te ver 8-)

Wij hebben ook nog 2 kraamborrels gepland (buren en ooms/tantes) , ik vond het ook geen erg leuk concept, maar wel beter voor peuter. Bij ons komt de hele straat anders nog maanden lang elk weekend of avond (want nu vakantie en laks) en dat vind ik te onrustig voor haar. En F. gaat in de kinderwagen en echt niet bij iedereen op schoot. Alle close familie, vrienden en collega's kwamen gewoon op kraamvisite. O+

Mijn F. woog vanmorgen gewoon al 4965 gram en was 54,5 cm, zit met gewicht ineens op +2 lijn! :o

Amsel, je vindt vast snel een manier om ze samen te managen. En tot die tijd gewoon hulp vragen inderdaad. Ik ben ook nog blij met kdv dagdelen(1,5 dag) en opa en oma dag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sull op 01-08-2016 17:17:33 (Foutje) ]
pi_164158095
Ik heb de Groofskinders gemist ;(
pi_164158200
Amsel, herkenbaar! Ik heb het concept 'roze wolk' losgelaten en ben blij met elk(e) dag(deel) dat (enigszins) soepel loopt. Dat werkt voor mij veel beter.

Ohja, en mijn mantra thuis is "Bekijk en behandel elke situatie zoals die is, en niet zoals ik vind dat het zou moeten zijn". Baby slaapt niet? Ok. Dat is dan zo. Dreumes is drakerig? Ok. Dat is dan zo. En als dat niet werkt huil ik gewoon eens flink met baby danwel dreumes mee :') . Of ik stuur een volledig verslag van de desbetreffende dag naar manlief op z'n werk. Dat lucht ook wel op. En dan weet 'ie meteen hoe de boel erbij staat bij thuiskomst :7 .

En inderdaad, veel weg. Naar buiten, naar de supermarkt, naar de Intratuin, naar de speeltuin. Frisse lucht doet wonderen!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 17:25:53 ]
pi_164158201
Amsel het is even opnieuw de balans zoeken maar weet zeker dat dat jou ook gaat lukken! Geef het wat tijd en geef vooral jexelf de ruimte. Ook jij moet groeien in dit proces :) . Enndat gaat je lukken! Over een maand weet je niet beter meer.
pi_164158225
Ohja en de Puckababy één nachtje gebruiken en morgen ruilen is geen optie O-) ? Ik snap je hormonen volledig namelijk...
pi_164158506
Dank voor jullie bemoedigende woorden O+

quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en de Puckababy één nachtje gebruiken en morgen ruilen is geen optie O-) ? Ik snap je hormonen volledig namelijk...
Mijn man appte net "Baby won't mind, he's a modern man" dus ik denk dat meneer gewoon zijn roze puckababy gaat rocken 8-)
pi_164158928
Ik hoop straks ook gewoon met bezoek waar ik me goed bij voel te kunnen voeden en ook gewoon in het openbaar mocht het nodig zijn. Maar S aanleggen is nu nog best een opgave. Hij kan erg driftig worden als het niet meteen lukt en dan zijn we zo 10 minuten aan het tobben. Zijn aanhap is wel goed, en zodra hij beet heeft laat hij ook niet meer los, maar nu heeft het soms nog wat voeten in de aarde en dan trek ik me liever even terug dat ik alle geduld heb voor hem dan dat ik er toch een beetje gestrest van raak met ogen op me gericht.
  maandag 1 augustus 2016 @ 18:36:17 #11
52229 Chanty
pi_164159716
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:00 schreef Fien10 het volgende:
Ik hoop straks ook gewoon met bezoek waar ik me goed bij voel te kunnen voeden en ook gewoon in het openbaar mocht het nodig zijn. Maar S aanleggen is nu nog best een opgave. Hij kan erg driftig worden als het niet meteen lukt en dan zijn we zo 10 minuten aan het tobben. Zijn aanhap is wel goed, en zodra hij beet heeft laat hij ook niet meer los, maar nu heeft het soms nog wat voeten in de aarde en dan trek ik me liever even terug dat ik alle geduld heb voor hem dan dat ik er toch een beetje gestrest van raak met ogen op me gericht.
Gewoon terugtrekken hoor. Hoe je het ook went of keert. Je moet schijt hebben aan bezoek: je trekt je terug of je voedt waar zij bij zijn en neemt de tijd die je nodig hebt en dat moeten ze maar accepteren :)

Net met twee kinderen de weekboodschappen gaan doen. Altijd weer spannend :+ maar baby sliep in doek en peuter gedroeg zich netjes.
pi_164160259
You go Chanty! *O*
Ik lig lekker huid op huid met m'n baby in bed. Heeeeerlijk.
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:37:51 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164161212
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:00 schreef Fien10 het volgende:
You go Chanty! *O*
Ik lig lekker huid op huid met m'n baby in bed. Heeeeerlijk.
Nice O+
Ga ik straks ook even doen denk ik O+

Ik heb gewandeld naar de winkel hier (half uur lopen), baby ging bij aankomst full blown in luchtalarm modus... Dus op een bankje gezeten en geprobeerd te ontdekken wat er nou was, uiteindelijk na een tijdje proberen een beetje fles kunnen geven en toen was ik verrot en is mijn man ons op komen halen met de auto toen hij uit zijn werk kwam :')
Morgen weer een dag _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164161517
Ik vind het publiekelijk voeden toch nog wel een dingetje. Bij familie en goede vrienden heb ik er niet echt problemen mee, maar laatst waren we op een familiedag waar ook allemaal familie was die ik een keer in de paar jaar zie, en daar had ik er toch wel wat moeite mee. Net als echt in het openbaar Het is een paar keer nodig geweest, maar meestal neem ik dan een flesje mee, om dan later met gigantische stuwing rond te lopen....
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:53:27 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164161621
Bij bruiloft vorige week ben ik in een apart kamertje gaan kolven, vond ik prima oplossing :)

Maar vooral doen waar jij en baby je goed bij voelen, tijdens kraamtijd passen mensen zich maar lekker aan hoor ^O^
pi_164161932
De eerste kraamvisite (op meest naaste familie na) was bij ons pas toen E 4 weken oud was geloof ik. En daarna heel weinig kraamvisite gehad en erg verspreid. Kan me er wel iets bij voorstellen dat het heel vermoeiend kan zijn als je veel kraamvisite in de eerste weken krijgt.

Fien, ik voedde onder een hydrofiel als er bezoek was waar ik me op me gemak voelde, en als ik me er niet fijn bij voelde ging ik naar boven. Dan hadden ze pech. BV = op verzoek, dusja.
pi_164164767
Kraamvisite, ik ben er eigenlijk alweer een beetje klaar mee. Nu al tot twee keer toe gehad dat ze gewoon bleven zitten terwijl heel duidelijk gezegd was van 13 tot 15 uur.

Tweede keer was ik er klaar mee, heb ik om 15.05 zoon in bed gelegd en ben ik toen met dochter naar boven vertrokken.
Vriendlief heb ik met 't bezoek laten zitten. (Die uiteindelijk om 16.30 naar huis gingen).

Vanavond samen met vriend voor de laatste keer zoon als baby in bed gelegd. Morgen is hij alweer 1 jaar!

Vriend zegt net nog: 'wat hebben wij eigenlijk gedaan dat jaar?' Het is om gevlogen.
Ik blijf hier wel lekker legaal nog hangen, dochter is gelukkig nog lang geen jaar oud!
pi_164166745
Ggirl, gefeliciteerd alvast met je dreumes! Hoe gaat het met jullie??

Roze wolk, ik zat er volop op toen ik er met een sneltreinvaart af werd geslagen omdat mijn collega plotseling was overleden.
pi_164166874
Ow en ik vroeg altijd of mensen het erg vonden wanneer ik daar ging voeden, of dat ze liever hadden dat ik boven ging zitten. Niemand vond het erg.
pi_164167557
Adrian, heftig van je collega.

Chanty, wat is eigenlijk een puckababy?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 04:12:01 #21
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164169218
Gefeliciteerd met je dreumes Ggirl!

Adrian; jeetje heftig zeg!

Arja; een puckababy is een inbakerslaapzak. Een iets mildere vorm van inbakeren..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 04:18:34 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164169223
Meh, roze wolk en dan zoiets naar is wel echt een mega contrast ;(

Ik heb het licht naar aangedaan, ik was al twee keer in slaap gevallen tijdens fles geven :@
pi_164169335
Gefeliciteerd met je dreumes G-Girl! *O*
pi_164169381
misschien onduidelijk maar dat was toen he. Hij is gestorven op mijn uitgerekende datum. Willem was toen ruim 2 weken oud. Dat was niet leuk. Na mijn verlof was ook niet leuk, want iedereen was al veel verder in de verwerking dan ik. Ik dacht nog steeds dat hij elk moment mijn kantoor binnen kon vallen. Dat is nu een beetje weg. (Klein bedrijf, ik heb 25 collega's).
pi_164169411
Ik doe een *O* voor onze nacht. Nu zit ik gewassen en gestreken op mijn baby te wachten, of ie misschien wakker wil worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')