niet omdat het moet, maar omdat het kanquote:Op zondag 31 juli 2016 11:28 schreef wootahH het volgende:
Altijd naadloos http://www.overstapervaringen.nl/internet/tele2/
Hoe goedkoper , hoe minder service je krijgt.
Je maakt geen gebruik van tv dus?quote:Op zondag 31 juli 2016 10:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien ik nog geen ervaring heb hiermee op hetzelfde adres vraag ik het eventjes. Hoe soepel werkt dit overstappen in jullie ervaring? In dit concrete geval voor een koperkabeltje. Kan dit naadloos, dat het nieuwe bedrijf de verbinding overneemt en ik geen minuut zonder internet zit? Of ga je met wat pech 2 weken zonder internet zitten?
Ik zou kosten kunnen besparen door van Telfort naar Tele2 over te stappen.
Hierop aansluitende, is Tele2 aan te raden of blijf ik beter bij Telfort.
Ik heb momenteel enkel de keuze tussen een koperkabeltje en een coax-kabel, het laatste valt af aangezien je dan ook een televisieabo erbij moet nemen en de prijs daardoor te hoog wordt.
Dat zou ik ook kunnen proberen, ja.quote:Op zondag 31 juli 2016 13:58 schreef ViPeRII het volgende:
[..]
Je maakt geen gebruik van tv dus?
Kan je niet telfort bellen met de vraag of ze een aanbieding doen?
quote:Op zondag 31 juli 2016 10:53 schreef Geralt het volgende:
Meestal gaat dat wel vrij naadloos hoor. De provider regelt alles en je bent doorgaans gewoon online net zolang tot je het modem van je nieuwe provider inplugt en dan ben je op je nieuwe online.
Althans dat is mijn ervaring.
Beetje hetzelfde als wisselen van telefoonprovider; dat loopt tegenwoordig ook gewoon erg soepel en vrijwel naadloos
Dank je, daar heb ik wat aan.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:28 schreef wootahH het volgende:
Altijd naadloos http://www.overstapervaringen.nl/internet/tele2/
Hoe goedkoper , hoe minder service je krijgt.
Welk abonnement heb je momenteel? En is er op jouw locatie VDSL beschikbaar? En zo ja, wat is dan de maximaal te verwachten snelheid volgens de postcodecheck?quote:Op zondag 31 juli 2016 10:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien ik nog geen ervaring heb hiermee op hetzelfde adres vraag ik het eventjes. Hoe soepel werkt dit overstappen in jullie ervaring? In dit concrete geval voor een koperkabeltje. Kan dit naadloos, dat het nieuwe bedrijf de verbinding overneemt en ik geen minuut zonder internet zit? Of ga je met wat pech 2 weken zonder internet zitten?
Ik zou kosten kunnen besparen door van Telfort naar Tele2 over te stappen.
Hierop aansluitende, is Tele2 aan te raden of blijf ik beter bij Telfort.
Ik heb momenteel enkel de keuze tussen een koperkabeltje en een coax-kabel, het laatste valt af aangezien je dan ook een televisieabo erbij moet nemen en de prijs daardoor te hoog wordt.
Ik heb momenteel een abonnement bij Telfort, via ADSL als het goed is. Volgens https://www.internetvergelijk.nl/ heb ik de keuze tussen een abonnement via dat (dus maximaal 20 mbps maar in werkelijkheid 14 mbps) en een abonnement met een aanzienlijk hogere snelheid bij Ziggo (blijkbaar een regiomonopolist voor deze kabel:150 Mbps voor 55,15 euro per maand of 40 mbps voor 40 euro per maand). Die website noemt het gewoon "kabel", ik weet niet zeker of dat dat VDSL is. Het probleem is dat het fors duurder is omdat ik die snellere abo's enkel kan nemen in combinatie met een televisieabo en een belabonnement is. Daar heb ik niets aan, ik kijk geen televisie via die kabel.quote:Op zondag 31 juli 2016 15:29 schreef Riparius het volgende:
[..]
Welk abonnement heb je momenteel? En is er op jouw locatie VDSL beschikbaar? En zo ja, wat is dan de maximaal te verwachten snelheid volgens de postcodecheck?
Dat is vreemd, KPN is namelijk bezig met het upgraden van alle wijkcentrales in Nederland. VDSL gaat overigens ook over de gewone koperen telefoonlijn.quote:Op zondag 31 juli 2016 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terzijde: ik had 1-2 jaar geleden nog 17-18 Mbps, dit is op hetzelfde adres verlaagd naar 14 Mbps terwijl je betaalt voor 20 Mbps.![]()
Dank je wel KPN.
Ik weet het, ik had het gelezen. Misschien gaat het upgradeproces tijdelijk ten koste van de kwaliteit?quote:Op zondag 31 juli 2016 17:31 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is vreemd, KPN is namelijk bezig met het upgraden van alle wijkcentrales in Nederland.
Het kan, maar de kans daarop is klein.quote:Op zondag 31 juli 2016 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet het, ik had het gelezen. Misschien gaat het upgradeproces tijdelijk ten koste van de kwaliteit?
Is opzich niet vreemd. Kan zijn dat er op de telefoonlijn te veel storingen optreden, waardoor de lijnsnelheid ietsje verlaagd wordt om de lijn stabiel (en dus online) te houden. Mogelijk kan een DLM reset van de DSLAM de snelheid weer omhoog gooien.quote:Op zondag 31 juli 2016 17:31 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is vreemd, KPN is namelijk bezig met het upgraden van alle wijkcentrales in Nederland. VDSL gaat overigens ook over de gewone koperen telefoonlijn.
Lijkt me ook vreemd, ondanks hetgeen .Neovo zegt. Maar ik heb even op de fourstack site mijn postcode en huisnummer ingegeven en nu zie ik iets merkwaardigs. Volgens deze site is op mijn locatie momenteel maximaal 14 Mbps beschikbaar via ADSL2+ en maximaal 18 Mbps via VDSL. Ik krijg echter wel degelijk 18 Mbps downstream via ADSL2+. Ik weet heel zeker dat ik geen VDSL heb maar ADSL2+ aangezien mijn (oude) routermodem niet geschikt is voor VDSL. Volgens dezelfde site is mijn wijkcentrale eind dit jaar aan de beurt voor een upgrade waarna 90 Mbps mogelijk zou moeten zijn op mijn locatie, via VVDSL.quote:Op zondag 31 juli 2016 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet het, ik had het gelezen. Misschien gaat het upgradeproces tijdelijk ten koste van de kwaliteit?
Eerste test is met vectoring VDSL, Tweede test is normaal vdsl2 uit de nummercentrale.quote:
Wat zijn de voordelen? En tov van wat?quote:Op zondag 31 juli 2016 11:32 schreef halfway het volgende:
Neem maar KPN compleet, zoveel voordelen en al 15 jaar zonder gezeik.
Ik heb het tal van keren gemeten, mede omdat ik benieuwd was naar de stabiliteit van de verbinding, zowel voor als na die aanpassing en dit over tal van maanden. Voor die aanpassing varieerde de snelheid tussen hoog in de 16 Mbps en ergens in de 18 Mbps. Na die aanpassing heel erg stabiel op ongeveer 14.quote:Op maandag 1 augustus 2016 00:06 schreef Riparius het volgende:
[..]
Lijkt me ook vreemd, ondanks hetgeen .Neovo zegt. Maar ik heb even op de fourstack site mijn postcode en huisnummer ingegeven en nu zie ik iets merkwaardigs. Volgens deze site is op mijn locatie momenteel maximaal 14 Mbps beschikbaar via ADSL2+ en maximaal 18 Mbps via VDSL. Ik krijg echter wel degelijk 18 Mbps downstream via ADSL2+. Ik weet heel zeker dat ik geen VDSL heb maar ADSL2+ aangezien mijn (oude) routermodem niet geschikt is voor VDSL. Volgens dezelfde site is mijn wijkcentrale eind dit jaar aan de beurt voor een upgrade waarna 90 Mbps mogelijk zou moeten zijn op mijn locatie, via VVDSL.
Is mij bij Ziggo (klote partij trouwens) niet gelukt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:59 schreef SeLang het volgende:
Als het alleen gaat om geld besparen: je kunt dan ook je provider bellen en dreigen over te stappen, tenzij je korting krijgt. Niet ingaan op hun eerste kortings aanbod! Ze komen dan met een beter bod dat nog fors lager ligt. Ik doe dat elk jaar en krijg dan weer een gigantische korting voor de duur van een jaar, waarna ik dan weer opnieuw opbel en opnieuw korting krijg. Dat doe ik nu al jarenlang em het werkt elke keer! Wel in Engeland dus ik weet niet of dat in NL ook werkt maar het is de moeite waard om te proberen.
Kan zijn dat er meerdere gebruikers op dezelfde kabelbundel zitten. Meer gebruikers = meer ruis = uiteindelijk minder snelheid.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het tal van keren gemeten, mede omdat ik benieuwd was naar de stabiliteit van de verbinding, zowel voor als na die aanpassing en dit over tal van maanden. Voor die aanpassing varieerde de snelheid tussen hoog in de 16 Mbps en ergens in de 18 Mbps. Na die aanpassing heel erg stabiel op ongeveer 14.
Wat de reden ook is, die verlaging kwam nadat KPN begon aan dit upgradeproces. Als het resultaat is dat ik over een paar jaar 100 Mbps heb of van mijn part 50 Mbps dan vind ik het prima maar ze zouden er meer over moeten communiceren. Ik heb gezocht naar uitleg over waar KPN mee bezig is, meer dan wat nieuwsberichtjes kon ik er toen niet over vinden.
Het kan natuurlijk ook dat het toeval is maar aangezien de snelheid in theorie vooral afhankelijk is van de afstand t.o.v. de centrale (niet veranderd) en ik me niet kan voorstellen dat het aantal klanten wat gebruik maakt van die verbinding is toegenomen in die tijd (integendeel, in theorie zou dat eerder moeten zijn afgenomen wegens het overstappen naar andere verbindingen)...
Ik ga het eens proberen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:59 schreef SeLang het volgende:
Als het alleen gaat om geld besparen: je kunt dan ook je provider bellen en dreigen over te stappen, tenzij je korting krijgt. Niet ingaan op hun eerste kortings aanbod! Ze komen dan met een beter bod dat nog fors lager ligt. Ik doe dat elk jaar en krijg dan weer een gigantische korting voor de duur van een jaar, waarna ik dan weer opnieuw opbel en opnieuw korting krijg. Dat doe ik nu al jarenlang em het werkt elke keer! Wel in Engeland dus ik weet niet of dat in NL ook werkt maar het is de moeite waard om te proberen.
Dat heb ik overwogen maar dat zou ik niet heel erg logisch vinden aangezien de meeste mensen al vele jaren geleden online zijn gekomen en er juist de trend is dat mensen overstappen van ADSL naar snellere alternatieven.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:43 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Kan zijn dat er meerdere gebruikers op dezelfde kabelbundel zitten. Meer gebruikers = meer ruis = uiteindelijk minder snelheid.te maken.
Kortsluiting of iets dergelijks zou kunnen maar zouden ze dat niet automatisch moeten detecteren?quote:Kan ook zijn dat er door die upgrade kabeltjes van jouw aansluiting niet helemaal lekker zijn aangesloten. Heb het ook eens meegemaakt, was toen wel even zoeken en vloeken waarom de verbinding er altijd uit klapte. Bleek in de straatkast dus een aansluiting van een ander kortsluiting
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |