Een korte zelfanalyse, weliswaar met behulp van anderen:
Ik heb verlatingsangst, maar ook bindingsangst. Soms wil ik zo hard mogelijk van iedereen
wegrennen, vooral van de mensen, die het dichtst bij mij staan. Bang om afhankelijk te worden,
terwijl ik weet, dat ik wel iemand nodig heb, om altijd op terug te kunnen vallen.
Daarnaast kan ik niet goed mijn emoties duidelijk uiten, tot voor kort wist mijn partner
bijvoorbeeld ook wel, dat het slecht ging, maar niet hoe slecht het eigenlijk ging.
En mijn ouders weten helemaal van niks, dus van hun krijg ik alleen maar negatieve
reacties t.o.v. mijn prestaties. Tegen hun ben ik echt obsessief gesloten.
Aan dingen die ik meemaak, heb ik wel plezier, maar ik sla het vervolgens niet op als reserve,
want het grootste deel van de tijd voel ik me niet goed, down, klein, en verdrietig,
en hou ik me tegenover mijn vriendinnen sterk, omdat zij ook hun problemen hebben,
terwijl ik wel altijd voor iedereen klaarsta, die zich niet goed voelt.
Dus ik heb weer de stap naar de RIAGG gezet, ondanks dat de vorige keer niet echt een succes
was. Maar het moet, zo kan ik niet verder, ik moet hier iets aan doen. Niet alleen voor mezelf,
maar ook voor mijn partner, die het er ook moeilijk mee heeft. Van mezelf moet ik goed presteren,
terwijl dat op dit moment helemaal niet lukt, en dan haal ik mezelf nog meer onderuit,
dit komt waarschijnlijk ook voort vanuit mijn ouders, die me eigenlijk alleen waarderen als ik
goed presteer, of me het dan alleen laten merken.
Ik heb wat afstand genomen, van iemand waar ik altijd naartoe ging, (buiten mijn partner natuurlijk)
als ik het nodig had om uit te huilen, en het heeft me tot mijn verbazing goed gedaan, en was
minder moeilijk, dan ik verwacht had, ik ben uiteindelijk zelf degene die ermee aan de slag moet,
Er is niemand die het voor mij kan doen..
Aanstaande woensdag weer een gesprek bij de Riagg, misschien samen met mijn partner.
Eigenlijk ben ik heel benieuwd wat daar van terecht gaat komen, want ik heb een gesprek
Met mijn therapeute van vorige keer..
Ook zit ik na te denken over groepstherapie, misschien is dat iets voor mij..
Ik zou nog zoveel meer willen schrijven, maar ik weet het niet goed te verwoorden,
Dus ik hou het hier maar bij..
Voor enige achtergrondinfo:
- Projectie van mijn verdriet..
- Zonder therapie
- Methode van de RIAGG..
- evt. Twee vriendinnen met problemen..
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 01-12-2002 16:36]
quote:He wolkje,
Op zondag 1 december 2002 13:21 schreef Wolkje het volgende:
Projectie van mijn verdriet.. is inmiddels gesloten, maar ik heb wel sterk de behoefte om dingen die
ik meemaak, en emoties die ik voel, hier neer te zetten, het helpt me echt enorm.Een korte zelfanalyse, weliswaar met behulp van anderen:
Ik heb verlatingsangst, maar ook bindingsangst. Soms wil ik zo hard mogelijk van iedereen
wegrennen, vooral van de mensen, die het dichtst bij mij staan. Bang om afhankelijk te worden,
terwijl ik weet, dat ik wel iemand nodig heb, om altijd op terug te kunnen vallen.
Daarnaast kan ik niet goed mijn emoties duidelijk uiten, tot voor kort wist mijn partner
bijvoorbeeld ook wel, dat het slecht ging, maar niet hoe slecht het eigenlijk ging.
En mijn ouders weten helemaal van niks, dus van hun krijg ik alleen maar negatieve
reacties t.o.v. mijn prestaties. Tegen hun ben ik echt obsessief gesloten.
Aan dingen die ik meemaak, heb ik wel plezier, maar ik sla het vervolgens niet op als reserve,
want het grootste deel van de tijd voel ik me niet goed, down, klein, en verdrietig,
en hou ik me tegenover mijn vriendinnen sterk, omdat zij ook hun problemen hebben,
terwijl ik wel altijd voor iedereen klaarsta, die zich niet goed voelt.
Dus ik heb weer de stap naar de RIAGG gezet, ondanks dat de vorige keer niet echt een succes
was. Maar het moet, zo kan ik niet verder, ik moet hier iets aan doen. Niet alleen voor mezelf,
maar ook voor mijn partner, die het er ook moeilijk mee heeft. Van mezelf moet ik goed presteren,
terwijl dat op dit moment helemaal niet lukt, en dan haal ik mezelf nog meer onderuit,
dit komt waarschijnlijk ook voort vanuit mijn ouders, die me eigenlijk alleen waarderen als ik
goed presteer, of me het dan alleen laten merken.
Ik heb wat afstand genomen, van iemand waar ik altijd naartoe ging, (buiten mijn partner natuurlijk)
als ik het nodig had om uit te huilen, en het heeft me tot mijn verbazing goed gedaan, en was
minder moeilijk, dan ik verwacht had, ik ben uiteindelijk zelf degene die ermee aan de slag moet,
Er is niemand die het voor mij kan doen..Aanstaande woensdag weer een gesprek bij de Riagg, misschien samen met mijn partner.
Eigenlijk ben ik heel benieuwd wat daar van terecht gaat komen, want ik heb een gesprek
Met mijn therapeute van vorige keer..
Ook zit ik na te denken over groepstherapie, misschien is dat iets voor mij..Ik zou nog zoveel meer willen schrijven, maar ik weet het niet goed te verwoorden,
Dus ik hou het hier maar bij..
Wolkje
Ik zou je aanraden via je huisarts een verwijzing te krijgen naar een zelfstandig psycholoog of psychotherapeut. Meestal wordt dit vergoed door het ziekenfonds of de awbz, en ze zijn een stuk proffesioneler dan het riagg. Daarnaast kan groepstherapie een nadeel zijn, aangezien je dan onbewust toch dingen voor je houdt! Ik ben vroeger diverse keren bij het riagg geweest en heb daar ook niet zulke goede ervaringen mee! succes wolkje, je komt er wel!
Goed dat je nog een topic geopend hebt, ik weet uit eigen ervaring dat het enorm kan helpen om je hart te luchten terwijl je toch relatief anoniem bent. Ik hoop dat het je goed doet en dat je veel reacties zult krijgen waar je iets mee kunt.
Verder ben ik erg benieuwd hoe je contacten met een hulpverlener gaan lopen en hoe jij je daarbij en daardoor gaat voelen.
Het is in ieder geval heel goeddat je jezelf serieus neemt en probeert om iets van je leven te maken, hoe moeilijk dat ook is.
Mocht je ooit iets willen weten of vragen hebben over groepstherapie, mail me dan, ikwil je gerust wat dingen uit mijn eigen ervaring vertellen.
Liefs en blijf schrijven!!!!!!!
quote:Hee Femke,
Op zondag 1 december 2002 14:20 schreef Femke13 het volgende:[..]
He wolkje,
Ik zou je aanraden via je huisarts een verwijzing te krijgen naar een zelfstandig psycholoog of psychotherapeut. Meestal wordt dit vergoed door het ziekenfonds of de awbz, en ze zijn een stuk proffesioneler dan het riagg. Daarnaast kan groepstherapie een nadeel zijn, aangezien je dan onbewust toch dingen voor je houdt! Ik ben vroeger diverse keren bij het riagg geweest en heb daar ook niet zulke goede ervaringen mee! succes wolkje, je komt er wel!
Heb je zelf ook groepstherapie gehad?
Mijn vorige keer bij het RIAGG was ook niet zo geweldig..
Maar er is iets dat me weerhoudt, naar mijn huisarts te gaan.
En: hoe zit het met het financiele aspect van een zelfstandige psycholoog?
Het is voor mij, de makkelijkste optie, het riagg..
ik weet alleen niet of het ook gaat werken, maar ik ga in ieder geval
woensdag afwachten, kijken hoe het gesprek verloopt..
Wolkje
quote:Hee Duchessmeiske
Op zondag 1 december 2002 15:33 schreef DuchessX het volgende:
Dag WolkvrouwtjeGoed dat je nog een topic geopend hebt, ik weet uit eigen ervaring dat het enorm kan helpen om je hart te luchten terwijl je toch relatief anoniem bent. Ik hoop dat het je goed doet en dat je veel reacties zult krijgen waar je iets mee kunt.
Verder ben ik erg benieuwd hoe je contacten met een hulpverlener gaan lopen en hoe jij je daarbij en daardoor gaat voelen.
Het is in ieder geval heel goeddat je jezelf serieus neemt en probeert om iets van je leven te maken, hoe moeilijk dat ook is.
Mocht je ooit iets willen weten of vragen hebben over groepstherapie, mail me dan, ikwil je gerust wat dingen uit mijn eigen ervaring vertellen.
Liefs en blijf schrijven!!!!!!!
Voor mij is dit ook een hele goede uitlaadklep inderdaad,
en ik ben er ook heel erg blij mee.. ik heb ook heel veel aan alle
lieve, meedenkende reakties. Ik mail je binnenkort nog wel over
groepstherapie, maar ik heb het de komende tijd een beetje druk,
dus ik weet nog niet precies wanneer..
*Gaat zometeen Sinterklaas vieren met werk*
en liefs,
Wolkje
wil even laten weten dat ik, hoewel ik vrijwel nooit post in je topics, ze allemaal lees en met je meeleef.
Je komt er echt wel, als is dat soms zo moeilijk te geloven.
Liefs DE
quote:Dank je DarkElf
Op zondag 1 december 2002 16:13 schreef DarkElf het volgende:
Wolkje,wil even laten weten dat ik, hoewel ik vrijwel nooit post in je topics, ze allemaal lees en met je meeleef.
Je komt er echt wel, als is dat soms zo moeilijk te geloven.
Liefs DE
Lief van je..
Wolkje
quote:Hoi,
Op zondag 1 december 2002 15:58 schreef Wolkje het volgende:[..]
Hee Femke,
Heb je zelf ook groepstherapie gehad?
Mijn vorige keer bij het RIAGG was ook niet zo geweldig..
Maar er is iets dat me weerhoudt, naar mijn huisarts te gaan.
En: hoe zit het met het financiele aspect van een zelfstandige psycholoog?
Het is voor mij, de makkelijkste optie, het riagg..
ik weet alleen niet of het ook gaat werken, maar ik ga in ieder geval
woensdag afwachten, kijken hoe het gesprek verloopt..
Wolkje
Ik heb zelf in een kliniek gezeten een aantal jaren terug en daar heb je ook veel groepstherapie. Uit eigen ervaring had ik daar toen veel moeite mee. Ik durfde toen niet mezelf te zijn en je zegt toch bepaalde dingen niet, een groep aan wie je al je gevoelens moet vertellen, is immers best eng.
Het financiele aspect. Voor psychotherapeuten aangesloten bij de awbz hoef je geen verwijskaart van de huisarts te hebben en dan betaal je een eigen bijdrage van 10 euro per sessie van drie kwartier. Bij een psycholoog is een verwijzing van de huisarts wel nodig (je kunt hem ook gewoon opbellen en zeggen dat je een verwijskaart wilt, doen ze meestal niet moeilijk over) en daar betaal je meer geld voor, meestal wordt er een aantal sessies vergoed door je ziekenfonds, maar zit je al gauw op 36 euro per keer eigen bijdrage.
Daarnaast vondt ik het riagg niet proffesioneel, ik kenden meer termen uit de psychologie dan dat meisje die voor me zat en mij wou helpen, en ja, dat werkt niet bij mij. succes iig. Het is goed dat je hulp zoekt!
dikke knuffel!
quote:Hee addicted_te_jellybeans,
Op zondag 1 december 2002 16:43 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb juist positieve ervaringen aan groepstherapie gehad , want je leert ook heel erg door naar de andere verhalen te luisteren en ten tweede leer jezelf ook steeds meer open worden .
Dingen die je echt niet wil bespreken in een groep , die kun je dan wel met je eigen vaste begeleider bespreken zodat je het evengoed toch aangeeft .
Wel een tip , probeer zo goed voor jezelf in ogen te houden waarom je er bent en wat je met de therapie wil bereiken , en denk voornamelijk dus dat je er voor jezelf ziet en niet voor anderen , als anderen het moeilijk vinden om naar jou probleem te luisteren , is dat hun probleem en niet het jouwe .
Het is jouw therapie , en je zit er niet om een ander te vermaken .
Wat fijn dat je er zulke goede ervaringen mee hebt.
Het lijkt mij ook prettig inderdaad, om naast groepstherapie, ook
individuele therapie te blijven houden.
Hoe ging dat bij jou ongeveer in z'n werk, de groepstherapie?
Met hoeveel was je ongeveer, hoe vaak, enzo?
Wolkje
quote:Hee Racoon
Op zondag 1 december 2002 18:05 schreef racoon2002 het volgende:
he meis,
Weet nu ff nix te schrijven omdat ik geen ervaringen heb met riag en groepstherapien, maar ik blijf lezen!dikke knuffel!
Dank je, voor je reply.
Hoe gaat het met jou nu?
*knuffel* en
Wolkje
quote:Toen ik de vorige keer naar de Riagg ging, was dat, omdat anderen dat nodig
Op zondag 1 december 2002 19:16 schreef Vava het volgende:
Hey,
veel suc6, ik heb een vraag, Als het je de vorige keer niet goed bevallen is bij de riagg, waarom ga je dan naar dezelfde therapeute? Was ze wel goed?
Wolkje
quote:Goed van je, klinkt me wel bekend
Op zondag 1 december 2002 19:35 schreef Wolkje het volgende:[..]
Toen ik de vorige keer naar de Riagg ging, was dat, omdat anderen dat nodig
vonden, terwijl het met mij relatief goed ging. Nu ga ik, omdat ik, en niet
alleen de mensen om mij heen, vind dat ik het nodig is, dat ik therapie nodig
heb, omdat het anders echt verkeerd afloopt, en omdat ik hier echt vanaf
wil.
Ik wil kijken of het deze keer wel goed gaat..
Wolkje
quote:Als ik zeg van niet, sta ik er niet voor open, en kan ik net zo goed niet gaan,
Op zondag 1 december 2002 19:39 schreef Vava het volgende:[..]
Goed van je, klinkt me wel bekend
Heb je nog wel vertrouwen in de Riagg?
Wolkje
Zo kwam ik erachter dat ik jaloezie op een heel typische manier uitte. Ook de aandacht vragen is iets dat in een groep aan de orde komt. Hoe doe je dat? Laat je anderen voorgaan, uit (valse) bescheidenheid of omdat je niet durft of jezelf niet belangrijk genoeg vindt? Zet je jezelf juist op de voorgrond zonder rekening te houden met anderen? Hoe profileer je jezelf tov anderen? Durf je je kwetsbaar op te stellen in het bijzijn van anderen? Zaken als vertrouwen en wantrouwen, hechting, een band opbouwen, onzekerheid... Allemaal dingen die je heel goed (beter??) kunt uitzoeken in een groep.
quote:Wat goed!
Op zondag 1 december 2002 19:44 schreef Moonah het volgende:
Groepstherapie heeft bij mij heel goed gewerkt. Er kwamen dingen boven die in een individuele therapie niet aan de oppervlakte kwamen.Zo kwam ik erachter dat ik jaloezie op een heel typische manier uitte. Ook de aandacht vragen is iets dat in een groep aan de orde komt. Hoe doe je dat? Laat je anderen voorgaan, uit (valse) bescheidenheid of omdat je niet durft of jezelf niet belangrijk genoeg vindt? Zet je jezelf juist op de voorgrond zonder rekening te houden met anderen? Hoe profileer je jezelf tov anderen? Durf je je kwetsbaar op te stellen in het bijzijn van anderen? Zaken als vertrouwen en wantrouwen, hechting, een band opbouwen, onzekerheid... Allemaal dingen die je heel goed (beter??) kunt uitzoeken in een groep.
Wolkje
quote:Hee, je hebt het nu omgedraaid.
Op zondag 1 december 2002 19:46 schreef OtherOther het volgende:
van niemand
op Wolkje nahou ik
Van iedereen
behalve jou
hou ik..
Lief hoor ..
Wolkje
Wolkje
quote:* DuchessX voelt zich ook geroepen om ervaringen te delen
Op zondag 1 december 2002 19:28 schreef Wolkje het volgende:[..]
Hee addicted_te_jellybeans,
Wat fijn dat je er zulke goede ervaringen mee hebt.
Het lijkt mij ook prettig inderdaad, om naast groepstherapie, ook
individuele therapie te blijven houden.
Hoe ging dat bij jou ongeveer in z'n werk, de groepstherapie?
Met hoeveel was je ongeveer, hoe vaak, enzo?Wolkje
Ik zit in een groep van 9 mensen (maximaal). We hebben 3 volle dagen in de week therapie. De therapie is goed gestructureerd (we hebben een lesrooster) en is intensief en diepgaand. Je komt jezelf er echt tegen, maar dat is juist goed.
Om de week heb ik ook individuele therapie en dat werkt erg prettig.
Tevens word je om de drie maanden door de therapeuten en groepsleden geëvalueerd, aan de hand daarvan wordt een werkplan opgesteld en kun je je weer ergens op richten en telkens kom je weer een stapje verder.
Deze vorm van therapie is erg intensief en het is niet mogelijk om daarnaast een fulltime studie of baan te doen/hebben. Tevens is de gemiddelde therapieduur een jaar tot anderhalf jaar dus ben je er wel even aan bezig.
Verder is de therapie die ik volg gebaseerd op bepaalde schema's. Je leert je valkuilen te zien en eerder te herkennen. Voor een negatieve automatische gedachten leer je om een positieve alternatieve gedachte in de plaats te stellen, zodat je minder snel doorschiet in een negatieve bui (depressie, zelfhaat oid).
Het klinkt allemaal erg zwaar maar tevens wordt er bij ons ook best gelachen en hebben we erg veel steun aan elkaar.
quote:Helemaal mee eens. De groepsprocessen lijken veel op die (of zijn hetzelfde) als de meeste situaties die je buiten de therapie ook tegenkomt. Juist binnen zo'n groep is het veilig en prettig om te kunnen oefenen met nieuw aangeleerd gedrag (en dat kan weer van alles zijn
Op zondag 1 december 2002 19:44 schreef Moonah het volgende:
Groepstherapie heeft bij mij heel goed gewerkt. Er kwamen dingen boven die in een individuele therapie niet aan de oppervlakte kwamen.Zo kwam ik erachter dat ik jaloezie op een heel typische manier uitte. Ook de aandacht vragen is iets dat in een groep aan de orde komt. Hoe doe je dat? Laat je anderen voorgaan, uit (valse) bescheidenheid of omdat je niet durft of jezelf niet belangrijk genoeg vindt? Zet je jezelf juist op de voorgrond zonder rekening te houden met anderen? Hoe profileer je jezelf tov anderen? Durf je je kwetsbaar op te stellen in het bijzijn van anderen? Zaken als vertrouwen en wantrouwen, hechting, een band opbouwen, onzekerheid... Allemaal dingen die je heel goed (beter??) kunt uitzoeken in een groep.
Wolkje
quote:He lieve wolkje,
Op zondag 1 december 2002 19:31 schreef Wolkje het volgende:[..]
Hee Racoon
,
Dank je, voor je reply.
Hoe gaat het met jou nu?*knuffel* en
![]()
Wolkje
veel liefs racoon
quote:Wolkvrouwtje,
Op maandag 2 december 2002 16:28 schreef Wolkje het volgende:
Gezien het bij jullie niet mogelijk is, om er een fulltime baan
of school naast te doen, zal dat voor mij nog evne moeten wachten,
tot ik m'n diploma heb.. nu over anderhalf jaar.
Tot die tijd maar gewoon eenmaal per week, en kijken wat ik erbij kan doen.Wolkje
Deze paar woorden wil ik je toch even meegeven:
Er is nooit een goed tijdstip voor therapie, net zoals er nooit een goed tijdstip is om (ernstig) ziek te zijn. Beter worden kun je niet altijd uitstellen en heeft soms voorrang op andere zaken.
Maar het is je eigen keus en jij weet het best welke keus voor jou de juiste is.
Sterkte meissie
Ik weet niet of dat waar is maar ik hoop dat jouw lichaam jou ook genoeg seintjes geeft als je niet meer verder kan en waardoor je de stap naar uitgebreide therapie kan zetten.
Liefs DE
Dank jullie voor de posts..
Ik zou jullie het liefst alledrie persoonlijk beantwoorden,
en dat zal ik ook nog wel doen,
maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen
Overigens gaat het vandaag wel goed met me..
Morgen dat gesprek bij de RIAGG, brr..
*er toch wel een beetje tegenop ziet*
Liefs,
Wolkje
quote:Hee Christine
Op dinsdag 3 december 2002 22:28 schreef Christine het volgende:
Veel succes morgen, ik zal aan je denken. Hoe laat moet je?
Ik moet om 11 uur, misschien samen met m'n vriend,
als hij tijd heeft, en het goed is daar, anders alleen ..
Wolkje
quote:Heel veel sterkte en bedenk dat hoe moeilijk en eng het ook is, je werkt aan jezelf en dat is alles waard.
Op dinsdag 3 december 2002 22:31 schreef Wolkje het volgende:[..]
Hee Christine
,
als hij tijd heeft, en het goed is daar, anders alleen ..Wolkje
Liefs DE
quote:Ik zal voor je duimen!
Op dinsdag 3 december 2002 22:31 schreef Wolkje het volgende:[..]
Hee Christine
,
als hij tijd heeft, en het goed is daar, anders alleen ..Wolkje
En je mag gewoon alles vertellen aan je therapeut hoor.....
quote:Dank je, DarkElf
Op dinsdag 3 december 2002 22:32 schreef DarkElf het volgende:[..]
Heel veel sterkte en bedenk dat hoe moeilijk en eng het ook is, je werkt aan jezelf en dat is alles waard.
Liefs DE
Liefs,
Wolkje
quote:Misschien kun je wat punten op papier zetten, haal die desnoods uit je posts hier.
Op dinsdag 3 december 2002 22:35 schreef Wolkje het volgende:[..]
Dank je, DarkElf
![]()
Ik vind het moeilijk, bang dat ik weer ga doen alsof er niks aan
de hand is, want dat is mijn struikelpunt.. dat mag ik niet doen.
Dan heb ik er niks aan..Liefs,
Wolkje
Maar dat kan een leidraad zijn voor het gesprek als je dicht driegt te slaan.
Mij helpt het altijd.
Liefs DE
Dat is misschien inderdaad wel een idee..
Maar ik ga nu maar gewoon in ieder geval slapen,
zodat ik eindelijk eens een keer genoeg slaap,
en morgen een beetje uitgerust ben..
Liefs
Wolkje
quote:Slaap lekker
Op dinsdag 3 december 2002 22:52 schreef Wolkje het volgende:
Hee DarkElf,Dat is misschien inderdaad wel een idee..
Maar ik ga nu maar gewoon in ieder geval slapen,
zodat ik eindelijk eens een keer genoeg slaap,
en morgen een beetje uitgerust ben..Liefs
![]()
Wolkje
aan iedereen,
Wolkje
hou ons niet langer in spanning en laat ons weten hoe je gesprek geweest is!
Heb je nog zo'n lijstje gemaakt, zoals DE aanraadde? Helpt echt
Nou, ik wacht af op je reply...
Het ging goed, ik heb gepraat, en toegegeven dat het niet goed gaat,
en wat er is, ook hebben we het over AD gehad, en ik sta nu op de wachtlijst voor de psychiater, en voor groepstherapie.
Dat is een keer per week waarschijnlijk, en een sessie van 8 of 10 weken,
met een groep van 8 tot 12 meisjes.
Ik ben er heel erg opgelucht over hoe het gegaan is,
zelfs zonder lijstje (sorry DarkElf ) ..
Wolkje
quote:Goed te horen, ben benieuwd naar je volgende stappen.
Op woensdag 4 december 2002 20:32 schreef Wolkje het volgende:
en wat er is, ook hebben we het over AD gehad, en ik sta nu op de wachtlijst voor de psychiater, en voor groepstherapie.
Ik ben ook benieuwd, en ik ben blij dat,
ondanks dat de vorige sessie met deze therapeute niet echt
een succes was, ik er nu wel vertrouwen in heb.
De vorige keer zat ik daar, omdat anderen vonden, dat ik hulp
nodig had, nu zit ik daar, omdat ik zelf realiseer dat ik hulp nodig heb,
dat is echt een heel verschil, en daarom gaat het nu ook beter.
Nu wil ik praten, en mijn problemen delen, destijds kon ik dat niet,
omdat de nood minder groot was, omdat het niet echt slecht ging..
Liefs ,
Wolkje
quote:Precies, je moet er zelf het nut van inzien en de drive hebben om iets te ondernemen
Op woensdag 4 december 2002 20:46 schreef Wolkje het volgende:
quote:Ok, in je eigen topic dan maar
Op woensdag 4 december 2002 20:46 schreef Wolkje het volgende:
Hee Moonah,Ik ben ook benieuwd, en ik ben blij dat,
ondanks dat de vorige sessie met deze therapeute niet echt
een succes was, ik er nu wel vertrouwen in heb.
Nu wil ik praten, en mijn problemen delen, destijds kon ik dat niet,
omdat de nood minder groot was, omdat het niet echt slecht ging..Liefs
,
Wolkje
Ga zo door, joh. Je komt er echt wel
quote:Dank je..
Op woensdag 4 december 2002 21:10 schreef jacko het volgende:[..]
Ok, in je eigen topic dan maar
; ik vind dat je erg goed bezig bent. Ik weet hoe moeilijk het is om hulp te vragen, te accepteren en uiteindelijk ook aan anderen toe te geven dat het NIET allemaal goed gaat. Je problemen met een ander delen; moeilijk, moeilijk...maar uiteindelijk (kom ik ook langzaam maar zeker achter) zeker wel de moeite waard.
Ga zo door, joh. Je komt er echt wel
Wolkje
quote:Hmtja (bij mezelf afrekenend); dat vul je natuurlijk maar al te gemakkelijk voor een ander in. Het heeft mij (ook om dat "ze je zielig vinden") lang genoeg gekost om toe te geven dat ik hulp nodig heb. En weet je? De meesten begrijpen het echt wel. Ik moest vandaag aan 2 instanties dingen uitleggen over mezelf; het hoe en waarom. Dat is wel vermoeiend; elke keer jezelf (zg.) lopen te "verdedigen", maar het is een (blije) verrassing om begrip terug te krijgen. Niks zielig ofzo, maar begrip. Ik had mezelf voorgenomen om koste wat kost open kaart te spelen en was zeer aangenaam verrast dus..
Op woensdag 4 december 2002 21:17 schreef Wolkje het volgende:
Dank je..![]()
Het is fijn dat mensen begrijpen, dat het moeilijk is,
zonder dat ze je zielig vinden..Wolkje
Dusse zielig? Nee, absoluut niet. Hmm, beetje zwart/wit maar laat ik het zo zeggen; je bent pas zielig als je dat zelf vindt....
Mensen die zichzelf vinden, zijn echt ontzettend vermoeiend,
een vriendin van mij heeft dat ook nml., ik irriteer me er ontzettend aan .
Heb ik het vandaag ook over gehad, op mijn gesprek..
Wolkje
quote:Mooi, de eerste stap heb je nu gezet en is je niet tegengevallen
Op woensdag 4 december 2002 20:32 schreef Wolkje het volgende:
Oke.. hier eindelijk mijn verlossende woorden![]()
Dat is een keer per week waarschijnlijk, en een sessie van 8 of 10 weken,
met een groep van 8 tot 12 meisjes.
Ik ben er heel erg opgelucht over hoe het gegaan is,
zelfs zonder lijstje (sorry DarkElf) ..
![]()
Wolkje
Heel veel succes met de komende stappen
quote:Het is juist heel sterk om onder ogen te zien dat je hulp nodig hebt, het is juist heel moedig om hulp te zoeken, te aanvaarden en om te proberen met jezelf te leven!
Op woensdag 4 december 2002 21:17 schreef Wolkje het volgende:[..]
Dank je..
![]()
Het is fijn dat mensen begrijpen, dat het moeilijk is,
zonder dat ze je zielig vinden..Wolkje
Ga zo door! Wij zullen je steunen
hoop at je snel de goede hulp kan krijgen zodat je weer verder kan met leven, echt leven
quote:Dat hoop ik ook, ja
Op woensdag 4 december 2002 22:33 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt goed meishoop at je snel de goede hulp kan krijgen zodat je weer verder kan met leven, echt leven
Over twee weken een vervolgafspraak,
en de afspraak bij de psieg zal waarschijnlijk ergens begin 2003 pas
worden, en ook groepstherapie duurt nog een tijdje..
en liefs,
Wolkje
Ik voel me boos, geirriteert, verdrietig, klein, waardeloos, in de war
En ik wil niet zo moeilijk zijn, voor mijn partner
Wolkje
quote:Laat je nou niet ontmoedigen door zoiets want je was de goede kant op aan het gaan!
Op donderdag 5 december 2002 22:22 schreef Wolkje het volgende:
G*dverd*mme, degene die voor het grootste deel mijn leven heeft geruineerd
was hier net. Leuk, gezellig sinterklaas vieren![]()
En net doen alsof er niks gebeurd is, en ik doe net zo hard mee.
Wat heeft therapie voor zin als ik desbetreffende persoon nog steeds zie?Ik voel me boos, geirriteert, verdrietig, klein, waardeloos, in de war
![]()
En ik wil niet zo moeilijk zijn, voor mijn partnerWolkje
quote:Ja, en ik ben weer terug bij af..
Op donderdag 5 december 2002 22:29 schreef Homedisc het volgende:[..]
Laat je nou niet ontmoedigen door zoiets want je was de goede kant op aan het gaan!
Hou vol!
Wolkje
quote:Heel veel.
Wat heeft therapie voor zin als ik desbetreffende persoon nog steeds zie?
Probeer jezelf niet wijs te maken dat je aan het falen bent omdat je even mooi weer gespeeld hebt. Als je echt geen alternatief voor handen hebt dan hou je de schijn op. Dat is niet zwak, soms is het gewoon noodzakelijk. Zolang je dat zelf ook weet, zit je goed.
Jij bent niet degene die zich iets kwalijk moet nemen!
quote:Hee thoth,
Op donderdag 5 december 2002 23:13 schreef thoth het volgende:[..]
Heel veel.
Probeer jezelf niet wijs te maken dat je aan het falen bent omdat je even mooi weer gespeeld hebt. Als je echt geen alternatief voor handen hebt dan hou je de schijn op. Dat is niet zwak, soms is het gewoon noodzakelijk. Zolang je dat zelf ook weet, zit je goed.
Jij bent niet degene die zich iets kwalijk moet nemen!
Ik word er echt gek van, hoe ik me voel..
Snap er helemaal niks van: ik voel me zo klein, de grond in getrapt..
En ik kan er niks aan doen..
En ik ben ook nog eens ontzettend moeilijk voor mijn partner..
Ik kan het niet,
ik heb het gevoel dat ik niks kan
Voel me zo klote..
Wolkje
ik wilde je nog even opzoeken zo voor ik ga slapen
Wat erg dat je zo van je stuk gebracht bent, dat iemand zo brutaal en onverwacht terug in je leven opduikt, in je wrs veilige omgeving!
Is het mogelijk dat je er met iemand over praat in plaats van er alleen mee te zitten? Dat lijkt me niet goed want wrs blijft het in je hoofd zitten en ga je er nog meer last van krijgen. Durf je iemand in vertrouwen te nemen?
Blijf er niet alleen mee rondlopen want soms gaan dingen dan een eigen leven leiden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Sterkte meissie
Het spijt me, dat ik niet de kracht heb, om uitgebreid op je te reageren..
Mijn partner was erbij vanavond.. maar die weet niet wat er nu allemaal
in mij omgaat, hij weet wel, dat er veel in me omgaat, maar mijn emoties
lopen zo door elkaar, en ik snap er zelf te weinig van, om het uit te kunnen
leggen..
Wolkje
Ik ben zo boos, zo boos dat iemand mijn leven, waar ik zo hard voor
vecht, zo opeens weer compleet overhoop kan gooien..
Godver, waarom ik, ik heb wel genoeg meegemaakt, ik wil ook een
normaal leven, met de 'gewone' ups en downs ..
Ik voel me zo ontzettend onderuitgetrapt, alsof ik weer van vooraf aan kan
beginnen, waar haalt iemand het lef vandaan om eerst mijn kinderjaren,
en nu weer mijn leven overhoop te gooien..
Ik ben het moe, om steeds weer te vechten,
en steeds weer tegenslagen te hebben.. waarom nou ik??
Wolkje
quote:Jah precies, dat zijn gedachtes die ook vaak door mijn hoofd schieten. Maar jij hebt zeg maar een 'hun', een 'ze'. Ik weet niet eens waarom ik zo fucked up denk over alles.. Janken op de meest domme momenten, net als net, tijdens het meest gezellige moment van het jaar. Surprise enzo..
Op donderdag 5 december 2002 23:39 schreef Wolkje het volgende:
Rolfvp en Syndrome, bedankt voor jullie reakties,Ik ben zo boos, zo boos dat iemand mijn leven, waar ik zo hard voor
normaal leven, met de 'gewone' ups en downs ..Ik voel me zo ontzettend onderuitgetrapt, alsof ik weer van vooraf aan kan
en steeds weer tegenslagen te hebben.. waarom nou ik??![]()
Wolkje
quote:hey ik vind het echt kut voor je dat je je zo kut voelt.
Op donderdag 5 december 2002 23:39 schreef Wolkje het volgende:
Rolfvp en Syndrome, bedankt voor jullie reakties,Ik ben zo boos, zo boos dat iemand mijn leven, waar ik zo hard voor
normaal leven, met de 'gewone' ups en downs ..Ik voel me zo ontzettend onderuitgetrapt, alsof ik weer van vooraf aan kan
en steeds weer tegenslagen te hebben.. waarom nou ik??![]()
Wolkje
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel lullig, maar zo ist echt NIET zo bedoeld! Probeer positief te blijven denken. Denk aan de goede dingen. Luister geen deprisieve muziek. Ga veel met vrienden om enzo..
quote:Ik kan me voorstellen dat je je klein voelt maar gezien je situatie en wat je aan het doen bent om je leven weer op de rails te krijgen zou ik niet willen zeggen dat je niets kan. Het is logisch dat je je zo voelt als je het maar niet gaat geloven.....
Op donderdag 5 december 2002 23:18 schreef Wolkje het volgende:Ik word er echt gek van, hoe ik me voel..
Snap er helemaal niks van: ik voel me zo klein, de grond in getrapt..
En ik kan er niks aan doen..
En ik ben ook nog eens ontzettend moeilijk voor mijn partner..
Ik kan het niet,
ik heb het gevoel dat ik niks kan![]()
.....geloof in ieder geval in jezelf zelfs als je even geen argumenten kan bedenken waarom je dat zou doen.
quote:slaap lekker en sterkte!
Op donderdag 5 december 2002 23:44 schreef Wolkje het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet reageren,
heb het wel gelezen..
ik ga maar slapen denk ik..
![]()
Wolkje
quote:Slaap lekker, Wolkje. En laat je niet gek maken...
Op donderdag 5 december 2002 23:44 schreef Wolkje het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet reageren,
heb het wel gelezen..
ik ga maar slapen denk ik..
![]()
Wolkje
quote:Dank je, thoth
Op donderdag 5 december 2002 23:42 schreef thoth het volgende:[..]
Ik kan me voorstellen dat je je klein voelt maar gezien je situatie en wat je aan het doen bent om je leven weer op de rails te krijgen zou ik niet willen zeggen dat je niets kan. Het is logisch dat je je zo voelt als je het maar niet gaat geloven.....
.....geloof in ieder geval in jezelf zelfs als je even geen argumenten kan bedenken waarom je dat zou doen.
Wat vervelend dat je gisteren zo'n nare avond hebt gehad. Sinterklaas is juist meestal een soort van afleiding...
Laat jezelf hier alleen niet door meeslepen, je hebt nu al zo veel bereikt, je bent nu al zo ver gekomen... je bent sterk, dus blijf vechten! Je kunt ook met je therapeut praten over gisteren, en ook in groepstherapie zullen er meisjes zijn die nog regelmatig degenen tegen komen die hun kwaad heeft gedaan. Ik hoop dat je daar wat steun en hulp in kan vinden.
Sterkte, en vandaag is weer een nieuwe dag
quote:Probeer het hem dan uit te leggen hoe jeje voelt zeg hem wat je hier zegt of laat je partner het lezen. Je zult je stukken beter voelen als je weet dat er iemand is die precies weet waar je mee zit.
Op donderdag 5 december 2002 23:29 schreef Wolkje het volgende:
Dank je, DuchessX ..Het spijt me, dat ik niet de kracht heb, om uitgebreid op je te reageren..
Mijn partner was erbij vanavond.. maar die weet niet wat er nu allemaal
in mij omgaat, hij weet wel, dat er veel in me omgaat, maar mijn emoties
lopen zo door elkaar, en ik snap er zelf te weinig van, om het uit te kunnen
leggen..Wolkje
quote:Hee addicted,
Op zaterdag 7 december 2002 17:11 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Sorry late reactie , goed dat gesprek hulp goed ging .
Wel schrikken dat je hem weer gezien hebt , bij mij was ik ook door het lint toen ik degeen vrolijk wandelend zag met vrouw en kind . Ik kon hem wel wurgen . Het is ook nog eens extra dubbel als je juist net voor dat verleden hulp zoekt .
Maar ik denk wel dat je sterk genoeg ben en op een gegeven moment geef je dat verleden een plaatsje .
Dat lijkt me ook moeilijk, iemand met vrouw en kind tegenkomen.
Mijn tante en haar vriend hebben gelukkig geen kinderen, haar vriend
overigens wel uit een vorig huwelijk, maar dat doet er verder niet toe.
Ik heb trouwens nu een keer in de twee weken een gesprek,
vinden jullie (je) dat niet weinig, een keer in de twee weken een damn uurtje,
wat schiet ik daar nou mee op?
Of wil ik teveel?
Wolkje
Vraag de volgende keer aan je therapeute of het ook vaker kan, meestal kan dat wel.
Ook vind ik het moeilijk, altijd maar sterk te zijn.. ik doel dus nu met name
op, als ik met vriendinnen ben.. ben ik altijd redelijk vrolijk, en ik sta altijd
voor iedereen klaar.. en ze merken het gewoon niet, hoe het met me gaat.
Wolkje
Ik denk niet dat ze jou Fok nickname weten, misschien moet je het een keer tegen iemand zeggen met de vraag of ze deze thread willen lezen. Dat bespaart jou een hoop uitleg en het ijs is redelijk gebroken.
quote:Vriendinnen weten mijn probleem wel, en ik heb ze verteld over 'vroeger' ,
Op zaterdag 7 december 2002 23:51 schreef duvelBE het volgende:
Waarom zou je altijd sterk moeten zijn? Nodig een keer een vriendin uit waarmee je kan praten en die tegen een stootje kan (en kan luisteren( en durf je probleem te vertellen. En zolang zij niet weten dat het slecht met je gaat, zullen ze er ook nooit naar vragen. Ik ben zelf vrij vrolijk aangelegd, dus dachten mensen dat het altijd goed met me ging...... Mischien is dat bij jou ook zo.Ik denk niet dat ze jou Fok nickname weten, misschien moet je het een keer tegen iemand zeggen met de vraag of ze deze thread willen lezen. Dat bespaart jou een hoop uitleg en het ijs is redelijk gebroken.
Wolkje
quote:Trouwens degene die je leven veruineerd heeft, weet hij dat ook???
G*dverd*mme, degene die voor het grootste deel mijn leven heeft geruineerd
was hier net. Leuk, gezellig sinterklaas vieren![]()
En net doen alsof er niks gebeurd is, en ik doe net zo hard mee.
Wat heeft therapie voor zin als ik desbetreffende persoon nog steeds zie?Ik voel me boos, geirriteert, verdrietig, klein, waardeloos, in de war
![]()
En ik wil niet zo moeilijk zijn, voor mijn partner![]()
Wolkje
quote:Ik weet het niet, en het maakt me niet uit,
Op zondag 8 december 2002 00:03 schreef duvelBE het volgende:[..]
Trouwens degene die je leven veruineerd heeft, weet hij dat ook???
Ik bedoel weet hij dat jij nog grote problemen hebt met zijn aanwezigheid. Of denkt hij dat alles is "opgelost".
Wolkje
quote:Sorry, nog een late reactie hierop.
Op zaterdag 7 december 2002 23:51 schreef duvelBE het volgende:
Ik denk niet dat ze jou Fok nickname weten, misschien moet je het een keer tegen iemand zeggen met de vraag of ze deze thread willen lezen. Dat bespaart jou een hoop uitleg en het ijs is redelijk gebroken.
Wolkje
Ik lees pas net weer alles, ben paar dagen niet online geweest,
Meisje wat vervelend voor je! dat je zon baggersintfeest hebt gehad,
Ik wil nu zoveel zeggen maar het is donders moeilijk voor me, want jij hebt zoveel gedachtens en dingen die je meemaakt die zo precies hetzelfde zijn, dat ik er elke x weer van schrik, maar zal toch proberen ff wat te zeggen,
Je bent op dit moment zo goed bezig met alles, je zoekt hulp, en je hebt ontzettend veel tegenslagen,maar je red het wel! maar misschien heel misschien heeft het wel zo moeten zijn dat je hem weer tegen bent gekomen, en begrijp me nu niet verkeerd hoor, misschien maakt het je juist wel sterker nu!! ook al zit je dan weer gigantisch in de put nu, er komt een tijd, dat je alle kracht weer terugvind denk ik, het vervelende is alleen, tenminste wat ik altijd heb, is het fucking toneelspel eromheen, je komt hem tegen, en toch doe je zo normaal mogelijk, terwijl hij er wel voor heeft gezorgd dat je hele leven fucked-up is...Maar je moet er nu aan denken wat je allemaal al bereikt hebt, en je moet wel doorzetten hoor meis!! het is het niet waard als je nu helemaal terugvalt!!
Wees sterk, ik leef donders met je mee!
En iedereen hier waarvan ik de reacties heb gelezen, laat je niet uit het veld slaan meis!!!
liefs racoon2002
(hoop dat sommige woorden niet verkeerd overkomen, maar dan zal ik ze nog wel beter uitleggen hoor)
Nee meiske, het komt niet verkeerd over hoor, ik begrijp wat je bedoelt
en dat je het lief bedoelt , dank je voor je reply..
Ik wil hier echt zo graag vanaf, en kijk eigenlijk wel uit naar m'n gesprek bij
de psieg, misschien dat medicijnen kunnen helpen..
Wolkje
quote:Ik had ook liever zonder medicijnen gewild, maar ik kan het zo niet.
Op zondag 8 december 2002 20:40 schreef racoon2002 het volgende:
weet je, ik vind het moeilijk met medicijnen, ik heb er gewoon een naar idee over, ik heb het idee dat je het toch beter zelf kunt doen zonder medicijnen zeg maar.... maar goed dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, misschien helpen ze je donders goed, en worden je stemmingen stabieler, maar of dat dan weer heel goed is weet ik ook niet... mmmm... sorry voor mn wazige gedachtes, maar ik ben benieuwd hoe het gaat bij de psieg, wanneer moet je erheen?
Wolkje
Nee, even serieus: Ben een stuk jonger dan jullie, 17 nu..
Hoe oud had je me geschat?
Wolkje
quote:Serieus? ik had je ouder geschat
Op zondag 8 december 2002 20:59 schreef racoon2002 het volgende:
haha... nee schrik niet hoor, ben zelf 18, wist niet of je dat wel wist, dus ben niet veel ouder hoor
en liefs,
Wolkje
liefs terug
quote:Geen dank, hoor ..
Op zondag 8 december 2002 21:04 schreef racoon2002 het volgende:
Dat had ik wel gedacht, maar ben echt 18, daarom vroeg ik het ook ff aan je, want dacht wel dat je zo ongeveer net zo oud was als mij, hihi, grappig vind ik dat dan wel weer,
Maarruh, ff offtopic in jouw topic maar ff, bedankt voor je reacties net in hoe voel je je nu,
Blij dat er mensen zijn die me een beetje begrijpenliefs terug
Wolkje
quote:Zoals mijn afdelingsleider zou hebben gezegd:
Op zondag 8 december 2002 20:58 schreef Wolkje het volgende:
Geestelijk? dan schommel ik tussen de 4 en de 60Nee, even serieus: Ben een stuk jonger dan jullie, 17 nu..
Wolkje
Wolkje
Wolkje
Bovendien gaat mijn topic over emoties,
dus niet alleen de negatieve, maar ook de positieve.
Wolkje
Wat moet ik nou?
Ik voel me zo'n mislukkeling..
Wolkje
Glimlach
quote:Sorry voor mijn late reactie,
Op maandag 9 december 2002 23:06 schreef thoth het volgende:
Wat-als-dan met jezelf spelen is helemaal niet leuk als het tegenzit. Je verliest namelijk altijd omdat je dan de meest negatieve uitkomsten verzint. Als je wilt winnen moet je ook positieve uitkomsten verzinnen. Moeilijk maar wel leuk.Glimlach
Liefs,
Wolkje
Leuk om ook eens goede berichten te lezen.
quote:Oeh Wolkje,
Op zaterdag 7 december 2002 23:37 schreef Wolkje het volgende:
Ik voel me heel down, net een zwaar gesprek met mijn vriend gehad,
hij vraagt zich af, of hij me, onbedoeld, niet meer verdriet doet, dan dat
hij me helpt, dit door m'n extreme verlatingsangst..Ook vind ik het moeilijk, altijd maar sterk te zijn.. ik doel dus nu met name
op, als ik met vriendinnen ben.. ben ik altijd redelijk vrolijk, en ik sta altijd
voor iedereen klaar.. en ze merken het gewoon niet, hoe het met me gaat.Wolkje
zo herkenbaar
Verlatingsangst...
Een masker op bij je vriendinnen...
Niemand kan onder je masker kijken, niemand kan weten wat jij voelt en hoe jij je voelt als jij niks laat merken. Ik heb tot 2 jaar terug ook altijd mijn masker opgehad, stond voor iedereen klaar, niemand die wist hoe ik mij voelde onder dat masker. Niemand die eronder kon kijken, omdat ik zelf niets liet zien en geen signalen gaf. Ik dacht ook altijd dat ik sterk genoeg was om alles wel alleen (aan) te kunnen. Voelde mezelf pas goed als een ander zich goed voelde...
Pff dit roept veel herinneringen op. Iedereen vrolijk, behalve ik. Onder mijn masker dan. Ogenschijnlijk lachte ik mee, maar huilde ik van binnen. En niemand die dat kon zien. Niemand die informeerde hoe het ging met mij. Zelf kon ik het niet kenbaar maken, geen aandacht voor mijn pijn en verdriet vragen. Tot ik uiteindelijk eraan ten onder ging en toen ik mijn zogenaamde vriendinnen nodig had, hadden ze voor mij geen tijd, paste ik niet meer in hun succesvolle carriereleventjes. Ik voelde me afgedankt en gebruikt.
Nu leer ik om wel te laten zien hoe ik me voel, om aandacht te vragen voor mijn gevoelens, pijn en verdriet. dat is vreselijk moeilijk, maar in plaats van altijd maar te geven, mag ik nu ook eens nemen.
Jeetje wat een verhaal. Misschien heb je er iets aan. Ik weet het niet.
Als je denkt dat 1 maal per twee weken een gesprek (van een uur?) te weinig is, moet je dat zéker aangeven! Ik weet zeker dat er ook ander mogelijkheden of meer sessies per twee weken mogelijk zijn.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes Wolkje en ik moet zeggen dat ik je altijd heel lief vind overkomen, je hebt voor zoveel mensen een lief woord, dat siert je.
Heel veel liefs en zet 'm op hé meis?
quote:Medicatie kan op sommige momenten zeker een steuntje in de rug zijn. Vraag ernaar en kijk of het misschien iets voor jou is. Het kan je net dat kleine beetje geven waardoor je de dingen beter kunt relativeren.
Op zondag 8 december 2002 20:24 schreef Wolkje het volgende:
Hee lieve Racoon,
Nee meiske, het komt niet verkeerd over hoor, ik begrijp wat je bedoelt
en dat je het lief bedoelt, dank je voor je reply..
Ik wil hier echt zo graag vanaf, en kijk eigenlijk wel uit naar m'n gesprek bij
de psieg, misschien dat medicijnen kunnen helpen..Wolkje
quote:Oe damn dan ben ik al veel te laat
Op zondag 8 december 2002 21:11 schreef Wolkje het volgende:[..]
Zoals mijn afdelingsleider zou hebben gezegd:
je hebt ongeveer 8 jaar om stabiel te worden, dat is een mooie tijd,
want rond de 25 beginnen de meeste vrouwen wel met kinderen![]()
Wolkje
* DuchessX is al 29
quote:Hoezo stemmingswisselingen ...
Op maandag 9 december 2002 22:32 schreef Wolkje het volgende:
Zo.. die goede bui is weer volledig omgeslagen.
Wie ben ik nou eigenlijk? Wat kan ik nou?
Ik stel mezelf eisen, waar ik op dit moment niet aan kan voldoen,
als ik dit jaar niet haal (stel dat ik geen medicatie krijg), wat dan?
Dan kom ik van school, zonder diploma, woon ik nog thuis,
met mensen die er toch niks van begrijpen..
Dit was niet wat ik van mjn leven had verwacht..
Damn, ik ben jong.. waarom mag ik niet gewoon jong, en vrolijk zijn.Wat moet ik nou?
![]()
Ik voel me zo'n mislukkeling..Wolkje
Hou eens een dagboekje bij van je stemmingen, signaleer ze en probeer eens na te gaan waarom je stemmingen wisselen (als dat niet teveel moeite kost!) en bepraat dit met je therapeut..?
Maar mss is dit veel te zwaar hoor.
Sterkte.
Dat is nou weer het stomme van mij hé...heb ik weer wat energie, zorg ik weer niet goed voor mezelf, blijf ik te lang achter de pc hangen
Nah ik heb me in ieder geval nuttig gemaakt in jouw topic.
Trustuh meiske.
quote:Hee lieve DuchessX
Op woensdag 11 december 2002 01:10 schreef DuchessX het volgende:
Oeh ik moet nu echt naar de echtelijke bedstee, waar Juup©op mij wacht...
Dat is nou weer het stomme van mij hé...heb ik weer wat energie, zorg ik weer niet goed voor mezelf, blijf ik te lang achter de pc hangen
![]()
Nah ik heb me in ieder geval nuttig gemaakt in jouw topic.
Trustuh meiske.
Vandaag weer enorme stemmingswisselingen gehad, tot tien voor drie
vanmiddag was ik gewoon normaal, en stabiel, daarna van normaal naar
beledigd, omdat het overkwam alsof iemand me negeerde, daarna ontzettend
kwaad, omdat ik het niet eerlijk vond, ging een beetje met een sjaal op
tafel zitten slaan, waarop vervolgens diegene ook nog eens reageerde
met: hou eens op, vrij onschuldig, maar ik werd ontzettend verdrietig en moest
huilen. Het zijn zulke kinderlijke reacties, er werd niet geluisterd, boos zijn,
om in feite helemaal niks, het was nml. niet echt belangrijk ofzo..
En als vervolgens iemand boos wordt (nouja, boos is een te grote benaming)
gaan huilen.. dat doen kinderen ook
En ik was goed bezig vandaag, in mijn hoofdje moet ik daar dan ook voor
beloond worden, en niet als ik iets goeds doe, dat iemand negatief doet.
Rationeel weet ik dus, dat het eigenlijk nergens op slaat, maarja
daar heb ik niet zoveel aan .. Leve de stemmingswisselingen
Wolkje
quote:
Op woensdag 11 december 2002 01:06 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oe damn dan ben ik al veel te laat
![]()
* DuchessX is al 29
Wolkje
quote:
Op woensdag 11 december 2002 01:03 schreef DuchessX het volgende:[..]
Jeetje wat een verhaal. Misschien heb je er iets aan. Ik weet het niet................
Ik wens je in ieder geval heel veel succes Wolkje en ik moet zeggen dat ik je altijd heel lief vind overkomen, je hebt voor zoveel mensen een lief woord, dat siert je.
Heel veel liefs en zet 'm op hé meis?
Ja, ik heb veel aan je verhaal,
dat mensen het herkennen, weten hoe ik me voel,
wat ik meemaak, dat is zo belangrijk..
* Wolkje vindt DuchessX lief
Liefs,
Wolkje
quote:Inderdaad, dat gevoel heb ik echt precies hetzelfde..
Op woensdag 11 december 2002 19:39 schreef racoon2002 het volgende:
Mmm, ik hoor het wel meer hier, toneelspelen, masker op,
Ik vraag me gewoon af hoe je daar door heen breekt, zelf, als de toneelspeler zeg maar, aan de ene kant breekt het me op altijd maar vrolijk te moeten doen,altijd maar luisteren naar anderen, maar aan de andere kant, ik moet er ook niet aan denken, dat mensen me doorhebben en zien hoe ik me voel...
Ben ik de enige? hoe vind je die balans eigenlijk?
Oh, addicted: ik heb het overigens ook veel minder bij mijn partner..
Liefs ,
Wolkje
quote:Bij mij beetje bij beetje . Met Dennis is meer voor mij een leerschool , met hem kan ik overal overpraten en hij laat mij daarbij in mijn waarde .
Op woensdag 11 december 2002 19:39 schreef racoon2002 het volgende:
Mmm, ik hoor het wel meer hier, toneelspelen, masker op,
Ik vraag me gewoon af hoe je daar door heen breekt, zelf, als de toneelspeler zeg maar, aan de ene kant breekt het me op altijd maar vrolijk te moeten doen,altijd maar luisteren naar anderen, maar aan de andere kant, ik moet er ook niet aan denken, dat mensen me doorhebben en zien hoe ik me voel...
Ben ik de enige? hoe vind je die balans eigenlijk?
quote:Ik heb een beetje de neiging om mijn partner
Op woensdag 11 december 2002 19:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Bij mij beetje bij beetje . Met Dennis is meer voor mij een leerschool , met hem kan ik overal overpraten en hij laat mij daarbij in mijn waarde .
Hij veroordeeld het niet , hij luisterd en schijnt zelfs de kant die iedereen minder aan me vind positief te vinden . Maar ik denk ook dat ik een boel van verleden meer een plekje heb gegeven na hem , juist omdat ik iets heb gedaan wat ik jaren willens en wetens wilde verhinderen , maar ik heb nu wel meer het gevoel dat ik meer leef dan toen ik dat masker ophield .
Wolkje
quote:Mijn ervaring is, dat partners hier beter mee om kunnen gaan dan je ooit verwacht. Omdat ze van je houden.
Op woensdag 11 december 2002 19:59 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik heb een beetje de neiging om mijn partner
een beetje aan te trekken
en af te stoten, soms ben ik overafhankelijk en wil ik hem het liefst de hele
dag dag spreken, en soms juist helemaal niet..
Wat voor mij heel belangrijk is, is dat hij me begrijpt, zonder dat hij het 'zielig'
vindt voor me, maar snapt dat ik soms overgevoelig ben, en dat sommige
dingen mij meer moeite kosten dan anderen, en dat hij positief blijft kijken, en..
Nouja, echt een heleboel dingen dus.Wolkje
Ik post momenteel niet meer zo vaak in je topic, maar ik lees alles en leef met je mee.
quote:Lief van je
Op woensdag 11 december 2002 20:08 schreef Christine het volgende:[..]
Mijn ervaring is, dat partners hier beter mee om kunnen gaan dan je ooit verwacht. Omdat ze van je houden.
Ik post momenteel niet meer zo vaak in je topic, maar ik lees alles en leef met je mee.
Wolkje
quote:precies, maar dat vind ik dan ook wel weer moeilijk, als je dan net een deel van jezelf prijsgeeft zeg maar, maar idd, dat je erin blijft hangen, daar ben ik altijd bang voor, en dan hou ik liever mijn masker op, maar ik denk ook, dat als je een relatie aangaat met iemand met "een verleden"om het zo maar te zeggen, dat grenzen stellen en dat respecteren het belangrijkste is
Op woensdag 11 december 2002 20:05 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Precies dat heb ik met hem ook , maar dat schijnt heel gewoon te zijn bij mensen met dit verleden . Hij heeft voor mij ook al 2 meisjes gehad die hetzelfde hadden meegemaakt en in het begin vergeleek die me ook steeds met hun . Ik heb wel naar hem gezegd dat als hem iets dwarszit over hoe ik doe dat die dat ook aangeeft want ik dender soms helemaal over hem heen met al mijn emoties, als ik het moeilijk heb dan bel ik ook vaker en dan geeft die wel aan dat ik minder moet bellen maar op de manier van dit is geen afwijzing maar als je zo doorgaat zijn we uitgepraat en dat waardeer ik ook . Ik praat ook niet echt meer met hem over dat stukje verleden omdat ik er toenertijd te veel in bleef hangen en hij was juist erg bang voor dat stukje verleden .Ik heb alleen wel het geluk dat die weet wat ik voel voor ik het zeg en soms is dat alleen maar super irritant .
quote:Mijn ervaring, is dat het bij je partner redelijk vanzelf gaat,
Op woensdag 11 december 2002 20:33 schreef racoon2002 het volgende:[..]
precies, maar dat vind ik dan ook wel weer moeilijk, als je dan net een deel van jezelf prijsgeeft zeg maar, maar idd, dat je erin blijft hangen, daar ben ik altijd bang voor, en dan hou ik liever mijn masker op, maar ik denk ook, dat als je een relatie aangaat met iemand met "een verleden"om het zo maar te zeggen, dat grenzen stellen en dat respecteren het belangrijkste is
Liefs,
Wolkje
Ook nog fijn verrijking koken gegeven
Wolkje
quote:Ok, maar dan is de vrijdag weer voorbij en heb je lekker weekend!
Op donderdag 12 december 2002 16:25 schreef Wolkje het volgende:
nu moet ik nog hard gaan leren voor morgen.. weer drie![]()
quote:Ehhh, begrijp ik het goed? Geef je kookles ofzo? Zoja, dfan kan ik nog wel een paar goede 1-persoons-recepten gebruiken (Zie lifestyle met hetzelfde onderwerp). Hou er rekening mee dat ik nog bijna nooit gekookt heb en dat het vaak niet lukt. Voorbeeldje? Ik wilde laatst 4 eieren koken. Ik las ergens; 1 ei koken, 4 minuten. Tja, dus 4 eieren=4x4 minuten=16 minuten tog? Maar toch waren ze veel te hard!!
Ook nog fijn verrijking koken gegeven![]()
Succes morgen..
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:58 schreef Wolkje het volgende:
Geestelijk? dan schommel ik tussen de 4 en de 60Nee, even serieus: Ben een stuk jonger dan jullie, 17 nu..
Wolkje
Maar Wolkje, weet je wat ik zo tof voor je vind?
Dat jij op deze jonge leeftijd al zo intensief aan jezelf werkt. Dat je er nu al aan toe bent om zware dingen onder ogen te zien.
Want hoe langer je ermee doorloopt alsof er niets aan de hand is, hoe dieper je pijn zich in je nestelt, hoe vaster lastige patronen inslijten en hoe moeilijker je ze kunt doorbreken.
Dus meid, als het allemaal verloopt zoals ik je gun, dan zit jij over een paar jaar lekker in je vel en heb je nog een hele toekomst voor je .
Dit klinkt wel een beetje tuttebollerig, maar er zit ook een stukje van mijn eigen pijn en 'spijt' in. Ik heb zo'n jaar of 30 me groot lopen houden. Zonde van mijn echt jonge jaren .
quote:Hee Moonah,
Op donderdag 12 december 2002 22:21 schreef Moonah het volgende:[..]
![]()
Oeh... ik ben twee keer zo oud. Voelt best een beetje gek nu...Maar Wolkje, weet je wat ik zo tof voor je vind?
Dat jij op deze jonge leeftijd al zo intensief aan jezelf werkt. Dat je er nu al aan toe bent om zware dingen onder ogen te zien.
Want hoe langer je ermee doorloopt alsof er niets aan de hand is, hoe dieper je pijn zich in je nestelt, hoe vaster lastige patronen inslijten en hoe moeilijker je ze kunt doorbreken.
Dus meid, als het allemaal verloopt zoals ik je gun, dan zit jij over een paar jaar lekker in je vel en heb je nog een hele toekomst voor je.
Dit klinkt wel een beetje tuttebollerig, maar er zit ook een stukje van mijn eigen pijn en 'spijt' in. Ik heb zo'n jaar of 30 me groot lopen houden. Zonde van mijn echt jonge jaren
.
Ja, maar het nadeel ervan is, dat ik niet 'echt' jong ben,
ik ben met hele andere dingen bezig dan mijn leeftijdsgenoten,
terwijl ik ook weleens jong en onbezorgd zou willen zijn..
En ik heb heel vaak zoiets van: waarom nu al? Ik ben nog zo jong..
Wolkje
quote:Ja, da's ook wel weer zo.
Op donderdag 12 december 2002 22:25 schreef Wolkje het volgende:
Ja, maar het nadeel ervan is, dat ik niet 'echt' jong ben,
ik ben met hele andere dingen bezig dan mijn leeftijdsgenoten,
terwijl ik ook weleens jong en onbezorgd zou willen zijn..
En ik heb heel vaak zoiets van: waarom nu al? Ik ben nog zo jong..Wolkje
quote:Nee.. daar heb je gelijk in..
Op donderdag 12 december 2002 22:32 schreef Moonah het volgende:[..]
Ja, da's ook wel weer zo.
Ach, pijn, verdriet en trauma's zijn nooit prettig.
Wolkje
quote:Lastig is dat... ik weet er alles van. Ik heb zelf altijd vastgehouden dat ik weer "de oude" Christine zou worden; het meisje die ik vóór mijn depressie was. En dat is aardig uitgekomen, ookal word ik nog dagelijks geconfronteerd met de gevolgen ervan.
Op donderdag 12 december 2002 22:39 schreef Wolkje het volgende:[..]
Nee.. daar heb je gelijk in..
Eigenlijk ben ik benieuwd naar mezelf als dit allemaal voorbij is,
als ik geen therapie meer nodig heb, en goed in mijn vel zit,
hoe ben ik dan? En wie ben ik nu, dat weet ik ook bijna niet,
door mijn ontzettende stemmingswisselingen..Wolkje
Als je door zo'n moeilijke periode gaat, dan blijven daar littekens van over, maar je leert er ook weer van. Door wat jij meegemaakt hebt, kun je misschien weer iemand anders helpen.
En soms denk ik dat je depressie kunt zien als een gave... dat klinkt misschien heel raar, maar ik ben zelf achteraf wel blij dat ik het heb meegemaakt. Voor zover je daar blij mee kan zijn natuurlijk. Maar kijk eens naar een akker, als je daar zomaar zaadjes op gaat strooien, dan komt dat zaad wel op, maar worden het zwakke plantjes. Een akker moet je ook eerst helemaal omploegen, en als je daarna iets plant, dan zal dat sterk zijn, en opnieuw vrucht dragen. Dat is een voorbeeld uit de bijbel, maar ik denk dat je helemaal geen christen hoeft te zijn om deze gelijkenis te gebruiken om in te zien dat je soms door grote moeilijkheden fantastisch wordt gevormd.
Alleen vind ik "de manier waarop" niet eerlijk...
"Waar je je tegen verzet blijft, wat je accepteert kun je loslaten"
quote:Ik vind het eerlijk een mooie spreuk,
Op vrijdag 13 december 2002 00:14 schreef Anemoon het volgende:
Als je deze spreuk ter harte neemt en ook praktiseert, vind je alles verder goed gaan in je leven:"Waar je je tegen verzet blijft, wat je accepteert kun je loslaten"
Zoals ik al had gepost had ik drie toetsen vandaag,
de eerste ging wel goed, de tweede ging half goed,
en tijdens de derde toets heb ik alleen maar zitten huilen..
En dus niks ingevuld..
En nu ben ik mezelf weer leuk allemaal dingen aan het verwijten
*Verdrietig is*
Wolkje
quote:* knuffel geeft
Op vrijdag 13 december 2002 14:57 schreef Wolkje het volgende:
En nu ben ik mezelf weer leuk allemaal dingen aan het verwijten![]()
Verwijt jezelf nou niks... als je iemand wat moet verwijten, dan is het wel de mensen die jou dit aangedaan hebben. Kop op, kee?
Als is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan...
quote:Ik vind het zo stom van mezelf,
Op vrijdag 13 december 2002 15:06 schreef Christine het volgende:[..]
* knuffel geeft
Verwijt jezelf nou niks... als je iemand wat moet verwijten, dan is het wel de mensen die jou dit aangedaan hebben. Kop op, kee?
Als is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan...
Zometeen koken met Cloudchaser,
en bij hem slapen..
Wolkje
quote:Hey, een cijfer is maar een cijfer. Het is achter de rug, je kunt het nu niet meer veranderen... probeer het even te vergeten, en kijk alvast uit naar een gezellig avondje met Cloudchaser (is dat je vriend??)
Op vrijdag 13 december 2002 15:13 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik vind het zo stom van mezelf,
nu heb ik, en een klote-middag,
en een slecht cijfer![]()
Zometeen koken met Cloudchaser,
en bij hem slapen..Wolkje
quote:Ja, dat is m'n vriend..
Op vrijdag 13 december 2002 15:20 schreef Christine het volgende:[..]
Hey, een cijfer is maar een cijfer. Het is achter de rug, je kunt het nu niet meer veranderen... probeer het even te vergeten, en kijk alvast uit naar een gezellig avondje met Cloudchaser (is dat je vriend??)
Wolkje
quote:Oeh lekker!!! Wij eten vandaag ook kip... chicken tonight
Op vrijdag 13 december 2002 15:22 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ja, dat is m'n vriend..
![]()
Zometeen boodschappen doen,
ik heb er wel zin in, we gaan macaroni
en gepaneerde kipfilet maken..
Wolkje
(oja tuurlijk... cloud=wolk )
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 15:29 schreef Christine het volgende:[..]
(oja tuurlijk... cloud=wolk
)
Ik heb beetje weinig tijd, kwam alleen ff mail checken, maar ik lees altijd toch snel ff hoe het met je is,
Dus voor nu een dikke knuffel
quote:Dank je, Racoon
Op vrijdag 13 december 2002 19:39 schreef racoon2002 het volgende:
Heeee.. wolkje,Ik heb beetje weinig tijd, kwam alleen ff mail checken, maar ik lees altijd toch snel ff hoe het met je is,
Dus voor nu een dikke knuffel
Wolkje
quote:Jij mensen tot last?
Op zondag 15 december 2002 11:45 schreef Wolkje het volgende:
Gaat weer helemaal niet goed vandaag,
ik wil alleen maar huilen, en slapen..
Heb het gevoel dat ik niks ben, nutteloos, een mislukking.
Ik ben mensen alleen maar tot last.
En ik moet ook nog eens zoveel, voor morgen,
en daar kan ik niet tegen, tegen die stress..
Alleen maar omdat ik niet kan plannen![]()
Wolkje
quote:Ik wil niet meer..
Op zondag 15 december 2002 11:46 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Jij mensen tot last?
Jij bent een steun voor zoveel Fok!kers hier, het is niet meer normaal. Je weet hoe je iemand kan steunen, hoe je iemand beter kan laten voelen. Dat doe jij, en we zouden je hier ENORM missen.. het komt goed
.
Wolkje
quote:Ai, ken het gevoel. En weet dat het over gaat.
Op zondag 15 december 2002 11:49 schreef Wolkje het volgende:
Ik wil niet meer..
Ik wil me niet meer iedere dag rot voelen..
Ik wil gewoon slapen, en niet meer wakker worden![]()
Wolkje
Ehmm, als je gewoon even wilt kletsen; mijn msn is peter3nl@hotmail.com
Op zondag 15 december 2002 11:53 schreef jacko het volgende:[..]
Ai, ken het gevoel. En weet dat het over gaat.
Ehmm, als je gewoon even wilt kletsen; mijn msn is peter3nl@hotmail.com
Liefs,
Wolkje
quote:Dat is zo.. dat is ook wel mooi,
Op zondag 15 december 2002 16:43 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Wolkje , ik hoop dat het weer wat beter gaat . Ben het wel eens met Christine dat depressie een gave is , je kan het zo bekijken door de dalen die je heen gaat waardeer je de pieken meer en geniet er meer van dan iemand die dat niet heeft .
En mijn gesprek met m'n therapeute is pas donderdag weer..
Wolkje
quote:Verveling
Op zondag 15 december 2002 16:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Kan je een tip geven zorg zoveel mogelijk voor afleiding , zodat je er niet in blijft hangen , maak een lijstje van dingen die je echt leuk vind om te doen waar je lekkerder bij gaat voelen en voer er elke dag weer een paar uit .
Werkt bij mij prima en helpt ook tegen verveling .
Wolkje
Ik wil niet meer.. vandaag.
Misschien vind ik morgen weer wat kracht,
om toch verder te gaan...
Wolkje
Ff alles snel doorgelezen,
Ik zei net al, heb zelf beetje bagger humeur nu, maar lieve meid, accepteer ook je mindere dagen he, maar onthou dat het weer beter gaat, en ja ik weet ook dat je dat dan toch niet ziet..
maar dikke knuffel
En je mag je ook wel afreageren op mij hoor als je ff frustraties kwijt wil!
Ik zou zeggen: vecht voor jezelf! Soms lijkt het makkelijker om er niets aan te doen en maar verder weg te zakken. Depressie kan ook te vertrouwd voor je worden. Vecht ertegen, stel doelen voor jezelf, stapje voor stapje dingen ondernemen die goed voor je zijn. Het effect merk je meestal op de lange termijn, maar het helpt wel. Probeer te kijken wat er goed aan je is en wat verbeterd kan worden of anders kan. En af en toe een potje janken, een goed gesprek of een stuk tegen wind in fietsen helpt ook wel eens!
Succes,
Wolkje
Laatste crosspost:
quote:Wolkje
Op zondag 15 december 2002 23:03 schreef Wolkje het volgende:
Ik ga maar eens richting bed..
Benieuwd hoe morgen de dag voor mij eruit gaat zien,
en of ik niet weer tijdens mijn toets alleen maar kan huilen![]()
quote:Ik heb nog niet heel je topic gelezen, maar wilde toch ever reageren omdat ik zag in het 'Hoe voel je je nu' topic dat het helemaal niet goed met je gaat. *maakt zich zorgen* De laatste maanden zit ik ook met extreme moeheid, en voelde me precies hoe jij je nu voelt. OP. Zelfs te moe om in dit forum te blijven schrijven en was ook even afwezig.
Op zondag 15 december 2002 21:47 schreef Wolkje het volgende:
Ik ben helemaal op..
Het hele weekend ontzettend moe geweest,
terwijl ik toch goed heb geslapen![]()
Ik wil niet meer.. vandaag.
Misschien vind ik morgen weer wat kracht,
om toch verder te gaan...Wolkje
Maar je weet ook dat er na elk dal weer een betere periode komt. Blijf vechten, want wat iedereen hier zegt klopt: Je bent een doorzetter.
Ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen. Ik houd je in de gaten
(en welteruste)
Gelukkig gaat het wel weer wat beter dan gisteravond.
(Vanacht wel een nachtmerrie gehad, een korte)
Wolkje
Vandaag had ik dus drie toetsen,
waarvan ik er eentje wel goed heb gemaakt,
eentje redelijk, en eentje verkloot..
Heb vanacht, of eigenlijk vanochtend nog een nachtmerrie gehad
Wolkje
quote:2 van de 3 goed dus. Niet slecht..
Op maandag 16 december 2002 18:05 schreef Wolkje het volgende:
Even een kleine aanvulling:Vandaag had ik dus drie toetsen,
waarvan ik er eentje wel goed heb gemaakt,
eentje redelijk, en eentje verkloot..Heb vanacht, of eigenlijk vanochtend nog een nachtmerrie gehad
Wolkje
peter
Ik vind het hartstikke goed van je!! ik lees 2 toetsen goed gemaakt, en eentje niet zo, nou dat is hartstikke oke van je!!!
zie je wel dat je het wel kunt!!
Wil je wat vertellen over je nachtmerrie? ik lees 2x dat je een nachtmerrie hebt gehad, maar je wilt er of nix over zeggen, of je weet het nog niet denk ik?
iig, dikke knuffel voor jou!!!!!
^0^ voor je toetsen!!!
quote:Nee.. ik heb er eentje goed gemaakt, en een minder klote dan ik verwacht had
Op maandag 16 december 2002 19:12 schreef racoon2002 het volgende:
he wolkje!!Ik vind het hartstikke goed van je!! ik lees 2 toetsen goed gemaakt, en eentje niet zo, nou dat is hartstikke oke van je!!!
zie je wel dat je het wel kunt!!
Wil je wat vertellen over je nachtmerrie? ik lees 2x dat je een nachtmerrie hebt gehad, maar je wilt er of nix over zeggen, of je weet het nog niet denk ik?iig, dikke knuffel voor jou!!!!!
^0^ voor je toetsen!!!
[tegen-zelf praat mode]Ga nou eens leren, stomme trut
Morgen haal je weer twee slechte cijfers[/tegen zelf praat mode]
Wolkje
quote:
Ik wil zo graag bewijzen, dat ik wel dingen kan,
en dan krijg ik er de kans voor, en die verpest ik weer![]()
Ik word zo ontzettend moe van mezelf..
quote:En de reacties:
Weet je wat ik tegen mezelf ga zeggen:GA NOU GODVERDOMME EENS WAT NUTTIGS DOEN, TRUT
Zo.. nou kan ik me weer lekker schuldig gaan voelen..
Fijn, heel fijn ..
![]()
(Ik weet echt niet wat me bezielt de laatste dagen)
quote:Ja, dat is ook zo.. maar dat betekent dus voor mij een probleem.
Op maandag 16 december 2002 21:52 schreef racoon2002 het volgende:
pffff... weet je wat het is wolkje, prestatiegedrag in deze maatschappy ligt te hoog, dat ligt niet aan jou meis!!
quote:Ja.. dat is heel lief enzo, echt waar
Op maandag 16 december 2002 21:53 schreef shmoopy het volgende:
Zoals ik al eens eerder heb gezegd: wees niet zo hard voor jezelf.
Je zit blijkbaar in een periode waarin de dingen meer moeite kosten dan anders,
en als je dat nu gewoon even accepteert dan hoef je aan jezelf ook geen te hoge eisen te stellen nu.
Anders gezegd: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
quote:Ik vind het zo'n stuk makkelijker om aardig tegen anderen te zijn,
Op maandag 16 december 2002 21:55 schreef Moonah het volgende:
Het heeft zo weinig zin om boos te worden op jezelf Wolkje. Het mag best wat liever, wat zachter.
Zoals je tegen anderen doet (iig hier op Fok), zo mag je ook best tegen jezelf doen, hoor.
Liefs,
Wolkje
quote:Iets om wellicht over na te denken:
Op maandag 16 december 2002 22:39 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het zo'n stuk makkelijker om aardig tegen anderen te zijn,
dan tegen mijzelf.. misschien is het ook wel onbewust een stukje toneel
wat ik doe, het vrolijke (soms wat minder) meisje, wat er altijd voor iedereen
is.. Maar tegen mezelf, kan ik geen toneelspelen..
Je zegt zelf dat je het mss wel onbewust speelt. Heel eerlijk van je.
En het is een cliche, maar uiteindelijk kun je mensen pas echt oprecht liefde geven als het onbaatzuchtig is, maw, als je er niets voor terug verwacht.
Mss een goed idee om eerlijk te zijn over je gevoelens? Niet het lieve meisje spelen, maar ook eens te laten merken wat eronder zit. Dan laat je wel de echte Wolkje zien. En daar ben ik best benieuwd naar .
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:51 schreef Moonah het volgende:
Mss een goed idee om eerlijk te zijn over je gevoelens? Niet het lieve meisje spelen, maar ook eens te laten merken wat eronder zit. Dan laat je wel de echte Wolkje zien. En daar ben ik best benieuwd naar.
Wijs.
quote:Leven...
Op maandag 16 december 2002 22:39 schreef Wolkje het volgende:
Maar wat moet ik dan?
peter
quote:Volgens mij ben ik ook wel lief,
Op maandag 16 december 2002 22:51 schreef Moonah het volgende:
Mss een goed idee om eerlijk te zijn over je gevoelens? Niet het lieve meisje spelen, maar ook eens te laten merken wat eronder zit. Dan laat je wel de echte Wolkje zien. En daar ben ik best benieuwd naar.
*Reply later nog uitgebreider*
Vandaag twee toetsen, ik ben benieuwd..
Wolkje
quote:Hee Racoon,
Op dinsdag 17 december 2002 15:43 schreef racoon2002 het volgende:
he meis, hoe is het gegaan op school?
liefs racoon2002
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het vandaag ging op school..
Het kan goed zijn, maar ik kan ze ook ontzettend verkloot hebben..
Maar met mij gaat het vandaag tot nu toe wel goed eigenlijk..
Crosspost : (uit: Hoe voel je je [-NU-]??Deel 36)
quote:Liefs,
Op dinsdag 17 december 2002 12:57 schreef Wolkje het volgende:
Ik had vandaag een lieve, leuke, mooie, rode tas mee..
Prr.. ik ben er helemaal blij van![]()
(Geen idee hoe ik mijn toetsen heb gemaakt vandaag)
Nog een dag.. en dan vakantie
![]()
Wolkje
Wolkje
Ik vind het heel erg dat je je zo vaak zo slecht voelt en ik hoop dat daar snel verbetering in zal komen.
Hang in there Wolkje, je bent het waard!
quote:Oh, dat geloof ik zeker
Op dinsdag 17 december 2002 07:14 schreef Wolkje het volgende:
Volgens mij ben ik ook wel lief,
maar alles zit gewoon tegen en ik geef mezelf er de schuld van..
PS Ws ben je nu met je toetsen bezig. Ik duim voor je .
quote:Hee Moonah,
Op woensdag 18 december 2002 12:26 schreef Moonah het volgende:[..]
Oh, dat geloof ik zeker
.
Maar niemand is altijd lief, dus jij ook niet.
En dat mag je best laten zien. En dan vinden mensen (zeker IRL) je nog steeds leuk en lief en aardig.PS Ws ben je nu met je toetsen bezig. Ik duim voor je
.
Mijn toetsen gingen vandaag wel goed.. had er twee,
Eentje ging redelijk, de andere wel goed volgens mij..
Dus ik ben wel blij, daarna nog gewinkeld
En mijn broertje is vandaag jarig, en mijn liefje
komt zometeen langs Jippie.. ik ben helemaal blij..
Vakantie
Wolkje
quote:Hee lieve DuchessX,
Op woensdag 18 december 2002 00:09 schreef DuchessX het volgende:
Alleen even een, ik lees niet alles omdat dat te veel van mij vergt; het roept heel veel nare gevoelens bij mij op.
Ik vind het heel erg dat je je zo vaak zo slecht voelt en ik hoop dat daar snel verbetering in zal komen.
Hang in there Wolkje, je bent het waard!
Sorry dat ik pas zo laat reageer op je
Dank je voor je lieve reply.
Ik hoop dat het ook snel beter gaat met jou, meisje.
Jij bent het ook waard namelijk
Heel veel liefs,
Wolkje
liefs
quote:Dank je
Op woensdag 18 december 2002 17:44 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Gefeliciteerd met je broertje
quote:Hee DarkElf,
Op woensdag 18 december 2002 17:44 schreef DarkElf het volgende:
gefeliciteerd en fijn dat je je beter voelt.geniet ervan!
Dank je..
Ik hoop dat het met jou ook goed gaat..
Liefs,
Wolkje
Op woensdag 18 december 2002 17:48 schreef racoon2002 het volgende:
Hee wolkje!!
Wat fijn dat je je zo goed voelt!!
gefeliciteerd met je broertje!!
en ook nog is fijn dat je je toetsen goed gemaakt hebt, alleen maar fijne dingen voor jou vandaag!!!
en hou dat gevoel vast heliefs
Dank je
Ik hoop ook dat ik dat gevoel een tijdje vast kan houden..
Ik heb echt een heel blij gevoel.. en word nog blijer van jullie reakties
Heel erg lief van jullie allemaal
Wolkje
Jammer,
Ik ga toch maar proberen er een leuke avond van te maken..
Wolkje
quote:he meissie, ik had al gereageerd in hoe voel je je nu, maar hou je sterk he, denk aan de leuke dingen van vandaag!!
Op woensdag 18 december 2002 18:25 schreef Wolkje het volgende:
M'n stemming is opeens weer wat bedrukt..
Mijn tante en d'r vriend zijn hier nu![]()
Jammer,
Ik ga toch maar proberen er een leuke avond van te maken..Wolkje
quote:Goedzo
Op woensdag 18 december 2002 20:50 schreef Wolkje het volgende:
Het is toch wel gezellig..
quote:vergeet deze post niet, kan soms erg goed zijn om even terug te lezen.
Liefs DE
quote:Ik heb hem helemaal niet gezien eigenlijk..
Morgen gesprek bij de Riagg..
En ik weet echt helemaal niet wat ik moet zeggen ..
Shit, Shit, Shit..
Wolkje
quote:Hee DuchessX,
Op donderdag 19 december 2002 16:30 schreef DuchessX het volgende:
Hoe is het gesprek verlopen
Sorry voor mijn late reactie ,
Het gesprek ging niet zo goed als de vorige keer,
Weet niet precies waar dat aan lag..
Ik heb wel te horen gekregen, wanneer ik mijn gesprek
met de psieg heb: namelijk 2 januari..
Hoe gaat zoiets in zijn werk,
wat kan ik daarvan verwachten?
(Is dus om uit te zoeken of en welke medicatie bij mij zou helpen.)
Wolkje
quote:Hai meisje, dat geeft niets hoor.
Op zaterdag 21 december 2002 07:15 schreef Wolkje het volgende:[..]
Hee DuchessX,
Sorry voor mijn late reactie
,
Het gesprek ging niet zo goed als de vorige keer,
Weet niet precies waar dat aan lag..Ik heb wel te horen gekregen, wanneer ik mijn gesprek
met de psieg heb: namelijk 2 januari..Hoe gaat zoiets in zijn werk,
wat kan ik daarvan verwachten?(Is dus om uit te zoeken of en welke medicatie bij mij zou helpen.)
Wolkje
Jammer dat het gesprek niet goed ging!
Het is handig om je goed voor te bereiden op het gesprek met de psieg door bijvoorbeeld een lijstje te maken van je klachten en een beschrijving van hoe jij je voelt.
Op basis van je klachten zal de psieg bekijken of er medicatie is die iets voor jou kan doen. Dit gebeurt in overleg met jou.
Als je medicatie krijgt zul je alweer snel terug moeten naar de psieg om te evalueren of de medicijnen aanslaan.
Succes, laat je weten hoe het is gegaan?
Vandaag gewinkeld en gekookt voor Cloudchaser's oma, en ouders..
(Zijn vader is depressief, al heel lang)..
Ik begin op te zien tegen mijn gesprek met de psycholoog,
ik ben bang om niet serieus genomen te worden,
ik ben bang dat ze vindt dat ik me aanstel,
dat er niks met me aan de hand is ..
Ik begin er echt tegenop te zien..
(Heb me vandaag EINDELIJK ingeschreven voor een kamer)..
Wolkje
Ikzelf heb ook een hele tijd met mezelf in de knoei gezeten. Ik loop ook bij het riagg rond maar toch moet je het uiteindelijk zelf doen. Dat zeiden ze me ook op het riagg. Je moet je eigen psycholoog worden denk ik en meer met jezelf praten.
Op dit moment ben ik mijn eigen psycholoog en dat gaat goed. Ik ken mezelf behoorlijk goed nu en praat mezelf ook dingen in. Een andere persoon kan dat niet omdat die me nooit zo goed zal kunnen kennen als ik zelf doe.
Mijn eigen ervaring is dat ik zelf het beste weet wat ik moet doen en wat goed voor me is. Dat kan geen enkele andere persoon voor mij bepalen. Zelfs de beste psycholoog/psychiater niet.
Ik wens je veel sterkte nu.
Niet zover in de toekomst kijken en je er zeker geen zorgen om gaan maken. Psychologen zijn erop getraind om mensen serieus te nemen. Het is de moeite niet waard, tijd om aan iets anders te gaan denken.
quote:Hee Thoth,
Op dinsdag 24 december 2002 18:30 schreef thoth het volgende:
Héééééé, waar komt dit topic vandaan?!?! Effe reageren hoor.Niet zover in de toekomst kijken en je er zeker geen zorgen om gaan maken. Psychologen zijn erop getraind om mensen serieus te nemen. Het is de moeite niet waard, tijd om aan iets anders te gaan denken.
Ja, ik weet het ook..
Maar ik praat mezelf nu aan, dat ik me niet aan moet stellen..
dat het wel gaat.. Maar als ik rationeel kijk, dan gaat het helemaal niet
zo goed.. En ik ben bang, dat zij mij ook niet serieus neemt..
Wolkje
quote:Grrr..laat ze het wagen. Dan post jij haar mailadres hier en spambommen we haar te pletter
Op dinsdag 24 december 2002 18:32 schreef Wolkje het volgende:Ja, ik weet het ook..
zo goed.. En ik ben bang, dat zij mij ook niet serieus neemt..Wolkje
Komop Wolkje, geniet van de komende dagen enne (oh jee, ga ik weer)
Ook voor jou schijnt de zon achter je, dus zie je nu alleen even de schaduw (kleine woordspeling op je nick )
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 19:32 schreef jacko het volgende:[..]
Grrr..laat ze het wagen. Dan post jij haar mailadres hier en spambommen we haar te pletter
Komop Wolkje, geniet van de komende dagen enne (oh jee, ga ik weer)
Ook voor jou schijnt de zon achter je, dus zie je nu alleen even de schaduw (kleine woordspeling op je nick)
Wolkje
quote:Het is niet echt een kwestie van aanstellen (vind ik weer zo negatief), je moet alleen niet vergeten dat een psycholoog veel objectiever tegen jouw situatie aan zal kijken dan bijvoorbeeld je familie dat doet. Maar als je vaak met ongeloof geconfronteerd wordt dan ga je ook geloven dat dat de normale reactie is als jij je verhaal doet.
Op dinsdag 24 december 2002 18:32 schreef Wolkje het volgende:[..]
zo goed.. En ik ben bang, dat zij mij ook niet serieus neemt..
Het is zo´n typische manier waarop wij mensen ons denken inrichten maar je doet je jezelf al bij voorbaat tekort en dat is zonde want in het echt hoef je je echt nergens zorgen over te maken.
Sinds de dood van m'n vader en de gesprekken met de psycholoog daarover ben ik een stuk gevoelliger geworden. Ik huil veel sneller dan vroeger en begin ook steeds meer dingen te "voelen". Al is dat laatste een beetje vaag om uit te leggen, het lijkt wel of er een deel van mij is open gegaan na het overlijden van m'n vader en dat ik daardoor meer dingen opvang of zo.
quote:Is toch niet nodig meis, mensen die willen weten hoe het met je gaat en dat zijn er genoeg zoals je ziet zullen het topic toch wel vinden
Op dinsdag 24 december 2002 18:22 schreef Wolkje het volgende:
*Subtiel schopje*
Ik wens je hele fijne dagen toe waarin je niet teveel zult piekeren.
Liefs DE
quote:Dank je DarkElf
Op woensdag 25 december 2002 15:48 schreef DarkElf het volgende:[..]
Is toch niet nodig meis, mensen die willen weten hoe het met je gaat en dat zijn er genoeg zoals je ziet zullen het topic toch wel vinden
Ik wens je hele fijne dagen toe waarin je niet teveel zult piekeren.
Liefs DE
Ik hoop dat jij ook fijne dagen hebt!
Liefs,
Wolkje
Daar werd ik vanacht weer even aan herinnerd..
En ik wil het niet..
Ik wil voor mezelf kunnen leven..
Wolkje
quote:...maar je leeft toch ook voor jezelf? Als je niet voor jezelf kunt leven kun je dat zeker niet voor je partner doen...ehh, vind ik tenminste.
Op donderdag 26 december 2002 13:08 schreef Wolkje het volgende:
Ik leef gewoon nog steeds voor mijn partner..
Als er iets met hem zou gebeuren.. of het over zou gaan..
Dan zou ik niet alleen verder kunnen..Daar werd ik vanacht weer even aan herinnerd..
![]()
En ik wil het niet..
Ik wil voor mezelf kunnen leven..Wolkje
quote:Heb jij dat nooit gehad?
Op donderdag 26 december 2002 13:11 schreef jacko het volgende:[..]
...maar je leeft toch ook voor jezelf? Als je niet voor jezelf kunt leven kun je dat zeker niet voor je partner doen...ehh, vind ik tenminste.
(Overigens heb ik wel een leuke avond gehad gister)
Wolkje
quote:Ik heb nooit een partner gehad..
Op donderdag 26 december 2002 13:13 schreef Wolkje het volgende:[..]
Heb jij dat nooit gehad?
Ik wel, en ik hoopte dat het over zou zijn,
maar dat is niet zo..![]()
(Overigens heb ik wel een leuke avond gehad gister)
Wolkje
quote:Oh.. oke..
Op donderdag 26 december 2002 13:27 schreef jacko het volgende:[..]
Ik heb nooit een partner gehad..
Wolkje
quote:Hoeft niet. Ik begrijp ook wel een beetje wat je bedoeld met voor een ander leven. Ik heb tot vor kort niet anders gedaan voor mijn zussen en mijn moeder en heb me nooit voor kunnen stellen hoe het anders zou zijn. Ik ben het nu aan het leren, maar het is verd*mde moeilijk, maar wel de moeite waard.
Op donderdag 26 december 2002 13:31 schreef Wolkje het volgende:Oh.. oke..
I'm sorry, dat wist ik niet![]()
Wolkje
hoe is het nu>
heb je beetje leuke kerst gehad?
Ik hoop dat je gesprek in januari dacht ik goed gaat met je psych, maar waarom zouden ze je niet serieus nemen???
En dat niet voor jezelf leven, maar voor andere mensen ken ik maar al te goed, hoop ook op het moment dat ik in ga zien dat ik zelf ook belangrijk genoeg ben om voor te leven, maar ach..........
mmmm,
doe het rustig aan!!
en idd wat DE ook al zei, mensen die willen weten hoe het met je gaat vinden je topic wel hoor
liefs racoon2002
quote:Inderdaad, ik kijk ook bijna elke dag hier eventjes
Op vrijdag 27 december 2002 18:34 schreef racoon2002 het volgende:
en idd wat DE ook al zei, mensen die willen weten hoe het met je gaat vinden je topic wel hoor
Christine
Op zaterdag 28 december 2002 17:01 schreef Christine het volgende:[..]
Inderdaad, ik kijk ook bijna elke dag hier eventjes
![]()
Heb je leuke feestdagen gehad? En ga je iets leuks doen met oud&nieuw?
Goed dat je jezelf eindelijk hebt ingeschreven voor een kamer, denk je dat je daar lang op moet wachten?
Christine
Overigens ben ik echt heel blij, dat ik me heb ingeschreven voor een kamer.
Het duurt wel waarschijnlijk nog iets van anderhalf jaar, zonder urgentie.
Met urgentie iets van twee maanden..
Maar ik red het nog wel tot die tijd, zonder urgentie dus..
Ik zie wel nog steeds tegen mijn gesprek met de psieg op..
Wolkje
Wolkje
Wolkje
Ik weet dat het zo is wat je zegt,
En we hebben het daar ook idd over gehad gister.
Waarschijnlijk is het inderdaad beter,
maar ik ben er bang voor,
ik ben bang dat ik het niet aan kan..
Ik weet ook niet precies waarom.
Gister hebben we er ook over gepraat,
dat het zo niet verder kan, en dat hij dat zei,
juist omdat hij me niet kwijt wil..
Wolkje
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Je bent bang dat je te afhankelijk word van je vriend, maar tegelijkertijd ben je bang om afstand te nemen. Dat komt me zo bekend voor...
Toen ik mijn vriend ontmoette, was ik helemaal niet toe aan een relatie. Ik was nog depressief en was hard aan mezelf aan het werken. Toch kregen we verkering, en ik werd steeds afhankelijker van hem. De enige manier voor ons om daarmee om te gaan, was samenwonen.
Uiteindelijk werd het daardoor allemaal wat rustiger, en konden we eindelijk weer adem halen. De hele periode was heel beklemmend voor ons allebei.
Mijn situatie was geen doorsneesituatie, omdat er veel andere dingen meespeelde, waar ik liever niet over praat. Maar ik heb er wel van geleerd. Ik weet nu, dat ik nooit meer zonder Ronald wil leven. Ik weet dat we samen problemen aan kunnen. Maar ik weet ook dat je problemen eerst met jezelf moet proberen op te lossen.
Mijn afhankelijkheid van mijn vriend, is een issue die ons twee jaar later nog steeds soms in de weg staat. Maar ondanks dit - of misschien juist dankzij dit - weten we dat we onvoorwaardelijk van elkaar houden, en heeft onze relatie zo veel meer diepgang gekregen.
Een pasklaar antwoord heb ik voor jullie niet, maar ik zou zeggen: volg je hart. Hoe de dingen gaan lopen, is nooit van te voren bekend. Als je van elkaar houd, dan kom je er wel.
Succes,
Christine
Wow, je verwoordt precies wat wij ook hebben..
Wij hebben besloten samen, dat we daarom ook eerst allebei apart
gaan wonen, en later pas samen wonen..
Maar we houden wel voor altijd van elkaar.. durf ik te zeggen.
Wolkje
Wat een moeilijke, maar goede beslissing om eerst allebei apart te gaan wonen. Niet in de eerste plaats, omdat een jongen die op zichzelf gewoond heeft, in het huishouden veel zelfstandiger en verantwoordelijker is
Gek eigenlijk, dat problemen ervoor kunnen zorgen dat je veel sneller naar elkaar toe groeit.
Succes in elk geval met alles...
Oja, wil je trouwens al snel op kamers gaan wonen? Je zou er dan aan kunnen denken om te regeren op advertenties in de krant oid.
Christine
quote:meld herkenningspunt op en top, heb dat zelf ook!
Op maandag 30 december 2002 16:56 schreef Christine het volgende:
Gek eigenlijk, dat problemen ervoor kunnen zorgen dat je veel sneller naar elkaar toe groeit.
Christine
Hoe is het verder wolkje nu? heb langs nix geschreven, maar ik lees wel elke dag toch ff hoe het met je gaat,
toch eng hoor, dat ik zoveel herken in je verhalen en in je gedachtengang. Misschien dat ik daarom zo weinig reageer???
weet het zelf ook niet eigenlijk
Ik schrijf over een tijdje wel weer eens een langer antwoord waar ik mijn gedachten wel even ga spuien,
Hoop dat je een fijn oud en nieuw hebt!!
alvast a happy new year gewenst! zeker voor jou meis!
je verdient het!
liefs racoon2002
Op dinsdag 31 december 2002 13:56 schreef racoon2002 het volgende:[..]
meld herkenningspunt op en top, heb dat zelf ook!
Maar dat is waarschijnlijk zo, omdat je meestal in een korte hevige periode heel veel samenmeemaakt, en dus daardoor een hele sterke, stevige band krijgt,
Ik denk het ook idd, dat het daardoor komt..
En het is zo mooi, dat je zoveel toch nog met iemand kan delen,
hoewel je je gedachtengang en je gevoelens toch niet altijd laat blijken.
Dat je toch nog zo'n sterke band met iemand kan hebben.
Maar mijn grote probleem is dat ik de neiging heb, om te aanhankelijk
te worden. En bij het verbreken van regelmaat ik half overstuur raak.
Ik wens jouw ook een heel fijn oud en nieuw
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 31-12-2002 14:36]
nu ik het zo lees is het meer in vicieuze cirkel(schrijf je dat zo) terwijl als je elkaar een beetje de ademsvrijheid zou geven er nix aan de hand is, maar dat is zo verdomd moeilijk.....(vind ik)
liefs racoon
quote:Yep, vooral dat niet afhankelijk zijn van een partner is lastig soms, ik herken dat.
Op zaterdag 28 december 2002 23:47 schreef Wolkje het volgende:
Ik wil niet meer..
Ik wil niet meer iedere dag verdrietig zijn,
niet meer me iedere dag inhouden, omdat ik geen ruzie wil..
Ik wil niet afhankelijk hoeven zijn van mijn partner..![]()
Wolkje
quote:Hee, waar heb je dat gelezen..
Op dinsdag 31 december 2002 14:12 schreef racoon2002 het volgende:
ik lees nu pas. dat jij had geschreven, dat je de neiging had om niet aanhankelijk te worden, hoe bedoel je dat precies, dat je je afsluit voor dingen, en niet meer verteld wat je bezighoud? dat kan natuurlijk ook, die 2 uitersten liggen wel zeer dicht bij elkaar, das ook wel raar eigenlijk..
En ik kan me echt helemaal vinden in jouw vorige reply,
Ik had het stukje zelf kunnen typen, raar he.. dat je zo precies hetzelfde
voelt .. heel veel liefs
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door racoon2002 op 31-12-2002 14:35]
quote:en idd, best raar, maar ik kan je wel vertellen, ik vind het heel erg fijn, dat ook al ken ik je niet "persoonlijk"ik blij ben, dat er toch iemand is, die mijn gedachtengang ook kan volgen, want ben er nog geen 1 tegengekomen!
Op dinsdag 31 december 2002 14:01 schreef Wolkje het volgende:[..]
Maar mijn grote probleem is dat ik de neiging heb, om niet te aanhankelijk
te worden. < hier dus
quote:Heb het even veranderd
Op dinsdag 31 december 2002 14:35 schreef racoon2002 het volgende:[..]
en idd, best raar, maar ik kan je wel vertellen, ik vind het heel erg fijn, dat ook al ken ik je niet "persoonlijk"ik blij ben, dat er toch iemand is, die mijn gedachtengang ook kan volgen, want ben er nog geen 1 tegengekomen!
Ik vind het ook wel fijn, dat iemand me gewoon snapt,
want sommige dingen kan je niet allemaal uitleggen, en dan
is het fijn als iemand begrijpt wat je bedoeld, zonder dat je bij ieder
detail moet uitleggen, waarom je iets voelt, en hoe dat komt
*Heel blij met jou is
*
Wolkje
ff offtopic, ik doe snel nu de pc uit, omdat ik paar uur ga slapen omdat ik het anders niet volhou vanavond
quote:Prr, lief
Op dinsdag 31 december 2002 14:48 schreef racoon2002 het volgende:
*hele dikke knuffel voor wolkje*
omdat ik ook heel blij ben met jou!![]()
![]()
![]()
ff offtopic, ik doe snel nu de pc uit, omdat ik paar uur ga slapen omdat ik het anders niet volhou vanavond
quote:Ik kan er op dit moment even niks aan toe voegen..
Op woensdag 1 januari 2003 10:55 schreef Wolkje het volgende:
Damn, ik voel me echt heel slecht.Als ik zonder alcohol geen leuke avond kan hebben,
en met alcohol het allemaal nog rampzaliger wordt,
wat moet ik dan?Als gisteravond een voorproefje was, voor dit jaar..
Laat het dan alsjeblieft nu afgelopen zijn..
Zo kan ik niet verder, echt niet..En ik ga er niet alleen zelf aan onderdoor, mijn partner ook..
Het spijt me liefje, ik wil dit niet.
Ik wil dat je gelukkig met me zou kunnen zijn..Wanneer kan het dan eindelijk? Wanneer
![]()
Ik wil zo niet meer..
quote:Jij ook gelukkig nieuwjaar
Op woensdag 1 januari 2003 11:03 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Wolkje , niet opgeven hoor meisje . Richt je niet te veel op het negatieve maar op het positieve . Je vriendje is nog steeds bij je dat wil al heel wat zeggen .By the way gelukkig nieuwjaar .
Ik snap niet waarom hij nog bij me is.. echt niet.
Ik doe hem alleen maar verdriet..
Als hij me nou zou verlaten,
dan kan ik er ook gewoon een eind aan maken,
makkelijk toch.. hij een andere vriendin, en iedereen van mij af..
Maar ik ga verder.. en ik zie geen verandering binnenkort,
(behalve dat ik morgen naar de psychiater ga, voor medicijnen,
laten die me dan alsjeblieft helpen.. want ik kan het niet meer )..
Wolkje
quote:-omdat hij van je houdt.
Op woensdag 1 januari 2003 11:08 schreef Wolkje het volgende:
Ik snap niet waarom hij nog bij me is.. echt niet.
Ik doe hem alleen maar verdriet..
Wolkje, we "kennen" elkaar alleen via dit forum, maar ik vind je echt een kanjer. Alsjeblieft, geloof in jezelf.
Wedden dat dit JOUW jaar wordt?
quote:Dank je, jacko..
Op woensdag 1 januari 2003 11:49 schreef jacko het volgende:[..]
-omdat hij van je houdt.
-omdat je het waard bent.
-omdat je het verdiend.Wolkje, we "kennen" elkaar alleen via dit forum, maar ik vind je echt een kanjer. Alsjeblieft, geloof in jezelf.
Wedden dat dit JOUW jaar wordt?
Morgen het gesprek met de psieg.. en ik zie er best tegenop eigenlijk.
Wolkje
Kom op he!
Morgen heb je dus gesprek?
Wolkje, ik denk ook dat dit jaar jouw jaar wordt hoor!
Moet je kijken als je eens terugleest van je eerste post op dit forum tot nu toe wat je allemaal bereikt hebt!!
Tuurlijk zijn er mindere periodes, maar je slaat je er heel moedig doorheen meid!
Ik wens je natuurlijk heel veel succes morgen met dat gesprek!
Meis, en wees jezelf he! ga geen toneelspelen, daar help je jezelf helemaal niet mee, hoe makkelijk dat soms ook is om te doen!
Dit jaar is gewoon de tijd van: coming out wolkje!!!
heb er vertrouwen in meid!!
Ik heb dat wel in je! en ikweet wel zeker dat er heel veel mensen meer zijn!!!
liefs racoon2002
weet je wat het is, ik post bijna alleen maar in je stukjes, als ik zelf een goeie bui heb, want anders ben ik bang dat we elkaar depressief gaan praten want ik ken je gevoelens, maar al te goed!
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 21:30 schreef racoon2002 het volgende:
weet je wat het is, ik post bijna alleen maar in je stukjes, als ik zelf een goeie bui heb, want anders ben ik bang dat we elkaar depressief gaan pratenwant ik ken je gevoelens, maar al te goed!
Dank je wel. Ik ben mijn beste vrienden, een bedankmail aan het typen,
voor het feit dat ze er altijd voor me zijn, en het voelt goed, dat te doen..
Morgen.. sja, hopen dat het goed gaat
ik ga nu lekker slapen morgen weer werken om 7 uur l:(
Op woensdag 1 januari 2003 11:20 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Zie het gewoon zo , dat die echt wel degelijk om je geeft anders had die allang weggeweest .
Zometeen mijn gesprek, en ik ben te gespannen.. dat kan nooit goed gaan.
Ik ga nu van Fok! jullie horen nog hoe het gegaan is
En ik ga een bak kopen, voor mijn lieve visjes
De eerste week mag ik een halve tablet per dag,
de tweede week een hele..
Ik ga de bijsluiter straks nog lezen, en reageer later
nog uitgebreider..
quote:Lees ik hier toch een stukje opluchting dat het goed gegaan is? Ok, ik wacht vol spanning op je uitgebreidere reactie.
Op donderdag 2 januari 2003 15:12 schreef Wolkje het volgende:
Heb net mijn gesprek gehad,
en daarna naar de apotheek geweest![]()
De eerste week mag ik een halve tablet per dag,
de tweede week een hele..
Ik ga de bijsluiter straks nog lezen, en reageer later
nog uitgebreider..
En yep, jij mag gelukkig worden en dit wordt jouw jaar. Wedden?
quote:Ja, je leest zeker een stukje opluchting
Op donderdag 2 januari 2003 15:21 schreef jacko het volgende:[..]
Lees ik hier toch een stukje opluchting dat het goed gegaan is? Ok, ik wacht vol spanning op je uitgebreidere reactie.
En yep, jij mag gelukkig worden en dit wordt jouw jaar. Wedden?
En ik hoop dat het ook jouw jaar wordt, je verdient het..
quote:Ik hoop het ook.. dank je
Op donderdag 2 januari 2003 15:27 schreef Moonah het volgende:
Medicatie kan je een stuk rust en wat meer stabiliteit geven.
Hoop dat het aanslaat.
quote:Fijn dat het goed is gegaan.
Op donderdag 2 januari 2003 15:29 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik hoop het ook.. dank je
Ik hoop dat de medicatie je wat kan helpen.
Liefs DE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |