Codes voor quoten, bold, etc. mogen ook niet verkloot worden.
Fouten in ondertitels en/of signatures tellen niet mee.
Om het niet te makkelijk te maken: elke post moet uit minimaal één regel bestaan. Er moet dus minstens 1 woord op de tweede regel staan. Lul verder maar gewoon een eind weg
Zal dit 'm worden? 't Eerste FOK!topic zonder spelfouten? We zullen 't zien...
SUCCES!
quote:
Op 12 november 2000 17:53 schreef Arcee het volgende:
elke post moet uit minimaal één regel bestaan.
quote:Hoppa !!! Dat klopdt al niet en verder wordtdtdtd ik scheitziek van al die eikelz die zijken over taalvouten
Er moet dus minstens 1 woord op de tweede regel staan.
Mooi , hier kan een slotje op.
[edit] zeiken in zijken veranderdtdtdtdt[/edidt]
[Dit bericht is gewijzigd door Guus Muisarm op 12-11-2000 17:59]
quote:Klopt! Die doen dus ook niet mee, maar dat spreekt voor zich. 't Valt me nog mee eigenlijk dat de eerste post niet gelijk van zo'n persoon was.
Op 12 november 2000 17:56 schreef Zanderrr het volgende:
Poeh, poeh, dat wordt nog moeilijk! Het wachten is op de eerste persoon die expres een fout maakt...
quote:Ik ben nu net tegen dat gezeik van iedereen over die schrijffouten. 8000 users en dan kan je verwachten dat er fouten komen. Als je die nu allemaal als een dolle gaat zitten verbeteren kom je dus elke 2 minuten zo'n kutpost tegen.
Op 12 november 2000 17:58 schreef Zanderrr het volgende:"Guus Zeikstraal".
quote:Hoppa !!! Eindelijk een slotje
Op 12 november 2000 18:47 schreef Ali Salami het volgende:op het forum nee te knallen?
quote:En jij bent ook af, want je krijgt het dus niet voor elkaar om met minstens een volledige zin plus een woord te reageren!
Op 12 november 2000 18:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hoppa !!! Eindelijk een slotje
P.S.: Arcee, ik merkte al twee germanismes op in jouw post, maar dit terzijde.
[edit] Het zijn zelfs drie germanismes.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 12-11-2000 18:55]
quote:
Op 12 november 2000 18:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hoppa !!! Eindelijk een slotje
Maar dat zijn echt typfouten doordat ik te snel typ, daar mag je me niet op afrekenen!
quote:Volgens mij is het: Germanismen
Op 12 november 2000 18:53 schreef Trainspotter het volgende:
[edit] Het zijn zelfs drie germanismes.
En weet iemand nu wanneer je "kan" en "kunt" gebruikt?
quote:Mijn God wat een blunder! Ik heb jouw net om dezelfde reden zitten afzeiken. En ik heb het dus wel overgelezen.
Op 12 november 2000 18:59 schreef Ali Salami het volgende:
En Trainspotter maakt nu ook weer een foutje in: 'uitdagend', ook omdat hij te snel typt. En ElizabethR: hint!
We beginnen gewoon opnieuw. Ik begin met deze zin, waarmee ik wil aangeven dat ik toch wel een aardige taalbijdrage kan leveren aan dit forum.
Ps. Maak een taalforum en maak Arcee moderator.
quote:Ik denk dat in het geval van een Germanisme je beide opties kunt kiezen, zoals bij rondes en ronden.
Op 12 november 2000 19:00 schreef Zanderrr het volgende:
Volgens mij is het: Germanismen
Voor de leken: een Germanisme is bijvoorbeeld "Als dit topic gesloten wordt" in plaats van "Als dit topic wordt gesloten", toch?En weet iemand nu wanneer je "kan" en "kunt" gebruikt?
'Kan' en 'kunt' maakt ook niet uit volgens mij, net zoals 'wilde' en 'wou'.
quote:Verdomme zeg, zelfs hier zit een fout in! 'jouw' moet zijn 'jou' natuurlijk
Op 12 november 2000 19:01 schreef Trainspotter het volgende:
Mijn God wat een blunder! Ik heb jouw net om dezelfde reden zitten afzeiken. En ik heb het dus wel overgelezen.
* Trainspotter maakt zich langzaam belachelijk in dit topic
Nieuwe poging:
quote:Je kunt 'kunt' alleen gebruiken. Want 'kan' is volgens mij een verdraaid werkwoord. Zeg het werkwoord maar eens op zoals je vroeger hebt geleerd:
Op 12 november 2000 19:04 schreef Trainspotter het volgende:
Ik denk dat in het geval van een Germanisme je beide opties kunt kiezen, zoals bij rondes en ronden.'Kan' en 'kunt' maakt ook niet uit volgens mij, net zoals 'wilde' en 'wou'.
Zelf bij jij en hij klopt 't al niet, omdat daar altijd geldt: stam + t. 't Is volgens mij typisch iets uit de kop van Noord Holland....
Net als wilde en wou.... 'Ik wou' is geen goed Nederlands. Het is ook weer verdraaid. Typisch iets West Fries....
[Dit bericht is gewijzigd door Fok! op 12-11-2000 20:02]
Het goede werkwoord is 'kunnen'. In de stam vorm is het 'kan'.....
Volgens mij is het:
Ik kan
Jij kunt
Hij kan
Wij kunnen
Zij hebben gekund
Arcee, wat denk jij????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |