Stel dat je er over nog eens 10 jaar echt helemaal klaar mee bent. Dan ben je 45 en is het 2026. Je kunt je afvragen hoe je dan in de markt ligt als je 1 baan van 20 jaar op je CV hebt staan, een baan waarin je misschien ook niet bent doorgegroeid. De keuze tussen jou en een energieke millennial met ervaring bij vijf verschillende banen is dan gauw gemaakt.quote:
Want?quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:52 schreef Renesite het volgende:
Geen moeilijke keuze. Spring in het diepe bad
Ik heb dat gesprek een tijd geleden gehad. Hier kan ik sowieso niet meer doorgroeien. Ik ben deel van een afdeling waar al een manager boven hangt. Kan dus niet afdelingshoofd worden ofzo. Wat ik nu doe, doe ik al een tijd en daar zit geen groei in.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:06 schreef Benger het volgende:
Ik zou eerst het gesprek met je huidige werkgever aangaan. Je wil meer doorgroeimogelijkheden, meer variatie. Als je op het punt staat weg te gaan is er vaak opeens veel meer mogelijk (hoewel je wel direct concrete stappen moet zetten en toezeggingen op papier moet vragen, want anders wordt het na een tijdje alsnog niks). Denk eens na over wat je nog meer zou kunnen doen. Werk overnemen van die collega die af en toe klaagt dat hij zo veel werk toegeschoven. Nieuwe medewerkers inwerken. Verzin eens wat. En er moet iets extra's tegenover staan, als is het maar ¤ 5,- per maand.
Als je niet kunt doorgroeien zou ik weg gaan. Je wordt te duur om 10+ jaar het zelfde werk te doen. Bij een reorganisatie sta je gewoon op straat. Je moet in deze tijd gewoon zorgen dat je jezelf blijft ontwikkelen.
Het betaald flink beter ja. Heb 2 kinderen, beide nog niet schoolgaand. Hebben plannen om te verhuizen dus wat dat betreft zou t lekker zijn voor de nieuwe hypotheek. Heb nu ook een koophuis trouwens.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:16 schreef Twiitch het volgende:
Betaald het flink beter? Hoe is je financiële situatie nu? Heb je kinderen? Koophuis? Andere verplichtingen?
Weet te weinig om te zeggen "spring maar in het diepe"
Maar je krijgt niet meteen een vast contract lijkt me.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:20 schreef Ajax95 het volgende:
[..]
Het betaald flink beter ja. Heb 2 kinderen, beide nog niet schoolgaand. Hebben plannen om te verhuizen dus wat dat betreft zou t lekker zijn voor de nieuwe hypotheek. Heb nu ook een koophuis trouwens.
Je weet alleen of het gras bij de buren groener is als je over de schutting klimt.quote:
Aanbod is 6 maanden (zonder proeftijd) en daarna vast.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je weet alleen of het gras bij de buren groener is als je over de schutting klimt.
Tenzij je het type bent die saaiheid ondergeschikt maakt aan veiligheid zie ik geen reden om dit niet te proberen. Zorg alleen dat je nieuwe contract geen 3 maanden flutdingetje is omdat je daarmee je WW op het spel zet. Of bel desnoods even met het UWV zodat je zeker bent van een vangnet.
Je had redenen om te gaan solliciteren, maar omdat je een sprong moet maken en dit wat onzekerheid met zich meebrengt ga je die redenen nu bagatelliseren, dit terwijl jij nu al weet dat het op je huidige plek de komende jaren niet gaat veranderen.
Ja, dan zou ik ervoor gaan.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:32 schreef Ajax95 het volgende:
[..]
Aanbod is 6 maanden (zonder proeftijd) en daarna vast.
Ik denk dat je een andere heel reële angst over het hoofd ziet. Dat je over 5/10 jaar denkt: Toen had ik de kans om weg te gaan bij deze baan, er lag zelfs al een contract klaar, maar toen heb ik het niet gedaan...quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:51 schreef Ajax95 het volgende:
Straks ga ik weg, pakt het niet uit zoals ik wil en heb ik spijt als haren op m'n hoofd dat ik niet gewoon heb gehouden wat ik had...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |