abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 14:17:13 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_164044708
Het is lekker snel geld verdienen, 35 miljoen euro is geen kattenpis. Echter, met dat geld is het onmogelijk te investeren in toppers. De echte toppers en zelfs de subtoppers willen tegenwoordig niet meer in de eredivisie spelen. Mocht een topper, bij uitzondering, wel willen komen, is het met het verdere budget van Ajax onverantwoord 30 miljoen euro in één speler te investeren. Dat is voor topclubs uit de toplanden geen probleem, die trekken bij mislukken of blessures gewoon de volgende geldbuidel open.

Verdeel je het geld over meerdere spelers, haal je middelmaat binnen, zoals in het verleden van Halst, Sikora, Soetaers, Sier, Hamberg, Wijnberg, Kinkladze of van Vossen.

Toen Ronaldo niet naar Aiax ging greep Patrick Kluivert zijn kans, toen Brian Roy vertrok brak Edgard Davids door, toen Stanley Menzo faalde kregen we van der Edwin van der Sar, toen Danny Hesp zijn been brak kwam Frank de Boer linksback te spelen, toen Horst Blankenburg vertrok werd Ruud Krol laatste man, toen Sjakie stopte kregen we Johnnie Rep als rechtsbuiten, toen Simon Tahamata vertrok werd het de beurt van supertalent Robbie de Wit, toen Theo van Duivenbode te licht werd bevonden als rechtsachter door de Generaal kwam Wim Suurbier er te spelen, voor de geweldenaar Dennis Bergkamp kwam de Scandinavische godenzoon Jari Litmanen, niemand kende Finidi George toen van Gaal hem koos boven Mrkela en Petrov, Europees topscorer Willem Kieft ging naar Pisa en San Marco kwam, zag en overwon, Gerald Vanenburgs stem piepte te veel en de bastonen van Jan Wouters namen het over.

Milik ging, zag en faalde in het buitenland. Na twee jaar Napoli, met 5 doelpunten, vertrok hij naar het Franse Bordeaux, om vervolgens bij Racing Genk de Belgische competitie op te fleuren met zijn bijzondere haarcoupes. Ook in België maakte hij nooit waar wat Napoli ooit in hem zag. Zijn portemonnaie bleef zich nog steeds vullen, zijn voetbal-CV echter werd schraler en schraler. Na het Poolse Gornik Zabrze werd uiteindelijk China zijn laatste bestemming.
Bij FC Red Bull Yellowstone kreeg ie af en toe de handen nog op elkaar, maar niks herinnerde nog aan de speler van het EK-2016. Waar zijn partner in de Poolse voorhoede op het EK-2016, Lewanowski, geschiedenis schreef met het Poolse nationale elftal op het WK-2022, ging de carrière van Milik als een nachtkaars uit.

Het 18jarige supertalent Kasper Dolberg nam, na het vertrek van Milik de honeurs waar. Scoorde in de Ajax-traditie onmiddellijk bij zijn debuut. Net zoals Cruijff, van Basten, Rijkaard en Roy.
Hij werd de zoveelste Scandinavische sensatie in het roemrijke rood-wit, trad in de voetsporen van Mölby, Arnesen, Lerby, Morten en Jesper Olsen, Litmanen, Henning Jensen, Brian en Michael Laudrup, Sörensen, Larsson, Poulsen Pedersen en Eriksen. De blonde, dribbelende, veel scorende spits veroverde de harten van iedere Ajacied, werd publiekslieveling, international, en na het EK-2020 voor 86 miljoen euro verkocht aan Wereldkampioen Red Bull Shanghai.

Ajax lachte achteraf in haar vuistje. De 35 miljoen euro werd goed besteed, door de grootste talenten van europa vast te leggen en het geld verstandig te investeren in de eigen jeugd. Het verstand komt met de jaren zegt men. Investeren in de Toekomst leidt naar de Arena en de wereldtop. Daar kan geen gelijkspel tegen Pokámon Saloniki afbreuk aan doen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164044868
Ah, weer een super talent uit de jeugd.
pi_164044898
Is dit net zo'n groot talent als Fischer, Andersen en Boilessen?
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 14:27:16 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_164044928
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Goede copy paste weer
Copy/Past van mezelf idd. Je krijgt 100 euro als je kunt vinden waar ik hem van geC/Pt moet hebben.

Net iets van deze strekking op FaceBook gepost, bij een vriend van me. We discussierden over gisterenavond. Ik dacht daar zit een leuk topic in, of een leuke column. Wilde het eerst over Milik hebben, maar dacht dat het eigenlijk net zo goed het eerste Dolberg topic kon worden. Aldus geschiedde. Uurtje mee bezig geweest en hier geopend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 14:30:11 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_164044984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:26 schreef hafcfan het volgende:
Talent zijn wil niks zeggen. Zie Willie Jansen, Tjabko Teuben, Alfons Knippenberg, Raymond Victoria, Quincie, Ton Blanker etc....allemaal grote talenten van hun generatie, allemaal min of meer mislukt.

Na een paar jaar weet je of iemand is geslaagd. Bergkamp speelde in de B2 toen Cruijff hem liet debuteren.

pi_164045164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:26 schreef hafcfan het volgende:
Nee, een veel minder groot talent. Deze komt er wel.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 15:13:40 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_164045722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:41 schreef Ramboetan het volgende:

[..]

Nee, een veel minder groot talent. Deze komt er wel.
Fischer is achteraf wel de grootste teleurstelling. Daar zat heel europa achteraan. Misschien door de blessures.

Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 06:48:22 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_164169313
Een blonde jongen zonder glimlach schoot Ajax vorige week naast PAOK Saloniki, tijdens zijn debuutwedstrijd. Goede kans dat Kasper Dolberg (18) morgenavond in Thessaloniki weer Ajax' eerste spits is.

Zelfs een doelpunt in een cruciaal voorrondeduel voor een plaats in de Champions League doet Kasper Dolberg nog niet lachen. Eigenlijk is het net of de 18-jarige Deen heeft gescoord in een onbelangrijke voorbereidingspotje tegen een amateurclub. En dat hij die hele poespas eromheen maar onzin vindt.

Van die conclusie moet Jens Steffensen glimlachen (hij wel). Hij is Dolbergs zaakwaarnemer en voormalig Deens international. ,,Kasper is als Henning Jensen", zegt Steffensen. ,,Ken je die nog? Hij was mijn ploeggenoot bij Denemarken. Heeft ook bij Ajax gespeeld. Henning was stil buiten het veld maar stijlvol erbinnen. Nou, zo is Kasper dus."

Glimlach
Naar de glimlach van Dolberg was Davy Klaassen ook al de hele week op zoek. ,,Kasper is niet zo'n lachebek. Maar ik denk dat hij van binnen wel blij is dat hij dit allemaal meemaakt. Ik heb goed gekeken. Toen hij scoorde, zag ik een soort van grijns op zijn gezicht. Het is gewoon een heel rustige jongen. Maar wel zelfverzekerd."

Dat bevestigt Steffensen. ,,Neem van mij aan dat Kasper ontzettend blij is dat hij heeft kunnen scoren voor Ajax. Dat stoïcijnse helpt hem ook. Tegen PAOK speelde hij tegen twee krachtige centrumverdedigers. Hij heeft zich er niet door uit het veld laten slaan."

Steffensen verwees het grote talent Dolberg door naar Ajax in plaats van Duitsland. ,,Juist in Duitsland heb ik goede contacten, omdat ik daar zelf jarenlang heb gespeeld bij Bayer Uerdingen en Arminia Bielefeld. VfL Wolfsberg wilde Kasper heel graag, maar we hebben gekozen voor Ajax. Die keuze heeft goed uitgepakt."

Niet veel mensen hadden kunnen bevroeden dat de spits anderhalf jaar na het signeren van zijn contract al zijn debuut zou maken voor de club uit Amsterdam. Steffensen had slechts gemikt op enkele wedstrijden in het komende seizoen. ,,Kasper heeft zich rustig kunnen ontwikkelen in de jeugdopleiding van Ajax. Hij heeft niet veel tijd nodig gehad om zich aan te passen aan Nederland. Dat kwam ook door het gastgezin waarbij hij woonde."

Koelbloedig
Dolberg presenteerde zich vorige week dinsdag als een koelbloedige spits met een goed schot. Maar volgens Steffensen is Dolberg van origine juist een linksbuiten. ,,Marc Overmars zei me dat ze een spits nodig hadden bij Ajax toen hij zijn interesse in Kasper bekendmaakte. Op die positie heeft hij zich dus ontwikkeld. Dat gaat hem goed af. Kasper heeft me verteld dat hij zelf inmiddels ook gewend is aan de spitspositie en dat hij zich op die plek steeds beter thuisvoelt."

Klaassen kan dat beamen. ,,Op de trainingen hebben wij allemaal al kunnen zien hoe goed hij is. Hij is een echte afmaker. Maar voor een spits is het ook handig dat hij veel balcontrole heeft en ze neerlegt hij waar hij wil. Koppen kan hij ook al."

Na het vertrek van Nicolai Boilesen, Lucas Andersen en Viktor Fischer leek het Denemarken-tijdperk van Ajax even voorbij, maar Dolberg begint gewoon een nieuwe episode. Steffensen: ,,Lasse Schöne is er ook nog natuurlijk. En in de jeugd speelt ook nog Marcus Bay. Voor Kasper is het geen probleem dat hij niet veel Denen om zich heen heeft in de eerste selectie. Hij gaat toch wel zijn eigen stoïcijnse weg."

Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 06:49:28 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_164169316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Goede copy paste weer
Heb je al gevonden waar ik hem van geP/Ct heb ?

Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 16:24:56 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_166148920
Cruijff, Keizer, van Basten, Bergkamp, Kluivert, Litmanen, Dolberg. _O_

pi_166149295
Goede spits, aardig joch, maar komt echt tekort om absolute wereldtop te worden. Dat worden die Denen sowieso nooit. Michael en Brian Laudrup waren ook iets te hoog ingeschaalde spelers.

Wat is dat toch met die Denen? Dat ze het steeds net niet redden..
  Forum Admin zondag 23 oktober 2016 @ 18:05:00 #12
35723 crew  GGMM
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:59:56 #13
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_166152185
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:42 schreef n1ek- het volgende:
Michael en Brian Laudrup waren ook iets te hoog ingeschaalde spelers.
Hier maak je jezelf ongeloofwaardig.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:24 schreef tong80 het volgende:

Suarez mag er ook wel tussen. :)
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_166152940
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:24 schreef tong80 het volgende:

Je vergeet Pantelic.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166152947
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:59 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Hier maak je jezelf ongeloofwaardig.

Want?? Michael had een te laag rendement, zijn periode bij Barcelona buiten beschouwing gelaten. Brian zijn hoogtij dagen lagen bij Glasgow Rangers of all clubs. Heeft het nooit waar kunnen maken in Spanje of Italië. De belangrijke goals in 1992 kwamen eveneens niet of nauwelijks tot stand via de Laudrupjes.
pi_166153042
Goed spitsje
pi_166153066
Nieuwe Kieft. Maar dan beter.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:33:04 #18
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_166153202
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:25 schreef n1ek- het volgende:

[..]

Want?? Michael had een te laag rendement, zijn periode bij Barcelona buiten beschouwing gelaten. Brian zijn hoogtij dagen lagen bij Glasgow Rangers of all clubs. Heeft het nooit waar kunnen maken in Spanje of Italië. De belangrijke goals in 1992 kwamen eveneens niet of nauwelijks tot stand via de Laudrupjes.
Brian ben ik nog wel met je eens, al had Rangers toen een behoorlijk niveau. Michael was een speler van wereldklasse.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_166153396
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:28 schreef PSVCL het volgende:
Goed spitsje
Dit moet toch wel je meest positieve post zijn over een niet Noord-Afrikaan ooit, voel je je wel lekker?
pi_166153698
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:39 schreef Brammess het volgende:

[..]

Dit moet toch wel je meest positieve post zijn over een niet Noord-Afrikaan ooit, voel je je wel lekker?
Ja man
Ben altijd realistisch
pi_166153716
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:33 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Brian ben ik nog wel met je eens, al had Rangers toen een behoorlijk niveau. Michael was een speler van wereldklasse.
Dat behoorlijke niveau kwam eigenlijk pas laat in de jaren '90, toen was Brian al weg. En Michael was een kanjer bij Barcelona, maar daar was het team ook naar destijds. Nee, geen wereldtop in mijn ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 19:50:52 ]
pi_166153929
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:49 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ja man
Ben altijd realistisch
Lekker pik
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 20:39:26 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_166155468
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:42 schreef n1ek- het volgende:
Goede spits, aardig joch, maar komt echt tekort om absolute wereldtop te worden. Dat worden die Denen sowieso nooit. Michael en Brian Laudrup waren ook iets te hoog ingeschaalde spelers.

Wat is dat toch met die Denen? Dat ze het steeds net niet redden..
Ha ha ha Simonson Europees speler van het jaar. laudrup zelfs één van de beste spelers ooit. :D

Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 20:41:02 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_166155554
quote:
Dit topic was een maand eerder. Ga nou niet met de verkeerde eer strijken.

pi_166155559
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ha ha ha Simonson Europees speler van het jaar. laudrup zelfs één van de beste spelers ooit. :D

We weten sinds een aantal jaar hoe relatief die prijs is, is het niet..? En één van de beste spelers ooit.. Ik hoor nimmer nooit de naam Laudrup vallen zodra mensen beginnen te beppen en kleppen over wie hij, soms zij de beste speler ooit vinden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')