Dat eerste door daar eerst op scherp te stellen in het midden van de lens en dan te verschuiven.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:58 schreef Landgeld het volgende:
Hoe ik bijvoorbeeld kan scherpstellen op een voorwerp "aan de zijkant" van mijn lens, hoe ik met lichtmeting moet om gaan en dit kan zien en hoe ik met de kleurbalans kan schuiven.
Apature (F-nummer) de camera regelt dan de sluiter snelheidquote:
Probeer dit maar eens bij voldoende daglicht:quote:Op maandag 25 juli 2016 19:49 schreef Sigaartje het volgende:
Ah, ok...
Ik sta net op het punt om een 50mm 1.8 te bestellen.
menu knop, ergens in de instellingen, je zou de iso ook op auto kunnen laten staan.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:57 schreef Sigaartje het volgende:
ok, aan, dop eraf. here we go.
A
daar gaan we al. Iso staat we op 100, maar hoe gaan we dat bijv wijzigen. Even kijken
Yep, dat is hem, fototoestelletje, ISO-gevoeligheid instellen. Pfff...quote:Op maandag 25 juli 2016 20:00 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
menu knop, ergens in de instellingen, je zou de iso ook op auto kunnen laten staan.
ik zou met deze zon de iso op 200 zetten, als je buiten bent moet dat nog wel kunnenquote:Op maandag 25 juli 2016 20:01 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Yep, dat is hem, fototoestelletje, ISO-gevoeligheid instellen. Pfff...
Wat ook een leuke is:quote:Op maandag 25 juli 2016 20:11 schreef Sigaartje het volgende:
Ik kom er wel....
Het is even oefenen...
Zoals ik al zei, veel experimenteren.
Ah, nu weet ik ook wat ik met die knop moet. Ik had al iets gelezen van lock.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat ook een leuke is:
camera richten op iets zwarts, de AE-L AF-L knop in drukken en ingedrukt houden, de camera richten op iets anders wat lichter is, (nogsteeds die AE-L/AF-L knop inblijven drukken) en een foto maken.
Vervolgens andersom doen, camera richten op iets wits, AE-L/AF-L in drukken, ingedrukt houden, richten op een wat donkerder item en weer een foto maken.
(die knop dus ingedrukt blijven houden tot na het maken van de foto)
Focus points kun je zelf selecteren:quote:Op maandag 25 juli 2016 13:58 schreef Landgeld het volgende:
Ik fotografeer in de A stand, weet al zaken over ISO, sluitertijd en diafragma en pas dit ook aan naar gelang de situatie.
Wat ik bijvoorbeeld niet weet zijn zaker die een tandje dieper gaan. Hoe ik bijvoorbeeld kan scherpstellen op een voorwerp "aan de zijkant" van mijn lens, hoe ik met lichtmeting moet om gaan en dit kan zien en hoe ik met de kleurbalans kan schuiven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |