abonnement Unibet Coolblue
pi_164016279
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:35 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, ik vond de civiele vakken veel interessanter en ik was redelijk dol op pleiten waardoor ik me tijdens de hele studie heb gericht op rechten ipv fiscaal.

Kwam er tijdens mijn (civiele) stage bij een proceskantoor achter dat ik het werken met financiële cijfers e.d miste, ondanks dat ik mocht werken aan memorabele zaken. Kwam er ook nog eens bij dat ik aan de VAR-pleitwedstrijd heb meegedaan en een hekel kreeg aan het schrijven van processtukken (ik ben niet de beste schrijver). Dat soort stukken schrijven deed ik echt met de pest in m'n lijf, dus dan zit je in die hoek gewoon niet goed.

Mijn financiële inzicht is beter dan het taalkundige, daarom leek het mij verstandig om me toch maar te gaan richten op fiscaal en van hieruit verder te kijken waar het schip strand. Ik wil in ieder geval een werkstudentschap krijgen bij een Big4 op het gebied van Tax Accounting, kijken of dat het wel is.

Of dat het wel wordt is nog allemaal onzeker, wat ik wel weet is dat ik het heerlijk vond om wat jaren terug urenlang te zitten aan een complexe IB-aangifte met allemaal berekeningen. Vandaar ook dat ik toch maar voor de master fiscaal ga.
Tax Accounting is niet per se het doen van aangiftes. Dan zit je meer in de compliance hoek.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 10:43:08 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164016369
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:09 schreef IDkaart het volgende:

[..]

De locatie is voor mij ideaal maar ze willen mij niet. :(
M.i ook terecht. Wanneer er geen universiteit oid verbonden zit aan een rechtswinkel (waardoor studenten begeleiding kunnen krijgen van professionals of docenten) wil je ook helemaal niet dat kwetsbare mensen en hun problemen daar aan de heidenen zijn overgeleverd. Rechtswinkels richten zich op de zwakkere in de samenleving, mensen die ook goede, professionele hulp verdienen.

Same shit goes voor die vreemdelingenrechtwinkels die nu veel zijn ontstaan. Leuk dat je als student wat ervaring op wil doen en wel eens in de Awb hebt gekekeken hoe dat ook alweer zit met aanvragen en bezwaarschriften. Maar iemand die net uit een oorlog is komen te wandelen zijn leven hangt vrij letterlijk af van jouw beunhazerij. Ga dan eerst nog maar een paar jaar aan het werk voordat je pro deo dergelijke zaken oppakt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164016422
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

M.i ook terecht. Wanneer er geen universiteit oid verbonden zit aan een rechtswinkel (waardoor studenten begeleiding kunnen krijgen van professionals of docenten) wil je ook helemaal niet dat kwetsbare mensen en hun problemen daar aan de heidenen zijn overgeleverd. Rechtswinkels richten zich op de zwakkere in de samenleving, mensen die ook goede, professionele hulp verdienen.

Same shit goes voor die vreemdelingenrechtwinkels die nu veel zijn ontstaan. Leuk dat je als student wat ervaring op wil doen en wel eens in de Awb hebt gekekeken hoe dat ook alweer zit met aanvragen en bezwaarschriften. Maar iemand die net uit een oorlog is komen te wandelen zijn leven hangt vrij letterlijk af van jouw beunhazerij. Ga dan eerst nog maar een paar jaar aan het werk voordat je pro deo dergelijke zaken oppakt.
Ryon heeft gesproken. _O_
pi_164016621
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:27 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eigenlijk

Maar het zal vast niet overhouden
O heb iets anders vernomen van een van de bazen van deze sc. Heb je het gekozen voor de s of voor de b?
pi_164016749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tax accounting :r
Moet dat vak ook nog halen, wat een schijtvak zeg :')
Is wel een heel klein onderdeel van de master, bij de meeste uni's is het niet eens een apart vak maar is het geïntegreerd in een ander vak.
_O_ Bij de RUG gewoon volwaardig vak in de master hoor _O_
pi_164016922
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

M.i ook terecht. Wanneer er geen universiteit oid verbonden zit aan een rechtswinkel (waardoor studenten begeleiding kunnen krijgen van professionals of docenten) wil je ook helemaal niet dat kwetsbare mensen en hun problemen daar aan de heidenen zijn overgeleverd. Rechtswinkels richten zich op de zwakkere in de samenleving, mensen die ook goede, professionele hulp verdienen.

Same shit goes voor die vreemdelingenrechtwinkels die nu veel zijn ontstaan. Leuk dat je als student wat ervaring op wil doen en wel eens in de Awb hebt gekekeken hoe dat ook alweer zit met aanvragen en bezwaarschriften. Maar iemand die net uit een oorlog is komen te wandelen zijn leven hangt vrij letterlijk af van jouw beunhazerij. Ga dan eerst nog maar een paar jaar aan het werk voordat je pro deo dergelijke zaken oppakt.
Thanx voor de tip, had geen idee dat er specifieke vreemdelingenrechtwinkels zijn. Tegen de tijd dat ik me daarvoor zou kunnen aanmelden lijkt me dat wel tof en goed voor zowel mezelf als de personen in kwestie die bij die rechtswinkel om hulp komen vragen gezien ik zelf vluchteling ben en dus weet dat communicatie niet altijd soepel verloopt als je de taal amper machtig bent en denk dat mijn beheersing van een van de talen die het meest door vluchtelingen wordt gesproken wel goed van pas kan komen daar.
pi_164016948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:10 schreef Ashqelon het volgende:
Tegen de tijd dat ik me daarvoor zou kunnen aanmelden lijkt me dat wel tof en goed voor zowel mezelf als de personen in kwestie die bij die rechtswinkel om hulp komen vragen gezien ik zelf vluchteling ben en dus weet dat communicatie niet altijd soepel verloopt als je de taal amper machtigt bent en denk dat mijn beheersing van een van de talen die het meest door vluchtelingen wordt gesproken wel goed van pas kan komen daar.
Ik zie het, ja.
pi_164017319
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:02 schreef Accursius het volgende:

[..]

_O_ Bij de RUG gewoon volwaardig vak in de master hoor _O_
Ik zag dat het iig in Amsterdam een onderdeel is van een ander vak. Maar komt waarschijnlijk omdat je daar alleen een bachelor hebt. Neem aan dat je op de RUG ook in de bachelor al het vak Bedrijfseconomie gehad hebt.
pi_164018546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zag dat het iig in Amsterdam een onderdeel is van een ander vak. Maar komt waarschijnlijk omdat je daar alleen een bachelor hebt. Neem aan dat je op de RUG ook in de bachelor al het vak Bedrijfseconomie gehad hebt.
Yes correct. In de bachelor fiscaal recht heb je hier bedrijfseconomie. Dat is gewoon het standaard boekhouden. In de master heb je dan nog eens het vak Tax Accounting wat daarop dieper ingaat.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 12:23:22 #60
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164018588
De RUG _O_

Doet alles goed wat in de rest van Nederland fout gaat _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 26 juli 2016 @ 12:24:41 #61
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164018618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:10 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Thanx voor de tip, had geen idee dat er specifieke vreemdelingenrechtwinkels zijn. Tegen de tijd dat ik me daarvoor zou kunnen aanmelden lijkt me dat wel tof en goed voor zowel mezelf als de personen in kwestie die bij die rechtswinkel om hulp komen vragen gezien ik zelf vluchteling ben en dus weet dat communicatie niet altijd soepel verloopt als je de taal amper machtig bent en denk dat mijn beheersing van een van de talen die het meest door vluchtelingen wordt gesproken wel goed van pas kan komen daar.
Ja, wanneer je iets kan betekenen voor die mensen is de crisis hopelijk alweer voorbij :P Desalniettemin is het wel belangrijk dat mensen die dicht bij de vluchtelingen staan er zich voor inzetten. Al is het maar om de echte beunhazen en kwakzalvers (die je nu erg veel hebt) de wind uit de zeilen te nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164023565
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:30 schreef Henrys het volgende:
Gast, dat op FB zeg je toch niet? :') 8)7
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:23:13 #63
263417 Keyos
Like a Boss
pi_164023680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Tax Accounting is niet per se het doen van aangiftes. Dan zit je meer in de compliance hoek.
Klopt, moet voor mezelf gaan uitvogelen wat het meeste bij mij gaat passen. Uiteindelijk ervaar je dat in de praktijk en daar schort het bij mij nog aan. Mijn stage was civiel en mijn huidige bijbaan is volledig civiel, dus daar moet tijdens de master verandering in komen (mijn contract loopt in januari af dus moet op zoek naar een werkstudentschap vanaf dan).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_164023685
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Vidura het volgende:

[..]

Gast, dat op FB zeg je toch niet? :') 8)7
Ik vind dat je mensen gewoon op hun gewicht mag aanspreken, dan doen ze er misschien iets aan
pi_164023722
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:23 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik vind dat je mensen gewoon op hun gewicht mag aanspreken, dan doen ze er misschien iets aan
Wauw. Wat respectloos. Laat ze toch lekker.
pi_164023884
Die reacties. _O_ Als dit geen relletje wordt.
pi_164023963
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:30 schreef Vidura het volgende:
Die reacties. _O_ Als dit geen relletje wordt.
Facebookrel? :D
pi_164024011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:22 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik dacht dat je P&F ook verschrikkelijk vond?
Ja.. vooral dat erfrechtdeel was geen succes

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:56 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O heb iets anders vernomen van een van de bazen van deze sc. Heb je het gekozen voor de s of voor de b?
Voornamelijk bestuursrecht, maar staatsrecht is ook leuk

Heb jij nou al eens een knoop doorgehakt over wat je per september gaat doen?
pi_164024030
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Facebookrel? :D
Zie DM.
pi_164024071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:35 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zie DM.
Dank, ik ben weer bijgepraat. :')
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:56:56 #71
365082 IPA35
Patriarch
pi_164025667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:02 schreef Accursius het volgende:

[..]

_O_ Bij de RUG gewoon volwaardig vak in de master hoor _O_
Is Ondernemingsfinanciering leuk?
(En heb je fiscale (voor)kennis nodig?)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:57:46 #72
365082 IPA35
Patriarch
pi_164025686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:35 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zie DM.
Doe mij ook :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_164025703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doe mij ook :')
Je kan toch zelf zien? :+
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:00:17 #74
365082 IPA35
Patriarch
pi_164025740
Beetje onvriendelijk idd. En dan zeg ik dan, als onvriendelijk persoon zijnde.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_164025764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:00 schreef IPA35 het volgende:
Beetje onvriendelijk idd. En dan zeg ik dan, als onvriendelijk persoon zijnde.
Jij vindt jezelf onvriendelijk ja?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')