Zeker. Heel verstandig inderdaad.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dan moeten ze daarvoor de straat opgaan. Zo niet dan wordt - denk ik - weldegelijk de anti-coupe en pro-democratie geluiden gekaapt door 1 partij; regeringsgezinden. En dat is zeker niet in het voordeel van de oppositie.
Gaat in Turkije nooit gebeuren. Ook niet met Erdogan. Geef ik je alvast op een blaadje. 100%.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:24 schreef ToT het volgende:
De meesten hier willen niet graag een sharia-staat aan de poort van Europa hebben.
Dat snap ik ook wel, en dat is ook niet erg. Als het volk Erdogan wil, krijgen ze Erdogan. Maar nu Erdogan steeds meer macht krijgt, ga je wel steeds minder op een democratie lijken en meer op een dictatuur.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij is democratisch gekozen en ongeacht wat hij verder allemaal uitvreet; hij is en blijft democratisch gekozen.
Tienduizenden mensen ontslaan / op non-actief zetten / laten oppakken? Het blijft de democratisch gekozen leider.
Dit was letterlijk mijn eerste post over de coupe, ooit. Alleen omdat jij veel mensen er kritiek op ziet hebben betekent niet dat het allemaal dezelfde mensen zijn.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Waarom zijn de vele coupe-aanhangers hier zo erg op hun (onbesneden) pik getrapt dat ze dag in dag uit in dit topic rondhangen? Is men zo ontzettend begaan met Turkije en de Turken?
Dat laatste zeker, der zouden wel wat AKP 'temsilcikleri' ook langskomen, maar nodig hadden ze het idd niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
25-30% van Turkije stemt CHP, ook in Istanbul, voor de opkomst hebben ze geen AKP'ers nodig en ik betwijfel of er naast een paar AKP politici veel diehard Erdoğan fans tussen lopen eerlijk gezegd.
Vind het wel netjes, verstandig en bewonderenswaardig dat ze hen wel hebben uitgenodigd.
een soort Saoudi Arabie wel denk ikquote:Op zondag 24 juli 2016 17:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Gaat in Turkije nooit gebeuren. Ook niet met Erdogan. Geef ik je alvast op een blaadje. 100%.
Ik hoop het serieus echt, maar ik denk wel dat het land VEEL strenger islamitisch gaat worden en veel verbitterder en meer in de greep van de dictatuur.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Gaat in Turkije nooit gebeuren. Ook niet met Erdogan. Geef ik je alvast op een blaadje. 100%.
Niet alleen als buur, maar ook als bruur.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mensen die alles afmeten op sharia(ben overigens absoluut tegen sharia)
Liever Oman of Koeweit als buur dan Syrië of Egypte op dit moment.
Van alle Sharialanden is SA de enige waar ze niet mogen autorijden.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een soort Saoudi Arabie wel denk ik
waar vrouwen niet mogen studeren en niet autorijden
Dan laat het zien dat Turkije ondanks alle stront die het over zich heen krijgt in met name NLse media gewoon door de jaren heen weldegelijk volwassen is geworden in dat het zonder grootschalig geweld zich heeft ontworsteld van een junta-regime dat constant vrije verkiezingsuitslagen de nek omdraait door een coupe...en dan met name (let op meelezers) dat dit door het volk zelf is afgedwongen nu deze coupe mislukt is en ook de oppositie van de gekozen regering blijkbaar weigert zich achter de coupe te scharen en bereid is tegen de coupe op straat te gaan. Dat is een belangrijke winst en omwenteling in de geschiedenis van moderne Turkije. Blijkbaar zijn er veel groepen Turken die ondanks dat de verkiezingsuitslag hen niet bevalt (oftewel winnende partij) toch niet zover doorslaan dat ze willen dat het leger ingrijpt en zich daar tegen uitspreken.quote:
Ik denk dat NL binnen nu en 20 jaar in een tweede nazi-staat is omgetoverd waar Wilders de democratie heeft afgeschaft en Moslims tot nieuwe joden gebombardeerd die hij gaat deporteren. Ik schat dat als een realistischer toekomstbeeld dan dat Turkije met de sharia wordt geregeerd.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:28 schreef michaelmoore het volgende:
een soort Saoudi Arabie wel denk ik
waar vrouwen niet mogen studeren en niet autorijden
Mooie toespraak inderdaad. Heel klein beetje kritiek/advies richting AKP, maar vooral bindend.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:32 schreef Triggershot het volgende:
Kilicdaroglu voert een partijoverschrijdend speech, nice one
Hij is goed voorbereid, hij doet verwijzingen naar Istanbul als belangrijke stad, 'eeuwenlange hoofdstand' van onze rijk. Thats a first.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooie toespraak inderdaad. Heel klein beetje kritiek/advies richting AKP, maar vooral bindend.
''LITERALLY HITLER''quote:Op zondag 24 juli 2016 17:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik denk dat NL binnen nu en 20 jaar in een tweede nazi-staat is omgetoverd waar Wilders de democratie heeft afgeschaft en Moslims tot nieuwe joden gebombardeerd die hij gaat deporteren. Ik schat dat als een realistischer toekomstbeeld dan dat Turkije met de sharia wordt geregeerd.
Mijn buurjongen denkt dat binnen 20 jaar Den Haag is omgetoverd tot tweede Raqqa en er onthoofdingen plaatsvinden door IS-aanhangers en de autochtone Nederlanders hun toevlucht zoeken in het (blanke) Oost-Europa en ze daar dan de grenzen dichtgooien voor die stroom vluchtelingen uit West-Europa.
Alleen maar doemscenario's bij de jeugd?quote:Op zondag 24 juli 2016 17:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik denk dat NL binnen nu en 20 jaar in een tweede nazi-staat is omgetoverd waar Wilders de democratie heeft afgeschaft en Moslims tot nieuwe joden gebombardeerd die hij gaat deporteren. Ik schat dat als een realistischer toekomstbeeld dan dat Turkije met de sharia wordt geregeerd.
Mijn buurjongen denkt dat binnen 20 jaar Den Haag is omgetoverd tot tweede Raqqa en er onthoofdingen plaatsvinden door IS-aanhangers en de autochtone Nederlanders hun toevlucht zoeken in het (blanke) Oost-Europa en ze daar dan de grenzen dichtgooien voor die stroom vluchtelingen uit West-Europa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 17:38:29 ]
Kilicdaroglu ( Leider van de CHP) doet een meesterlijke speech, partijoverschrijdend toespraak, spreekt civiele rechten aan, belang van vrijheid van pers, de historische waarde van Istanbul, opkomen voor de rechtstaat, democratie en vrijheden, strijdvaardigheid van het Turkse volk, met af en toe een sneaky sneer naar Erdoganquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |