abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163963166
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen die ook die spellen graag spelen en niet dit soort dingen doen?
Ze zijn wel een beetje vreemd...

_O-
pi_163963193
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze zijn wel een beetje vreemd...

_O-
Vind ik niet. Call of duty is toch een populair spel?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:53:29 #178
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163963261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.gelderlander.n(...)r-schutter-1.6215574
Tjaaaaaa... breivikfan ? Vanwege het moorden op zich of ook vanwege een etnische haat ?
Computergames ? Spelletjes waarin men mensen moet doden en beloond worden daarvoor is normaal voor die schoolschutters . Het is een soort conditionering.
Volgens mij was het 10 jaar geleden dat ik voor het laatst iemand de schuld van massale schietpartijen zag geven aan videogames. Dat waren van die fanatieke Amerikaanse gristengekkies.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:55:09 #179
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_163963300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:53 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgens mij was het 10 jaar geleden dat ik voor het laatst iemand de schuld van massale schietpartijen zag geven aan videogames. Dat waren van die fanatieke Amerikaanse gristengekkies.
Oh ja, toen ze nog groen bloed in games gingen toepassen omdat het anders aanstootgevend zou kunnen zijn.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_163963310
quote:

[..]

Carpocalypse was de eerste hè.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:58:07 #181
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163963401
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Carpocalypse was de eerste hè.
*Carmageddon. Dat speelde ik ook vrolijk als minderjarige jongen, lekker mensen doodrijden. Tegenwoordig durf ik zelf een vlieg niet dood te slaan omdat ik dat zielig vind.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163963471
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

*Carmageddon. Dat speelde ik ook vrolijk als minderjarige jongen, lekker mensen doodrijden. Tegenwoordig durf ik zelf een vlieg niet dood te slaan omdat ik dat zielig vind.
Ik was al ruim in de 30, vond het wel een leuk spel toch. Verder al 36 jaar gereden nu zonder ongelukken.
I´m back.
pi_163963823
Werd de dader gepest door "buitenlanders"?

Breivik werd ook gepest door een Pakistaan ofzo.
SIMON
pi_163963874
quote:

[..]

Ik ben wel een gekkie, maar geen christen, Ik heb zelf ook een tijd lang boze mensen en aliens vermoord in computerspelletjes. Vooral met Unreal ( bestaat het nog? win 98 spel)
Voor sommige mafketels is het een oefening in agressie afreageren. En men wordt beloond voor het vermoorden ... next nevel, meer ammo, healthpacks .
Bij meerdere echte schutters in Amerika ( en onze eigen Tristan vd V) is vastgesteld dat men verslaafd was aan dit soort geweldspelletjes
De oorzaak van de agressie ligt ergens anders, niet bij de spelletjes, maar de spelletjes scheppen wel een gewenning, rechtvaardiging en ego-boost van moordpartijen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:22:32 #185
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163964058
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je bedoelt net als die Baruch Goldstein in 1994? Ben er ook bang voor idd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein
Ja precies.Met de groei van islamofobie, het aantal aanslagen en de groei van extreemrechts is het m.i. een kwestie van tijd voor het fout gaat. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:24:33 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163964112
Duitsers die computerspelletjes de schuld geven. What else is new :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163964209
Niet islam gerelateerd?
Zonder wrijving geen glans
pi_163964249
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja precies.Met de groei van islamofobie, het aantal aanslagen en de groei van extreemrechts is het m.i. een kwestie van tijd voor het fout gaat. :{

Groei van islamofobie kun je niet stoppen, is een normale reactie hoor.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:30:33 #189
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163964273
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Groei van islamofobie kun je niet stoppen, is een normale reactie hoor.
Normaal of niet. Het is een factor die ondersteunend werkt voor mijn vrees. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163964281
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
Duitsers die computerspelletjes de schuld geven. What else is new :').
:D.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:31:07 #191
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163964289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:29 schreef Eenskijken het volgende:
we hadden toch juist geconcludeert dat het wel islam based was?
In Duitsland (media en autoriteiten) duiden ze deze aanslag als een schietpartij in plaats van een terreuraanslag, omdat volgens hen niet uit eerste onderzoek is vast komen te staan dat deze daad politiek of religieus geïnspireerd lijkt te zijn.
Een paar delen terug waren we al in de discussie zo ver te constateren dat deze aanslag en dan met name de zelfmoord nauwelijks in het profiel past van moslimterrorisme.

quote:
"Wir gehen hier davon aus, dass es sich um einen klassischen Amoktäter ohne jegliche politische Motivation handelt", sagte der Sprecher der Staatsanwaltschaft, Thomas Steinkraus-Koch, am Samstag in der Landeshauptstadt. In der Wohnung des Schülers wurde der Polizei zufolge umfangreiches Material über Amokläufe, darunter das Buch "Amok im Kopf: Warum Schüler töten" gefunden. Zudem war er wohl in psychiatrischer Behandlung.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163964343
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen die ook die spellen graag spelen en niet dit soort dingen doen?
Ja... die mensen ken ik ook.
Maar sommigen vluchten weg . Ze spelen uren achtereen, dagenlang.
Het is een oefening om echt moorden minder erg te vinden , voor enkelen
(pavlovreactie)
Ik ken ook zat mensen die alcohol drinken. maar sommigen gaan veel te ver en enkelen worden agressief en doen foute dingen .
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:33:29 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163964351
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch wel een grote teleurstelling dat het niet islam gerelateerd is, dat gaat wel even duren voordat iedereen hier dat verwerkt heeft.
Ik denk niet dat je dit als islamitische terreurdaad moet laten gelden, maar een relatie met de islam is gemakkelijk gelegd, bijvoorbeeld dat de dader islamitisch is.
The End Times are wild
pi_163964463
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Normaal of niet. Het is een factor die ondersteunend werkt voor mijn vrees. :{

Ja, dan kan maar laat dat dan ook zien. Ga dan weer niet een salafistenpaleisje optrekken in Rdam bv. Ga niet lopen wapperen met Palistina-vlaggetjes, waar je verder ook geen reet mee te maken heb. Ga niet lopen smoezelen over ummah dit en ummah dat. Ga die Erdo geen veer in zijn reet steken nu. Ga andere mensen niet opdragen zich zus en zo te gedragen. Kap met die Israël-producten actie, kap met dat haram-gebeuren overal, gooi die hoofddoeken af en bevrijd je etc. etc. Gebeurt dat allemaal niet dan neemt die islamofobie toe en toe en toe en is ook steeds meer volkomen gerechtvaardigd.
Niet legendarisch of vochtig bedoeld.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:39:04 #195
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_163964522
COD ftw _O_
ff uit woede tientallen moffen omleggen.
Broer van mijn opa is door een Duitser vermoord.

tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_163964610
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:39 schreef PandaDrop het volgende:
COD ftw _O_
ff uit woede tientallen moffen omleggen.
Broer van mijn opa is door een Duitser vermoord.

[ afbeelding ]
Ja, veel familieleden van mij door Duitsers vermoord, in kampjes, wat heeft het ermee te maken?
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:45:51 #197
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_163964736
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, veel familieleden van mij door Duitsers vermoord, in kampjes, wat heeft het ermee te maken?
De dader hield toch van COD?

En verder, jij vind het wel prima zo?
"Wir schaffen das" :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_163964768
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:45 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

De dader hield toch van COD?

En verder, jij vind het wel prima zo?
"Wir schaffen das" :')
Ik snap niet wat dit ermee te maken heeft hoor. :{w .
I´m back.
pi_163964853
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan kan maar laat dat dan ook zien. Ga dan weer niet een salafistenpaleisje optrekken in Rdam bv. Ga niet lopen wapperen met Palistina-vlaggetjes, waar je verder ook geen reet mee te maken heb. Ga niet lopen smoezelen over ummah dit en ummah dat. Ga die Erdo geen veer in zijn reet steken nu. Ga andere mensen niet opdragen zich zus en zo te gedragen. Kap met die Israël-producten actie, kap met dat haram-gebeuren overal, gooi die hoofddoeken af en bevrijd je etc. etc. Gebeurt dat allemaal niet dan neemt die islamofobie toe en toe en toe en is ook steeds meer volkomen gerechtvaardigd.
Niet legendarisch of vochtig bedoeld.
Gerechtvaardigd ? Dat mensen fobisch of haatdragend worden als andere mensen hoofddoekjes dragen of Israelische producten boycotten, haram willen eten of voor een Palestijnse staat zijn ?
Foute fobie . Eg wel... zo intolerant als de nete.
pi_163964859
Ze nemen die vidogames toch wel serieus daar....

Angst, verdriet en opluchting in München

Update: vandaag, 21:35

Op het oog is zaterdag alles bij het oude op het Stachus, een groot plein in hartje München. Winkelend publiek hoopt zich op voor de stoplichten, toeristen maken foto's bij de fontein en trams denderen voorbij. Alsof er niets gebeurd is.

Toch is het rustiger dan gewoonlijk, zegt de verkoopster van tassenzaak Hetzenecker. En niet alle winkels zijn open, wat vreemd is op dit tijdstip. De buurman bijvoorbeeld, die computerspelletjes verkoopt, houdt zijn deuren vandaag gesloten. Volgens de medewerkster van Hetzenecker blijft GameStop dicht uit solidariteit met collega's. De computerspelletjeszaak heeft een zusterfiliaal in winkelcentrum Olympia, waar de schietpartij van vrijdagavond een einde maakte aan het leven van negen omstanders en een flinke barst sloeg in het gevoel van veiligheid in de tweede stad van Duitsland.

Inwoners van München zoeken zaterdag naar hun manier om met de beangstigende gebeurtenissen om te gaan. Sommigen blijven thuis. Anderen 'gaan gewoon door', zegt de tassenverkoopster een tikkeltje verbaasd, wijzend op voorbijgangers die met tassen in de hand over het plein stappen.

Wennen aan agenten

Zo niet Saïd Dildar. De 33-jarige Irakees kwam negen jaar geleden naar Duitsland en woont een paar straten van winkelcentrum Olympia. Vrijwel iedere avond gaat hij met zijn twee jonge kinderen naar de shopping mall in deze eenvoudige wijk, die bestaat uit eengezinswoningen en flats met sociale huur. Ook deze vrijdag. 'We hebben het pistool in zijn hand gezien en de schoten gehoord', zegt Dildar. Hij staat met zijn zoontje van drie op de arm op een steenworp van het roodwitte afzetlint dat het publiek weghoudt bij de McDonald's waar de schietpartij begon. Even verderop leggen mensen bloemen bij de ingang van Olympia.

'Na de schoten zijn we via een omweg naar huis gerend en hebben op televisie de ontwikkelingen gevolgd', zegt Dildar. De Irakees dacht het geweld ontvlucht te zijn. Hij zegt München een fijne stad te vinden, houdt van zijn wijk. Maar nu is hij bang. En erger: zijn kinderen zijn bang. Dildars dochtertje van zeven durfde vandaag niet met hem mee de straat op. Zijn zoontje wel. Dildar heeft hem meegenomen om wat met de politie te praten. Weer te wennen. 'Agenten waren zijn helden', zegt Dildar. 'Maar sinds hij ze gisteravond in actie heeft gezien is hij doodsbang voor ze.'

Nuchterheid

Ondanks de angst valt op dat veel mensen opmerkelijk nuchter reageren op het drama. Magdalena Dressler (15) bijvoorbeeld was bij de achteruitgang van het winkelcentrum toen de paniek uitbrak. Net als Dildar is ze via een omweg naar huis gerend. Nu komt ze terug om haar fiets op te halen. Ze zegt niet bang te zijn. 'Het was geen terrorisme toch? Geen IS? Dat had ik veel enger gevonden. Dan was ik banger geweest dat het nog eens gebeurt.'
Terrorisme of niet? Sinds de eerste meldingen over de schietpartij het web oprolden, hing die vraag als een onweerslucht over de stad. Dat rond het middaguur bleek dat het om een dader ging die een fascinatie had met schietpartijen op scholen, in plaats van het kalifaat, leek een zekere mate van opluchting te veroorzaken.
Vluchtelingendiscussie

Maar wat maakt het uit? Negen doden zijn negen doden, met welk motief de kogels ook zijn afgevuurd. De wetenschap dat de dader geen banden had met het kalifaat brengt nabestaanden geen enkele troost.
En toch, voor München, Beieren en Duitsland maken de achtergrond en de intenties van de dader wel degelijk verschil. Want een aanval door IS zou betekenen dat de Bondsrepubliek na Frankrijk en België het volgende land zou zijn dat kwetsbaar blijkt voor de radicaal islamitische terreur die de voorbije maanden al meer dan honderd levens kostte. Bovendien zou een aanslag georganiseerd of geïnspireerd door het kalifaat de vluchtelingendiscussie weer op scherp zetten.

'Amoklauf'

De politie vond echter geen enkele aanwijzing dat IS met de aanslag van doen heeft. Het ging volgens de autoriteiten om 'Amoklauf', zoals Duitsers zeggen, ofwel een moordpartij door een dader met psychische problemen, maar zonder politiek of religieus motief. De dader zou de achttienjarige Ali S. zijn, geboren in Duitsland en met zowel een Duits als een Iraans paspoort.
In de kamer van S. in zijn ouderlijk huis in de welgestelde wijk Maxvorstadt, vond de politie een boek met de titel 'Amok in het hoofd, waarom scholieren doden'. Dat verscheen na de moordpartij op een school in het Duitse Winnenden in 2009, waarbij een zeventienjarige vijftien mensen en zichzelf doodschoot. S. zou geobsedeerd zijn door dit soort schietpartijen. Ook zinspeelden de autoriteiten op een fascinatie voor Anders Breivik, de rechts-extremist die vijf jaar geleden een massaslachting aanrichtte in Noorwegen.
Jonge slachtoffers

S. liep bij een psychiater. Volgens de Beierse minister van binnenlandse zaken, Joachim Herrmann, zou S. bovendien problemen hebben gehad op school, zonder verder duidelijk te maken wat die dan inhielden.
De slachtoffers die hij vrijdagavond maakte waren jong: drie van veertien, twee van vijftien, een zeventien-, negentien- en twintigjarige en tenslotte een vrouw van 45. Hij gebruikte een Glock, een automatisch negen millimeter pistool, waarvoor S. nog 300 patronen in zijn rugzak had zitten toen hij zichzelf een kilometer van winkelcentrum door het hoofd schoot.

http://fd.nl/economie-pol(...)pluchting-in-munchen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')