quote:Meerdere mensen zijn vrijdag omgekomen bij een schietpartij bij een winkelcentrum in de Duitse stad München. Een schutter of meerdere schutters zijn mogelijk op de vlucht geslagen.
De schietpartij was bij het winkelcentrum Olympia in het noorden van de stad. Het Beierse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft tegenover Duitse media bevestigd dat er zeker drie doden zijn.
Volgens de politie zijn er in ieder geval zes zwaargewonde mensen naar het ziekenhuis gebracht.
Honderden politieagenten zijn ter plaatse. Ook is er een helikopter ingezet. Het is niet duidelijk hoeveel verdachten er zijn. Ook weet de politie niet waar de dader of daders zich bevinden.
Advies
De politie roept mensen op pleinen en grote openbare ruimtes te mijden. Ook wordt mensen geadviseerd geen beelden van de politieactie online te zetten, omdat dat het politiewerk kan verzwaren.
In de avond werd ook het Centraal Station van München ontruimd. Er was een melding van een schietpartij. Volgens de politie is daar nog geen zekerheid over.
Schutters
De politie kreeg rond 17.50 uur een melding binnen van een schietpartij bij een McDonalds bij het winkelcentrum. Op beelden is te zien dat een man met een handvuurwapen van dichtbij op omstanders schiet.
Volgens de politie zijn er vermoedelijk twee schutters. Waar die op dit moment zijn is niet duidelijk. Getuigen maakten volgens de politie melding van drie schutters.
Getuige
Volgens een getuige heeft een terrorist bij het centrum zeker dertig keer om zich heengeschoten. Daarbij zouden 15 mensen zijn omgekomen. De berichten zijn niet bevestigd.
De politie heeft de ruime omgeving afgezet. Ook de brandweer is op locatie. Medewerkers van het winkelcentrum mogen het pand niet verlaten. Op livebeelden van de zender RTL is te zien dat enkele mensen uit het winkelcentrum zijn gekomen en de politieafzetting hebben bereikt.
Politie
De politie roept mensen op weg te blijven van het winkelcentrum. Ook wordt mensen in de omgeving aangeraden binnen te blijven.
De metrolijnen in de stad zijn beperkt en bussen van en naar het winkelcentrum rijden niet vanwege de politie-inzet. Metrostations in de nabije omgeving zijn ontruimd.
Centrum
In het centrum van de stad zijn de winkels gesloten. Berichten over een schietpartij in het centrum van de stad bleken vals alarm.
De Duitse regering is vrijdag bijeengekomen voor een crisisberaad. De Beierse minister Horst Seehofer van Binnenlandse Zaken en minister Joachim Hermann van Binnenlandse Zaken ontmoeten elkaar in München.
Meer informatie volgt.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trum-in-munchen.html
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
Vertaling van conversatie op het dak in deze link:
http://pastebin.com/kF84hMfy
Ik wilde aanvankelijk graag wat Franse stadjes aandoen deze zomer. Hadden we het na die aanslagen als alternatief al over München (en Salzburg) deze weekquote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:25 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ga voorlopig niet op vakantie door al die aanslagen en ik blijf weg van grote evenementen en grote steden
Ik hoorde net op die livestream dat ze het allemaal heel voorzichtig doen i.v.m. neonazi's.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik dacht dat Belgie slecht communiceerde en dingen op orde heeft
Dit spant echt de kroon.
je weet niet wat er zich nu verder allemaal afspeelt natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dit spant echt de kroon.
Dan moet je vooral zwijgen en mensen in het duister laten ja. Als neonazi's ervan over de rooie raken, doen ze dat uiteindelijk toch wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik hoorde net op die livestream dat ze het allemaal heel voorzichtig doen i.v.m. neonazi's.
Klopt. Veiligheid is een gevoel dat zich weinig aantrekt van ratio.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:32 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik wilde aanvankelijk graag wat Franse stadjes aandoen deze zomer. Hadden we het na die aanslagen als alternatief al over München (en Salzburg) deze week![]()
Maar ja, de kans dat je onder een bus loopt blijft nog altijd groter, dus eigenlijk moet je je er niet door laten tegenhouden.
Dat is dus verkeerde redenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik hoorde net op die livestream dat ze het allemaal heel voorzichtig doen i.v.m. neonazi's.
Ja volgens mij hielden ze zelfs de optie open dat er juist neo-nazi's achter de aanslag zouden kunnen zitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet je vooral zwijgen en mensen in het duister laten ja. Als neonazi's ervan over de rooie raken, doen ze dat uiteindelijk toch wel.
waarom juist dan extra voorzichtig ?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zou me er ook niet door laten tegenhouden. Wel zal ik niet meer zo snel naar een bioscoop gaan in Parijs.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:32 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik wilde aanvankelijk graag wat Franse stadjes aandoen deze zomer. Hadden we het na die aanslagen als alternatief al over München (en Salzburg) deze week![]()
Maar ja, de kans dat je onder een bus loopt blijft nog altijd groter, dus eigenlijk moet je je er niet door laten tegenhouden.
Dat bedoel ik. Dit kun je niet meer in de doofpot stoppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja volgens mij hielden ze zelfs de optie open dat er juist neo-nazi's achter de aanslag zouden kunnen zitten.
omdat de daders dan weten wat de regering weet, waardoor ze evt een voordeel eruit kunnen halen denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:33 schreef HighVolume het volgende:
[..]
waarom juist dan extra voorzichtig ?
Als het moslims zijn willen ze niet dat neonazi's getriggerd worden, en andersom. (Neem ik aan.)quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:33 schreef HighVolume het volgende:
[..]
waarom juist dan extra voorzichtig ?
Ich hab es nicht ge.....nee, ik kop 'm er niet in!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:35 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Met deze doofpotten kunnen de Duitsers over 20 jaar zeggen dat ze niet wisten dat dit zo speelde
Ja je entertainment valt wel in het water zo...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dit spant echt de kroon.
Wat zijn "jullie" Nederlands toch bang aangelegd zeg. Laat je niet gek maken man. In principe zou je nu juist naar Nice moeten gaan. Veiliger dan daar zal het niet worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 00:32 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |