abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163932497
quote:
"Namen als Souad, Osama, Saddam dienen 50 procent vooruit te betalen." De Amsterdamse Souad was verbijsterd toen ze deze reactie kreeg van een bedrijf dat ze in wilde huren om een website te laten maken. "Dit doet pijn. Het is 2016, moet dat echt zo?"

"Ik had vijf bedrijven om een offerte gevraagd", vertelt Souad aan RTL Nieuws. "Van de eerste kreeg ik een hele nette, leuke reactie. Twee anderen belden omdat ze nog wat extra informatie wilden. En toen kwam de reactie van Martijn van Webstick. Ik dacht eerst: dit zal toch niet kloppen? Ik heb het mailadres gecontroleerd om te kijken of het wel echt was. Maar dat is het dus."
Meer bij RTL Nieuws.

pi_163932535
Wauw, wat bizar.

Enigszins begrijpelijk maar je kunt natuurlijk niet aan iemand's naam afleiden of het een slecht persoon is of niet, ook al heb je slechte ervaringen met naamgenoten.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:19:05 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163932565
_O-.

Dit is toch niet serieus?

Goeie website trouwens, www.webstick.nl

Hier een kopie van vorige week:
http://web.archive.org/web/20160717210033/http://webstick.nl/
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2016 @ 17:21:48 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163932657
Dit is natuurlijk oliedom en instant zelfmoord voor je bedrijf maar het is wel tekenend dat mensen met zulke namen vaak hun betalingsverplichtingen niet nakomen :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163932677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is natuurlijk oliedom en instant zelfmoord voor je bedrijf maar het is wel tekenend dat mensen met zulke namen vaak hun betalingsverplichtingen niet nakomen :D
Bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2016 17:22:57 ]
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2016 @ 17:23:08 #6
pi_163932693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bron?
Gast godverdomme man :') niet vaak nakomen bij de man van dit bericht.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 22-07-2016 18:54:45 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163932707
Misschien dat interview ook even in de OP zetten? :)
pi_163932718
Ben benieuwd of Obama wel achteraf had mogen betalen.
pi_163932735
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gast godverdomme man :')
Je beweert nogal iets. Namelijk dat er een verband is tussen iemands naam en zijn betalingsmoraal. Ik vraag naar een bron die dit kan onderbouwen. Dat lijkt me geen gekke vraag.
pi_163932746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel buitenlanders verwacht je die een website willen laten bouwen,zonder bedoeling om te betalen? Ali met z'n groentewinkel zal die mail niet opgesteld hebben. De reactie duidt simpelweg op een boerenlul die met z'n racisme z'n bedrijf om zeep heeft geholpen.
pi_163932752
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Gast godverdomme man :') speciaal voor je autisten brein, niet vaak nakomen bij de man van dit bericht.
TR
pi_163932757
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:24 schreef Chai het volgende:
Ben benieuwd of Obama wel achteraf had mogen betalen.
Liever 50% vooraf. Dan hoeft hij er niet eens voor te werken en mag Obama die andere 50% ook wel zelf houden. :P
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:27:32 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163932809
quote:
Martijn had sowieso nee gezegd, zei hij. "Want ik ben op dit moment toch te druk."
Zeg dat dan gewoon, domme lul.
Maar goed, waarschijnlijk voor het laatst dat hij druk was.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_163932828
Zal ik eens bellen en vragen of ze een offerte willen opstellen voor me? Kijken of ze twee keer dezelfde fout maken.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2016 @ 17:28:44 #15
pi_163932850
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoeveel buitenlanders verwacht je die een website willen laten bouwen,zonder bedoeling om te betalen? Ali met z'n groentewinkel zal die mail niet opgesteld hebben. De reactie duidt simpelweg op een boerenlul die met z'n racisme z'n bedrijf om zeep heeft geholpen.
.

Blijkbaar genoeg. Lekker selectief shoppen weer dit, het racistische gedeelte is absoluut waar maar de reden ervoor is natuurlijk weer Bullshit. Deze vent lijkt me zo dom om daadwerkelijk zulke zaken meegemaakt te hebben en er vervolgens over te janken zoals hij nu doet.

Niemand hier ontkent dat dit racisme is. En die staatsmongool die me dat in mijn schoenen wilde schuiven kan zijn tr in z'n steunzool stoppen.
pi_163932857
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Zal ik eens bellen en vragen of ze een offerte willen opstellen voor me? Kijken of ze twee keer dezelfde fout maken.
Je bent echt niet de eerste die vandaag gaat bellen.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2016 @ 17:29:37 #17
pi_163932884
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je beweert nogal iets. Namelijk dat er een verband is tussen iemands naam en zijn betalingsmoraal. Ik vraag naar een bron die dit kan onderbouwen. Dat lijkt me geen gekke vraag.
Ik ga uit van dit nieuwsbericht en deze kwestie. Ik stel niet dat alle mensen met die naam dat soort zaken flikken.

Nee deze man heeft nog nooit een nare ervaring gehad met betalingen met meneren die zulke naam dragen, nee hij doet uit het complete niks ineens een volbloed racistische poging om zijn eigen bedrijf om zeep te helpen. Toe dan.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 22-07-2016 19:01:56 ]
pi_163932901
Ik snap hem volkomen. Al had hij het anders moeten verpakken zonder racistisch over te komen.
Noot noot.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:30:11 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163932905
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze? Het is een zolderkamerhobbyistje, als hij een zolder zou hebben, ipv een bedrijf aan huis in z'n sociale huurflatje.
pi_163932981
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze? Het is een zolderkamerhobbyistje, als hij een zolder zou hebben, ipv een bedrijf aan huis in z'n sociale huurflatje.
En hij kan het zich blijkbaar veroorloven om opdrachten van mensen met een bepaalde naam af te wijzen. :P
pi_163933001
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.

Blijkbaar genoeg. Lekker selectief shoppen weer dit, het racistische gedeelte is absoluut waar maar de reden ervoor is natuurlijk weer Bullshit. Deze vent lijkt me zo dom om daadwerkelijk zulke zaken meegemaakt te hebben en er vervolgens over te janken zoals hij nu doet.

Niemand hier ontkent dat dit racisme is. En die staatsmongool die me dat in mijn schoenen wilde schuiven kan zijn tr in z'n steunzool stoppen.
het is bijzonder naïef om op grond van naam te bedenken dat iemand niet zal betalen, alleen al gelet op de duizenden Nederlanders in diepe schulden. En zelfs als je dat wel doet, getuigt het van zodanige stupiditeit om dat op deze manier te uiten, dat je het ondernemerschap niet waard bent.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2016 @ 17:36:31 #22
pi_163933095
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:33 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

het is bijzonder naïef om op grond van naam te bedenken dat iemand niet zal betalen, alleen al gelet op de duizenden Nederlanders in diepe schulden. En zelfs als je dat wel doet, getuigt het van zodanige stupiditeit om dat op deze manier te uiten, dat je het ondernemerschap niet waard bent.
Joh, echt? Dat zeg ik toch ook. Daarom gaat deze onderneming over de kop en dat is geheel terecht.

Alleen vind ik het niet gek dat sommige mensen zo denken. Maar dat kan blijkbaar niet, er is nooit een aanleiding het is gewoon puur racisme! Witte man voorop!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:36:39 #23
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_163933100
Eigen schuld dikke bult, je ouders hadden bij de gemeentehuis geen Souad als naam moeten invullen.

Ik denk net als makelaar over de naam. ^)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:40:33 #24
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163933207
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Joh, echt? Dat zeg ik toch ook. Daarom gaat deze onderneming over de kop en dat is geheel terecht.

Alleen vind ik het niet gek dat sommige mensen zo denken. Maar dat kan blijkbaar niet, er is nooit een aanleiding het is gewoon puur racisme! Witte man voorop!
Ik vind het ook vrij normaal dat bepaalde groepen mensen met elkaar botsen en dat ze vervolgens een hekel krijgen aan die andere groep. Soms willen ze zelfs dat de andere groep het land verlaat, of dat ze terug gaan naar het land van hun voorouders, omdat ze teveel afwijken van de norm.
wooblabalurg
pi_163933273
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:33 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik denk dat naïef niet het juiste woord is in deze kwestie. Deze msn was gewoon te dom. Hij runt een bedrijfje vanuit zijn flatje (voor een webdesigner is dat niet onlogisch) zonder zich in te schrijven bij KvK. Iets zegt me dat Martijn gewoon wat zwart bij wilde verdienen.Hij zal best persoonlijke ervaringen hebben met wanbetalers. Zonder officieel bedrijf wordt het dan lastig om een contract op te stellen laat staan iemand aanklagen.
Dat hij met een dergelijke reactie zijn bedrijf om zeep helpt is natuurlijk oliedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')