quote:
Prachtig! Waar is deze foto genomen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:57 schreef over_hedge het volgende:
Ik zal ook weer eens wat plaatsen ipv alleen commentaar geven
[ afbeelding ]
Indonesie, ergens op javaquote:
Mooi gemaakt!quote:Op zondag 24 juli 2016 16:44 schreef Nikmans het volgende:
Mijn mattie Maarten zes keer gefotografeerd
[ afbeelding ]
Ik werk in de transport sector, elke dag maak ik een rondje in het magazijn met mijn camera (we hebben elke dag weer nieuwe vracht) en ik kwam een rol met dit 'kippengaas' tegen. Dus ff mijn camera in het ene eind gestoken en flitsen maar.quote:
Gave plaat welquote:Op zondag 24 juli 2016 18:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik werk in de transport sector, elke dag maak ik een rondje in het magazijn met mijn camera (we hebben elke dag weer nieuwe vracht) en ik kwam een rol met dit 'kippengaas' tegen. Dus ff mijn camera in het ene eind gestoken en flitsen maar.
Mooie foto Nik, groetjes.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:44 schreef Nikmans het volgende:
Mijn mattie Maarten zes keer gefotografeerd
[ afbeelding ]
Haha fuckquote:Op woensdag 27 juli 2016 21:56 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dit keer niet de camera in de trein vergeten he
Toevallig in de buurt van maastricht?quote:
Waarom is alles zo blauw? Expres gedaan? Want lijkt in de nabewerking te zitten.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:15 schreef prussianglory het volgende:
Als nieuwe FOK!-gebruiker en beginnend (amateur) fotograaf is dit een topic wat ik in de gaten ga houden. Mooie foto's hierboven! Natuurlijk zal ik ook wat van mijn eigen werk laten zien. Deze foto is gemaakt in Januari dit jaar.
[ afbeelding ]
Hier heb ik gespeeld met de witbalans van de camera. vandaar de blauwe kleuren.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom is alles zo blauw? Expres gedaan? Want lijkt in de nabewerking te zitten.
heb je het raw bestand nog> Ik zou het blauwe er een beetje uit halen als ik jou was. Want het kan beste toffe foto worden zo met het licht inval. Maar dat blauwe maakt het een beetje jammer naar mijn meningquote:Op donderdag 28 juli 2016 16:20 schreef prussianglory het volgende:
[..]
Hier heb ik gespeeld met de witbalans van de camera. vandaar de blauwe kleuren.
Zelf vind ik het wel wat mysterieus toevoegen, ieder zijn/haar mening natuurlijk! Ik zal eens kijken naar dat RAW bestand zodra ik thuis ben.quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
heb je het raw bestand nog> Ik zou het blauwe er een beetje uit halen als ik jou was. Want het kan beste toffe foto worden zo met het licht inval. Maar dat blauwe maakt het een beetje jammer naar mijn mening
Thanks! :-)quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel mooi gemaakt, prachtige zon.
Mooi! Ik vind het blauwe wel mooi (maar wel een beetje obvious).quote:Op donderdag 28 juli 2016 16:15 schreef prussianglory het volgende:
Als nieuwe FOK!-gebruiker en beginnend (amateur) fotograaf is dit een topic wat ik in de gaten ga houden. Mooie foto's hierboven! Natuurlijk zal ik ook wat van mijn eigen werk laten zien. Deze foto is gemaakt in Januari dit jaar.
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt heel erg mooi gelukt!quote:
Vind deze persoonlijk nog iets beter gelukt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deze vind ik echt heel erg mooi gelukt!
Wil er zelf binnenkort ook weer even op uit om wat te fotograferen.
Mijn databundelquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:21 schreef akaQ het volgende:
[..]
Vind deze persoonlijk nog iets beter gelukt.
[ afbeelding ]
Ik vind het mooiquote:Op maandag 1 augustus 2016 10:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik wilde eens wat anders proberen, even een dagje in Londen en daar wat beelden geschoten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:21 schreef akaQ het volgende:
[..]
Vind deze persoonlijk nog iets beter gelukt.
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het mooi. Mooier dan je concertplaatjes
![]()
maar kwestie van smaak.
Ja auto's in steden is altijd toch wel een ding, maar geeft tevens een realistisch beeld van de situatie.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nice! Jammer van al die auto's, werkt een beetje afleidend.
Oh, mooi! Lekker ding ook! (wie is het?)quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Thanks!
Hier nog eens een concert foto
[ afbeelding ]
Nice Veryquote:Op woensdag 3 augustus 2016 08:29 schreef very het volgende:
Afgelopen week geschoten op 2200 meter hoogte, ergens langs de Fluelapass in de Zwitserse Alpen
[ afbeelding ]
Wat voor een lens? Ik wil ook zoiets doen. Al vallende sterren gezien? Het is weer jaarlijkse meteorieten regen, volgende week de piek.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 08:29 schreef very het volgende:
Afgelopen week geschoten op 2200 meter hoogte, ergens langs de Fluelapass in de Zwitserse Alpen
[ afbeelding ]
Dat kan met elke lens met een beetje beeldhoek.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 08:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat voor een lens? Ik wil ook zoiets doen.
Klopt, maar het gaat toch wel iets fijner met een groothoek met een zo groot mogelijke lens opening. Zelf heb ik de handmatige walimex 14mm f/2.8 gebruikt (zelfde lens als de meer bekende samyang)quote:Op woensdag 3 augustus 2016 08:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat kan met elke lens met een beetje beeldhoek.
Behalve in Nederland, dan wil je echt op hoogte in een lichtarme omgeving zitten
Dat is dus al f/2quote:
Deze was bewust recht omhogo geschotenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:32 schreef very het volgende:
[..]
Dat is dus al f/2
En doordat het niet echt een flinke groothoek is mis ik toch wat voorgrond om de foto wat interessanter te maken.
F4 is toch ongeveer wel het minimum denk ik hoor. En voor die f4 heb je al wel redelijk goede omstandigheden nodigquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:35 schreef Uncle het volgende:
[..]
Deze was bewust recht omhogo geschotenMaar ik zei dus ook al dat groothoek belangrijk is, maximaal diafragma echt niet zo. In Nieuw Zeeland schoot ik ook met een 16-35mm f/4 lens de melkweg.
Mijn punt was meer dat omstandigheden en camerainstellingen veel belangrijker zijn dan de gebruikte lens
Daar heb je een ISO knop voor. Maar ik weet jouw instellingen niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:39 schreef very het volgende:
[..]
F4 is toch ongeveer wel het minimum denk ik hoor. En voor die f4 heb je al wel redelijk goede omstandigheden nodig
Die plek waar ik bovenstaande foto genomen heb had men niet ver gekomen met een 24mm F/5.6, gok ik.
Klopt natuurlijk, maar dan ga je meer ruis dan sterren krijgenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:44 schreef Uncle het volgende:
[..]
Daar heb je een ISO knop voor. Maar ik weet jouw instellingen niet.
Owja, Canon en hoge iso...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:47 schreef very het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk, maar dan ga je meer ruis dan sterren krijgen
Op mijn camera (5d2) wel iig. Zit hier al op iso 2000.
Dacht al, waar blijft Nalbandianquote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:14 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Nee, een ISO bereik tot 3,2 miljoen is zinvol
Dat kan nog wel maar je moet de link (uit de adresbalk) tussen [flickr] tags zetten ipv tussen [img] tagsquote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Raar trouwens. Ik kan blijkbaar niet meer een foto posten hier. Ik kopieer gewoon de foto link van imgur of flickr, gebruik de [img] dingetjes, maar er komt dan enkel een gedeelte van de link te staan als ik op preview klik. Echt raar. Tijdje terug lukte het wel gewoon?
Ah, op die fiets, thanks!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:30 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat kan nog wel maar je moet de link (uit de adresbalk) tussen [flickr] tags zetten ipv tussen [img] tags![]()
Het kan wel met [img] maar dan moet je eerste via view all sizes de echte deeplink van de betreffende foto pakken
Dus met mijn Nikkor AF-P 18-55mm 1:3.5-5.6G is dit mogelijk?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 08:42 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat kan met elke lens met een beetje beeldhoek.
Behalve in Nederland, dan wil je echt op hoogte in een lichtarme omgeving zitten
Awwwwquote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:15 schreef Molleman het volgende:
Lang geleden dat ik mijn DSLR weer eens gebruikt had. Nu met een jonge kitten in huis weer reden eens een mooie foto te schieten. Wat blijft die 50mm 1.8 toch ook een heerlijke lens.
[ afbeelding ]
LOL, ik weet niet eens wat dit betekentquote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus met mijn Nikkor AF-P 18-55mm 1:3.5-5.6G is dit mogelijk?
Heb ook een 50mm 1.8 .. kan er niet mee overweg.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:15 schreef Molleman het volgende:
Lang geleden dat ik mijn DSLR weer eens gebruikt had. Nu met een jonge kitten in huis weer reden eens een mooie foto te schieten. Wat blijft die 50mm 1.8 toch ook een heerlijke lens.
[ afbeelding ]
Wat is het probleem met de foto's die er uit komen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:19 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Heb ook een 50mm 1.8 .. kan er niet mee overweg.
Dat de foto's over de hele linie niet scherp zijn. Ongeacht welke Fstop ik gebruik sowieso bij wat mindere licht situaties is het geheel heel wazig.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:12 schreef Molleman het volgende:
[..]
Wat is het probleem met de foto's die er uit komen?
Klinkt als een kut modelquote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:59 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Dat de foto's over de hele linie niet scherp zijn. Ongeacht welke Fstop ik gebruik sowieso bij wat mindere licht situaties is het geheel heel wazig.
Dan moet je focus test (chart) doenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:00 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Ja was er al bang voor(kan hem nog retouneren) maar wil eerst zeker weten of ik niks fout doe
Ja 1 keer eerder zo'n test gedaan. Je kan ook adjustments doen toch voor een prime lens etc?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:02 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dan moet je focus test (chart) doen
Mooi maar iets meer saturatie kan geen kwaad denk ik.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:37 schreef NLjordi het volgende:
Tijdens de vakantie in Curacao behoorlijk wat foto's gemaakt. Zelf vind ik deze twee wel erg goed gelukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet mee eens. De kleuren vind ik juist heel natuurlijk zoals ze nu zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 00:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi maar iets meer saturatie kan geen kwaad denk ik.
Natuurlijk is ook maar een stijltjequote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet mee eens. De kleuren vind ik juist heel natuurlijk zoals ze nu zijn.
Goddamn.quote:
Tja het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaakquote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:39 schreef Mirel het volgende:
[..]
Natuurlijk is ook maar een stijltje
Ja da's lelijk ja. Wat vind je van mijn edits. M'n eerste is hevig maar vind de kleuren wel passen bij het koperen. Dat cafe was overwegend bruin, geel en rood van binnen:quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaakzo zijn er ook mensen die dit soort dingen mooi vinden [ afbeelding ]
![]()
Die telefoon vind ik echt helemaal niksquote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:17 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ja da's lelijk ja. Wat vind je van mijn edits. M'n eerste is hevig maar vind de kleuren wel passen bij het koperen. Dat cafe was overwegend bruin, geel en rood van binnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je een raw bestand?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:49 schreef Mirel het volgende:
Kan iemand dan die telefoon editten? Ben benieuwd wat iemand anders er van zou maken
Ja. Al heb ik zelf wat duidelijker gemaakt in Lightroom en daarna in Alien Exposure verder gegaan.quote:
Ik zal eens kijken wat ik er van zou maken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:01 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ja. Al heb ik zelf wat duidelijker gemaakt in Lightroom en daarna in Alien Exposure verder gegaan.
https://we.tl/URNhkTBO2B
Ik had eerst een rodigere versie met donkerdere ruimtes om de telefoon heen, maar vond dit extreme wel tof.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:12 schreef Pizzahut het volgende:
Persoonlijk vind ik deze wel erg leuk, gemaakt in Chivay Peru.
[ afbeelding ]
Verder eigenlijk alles wel op mijn Instagram.
Nice!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:27 schreef Nalbandian het volgende:
Die eerste edit kan me niet zo bekoren Mirel, maar die tweede vind ik mooi![]()
Nog eentje uit Zuid-Afrika.
[ link | afbeelding ]
The view from the boat by Leon, on Flickr
Vind ik dus niet mooiquote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken wat ik er van zou maken.Wel erg donkeren foto
edit: zo iets zou ik er van maken
[ afbeelding ]
Tja, als je jouw edit mooi vind moet je het lekker daar bij latenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 07:18 schreef Mirel het volgende:
[..]
Vind ik dus niet mooitoen ik dat cafe inliep werd ik overrompeld door de goudgele/bruine en rode kleuren. De foto in z'n gewone kleuren brengt die ervaring niet over. (Goldfish bar/Zlatna Ribica in Sarajevo).
Mag me er vast niet mee bemoeien hequote:Op donderdag 18 augustus 2016 07:18 schreef Mirel het volgende:
[..]
Vind ik dus niet mooitoen ik dat cafe inliep werd ik overrompeld door de goudgele/bruine en rode kleuren. De foto in z'n gewone kleuren brengt die ervaring niet over. (Goldfish bar/Zlatna Ribica in Sarajevo).
Vind de foto van de kat erg mooi! Helpt dat de kat er ook enorm lief uit zietquote:Op zondag 21 augustus 2016 20:05 schreef PussinBoots_ het volgende:
Hele mooie foto's hierboven! Zelf ben ik nieuw op FOK!
Ik wil me wat meer gaan verdiepen in de fotografie, dus dit is een topic wat ik zeker in de gaten ga houden![]()
Hieronder alvast 2 foto's die ik heb gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:34 schreef Nalbandian het volgende:
Delft![]()
[ link | afbeelding ]
Nieuwe Kerk - Delft by Leon, on Flickr
Ik speel ook graag met de kleuren, heb van die alien exposure filters die selectief bepaalde dingen aanpassen, soms preciezer dan lightroom zelfs. Merkte wel op dat het lastiger is bij de eerste foto omdat de witte blouse ongeveer dezelfde tint wit heeft als de muur erachter.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef archito het volgende:
Afgelopen maand ben ik op reis naar Cuba geweest.
Ik had het idee opgepakt om een aantal portretfoto´s te maken van lokale mensen, blijft toch moeilijk om mensen te benaderen omdat ik ze niet wil lastigvallen, maar meestal reageerden ze ontzettend vriendelijk! Heb door de terughoudendheid wel een aantal mooie kansen laten schieten.
Maar over deze 3 ben ik erg tevreden. Het nabewerken heb ik beperkt gehouden, alleen de helderheid wat opgeschroefd en een klein beetje met de kleuren gespeeld. Hebben jullie nog tips?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor je reactie!quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:10 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik speel ook graag met de kleuren, heb van die alien exposure filters die selectief bepaalde dingen aanpassen, soms preciezer dan lightroom zelfs. Merkte wel op dat het lastiger is bij de eerste foto omdat de witte blouse ongeveer dezelfde tint wit heeft als de muur erachter.
Maar opzich is het niet nodig bij een plek zoals Havana. Ik merkte ook op dat ik weinig kon editten bij een plek zoals Venetië of Pula. Het is gewoon allemaal al kleurrijk genoeg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf hoor! Doordat de bomen groen worden aangelicht door het vuurwerk geeft dat wel een mysterieuze (hoe toepasselijk) sfeer.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vuurwerkje gisteren op Mysteryland.
[ afbeelding ]
Prachtige portrettenquote:Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef archito het volgende:
Afgelopen maand ben ik op reis naar Cuba geweest.
Ik had het idee opgepakt om een aantal portretfoto´s te maken van lokale mensen, blijft toch moeilijk om mensen te benaderen omdat ik ze niet wil lastigvallen, maar meestal reageerden ze ontzettend vriendelijk! Heb door de terughoudendheid wel een aantal mooie kansen laten schieten.
Maar over deze 3 ben ik erg tevreden. Het nabewerken heb ik beperkt gehouden, alleen de helderheid wat opgeschroefd en een klein beetje met de kleuren gespeeld. Hebben jullie nog tips?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh yes, een analoog fotograafquote:Op vrijdag 2 september 2016 00:21 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ik heb een tijdje terug een paar middenformaat rollen Velvia 100 gekocht voor 3 euro per stuk. De rollen zijn zo goedkoop, omdat ze 6 jaar over datum zijn. Ik had dus niet zo hoge verwachtingen. Vandaag heb ik mijn scans terug gekregen en ik vind het resultaat echt mooi. Niks mis mee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruikte een Rolleicord IV.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:39 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Oh yes, een analoog fotograaf![]()
Ik heb nog volop Velvia liggen, een mooie film is dat! Ik heb zowel middenformaat als rebranded kleinformaat liggen.
Welke camera heb jij gebruikt?
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:11 schreef Nalbandian het volgende:
[ link | afbeelding ]
Comin' through! by Leon, on Flickr
Dank je! Mooie flare, al had ik geprobeerd om de lantaarnpaal anders te kaderen. SFquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:59 schreef Alerion het volgende:
Nice Nalbandian!
[ link | afbeelding ]San Francisco by Sabine Metz, on Flickr
Tik tok, kut klok.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:05 schreef Clayton1 het volgende:
Wat zou daar te zien zijn?
[ afbeelding ]
Mooie bewerking/stijltjequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Portretje. Drummer van Kensington.
Erg mooi zeg!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Portretje. Drummer van Kensington.
Gaaf, al vind ik die punt bovenin wel een beetje jammer....quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:03 schreef Mirel het volgende:
Ik weet zo'n plekje met een leuke gele muur. Ging er d'r een keertje wachten met m'n telefoon in handen totdat er iemand voorbij liep of fietste:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 17:57 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat maak jij toch prachtige plaatjes.
Tof dat je dat zegt. Vergat daar aan te denken. Thanks!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:31 schreef soapie het volgende:
[..]
Gaaf, al vind ik die punt bovenin wel een beetje jammer....
Tof beeld zeg! Vind het juist tof dat het blauw (ook in de rok) terugkomt bovenin.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:03 schreef Mirel het volgende:
Ik weet zo'n plekje met een leuke gele muur. Ging er d'r een keertje wachten met m'n telefoon in handen totdat er iemand voorbij liep of fietste:
[ afbeelding ]
Geinig dat je dat ziet. Dat is dan wel enorm toevallig. Maar het is ook heel klein. Dus ik kan er geen aansprakelijkheid op nemen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:15 schreef Alerion het volgende:
[..]
Tof beeld zeg! Vind het juist tof dat het blauw (ook in de rok) terugkomt bovenin.
|Botswana Chobe parkquote:
In één woord: schitterend!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:22 schreef Nalbandian het volgende:
Italia
![]()
[ link | afbeelding ]
Florence by Leon, on Flickr
quote:
Die trapquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:13 schreef very het volgende:
[..]Thanks
![]()
Hier nog twee uit parijs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijkquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:22 schreef Nalbandian het volgende:
Italia
![]()
[ link | afbeelding ]
Florence by Leon, on Flickr
quote:Op maandag 7 november 2016 20:55 schreef Nalbandian het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oh, hi there! by Leon, on Flickr
Ik heb ook een foto van een leeuw waar ik eigenlijk best wel heel tevreden over ben:quote:
Gaafquote:Op zondag 20 november 2016 15:51 schreef MoChe het volgende:
[..]
Ik heb ook een foto van een leeuw waar ik eigenlijk best wel heel tevreden over ben:
[ link | afbeelding ]King of the Jungle by Meau, on Flickr
Toffe foto manquote:Op zondag 20 november 2016 20:58 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Gaaf!
[ link | afbeelding ]
Maersk building Copenhagen by Leon, on Flickr
Waarom staat die niet helemaal recht?quote:Op maandag 21 november 2016 21:02 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Toffe foto man!
[ link | afbeelding ]
In need of some fresh air! by Leon, on Flickr
Kom op mensen, foto's posten die je tof vindt!
Af en toe moet je de regels breken om origineel te zijnquote:Op dinsdag 22 november 2016 16:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom staat die niet helemaal recht?
Ja maar. In dat geval niet vind ik persoonlijk dan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:04 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Af en toe moet je de regels breken om origineel te zijn.
Nicequote:Op zondag 20 november 2016 15:51 schreef MoChe het volgende:
[..]
Ik heb ook een foto van een leeuw waar ik eigenlijk best wel heel tevreden over ben:
[ link | afbeelding ]King of the Jungle by Meau, on Flickr
Netjes hoorquote:Op woensdag 7 december 2016 15:57 schreef dolfijnenbreker het volgende:
Setje van vorige maand mooie shoot geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
komen ze ookquote:Op woensdag 7 december 2016 18:20 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Netjes hoorkunnen zo in een magazine.
Baas boven baasquote:Op dinsdag 13 december 2016 12:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Koepelgevangenis in Breda
[ afbeelding ]
Eigen foto's die je gewoon tof vindt #35quote:Op woensdag 14 december 2016 16:08 schreef Mirel het volgende:
Gevonden op Reddit, foto gemaakt met een smartphone:
[ afbeelding ]
Jaaa maar tochquote:Op woensdag 14 december 2016 16:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eigen foto's die je gewoon tof vindt #35
Gevonden op reddit is niet echt een eigen foto he
Mooiequote:Op maandag 12 december 2016 22:23 schreef Nalbandian het volgende:
Gave foto's dolfijnenbreker!
[ link | afbeelding ]Round the bend by -EL-DE-
Lijkt dan net een vallende sterquote:Op dinsdag 20 december 2016 22:33 schreef Mirel het volgende:
Ik maakte een foto van een plasje water met wolken en de zon erin gereflecteerd, en een stok drijft erin. En dan 180 graden gedraaid:
[ afbeelding ]
Ik wil jouw cameraquote:Op donderdag 22 december 2016 01:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Avondje Paradiso.
Wow, coole foto van het Leeghwaterplein! Ik loop er letterlijk dagelijks langs maar nooit gedacht dat het zo'n fotogenieke plek wasquote:Op woensdag 4 januari 2017 02:01 schreef very het volgende:
@Alerion:
Mooie foto, alleen zou ik die hand dan net niet afsnijden ipv net wel
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op woensdag 4 januari 2017 11:23 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Wow, coole foto van het Leeghwaterplein! Ik loop er letterlijk dagelijks langs maar nooit gedacht dat het zo'n fotogenieke plek was
Je werkt is suicide vesten maken?quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:22 schreef thesystem het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje spelen op het werk met m'n camera....
Kogelwerend vestquote:Op woensdag 4 januari 2017 16:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je werkt is suicide vesten maken?
Wauw ja, deze foto heeft iets, al kan ik niet zeggen wat. Mooi werk!quote:Op zondag 25 december 2016 22:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Simpel uitzicht vanaf ons nieuwe appartement, maar vond hem zelf erg mooi![]()
[ afbeelding ]
Suicide xDquote:Op woensdag 4 januari 2017 16:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je werkt is suicide vesten maken?
Wow, als wielerliefhebber zou ik deze zo aan mn muur hangen!!quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:39 schreef MaGNeT het volgende:
Blij met de gezichtsuitdrukking van Lars Boom
[ afbeelding ]
Weather seal is best fijn soms...
Die staat scheef. Op een berg ergensquote:
dan is het goedquote:Op woensdag 11 januari 2017 15:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die staat scheef. Op een berg ergens
Heel gaaf!!quote:Op zondag 15 januari 2017 23:04 schreef Assassin92 het volgende:
[ afbeelding ]
Begonnen met long exposure shots, erg tevreden met deze
quote:Op zondag 15 januari 2017 23:04 schreef Assassin92 het volgende:
[ afbeelding ]
Begonnen met long exposure shots, erg tevreden met deze
Misschien de volgende keer een paar stappen naar voren zetten, even door je knieën gaan en dat ventje het onderwerp van je plaat maken. Ik vraag me nu af wat het onderwerp precies is en het is niet echt spannend om naar te kijken.quote:
Cool plaatje!quote:Op zaterdag 21 januari 2017 01:32 schreef very het volgende:
Venus & Mars boven Rotterdam
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op zaterdag 21 januari 2017 20:05 schreef Piranjavisje het volgende:
Foto van afgelopen maandag of dinsdagmet een Samsung S6
[ afbeelding ]
ik zeg doen!quote:Op maandag 23 januari 2017 00:41 schreef Basxt het volgende:
Ik wil deze op canvas laten drukken voor m'n vriendin als cadeau. Doen?
Origineel is 4000 x 2000px. Mij lijkt een 100 x 50 cm canvas wel ok.
[ afbeelding ]
Thnx!
Hoe komen de kleuren bij jullie over?
Gewoon postenquote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:37 schreef Rezania het volgende:
Iedere keer als ik trots ben op een foto wil ik hem hier posten maar dan zie ik de rest en durf ik niet meer.Helpt ook niet dat ze allemaal zijn geschoten met een smartphone.
Nou, oké dan.quote:
SPOILER: RomeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: UniversiteitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ParkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
quote:Op zondag 29 januari 2017 14:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, oké dan.SPOILER: RomeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: UniversiteitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima platenSPOILER: ParkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Hmz...![]()
quote:Op zondag 29 januari 2017 14:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, oké dan.SPOILER: RomeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: UniversiteitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keurig!SPOILER: ParkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thanks.En dat enkel met een Nexus 6P zonder nabewerking hè.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Helaas is het kasteel zelf iets overbelicht:
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Bovenste is erg gaaf, waar is dat als ik vragen mag?quote:Op maandag 30 januari 2017 15:32 schreef Ferry_76 het volgende:
Twee uit mijn oude smartphone:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En twee uit mijn oude camera:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]![]()
Observatorium in het Maximapark te Leidsche Rijn. Moet je wel het geluk hebben dat niet het hele ding vol is met spelende kinderen.quote:Op maandag 30 januari 2017 20:40 schreef soapie het volgende:
[..]
Bovenste is erg gaaf, waar is dat als ik vragen mag?
http://www.maximapark.nu/park/kunst-en-cultuur/observatorium![]()
Thnx, ik ga er eens kijken, ik hou van dit soort foto's!!quote:Op maandag 30 januari 2017 21:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Observatorium in het Maximapark te Leidsche Rijn. Moet je wel het geluk hebben dat niet het hele ding vol is met spelende kinderen.
http://www.maximapark.nu/park/kunst-en-cultuur/observatorium![]()
Het ding staat naast het parkrestaurant Anafora en de speeltuin.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:07 schreef soapie het volgende:
[..]
Thnx, ik ga er eens kijken, ik hou van dit soort foto's!!![]()
Dank je wel voor de info!quote:Op maandag 30 januari 2017 21:16 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het ding staat naast het parkrestaurant Anafora en de speeltuin.![]()
Leuk idee. Maar er valt wel meer uit te halen; zelf had ik de motor net iets verder weg gezet of het perspectief net iets veranderd zodat ie los kwam van de cirkel. Ook het randje rechts had ik buiten beeld gelaten en ik zou de foto nog even rechttrekkenquote:Op woensdag 1 februari 2017 12:42 schreef Javi het volgende:
Nieuw camera, nieuwe lens, dus veel oefenen.
[ afbeelding ]
Is het ook haar motor? Dan zou ik haar zo'n pak aan laten doen (tenzij dat pak echt te lomp is, maar tegenwoordig heb je best mooie pakken) en een helm naast haar neergezet hebben (of vast laten houden). Wellicht had ik haar ook aan de andere kant van de cirkel gezet, aangezien zij toch wel het onderwerp hoort te zijn en de motor het detail.
En ik weet niet hoever je skills nu gaan, maar ook qua belichting valt er nog een hoop te doen.
Ik vind het oprecht een cool concept, alleen is het er nog niet.People assume too much.![]()
Thnx Ferry voor de tips, de motor verder in het gat zag ik idd later pas en die rand rechts zie ik nu pas haha.
Haar motorpak is echt te lomp en alleen voor bescherming, voor de foto's ziet dat er niet uit.
De skills mjah, Ik begin nu door te krijgen wat de tekortkomingen zijn van de lenzen, flitser etc en ontwikkeling zal moeten komen door veel te oefenen hoop ik![]()
Ik ga nog een keer terug en proberen de foto te maken met een andere lens 50mm F1.8, dan kan ik de sluitertijd beter benutten.hi there good people![]()
als hem toch opnieuw maakt zet de foto dan meteen even rechtquote:Op vrijdag 3 februari 2017 08:22 schreef Javi het volgende:
Thnx Ferry voor de tips, de motor verder in het gat zag ik idd later pas en die rand rechts zie ik nu pas haha.
Haar motorpak is echt te lomp en alleen voor bescherming, voor de foto's ziet dat er niet uit.
De skills mjah, Ik begin nu door te krijgen wat de tekortkomingen zijn van de lenzen, flitser etc en ontwikkeling zal moeten komen door veel te oefenen hoop ik![]()
Ik ga nog een keer terug en proberen de foto te maken met een andere lens 50mm F1.8, dan kan ik de sluitertijd beter benutten.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ik fotografeer nog niet zo lang, maar ben wel verslaafd ! Heb het afgelopen jaar ontzettend veel geleerd. (Ik woon overigens in Arizona, vandaar de niet hollandse foto's)
Deze zijn van een anti trump protest:
De volgende zijn helaas geimporteerd vanuit Facebook, andere foto's staan op een andere computer waar ik nu niet bij kan.
Die laatste zijn dus wat slechtere kwaliteit. En ik schiet voornamelijk journalistieke foto's nu nog, maar heb wel een paar shoots staan!Het is niet wat je denkt dat ik zoek.![]()
Onlangs op Grasnapolsky talloze mooie foto's kunnen maken. Toch vond ik deze het leukst. Ik werkte in een ticketing booth en een van de meiden die moest scannen liep even buiten rond. Ze had een capuchon op en precies achter haar stond een lichtinstallatie. Dat in combinatie met de ruit van de booth gaf wel een leuk heilig effectje
When all else fails, you always have delusion.![]()
Ik zou daar als het goed weer is in Arizona de kleuren ietjes warmer maken. Bijv. die hike foto in de woestijn.quote:Op donderdag 9 februari 2017 03:05 schreef Essiejj het volgende:
Ik fotografeer nog niet zo lang, maar ben wel verslaafd ! Heb het afgelopen jaar ontzettend veel geleerd. (Ik woon overigens in Arizona, vandaar de niet hollandse foto's)
Deze zijn van een anti trump protest:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende zijn helaas geimporteerd vanuit Facebook, andere foto's staan op een andere computer waar ik nu niet bij kan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste zijn dus wat slechtere kwaliteit. En ik schiet voornamelijk journalistieke foto's nu nog, maar heb wel een paar shoots staan!When all else fails, you always have delusion.![]()
Toevalig valt een blurry smartphone-foto goed te editten tot een schilderachtig effect
When all else fails, you always have delusion.![]()
Je kan een drol nog zo hard oppoetsen..quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:02 schreef Mirel het volgende:
Toevalig valt een blurry smartphone-foto goed te editten tot een schilderachtig effect
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Is dat serieus een foto waar je trots op bent?quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:02 schreef Mirel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Ja. Scherpheid is geen factor omdat dat smeereffect het een andere sfeer geeft. Ik vind het ook geen foto meer.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:26 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Is dat serieus een foto waar je trots op bent?When all else fails, you always have delusion.![]()
![]()
![]()
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Helemaal mee eens, ik vroeg me daadwerkelijk af of Mirel er trots op isquote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:13 schreef very het volgende:
Niet zo negatief mensen...Beauty is in the eye of the beholder![]()
![]()
Blijkbaar wel, gezien het feit dat ze hem plaatst in het topic "foto's die je tof vindt"quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:24 schreef EdRendum het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik vroeg me daadwerkelijk af of Mirel er trots op is
People assume too much.![]()
*hij.
En mensen mogen wel eens leren om anders naar visuele dingen te kijkenTis geen 'foto' meer. Ik vond het gewoon interessant dat het op een impressionisme-schilderij begon te lijken na bewerking. Da's toch niet moeilijk om te begrijpen joh. Maar goed, ik plaats wel normale foto's voortaan om gezeik te voorkomen
[ Bericht 12% gewijzigd door Mirel op 03-03-2017 14:47:38 ]When all else fails, you always have delusion.![]()
Doe es rustig johquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:34 schreef Mirel het volgende:
*hij.
En mensen mogen wel eens leren om anders naar visuele dingen te kijkenTis geen 'foto' meer. Ik vond het gewoon interessant dat het op een impressionisme-schilderij begon te lijken na bewerking. Da's toch niet moeilijk om te begrijpen joh. Maar goed, ik plaats wel normale foto's voortaan om gezeik te voorkomen
![]()
Dat het geen "foto" meer is betekent niet automatisch dat iedereen het dan wel mooi of interessant moet vinden of je niet begrijpt.People assume too much.![]()
Maar als het om de bewerking gaat die je tof vindt, meer dan de foto zelf, dan hoort 'ie hier niet zo thuis, toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:34 schreef Mirel het volgende:
*hij.
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."![]()
Deze rails werd gebruikt om een karretje over de etage te rijden zodat ze de zware mallen niet helemaal moesten tillen.quote:![]()
Thanks, 3/4 moet nog uitgezocht worden. Het stapeld zich op maar ik ben ook niet erg ontevreden!quote:Op dinsdag 14 maart 2017 09:24 schreef papillion het volgende:
[..]
Ik heb je foto's zitten bekijken, en daar zitten een boel enorm mooie tussen!!!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: