Dat verklaart waarom hij hem nooit in het aanschaftopic heeft gezet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:26 schreef bluemoon23 het volgende:
En niet eens een Bosch die lintzaag
Omdraaien? Eerst knutselen, dan drinken!quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:03 schreef Atmoz het volgende:
Ook heb ik al een stuk hout verkeerd gelijmd, maar dat kwam omdat ik al 2 speciaalbiertjes op had, en dan moet je dus eigenlijk gewoon niets meer doen, zelfs geen dingen die niet gevaarlijk kunnen zijnMoet nog eens kijken hoe ik dat ga oplossen straks...
Uum...Metabo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:57 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom hij hem nooit in het aanschaftopic heeft gezet.
Goed kanaalquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:34 schreef bonke het volgende:
kijk je wel eens de filmpjes van de samurai Carpenter ?:)
kun je ook leuke dingen uithalen
Super vet kanaal! Dank voor het delen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:34 schreef bonke het volgende:
Misschien handiger om een ruime buis in te frezen (of zo iets) zo dat je vrij makkelijk kabels kan vervangen/toevoegen indien nodig is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:55 schreef wackmack het volgende:
[..]
Super vet kanaal! Dank voor het delen.
Hoe is het met je High liefde?
Vraagje. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouw woning. Ik wil een zwevende TV krijgen. Dat is toch een kabel infrezen en klaar? Hoe zou jij het doen?
volgens mij heb ik iets gemistquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:55 schreef wackmack het volgende:
[..]
Super vet kanaal! Dank voor het delen.
Hoe is het met je High liefde?
Vraagje. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouw woning. Ik wil een zwevende TV krijgen. Dat is toch een kabel infrezen en klaar? Hoe zou jij het doen?
Zo hebben we dat bij mij ouders ook gedaan. Geen buis maar een soort plastic koker van 8 bij 5 cm ofzo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:05 schreef hiddit het volgende:
[..]
Misschien handiger om een ruime buis in te frezen (of zo iets) zo dat je vrij makkelijk kabels kan vervangen/toevoegen indien nodig is.
Ik snap ook niet dat volgens Funda veel huizen een zwevend toilet hebbenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:26 schreef akatar het volgende:
bij een hangende tv wel, netwerk/coax/spanning/hdmi etc infrezen
bij een zwevende tv? misschien dat harry potter dat kan fixen voor je
Dat was voor het Bosch Blauw tijdperkquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:26 schreef bluemoon23 het volgende:
En niet eens een Bosch die lintzaag
Hehequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:57 schreef Tom_ het volgende:
Dat verklaart waarom hij hem nooit in het aanschaftopic heeft gezet.
Misschien een beter idee jaquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:57 schreef DarkE het volgende:
Omdraaien? Eerst knutselen, dan drinken!
Jazeker ken ik diequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:34 schreef bonke het volgende:
Thanks voor de complimenten!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:53 schreef JeOma het volgende:
Kwam dit topic tegen en heb verder inhoudelijk niets te vragen, maar: gaaf kluswerk, kerel! Mooie crib zo! Zou willen dat ik ook de skills (en geduld en tijd en prioriteit) hiervoor zou hebben.
Keep it up!
Thanks!!quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:56 schreef Red_85 het volgende:
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar wat netjes gedaan allemaal.
Valt wel mee tochquote:
Bedoel je aan hout en de accessoires zoals dat "vliegwiel" voor de leg-vise (bankschroef)?quote:maar wat ben je straks kwijt aan materiaal voor die werkbank?
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 20:59 schreef IrishBastard het volgende:
Wel mooi om te volgen zo trouwens!
Laten we het dan maar laten bij materiaalkostenquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Valt wel mee toch
[..]
Bedoel je aan hout en de accessoires zoals dat "vliegwiel" voor de leg-vise (bankschroef)?
Of alles incl. tools wat ik erbij gekocht heb omdat ik ze (ook hiervoor) nodig had?![]()
Dat laatste valt misschien enigszins tegen.... Maargoed, die tools ga ik nog wel vaker gebruiken natuurlijk![]()
Alleen het hout + de accessoires schat ik een kleine ¤ 2000,- (ook niet super weinig natuurlijk)
[..]![]()
Haha, mooi gezegdquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:49 schreef RB42 het volgende:
Ik ben zelf meer van het type "meer geld dan talent" o.i.d.,
Thanks, das leuk om te horen!quote:maar jij maakt tenminste supermooie dingen met al dat mooie gereedschap van je. Tof om te volgen!
Ach, dat komt wel weer. Zo'n mooie/fijne zaag verdiend het om weer eens gebruikt te wordenquote:Voorbeeldje: ik heb mijn GKT 55 GCE invalzaag pas één keer gebruikt om een radiatorombouwtje te maken en dat klusje is een kaar na dato nog steeds niet helemaal af.
Hehequote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:35 schreef IrishBastard het volgende:
Laten we het dan maar laten bij materiaalkosten
Eerlijk: jawel, echt welquote:Is al best wat, maar ook wel echt mooi materiaal natuurlijk. Ben je niet bang het te verpesten als het zo'n sloot geld kost?
Hmzz, dat zal wel meevallen. Die werkbank gaat echt wel uitnodigend zijnquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:11 schreef Piger het volgende:
ja of bang om de werkbank uberhaupt nog te gebruiken.
Dankjequote:Op zondag 28 augustus 2016 19:46 schreef FranticDJ het volgende:
Ach, het de tijd is 't wel waard geweest zo te zienMooi werk.
Ach, dat komt allemaal wel. Ik had PRECIES hetzelfde enkele jaren (ofja, inmiddels toch alweer minstens 10 jaar) op HT-forum: daar was ook iemand die geregeld foto's poste van zijn grote werkplaats vol met mooie DeWalt spullen. Toen dacht ik ook altijd "wow man, als ik dát later heb..."quote:Iedere keer als ik jouw topic open verlang ik meer en meer naar een eigen crib/werkplaatsWerkte het woningaanbod ook maar even mee
Waarom? Gewoon goed zoeken, ik heb niet een super groot huis, maar wel met mega veel ruimte er omheen. Voor de prijs van een rijtjeshuis.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:42 schreef Jump het volgende:
Binnen tien jaar zal ik dan in jouw plek staan Atmoz. Ik wil ook graag een mooie werkruimte, maar moet nog beginnen met de werken aan het huis
Een voordeel, ik heb nu al een grote schuur ter beschikking vol met materiaal
Een nadeel, op mijn eigen zal het een stuk kleiner worden
en dan staat er een cheap-ass karcher alles zuiger bijquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:03 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Ach, dat komt allemaal wel. Ik had PRECIES hetzelfde enkele jaren (ofja, inmiddels toch alweer minstens 10 jaar) op HT-forum: daar was ook iemand die geregeld foto's poste van zijn grote werkplaats vol met mooie DeWalt spullen. Toen dacht ik ook altijd "wow man, als ik dát later heb..."
En nu ben ik zelf ook zover, dus als je wilt kom je d'r wel(Komt goed dus
)
Zojuist ook nog even de andere helft van het blad erop gemaakt:
[ afbeelding ]
Ben echt vet blij ermee dat het bijna gelukt is. Beetje trots ook als ik die werkbank zo zie staanHij is nog niet af natuurlijk, maar ik zie wel al dat 't goed gaat komen
Goh, ruimte is goed hoor. Perceel oppervlakte is 600m2. (Voorpret topic linkje).quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:45 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon goed zoeken, ik heb niet een super groot huis, maar wel met mega veel ruimte er omheen. Voor de prijs van een rijtjeshuis.
Naja, is wel de keuze locatie vs. ruimte natuurlijk. Ik kan ons huis ook verkopen om dan ergens in middelbeers, erp of someren een boerderij te kopen met tig vierkante meter grond en een paar gigantische schuren eromheen. Maar dan woon je in de middle of nowhere. Nee, niet mijn dingquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:45 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon goed zoeken, ik heb niet een super groot huis, maar wel met mega veel ruimte er omheen. Voor de prijs van een rijtjeshuis.
Volgens mij heeft ie ook nog 2 Bosch zuigers hoor. En een op accuquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:54 schreef akatar het volgende:
[..]
en dan staat er een cheap-ass karcher alles zuiger bij
klopt,quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie ook nog 2 Bosch zuigers hoor. En een op accu
Dus datquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:04 schreef bleiblei het volgende:
Oh wauw, die is vet geworden.
[..]
Naja, is wel de keuze locatie vs. ruimte natuurlijk. Ik kan ons huis ook verkopen om dan ergens in middelbeers, erp of someren een boerderij te kopen met tig vierkante meter grond en een paar gigantische schuren eromheen. Maar dan woon je in de middle of nowhere. Nee, niet mijn ding.
Idem hier. ik zocht in de omgeving waar ik nu woon (bij mijn ouders). En iets op drie kilometer hier vandaan gevonden. Dus als ik werkruimte nodig heb, kom ik naar huis (schuur van 28*8m).quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:21 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb m'n zinnen gezet op 1 bepaald dorp op dit moment, want toekomst perspectief met werk e.d.
Dat is t andere uiterstequote:Op zondag 28 augustus 2016 22:04 schreef bleiblei het volgende:
Oh wauw, die is vet geworden.
[..]
Naja, is wel de keuze locatie vs. ruimte natuurlijk. Ik kan ons huis ook verkopen om dan ergens in middelbeers, erp of someren een boerderij te kopen met tig vierkante meter grond en een paar gigantische schuren eromheen. Maar dan woon je in de middle of nowhere. Nee, niet mijn ding.
Oooh, dan komt die dikke garage er vanzelf :pquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:00 schreef Jump het volgende:
[..]
Goh, ruimte is goed hoor. Perceel oppervlakte is 600m2. (Voorpret topic linkje).
Mijn budget gaat eerst naar het huis, dan pas naar de garage/werkruimte.
Ik open binnenkort wel een topic als ik eerste voorontwerp van architect heb
Daar ben ik nog over aan 't denken... op Woodworking worden diverse tips gegeven, de een zegt dat, de ander dat. Ik ben er dus nog niet over uit. Hoe het nu uitziet (naturel) vind ik persoonlijk (denk ik) het mooiste. Das was ook een van de redenen om beuken te nemen. Maargoed, behandelen (met wat dan ook) kan dus altijd nog!quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:21 schreef FranticDJ het volgende:
Dat wordt mooi Atmoz. Ga je hem nog in de olie ofzo zetten of zeg ik nu iets stoms
Een echte houtbewerker had ze natuurlijk zelf gemaaktquote:Op dinsdag 6 september 2016 18:14 schreef Attitude het volgende:
En kloppen alle maten van je kozijnen nu wel? Omdat je aangaf dat er niets klopte van het offerte.
Dank!quote:
Eerlijk? Ik ookquote:Vind persoonlijk dat wiel met 1 handvat mooier![]()
Haha, ik zelf ookquote:Wordt een mooi klushok zo! Ben benieuwd naar je mitre station en vooral die freestafel![]()
Thanksquote:
Jep, past precies. Echt mooi werk afgeleverdquote:Op dinsdag 6 september 2016 18:14 schreef Attitude het volgende:
En kloppen alle maten van je kozijnen nu wel? Omdat je aangaf dat er niets klopte van het offerte.
Hehequote:Op dinsdag 6 september 2016 18:22 schreef FranticDJ het volgende:
Een echte houtbewerker had ze natuurlijk zelf gemaakt
Ik weet eigenlijk niet wat een kerntrekbeveiliging is, of hoe ik dat goed kan checken?quote:Op dinsdag 6 september 2016 19:30 schreef PJ het volgende:
Zit er wel een beetje fatsoenlijk slot in de deur? Ik zie iig geen kerntrekbeveiliging.
Absoluut. Ik ben dan misschien een nerd (of in ieder geval geen vechtersbaas ofzoquote:Op dinsdag 6 september 2016 20:56 schreef FranticDJ het volgende:
Alles om de grijpgrage klojo's buiten te houden
Maar realiseer je dat er dan geen braaksporen zijn en je dus niets terugkrijgt van de verzekering en dat lijkt me niet wenselijk met al dat dure gereedschap.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat een kerntrekbeveiliging is, of hoe ik dat goed kan checken?
Het is in ieder geval met SKG** keurmerk en 3 punts-sluiting.
Maar om heel eerlijk te zijn gaat het mij meer om de isolatie van de ramen, en om de water/lucht -dichtheid. Er komt namelijk een (zelfgemaakt) alarm op/in. Denk dat ik zelfs de deuren niet altijd op slot doe. Als iemand daar in probeert te komen, en het alarm staat aan, dan weet ik één ding zeker: ik kom in de krant/het nieuws, en diegene in het ziekenhuisNiet allemaal legaal natuurlijk, maarja dat is inbreken/diefstal ook niet... Bovendien zit ik graag een paar weken vast als iemand mijn klus-mancave probeert leeg te roven!
Alvast voor de mensen die denken dat ik helemaal gestoord ben om dit zo te maken: als mijn vriendin, of ikzelf, of wie dan ook "per ongeluk" of weet ik met wat voor reden dan ook naar binnen gaat, en het alarm staat aan, dan gaat er eerst een "normaal" alarm af zoals iedereen dat heeft. Pas na enkele seconden treed mijn eigen gedeelte in werking (en dit kun je uiteraard ook snel weer uitzetten als je weet hoe en wat)![]()
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:05 schreef PJ het volgende:
Maar realiseer je dat er dan geen braaksporen zijn en je dus niets terugkrijgt van de verzekering en dat lijkt me niet wenselijk met al dat dure gereedschap.
Thanks! Ik heb 'm bekeken, maar snap nog niet helemaal wat er nu precies anders/beter aan is. Nog maar eens kijken dusquote:
Zit een soort 'deksel' op/rond je cilinder waardoor je met die kerntrekker geen grip krijgtquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Het was ook een beetje overdreven om te zeggen dat ik die deur niet opslot doe (zo lui ben ik ook weer niet, en m'n vriendin zoud me terecht voor gek verklaren), maar het was meer om aan te geven dat het eigenlijk niet hoefde vanwege m'n eigen beveiliging. Maar ga er maar vanuit dat die deur echt wel 99 van de 100x dicht is
[..]
Thanks! Ik heb 'm bekeken, maar snap nog niet helemaal wat er nu precies anders/beter aan is. Nog maar eens kijken dus
+quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:14 schreef PJ het volgende:
Zonder kerntrek beveiliging trekken ze binnen een paar seconde je cilinder eruit. Met een eenvoudige bouwsleutel sta je dan binnen. Met een kerntrekbeveiliging lukt dat dus niet.
+quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:18 schreef FranticDJ het volgende:
Zit een soort 'deksel' op/rond je cilinder waardoor je met die kerntrekker geen grip krijgt
Het zal inderdaad geen veiligheidsbeslag zijn. Maar er komt dan ook nog een rolluik voor, en het is midden in mijn (reeds goed beveiligde) tuin. Vandaar dat ik ook tot nu toe (toen er nog geen raam/deuren in zat) met een goed gevoel al wat spullen/gereedschap erin heb gehad.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:22 schreef Attitude het volgende:
Ik zie ook dat bij de ene deur geen strip zit en bij de ander wel, die tussen kozijn en de deur zit.
Ja, net zoals de rest van het huisquote:
Preciesquote:Werkbank is wel kicken trouwens. Met die tailvise heb je wel een goed argument om die woodpecker blokjes te kopen.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 08:25 schreef Atmoz het volgende:
Inmiddels weer wat voorruitgang geboekt met de werkbank:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een paar avondjes goed doorwerken, en hij is klaar
Even terug lezen. Ik dacht Lee Nielson eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 september 2016 09:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Jij hebt veritas schaven toch?
Kon het topic niet a la minute terug vinden, maar nu ik de foto nog eens zie herken ik Lie Nielsen inderdaad.quote:Op vrijdag 9 september 2016 09:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even terug lezen. Ik dacht Lee Nielson eigenlijk.
Die braaksporen zijn snel geregeld natuurlijk, ik neem aan dat Atmoz zelf ook wel een hamer en een breekijzer heeftquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:05 schreef PJ het volgende:
Maar realiseer je dat er dan geen braaksporen zijn en je dus niets terugkrijgt van de verzekering en dat lijkt me niet wenselijk met al dat dure gereedschap.
Poten iets inkorten een noem het een dressoirquote:Op zondag 11 september 2016 10:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is straks gewoon zonde om aan te werken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |