abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163911668
Halloooo,

Nou.. Mijn eerste jaar op MBO ICT zit erop en wat vond ik dat verschrikkelijk..

Theorie van ICT over al dat gedoe met RAID, Hardeschijf etc. vond ik nou niet bepaald 'leuk'. Maar het kan ook aan mijn school liggen natuurlijk, want het niveau is hier best bedroevend.

Dus ik had me ingeschreven in een ander stad (Hengelo) voor MBO 4 ICT maar heb me ook ingeschreven voor 't VAVO Lyceum in Enschede voor 't niveau HAVO.
Ik had de benodigde cijfers niet waardoor ik niet toelaatbaar was. Maar toch mocht ik een test maken of ik Havo capaciteiten en vaardigheden heb en dat blijkt dus van wel. Op 31 augustus dus een intakegesprek.

Nu zit ik een moeilijke situatie, Havo of MBO terwijl ik geen 1 opleiding goed vind op het MBO.. What now?...
Heeft iemand hier ervaring gehad met overstap naar 't Vavo Havo? Hoe beviel het, is het moeilijk dit en dat.
Graag wil ik meer van jullie weten hehe.

Met vriendelijke groeten,

Een jongen die het nog niet weet.
pi_163911700
Zou gewoon havo doen, dan kun je veel meer kanten op.
pi_163911843
havo
pi_163911941
Als je je Havo diploma gehaald hebt wat dan?

Zonder een vakspecifieke opleiding kom je ook niet ver, dus ik zou eerst maar eens kijken wat je later wilt gaan doen en van daaruit bepalen hoe je het snelst bij dat diploma komt.
The one.
pi_163912094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:25 schreef Yuriyoxd het volgende:
Als je je Havo diploma gehaald hebt wat dan?

Zonder een vakspecifieke opleiding kom je ook niet ver, dus ik zou eerst maar eens kijken wat je later wilt gaan doen en van daaruit bepalen hoe je het snelst bij dat diploma komt.
Probleem is, ik kan geen opleidingen vinden die ik zelf goed of leuk vind op 't MBO.. Ik heb iets met computers, maar dat vind ik toch maar een hobby.
pi_163913245
Havo gaan doen, kan je daarna mss hbo ICT proberen?
pi_163913621
Gewoon de havo gaan doen.. Heb ik ook gedaan nadat ik mijn mbo opleiding na het eerste jaar wegens medische omstandigheden moest beëindigen.. Geeft je ook weer een extra jaar (of twee jaar, in dien je eerst havo-schakel gaat doen) om je te oriënteren op wat je echt wilt gaan doen later en welke opleiding daar het beste bij aansluit.
pi_163914412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:38 schreef madam-april het volgende:
Gewoon de havo gaan doen.. Heb ik ook gedaan nadat ik mijn mbo opleiding na het eerste jaar wegens medische omstandigheden moest beëindigen.. Geeft je ook weer een extra jaar (of twee jaar, in dien je eerst havo-schakel gaat doen) om je te oriënteren op wat je echt wilt gaan doen later en welke opleiding daar het beste bij aansluit.
Klopt, daar dacht ik dus ook aan.

Ik weet niet hoe het gaat op Havo 4-5 maar wat ik wel weet is dat je gewoon je huiswerk moet maken, je moet inzetten en gemotiveerd moet blijven.
Dat wil ik ook gaan doen, maar ik wil de ervaringen graag horen van mensen die Havo schakel bijvoorbeeld deden. Hoe het ging voor de mensen die TL hadden gehaald en daarna Havo schakel deden.
pi_163916886
Havo
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_163917436
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:04 schreef deltador het volgende:

[..]

Klopt, daar dacht ik dus ook aan.

Ik weet niet hoe het gaat op Havo 4-5 maar wat ik wel weet is dat je gewoon je huiswerk moet maken, je moet inzetten en gemotiveerd moet blijven.
Dat wil ik ook gaan doen, maar ik wil de ervaringen graag horen van mensen die Havo schakel bijvoorbeeld deden. Hoe het ging voor de mensen die TL hadden gehaald en daarna Havo schakel deden.
Ik heb vmbo-tl gedaan, daarna begonnen aan een mbo4 opleiding, daar moest ik mee stoppen (zoals ik al zei door medische omstandigheden). Ik ben toen naar de vavo gegaan. Eerst een jaar havo-schakel daarna havo 4-5. Het is mij ontzettend goed bevallen, bijna alleen maar hele gemotiveerde klasgenoten, iedereen had zijn eigen achtergrond maar we zaten er allemaal echt uit eigen overtuiging. Havo-schakel vond ik fijn omdat het me de mogelijkheid gaf om weer aan het middelbare school systeem te wennen en ook om me weer helemaal vertrouwd te maken met de stof (in een jaar zakt er meer weg dan je denkt). Bovendien is de stof benadering op de havo echt anders dan op het vmbo. Havo-schakel is een combinatie van vmbo4 en havo4, je krijgt dus zowel nieuwe als oude stof waardoor het makkelijker om aan de havo benadering te wennen.
pi_163919584
gwn havo, mbo is kut
pi_163919772
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:47 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb vmbo-tl gedaan, daarna begonnen aan een mbo4 opleiding, daar moest ik mee stoppen (zoals ik al zei door medische omstandigheden). Ik ben toen naar de vavo gegaan. Eerst een jaar havo-schakel daarna havo 4-5. Het is mij ontzettend goed bevallen, bijna alleen maar hele gemotiveerde klasgenoten, iedereen had zijn eigen achtergrond maar we zaten er allemaal echt uit eigen overtuiging. Havo-schakel vond ik fijn omdat het me de mogelijkheid gaf om weer aan het middelbare school systeem te wennen en ook om me weer helemaal vertrouwd te maken met de stof (in een jaar zakt er meer weg dan je denkt). Bovendien is de stof benadering op de havo echt anders dan op het vmbo. Havo-schakel is een combinatie van vmbo4 en havo4, je krijgt dus zowel nieuwe als oude stof waardoor het makkelijker om aan de havo benadering te wennen.
Klinkt veelbelovend hmm.. Als ik zo lees dan moet ik echt aan de bak. Ik deed laatste jaar namelijk 4 TL en haalde al mijn examens met gemak behalve Duits zonder te leren.. Dat moet ik dus echt veranderen, anders kom ik met dat houding niet verder.
pi_163919940
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:13 schreef deltador het volgende:

[..]

Klinkt veelbelovend hmm.. Als ik zo lees dan moet ik echt aan de bak. Ik deed laatste jaar namelijk 4 TL en haalde al mijn examens met gemak behalve Duits zonder te leren.. Dat moet ik dus echt veranderen, anders kom ik met dat houding niet verder.
De havo vergt inderdaad een andere houding dan het vmbo..
pi_163919998
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

valt ook wel weer mee
pi_163920014
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Snap ik, deed de eerste 2 jaar Havo en het is idd een groot verschil.
pi_163934556
Zelfs al blijkt havo achteraf gezien een verkeerde keus, dan heb je sowieso er een hoop vaardigheden geleerd die ook, als je terug zou keren naar het mbo, goed van pas komen. :)
Vaak hoor ik ook dat het hbo véél fijner is dan het mbo. (Quote van een ander forum: Op het mbo wordt nog net niet je kont voor je afgeveegd.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')