abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:06:43 #76
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164169561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:00 schreef Steven184 het volgende:
Lizzie komt trouwens goed weg voor Rio...
Toevallig weer ja. :')
pi_164169598
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:00 schreef Steven184 het volgende:
Lizzie komt trouwens goed weg voor Rio...
Als collega's je openlijk afvallen, dan zegt dat veel.
pi_164169628
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als collega's je openlijk afvallen, dan zegt dat veel.
Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Wie doen dat o.a.?
pi_164169661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Wie doen dat o.a.?
O.a. een Tweet van Ferrand-Prevot die voorbij kwam in het Rio wegwielrennen topic.
Jack does it in real time...
pi_164169703
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:22 schreef DeeBee het volgende:

[..]

O.a. een Tweet van Ferrand-Prevot die voorbij kwam in het Rio wegwielrennen topic.
Daar doelde ik inderdaad op
pi_164169710
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar doelde ik inderdaad op
Die zag ik net ook pas idd. Ben wel benieuwd of er nog meer zijn die dit doen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:32:12 #82
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164169726
Ik vind het wel knap dat je een controle een dag voor een world cup kan missen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:47:59 #83
426493 crew  PippenScottie
pi_164171605
Dat Armistead verhaal...

Ik krijg met de dag minder zin in de Olympische Spelen eigenlijk. Misschien komt het nog als de Spelen zijn begonnen, maar wat mij betreft heeft het IOC een belachelijk goed concept verschrikkelijk verneukt.
pi_164171860
athleteslawyer twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 01:00:52 Armitstead wins fight to compete in Rio. https://t.co/jqZPj0w8zY. Pleased to again work with @MSL_Mike, result = CAS exoneration reageer retweet
Meet Mike Morgan, the man who got Mamadou Sakho off doping charges

quote:
As well as Sakho, Morgan has got Team Sky cyclist Sergio Henao Montoya, Sri Lankan cricketer Kusal Perera, Belarusian hammer thrower Vadim Devyatovskiy and Russian middle distance runner Tatyana Andrianova off doping charges when the odds were heavily stacked agains their favour…
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:21:06 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164172264
renzedroog twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 10:43:50 @thijszonneveld 9 minuten voor de DNS van Armitstead: https://t.co/7T0wJtnhGc . Persbericht: ziek https://t.co/TZBtKYnhx2 reageer retweet
boelsdolmansct twitterde op vrijdag 08-07-2016 om 13:55:05 We have 4 riders racing the #GiroRosa ITT in the next 30 minutes:13:58 Canuel 14:04 Armitstead14:21 Stevens14:25 Guarnier (maglia rosa) reageer retweet
http://www.boelsdolmanscy(...)ns-wins-giro-rosa-tt

quote:
Editor’s note: Lizzie Armitstead headed home from the Giro Rosa on Thursday evening due to illness. Boels-Dolmans starts the weekend with four riders remaining from six starters in Guarnier, Stevens, Canuel and Dideriksen.
Ziek :')
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:24:59 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164172338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:47 schreef PippenScottie het volgende:
Dat Armistead verhaal...

Ik krijg met de dag minder zin in de Olympische Spelen eigenlijk. Misschien komt het nog als de Spelen zijn begonnen, maar wat mij betreft heeft het IOC een belachelijk goed concept verschrikkelijk verneukt.
Of je laat ze meedoen of je sluit ze uit. Niet half-half.

Het zou wel goed zijn als ze het in de portemonnee gaan voelen.

Helaas zijn de uitzendrechten al reeds verkocht voor de komende 10 jaar....
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164172726
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:47 schreef PippenScottie het volgende:
Dat Armistead verhaal...

Ik krijg met de dag minder zin in de Olympische Spelen eigenlijk. Misschien komt het nog als de Spelen zijn begonnen, maar wat mij betreft heeft het IOC een belachelijk goed concept verschrikkelijk verneukt.
Sport en zeker de Olympische spelen zorgen gewoon voor mooie verhalen. Of die verhalen dan fictie of non-fictie zijn moet je proberen los te laten.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:50:20 #88
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164172971
NOSwielrennen twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 11:49:01 Boels wilde geen onrust rond Armitstead https://t.co/S8qwciQuGj reageer retweet
quote:
Naar nu blijkt: het eerste vinkje uit augustus 2015 bleek onterecht. "De dopingcontroleur vroeg bij de receptie van ons hotel in Zweden waar Lizzie was. Maar hij legitimeerde zich niet. Dus heeft de receptie haar kamernummer niet gegeven. Hij probeerde haar vervolgens te bellen, maar ze lag te slapen. Daarop is hij onverrichter zake weer weggegaan."
pi_164173657
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:50 schreef Pino112 het volgende:
NOSwielrennen twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 11:49:01 Boels wilde geen onrust rond Armitstead https://t.co/S8qwciQuGj reageer retweet
[..]

klinkt als van die rasmussen smoesjes met die vinkjes
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:49:29 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_164177253
Met de strijd tegen het dopingspook zat het wel goed, zei de IOC-president in 1988. 'We hebben de meest populaire atleet gepakt en geschorst', stelde Juan-Antonio Samaranch vast na de ontmaskering van dopinggebruiker Ben Johnson....

4 december 1999, 00:00

Liefst 1465 sporters werden in Seoul gecontroleerd, tien bleken positief te zijn - vijf gewichtheffers, een worstelaar, een judoka, twee vijfkampers en een atleet, Ben Johnson.De Olympische Spelen van 1988 - wie herinnert zich nog de sportieve successen? Kristin Otto won bij het zwemmen zes gouden medailles, Gelindo Bordin legde beslag op de marathontitel, Greg Louganis sprong het meest elegant van de duikplank, 'Flo-Jo' Griffith was ongenaakbaar op de sprintafstanden, Nico Rienks en Ronald Florijn roeiden naar goud. Allemaal vergeten.Leg de sportliefhebber een olympisch jaartal voor en hij of zij zal minstens één sportief succes kunnen oplepelen. 1936? Jesse Owens. 1948? Fanny Blankers-Koen. 1952? Emil Zatopek. 1980? Eric Heiden. 1984? Carl Lewis. 1992? Ellen van Langen. 1996? De 'lange mannen' van Joop Alberda.Noem 1988 en de kans is groot dat het antwoord 'Ben Johnson' luidt. Alle sportieve verrichtingen van ruim twee weken topsport werden in Zuid-Korea teruggebracht tot twee woorden. 'Ben Johnson is het enige wat jullie je van Seoul herinneren', riep een geïrriteerde IAAF-president Nebiolo vier jaar later tegen de internationale pers, in Barcelona.Nebiolo had Johnson in 1989 tijdens het IAAF-congres het wereldrecord (9,79) en ook diens wereldtitel uit 1987 afgenomen. Dat deed de Italiaan op zijn eigen, onvolprezen wijze. Hij vroeg de afgevaardigden of ze zin hadden in een lunchpauze. Het daaropvolgende applaus beschouwde Nebiolo - gespeeld naïef - als steun voor zijn voorstel om Johnson van al zijn sportieve onderscheidingen te ontdoen.Dat was snel geregeld. Er werden geen lastige vragen gesteld over de negentien negatief uitgevallen dopingcontroles die Johnson voorafgaande aan de Spelen had ondergaan. Vreemd, want ook toen gebruikte Johnson, zo bleek later tijdens zijn rechtszaak, het paardenmiddel Stanozolol.Sterker nog, wanneer het aan Nebiolo en Samaranch had gelegen was Johnson ook in Seoul de dans ontsprongen. Het was te danken aan de onverzettelijkheid van een Bulgaars lid van het medisch comité dat het nieuws naar buiten kwam.Barbertje moest hangen. Het verweer van het 'slachtoffer', dat door zijn schorsing miljoenen dollars misliep: 'Ik ben niet de enige die doping heeft genomen.

Wanneer alle sprinters die gebruiken worden gepakt dan zou de atletiek niet meer bestaan.'Big Ben had waarschijnlijk gelijk. Volgens kenners stonden in de olympische finale van Seoul zes 'chemisch geprepareerde atleten' aan de start. Zes van de acht. Eén van hun namen is bekend. Niet die van Carl Lewis, die alsnog goud kreeg. Nee, dat was Linford Christie, de winnaar van het zilver. In diens urine waren sporen van efedrine aangetroffen, maar en tweede dopingschandaal bleef de wereld bespaard. Christie had het spul via een hoestdrankje naar binnen gekregen.'Big Ben' had pech gehad, hetgeen in november van 1988 nog duidelijker werd toen The New York Times onthulde dat tijdens de Spelen de helft van de twaalfduizend sporters verboden prestatieverhogende middelen had gebruikt. Diverse dopingaffaires zouden volgens de Amerikaanse krant in de doofpot zijn gestopt.Ook de Canadese onderzoeksrechter Charles Dubin, wiens commissie de zaak-Johnson onderzocht, was keihard in zijn oordeel: 'Het grote publiek is in de waan gelaten dat, wanneer slechts één sportman op doping is betrapt, de anderen geen doping hebben gebruikt. Nu weten wij dat IOC en IAAF al vele jaren hebben geweten, dat deze veronderstelling onjuist is.'Liefst 1465 controles en toch slechts tien positieve gevallen. Veel medailles gingen in Seoul naar DDR-atleten, terwijl we inmiddels weten dat in de 'Duitse Doping Republiek' op grote schaal doping werd gebruikt.

Een jaar voor de Spelen van Zuid-Korea was het medicijn EPO op de Europese markt gekomen. En nog zei Samaranch met overtuiging: 'Wij zullen de strijd tegen doping beslist winnen.'In olympische kringen wordt de affaire-Johnson als een waterscheiding gezien. Out-of-competition controles werden na 1988 ingevoerd. De sport werd, zo klonk het lang in IOC-kringen, 'schoner'. Bewijzen? In Barcelona werden 1870 sporters gecontroleerd, slechts vijf reageerden positief.In de jaren negentig is voldoende aangetoond dat het anti-dopingbeleid van IOC en sportfederaties tot weinig heeft geleid. Een duur controleapparaat bleek nauwelijks effectief. Pas vanaf het moment dat nationale overheden zich met de materie gingen bemoeien, kwam er iets boven water. Johnson gaf zijn dopinggebruik toe, onder ede voor de burgerrechter. Wielrenner Alex Zülle sloeg door op een Frans politiebureau. Medici en trainers uit de voormalige DDR bekenden schuld voor de rechter in Berlijn.De oprichting van het World Anti Doping Agency (WADA) lijkt een stapje in de goede richting. Niet dat een ideale, schone sportwereld daarmee ooit zal worden verwezenlijkt. 'Men gelooft graag dat het beter gaat sinds Ben Johnson', zei Henk Kraaijenhof twee jaar geleden in Sports Illustrated. 'Ik beweer het omgekeerde: de zaak-Johnson heeft het dopinggebruik alleen maar gestimuleerd. Hij won namelijk.'

Column uit 1999

Vooruit ziende blik.....helaas.

:{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164177288
Zijn de resultaten van de dopingtests in de Tour al bekend?

Ik noem een Pantano. Ik noem een Zakarin. Mag ik dat zeggen ? Ja dat mag ik zeggen.
U MAD?
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:51:24 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_164177311
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:50 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn de resultaten van de dopingtests in de Tour al bekend?

Ik noem een Pantano. Ik noem een Zakarin. Mag ik dat zeggen ? Ja dat mag ik zeggen.
Heel Sky

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164177853
Armitstead wil nog een gemiste controle aanvechten.

quote:
Armitstead wil een tweede gemiste controle nog aanvechten, want de UKAD zou daar ook een administratieve fout begaan, betoogt haar verdediging. Boels-Dolman: 'Maar daar wacht ze nog even mee. Ze bereidt zich nu eerst voor op de Spelen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)pingtesten~a4350362/
pi_164178001
Ook pas de gemiste test van Augustus 2015 gaan aanvechten nadat er twee andere tests gemist waren. :N
pi_164179471
jaksche twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 15:39:23 We are British, we have Brailsford, we are sophisticated, we invented marginal gains..but we can't properly send whereabouts reageer retweet
pi_164179910
:D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:07:09 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164180511
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 16:15 schreef IbanMayo het volgende:
jaksche twitterde op dinsdag 02-08-2016 om 15:39:23 We are British, we have Brailsford, we are sophisticated, we invented marginal gains..but we can't properly send whereabouts reageer retweet
Jakschegod _O_ Heb wel respect voor hem.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:13:57 #98
14505 OProg
A Life in Music
pi_164180619
Heerlijk die opmerking. _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_164180657
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:50 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn de resultaten van de dopingtests in de Tour al bekend?

Ik noem een Pantano. Ik noem een Zakarin. Mag ik dat zeggen ? Ja dat mag ik zeggen.
Pantano heeft alleen maar goed gedaald

gr gr Marijn
pi_164182652
Armistead :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')