lolquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:33 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Nou als je niet in het buitenland bent kunnen ze natuurlijk gewoon met de deurwaarder etc aan de slag. Alle schulden worden toch op een gegeven moment afgeschreven? vindt het bovendien belachelijk dat ik hier nu pas wat van hoor..
Ik dacht dat je niets meer had in Nederland?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:43 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Ben al zovaak terug geweest voor bezoek. Nooit problemen gehad. Denk niet dat dit het geval is.
Doe niet zo dom zeg. Ik ben zeker niet verbaasd dat ik het moet terug betalen. Ik ben verbaasd dat ze nu pas contact zoeken (ik ben gewoon overal op internet zoekbaar inclusief email address) en ze hebben mijn werkgever gewoon op linkedin gevonden, dus duidelijk gewoon een kwestie van bangmaken/generen gezien ze me gewoon direct hadden kunnen contacteren.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Begrijp ik het goed:
1. Je leent een zak geld
2. Je gaat naar het buitenland en bent verbaasd dat je toch nog die zak geld terug moet betalen
![]()
Wat een naïeve mensen bestaan er toch op deze wereld...
Bezittingen, zaken, werk etc.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niets meer had in Nederland?
Zeker wel. Je hebt een negatieve bezitting. Ook wel schuld genoemd.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:55 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Bezittingen, zaken, werk etc.
Gast wordt je nou niet moe van jezelf?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zeker wel. Je hebt een negatieve bezitting. Ook wel schuld genoemd.
Iedereen wordt moe van zichzelf. Je bent zelf namelijk de enige die je energie kan verbranden. Niemand wordt moe van iets anders. Dus nee, ik word niet niet moe van mezelf.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:56 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Gast wordt je nou niet moe van jezelf?
Nou, dat is wat kort door de bocht, eigenlijk zit het zo:quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Begrijp ik het goed:
1. Je leent een zak geld
2. Je gaat naar het buitenland en bent verbaasd dat je toch nog die zak geld terug moet betalen
![]()
Wat een naïeve mensen bestaan er toch op deze wereld...
Na 15 jaar dacht ik, maar die vlieger gaat nu niet op, dus je mag het nu allemaal in een paar jaar terugbetalen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:55 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Doe niet zo dom zeg. Ik ben zeker niet verbaasd dat ik het moet terug betalen. Ik ben verbaasd dat ze nu pas contact zoeken (ik ben gewoon overal op internet zoekbaar inclusief email address) en ze hebben mijn werkgever gewoon op linkedin gevonden, dus duidelijk gewoon een kwestie van bangmaken/generen gezien ze me gewoon direct hadden kunnen contacteren.
Het is nu al zo lang geleden, ik ben bang over de rente en vroeg me af of het bedrag ooit wordt kwijtgescholden. Niet dus. Bedankt allemaal voor de behulpzame antwoorden.
Krijg je jaarlijks een brief van.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:36 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Tsja de eerste paar jaar na studie was er een aflossingsvrije periode volgens mij, daarna nooit meer aan gedacht.
Uiteraard wordt je studieschuld pas kwijtgescholden wanneer jij 15 jaar aan je betalingsverplichtingen hebt voldaan. Ik vind dat je erg naief overkomt. Allereerst omdat je je studieschuld 'vergeet' en ten tweede omdat je verbaasd lijkt te zijn dat DUO je na wat googlen weet te vinden en je werkgever benadert. Denk je niet dat DUO je geprobeerd heeft brieven te sturen, te bellen of op een andere manier te bereiken?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:30 schreef PerpetualTraveler het volgende:
Mijn werkgever (in thet buitenland) kreeg net een mailtje van DUO of ze mijn contact gegevens willen opsturen. Ik heb volgens mij nog een studieschuld lopen in NL - als dat zo is, is dat al 10 jaar het geval.. wat zijn de gevolgen? Wordt het niet afgeschreven op een bepaald moment?
Ik vind het als belastingbetalende nederlander belachelijk dat jij zogenaamd je schuld aan de nederlandse staat vergeten bent en nu er boos over bent .quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:33 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Nou als je niet in het buitenland bent kunnen ze natuurlijk gewoon met de deurwaarder etc aan de slag. Alle schulden worden toch op een gegeven moment afgeschreven? vindt het bovendien belachelijk dat ik hier nu pas wat van hoor..
TS is niets anders dan een profiterende uitkeringstrekker. Terugbetalen die hap, dat dat niet uit jezelf komt vind ik al onbegrijpelijk...quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het als belastingbetalende nederlander belachelijk dat jij zogenaamd je schuld aan de nederlandse staat vergeten bent en nu er boos over bent .
ook niet waarquote:Op donderdag 21 juli 2016 13:12 schreef Silverdigger2 het volgende:
voordat je een nieuw paspoort kan aanvragen moet je eerst je studieschuld af hebben betaald.
Wat is precies je vraag? Verjaart de schuld: nee. Betalingsachterstanden worden niet kwijtgescholden. Wat gebeurd er? Waarschijnlijk willen ze je verzoeken de betalingen weer op te pakken of je aanklagen.quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:14 schreef Wespensteek het volgende:
Even wat oud nieuws:
http://www.nu.nl/politiek(...)j-oud-studenten.html
Dus.quote:Verder worden wanbetalers gesignaleerd, zodat ze geen nieuw paspoort kunnen krijgen. Mensen die meer dan 45.000 euro schuld hebben, worden zelfs in het opsporingsregister gezet. Daarnaast wordt er samengewerkt met andere landen en worden incassobureaus ingeschakeld.
Waarschijnlijk zal hij de gemiste betalingen in een keer moeten terugbetalen en daarna weer maandelijks.quote:Op donderdag 21 juli 2016 13:14 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Wat is precies je vraag? Verjaart de schuld: nee. Betalingsachterstanden worden niet kwijtgescholden. Wat gebeurd er? Waarschijnlijk willen ze je verzoeken de betalingen weer op te pakken of je aanklagen.
quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:33 schreef PerpetualTraveler het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |