abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163859853
In dit topic kan gediscussieerd worden cheats en over het spoofen van gps locaties in Pokemon Go. Diegene die alleen maar kunnen afgeven op mensen die spoofen/cheaten verzoek ik weg te blijven uit dit topic.

Wat is gps spoofen?
Gps spoofen houdt in dat je je telefoon of apps voor de gek houdt door je werkelijke locatie te verbergen en neppe locaties uit te sturen.

Wat zijn de risico's als je je gps spooft
Niantic heeft een anti-spoof systeem ingebouwd. Als ze detecteren dat je hier mee bezig bent kun je een ban krijgen. Vooralsnog zijn er geen perm bans uitgedeeld, enkel softbans welke 10 minuten tot een aantal uren van kracht blijven. In het verleden heeft Niantic in Ingress wel perm bans uitgedeeld dus hou er rekening mee dat het nog kan gebeuren.

Fake gps op een geroote telefoon:

Tip: lees de description voor tips om terug teleporten tegen te gaan. Vooral het disable services verhaal.

Fake gps op de pc met android emulator:
http://www.ownedcore.com/(...)-nox-pokemon-go.html

Python scripts:
https://www.reddit.com/r/(...)le_maps_view/d5feu2f

Python scripts voor dummies:P Deze site laat live zien welke pokemon er in de buurt zitten.
www.pokevision.com

[ Bericht 9% gewijzigd door picodealion op 22-07-2016 23:02:49 ]
pi_163859897
Zijn er nog meer hier op Fok die hun locaties spoofen en zo ja waar zijn jullie geweest ? Ik ben gister naar Amsterdam en Londen geweest. In london stikte het van de Drowzee's. Zo vaak je hier een pidgey of rattata tegenkomt zo vaak loop je daar tegen Drowzee's aan. Vandaag ben ik door Boston aan het lopen maar de servers zijn een beetje brak op dit moment.
pi_163860016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:35 schreef Sjemmert het volgende:
Zijn er nog meer hier op Fok die hun locaties spoofen en zo ja waar zijn jullie geweest ? Ik ben gister naar Amsterdam en Londen geweest. In london stikte het van de Drowzee's. Zo vaak je hier een pidgey of rattata tegenkomt zo vaak loop je daar tegen Drowzee's aan. Vandaag ben ik door Boston aan het lopen maar de servers zijn een beetje brak op dit moment.
_O-

Ik ga dit doen denk ik. Woon in een dorpje en ik ben jaloers op m'n vrienden die beter zijn :') !!!
pi_163860057
Al die typische butthurt reacties mogen jullie achterwegen laten. Dankjewel.
pi_163860823
Beetje jammer weer dat er een hoop mensen hier niet mee om kunnen gaan. Ondanks het verzoek in de OP om dan maar weg te blijven moeten ze toch nog even hun afgunst laten blijken door te reageren. Jullie ordeel is 0 waard dus hou maar op mensen en blijf ontopic a.u.b.
pi_163860847
Toch een simpele vraag aan jou: Waarom?

Dit gaat toch compleet het doel voorbij van het vinden van Pokémon in de echte wereld? Ontzettend leuk natuurlijk dat je vanuit het comfort van je eigen huis overal mooie pokemon vandaan kan trekken maar dat is toch helemaal niet het aspect dat dit spel zo leuk maakt?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 18:35:11 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163860885
ik zat vandaag te denken aan een andere manier van spoofen.. door gebruik te maken van een drone.
Dan moet je uiteraard wel je android remote controle met je tablet ofzo :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163860950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:33 schreef Fleauris het volgende:
Toch een simpele vraag aan jou: Waarom?

Dit gaat toch compleet het doel voorbij van het vinden van Pokémon in de echte wereld? Ontzettend leuk natuurlijk dat je vanuit het comfort van je eigen huis overal mooie pokemon vandaan kan trekken maar dat is toch helemaal niet het aspect dat dit spel zo leuk maakt?
Vind ik niet. Sommige pokemon komen meer voor in andere delen van de wereld. Dus ze moeten nog steeds gezocht worden om er achter te komen welke pokemon waar in de wereld voorkomen. En je moet nog steeds kleine stappen maken van 50-400 meter om ze te kunnen vinden en niet geband te worden. Ik speel ook gewoon buiten waarschijnlijk nog meer dan ik spoof. Maar soms zit ik thuis en vraag ik me af wat voor pokemon ik in een woestijn kan vinden en dan spoof ik daarheen om erachter te komen.
pi_163860965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:35 schreef Onnoman het volgende:
ik zat vandaag te denken aan een andere manier van spoofen.. door gebruik te maken van een drone.
Dan moet je uiteraard wel je android remote controle met je tablet ofzo :)
Ik heb een filmpje gezien waar dit gedaan werd. Ook wel gaaf inderdaad.
pi_163861106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:31 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje jammer weer dat er een hoop mensen hier niet mee om kunnen gaan. Ondanks het verzoek in de OP om dan maar weg te blijven moeten ze toch nog even hun afgunst laten blijken door te reageren. Jullie ordeel is 0 waard dus hou maar op mensen en blijf ontopic a.u.b.
Ik kan hier prima mee omgaan: niet doen man. Het hele doel van het spel is rondlopen in de real world en Pokemon vinden. Om eropuit te gaan en te wandelen en medespelers te ontmoeten. Om dingen om je heen te zien die je niet eerder waren opgevallen. Dat draai je allemaal de nek om.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 18:49:11 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163861146
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Vind ik niet. Sommige pokemon komen meer voor in andere delen van de wereld. Dus ze moeten nog steeds gezocht worden om er achter te komen welke pokemon waar in de wereld voorkomen. En je moet nog steeds kleine stappen maken van 50-400 meter om ze te kunnen vinden en niet geband te worden. Ik speel ook gewoon buiten waarschijnlijk nog meer dan ik spoof. Maar soms zit ik thuis en vraag ik me af wat voor pokemon ik in een woestijn kan vinden en dan spoof ik daarheen om erachter te komen.
En toch wordt dit simpelweg gedetecteerd, of heb je een wifi extender met verlengsnoer bij? Of hoe ga je verklaren dat je nooit via een andere zendmast, of IP, verbinding maakt over je 3/4G?

Onderschat niet wat Niantic heeft geleerd van Ingress, en welke security erop zit. Niet omdat het pokemon is, maar omdat ze het gewoon al hebben.
Dum de dum
pi_163861340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:47 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik kan hier prima mee omgaan: niet doen man. Het hele doel van het spel is rondlopen in de real world en Pokemon vinden. Om eropuit te gaan en te wandelen en medespelers te ontmoeten. Om dingen om je heen te zien die je niet eerder waren opgevallen. Dat draai je allemaal de nek om.
Ik weet wat het doel is en dat doe ik ook allemaal. Loop elke dag wel een paar rondjes door de buurt of ergens anders met vrienden, alleen of met mede pokemon trainers. Maar daarnaast verken ik ook andere delen van de wereld door te spoofen.
pi_163861504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:49 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En toch wordt dit simpelweg gedetecteerd, of heb je een wifi extender met verlengsnoer bij? Of hoe ga je verklaren dat je nooit via een andere zendmast, of IP, verbinding maakt over je 3/4G?

Onderschat niet wat Niantic heeft geleerd van Ingress, en welke security erop zit. Niet omdat het pokemon is, maar omdat ze het gewoon al hebben.
Locatie bepaling op mijn geroote telefoon word enkel gedaan op gps. Gegevens van wifi en zendmasten kunnen niet gebruikt worden door de telefoon en de app. Dat ik er mee begon had ik dat niet ingesteld en toen ben ik inderdaad 2 keer verbannen voor een half uur. Sindsdien geen enkele problemen meer gehad en de bans zijn direct dus lijkt me dat ze nu niks meer zien. Misschien als ze in de toekomst permanente banwaves gaan houden dat ik geflagged ben maar dat zien we dan wel.
pi_163861524
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik weet wat het doel is en dat doe ik ook allemaal. Loop elke dag wel een paar rondjes door de buurt of ergens anders met vrienden, alleen of met mede pokemon trainers. Maar daarnaast verken ik ook andere delen van de wereld door te spoofen.
Heb je niet het gevoel dat je vals speelt?
Make my day!
pi_163861679
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:03 schreef agter het volgende:

[..]

Heb je niet het gevoel dat je vals speelt?
Nee waarom ? Sowieso is het spel meer gericht op verzamelen dan op competitie vind ik. Als je wilt strijden om gyms zul je gewoon veel uren moeten maken en dan maakt het verder weinig uit of je spooft of loopt. In de meeste gyms zitten pokemon van veel hogere levels dan die ik heb. Ik heb misschien alleen wat meer diversiteit in mijn pokedex. En daarbij is de verdeling van pokemons ook niet helemaal eerlijk natuurlijk. In een grote stad kom je om de 100 meter een aantal pokemon tegen. Waar ik woon is dat eerder 1 pokemon om de 300-400 meter.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sjemmert op 19-07-2016 19:18:41 ]
pi_163861849
Ben level 27 inmiddels, uiteraard zonder spoofen. Heb erover gedacht om te gaan spoofen, zodat ik met de wereldtop mee kom die inmiddels al level 31 behaald hebben. Ik hou t topic even in de gaten, voor t geval ik echt vast begin te lopen. Pokemonvakanties gaan me net iets te ver, maar spoofen zie ik voorlopig ook als een van de laatste opties.
pi_163861988
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:16 schreef ROADRUNN3R het volgende:
Ben level 27 inmiddels, uiteraard zonder spoofen. Heb erover gedacht om te gaan spoofen, zodat ik met de wereldtop mee kom die inmiddels al level 31 behaald hebben. Ik hou t topic even in de gaten, voor t geval ik echt vast begin te lopen. Pokemonvakanties gaan me net iets te ver, maar spoofen zie ik voorlopig ook als een van de laatste opties.
Wauw level 27 nice ! Hoeveel van de 151 heb je er in je pokedex ?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 19:37:30 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163862387
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Locatie bepaling op mijn geroote telefoon word enkel gedaan op gps. Gegevens van wifi en zendmasten kunnen niet gebruikt worden door de telefoon en de app.
Er gaat geen data over GPS ....

Je verplaatst je over het hele dorp/stad/land maar houdt wel het zelfde IP voor dataverkeer ...
Dum de dum
pi_163862748
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

owwwwwwwwwwwwww ja
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_163862836
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee waarom ? Sowieso is het spel meer gericht op verzamelen dan op competitie vind ik. Als je wilt strijden om gyms zul je gewoon veel uren moeten maken en dan maakt het verder weinig uit of je spooft of loopt. In de meeste gyms zitten pokemon van veel hogere levels dan die ik heb. Ik heb misschien alleen wat meer diversiteit in mijn pokedex. En daarbij is de verdeling van pokemons ook niet helemaal eerlijk natuurlijk. In een grote stad kom je om de 100 meter een aantal pokemon tegen. Waar ik woon is dat eerder 1 pokemon om de 300-400 meter.
Door te spoofen haal jij bepaalde voordelen uit het spel wat een andere, eerlijke speler, niet heeft.
Dus ja. Ik vind het oneerlijk. Het is gewoon cheaten. Want jij bent niet op die andere locatie.
Make my day!
pi_163863558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:37 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Er gaat geen data over GPS ....

Je verplaatst je over het hele dorp/stad/land maar houdt wel het zelfde IP voor dataverkeer ...
Ja en ? Dataverkeer is alleen voor het laden van de map en contact met de servers. Locatie bepaling gaat bij mij enkel op gps en dus niet met a-gps. Dus geen enkel probleem volgens mij. Met a-gps heb je zo een ban te pakken zonder zien ze vooralsnog niks. Als ik in de auto rond rijd en ik heb daar daar zo'n router met simcard in heb ik toch ook constant hetzelfde ip ?
pi_163863772
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:57 schreef agter het volgende:

[..]

Door te spoofen haal jij bepaalde voordelen uit het spel wat een andere, eerlijke speler, niet heeft.
Dus ja. Ik vind het oneerlijk. Het is gewoon cheaten. Want jij bent niet op die andere locatie.
Oke, en een ander haalt weer voordeel door in een grote stad te wonen. En een ander haalt voordeel door een pokestop op zijn huis te hebben. Kijk naar roadrunner, heeft op een "eerlijke" manier lvl27 bereikt maar loopt nu vast doordat hij waarschijnlijk sommige pokemon niet kan vinden in NL. Dus als die verder wilt zal die dus de wereld over moeten reizen voor een spelletje. En ik heb geen voordeel tegenover jou hoor. Als jij meer speelt dan mij zijn je sterkste pokemon alsnog sterker dan die van mij. Maarja helemaal zuiver is het natuurlijk ook niet dat snap ik ook wel. Ik geef daar alleen weinig om aangezien dit spel toch niet echt competitie gericht is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjemmert op 19-07-2016 20:38:32 ]
pi_163865940
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Oke, en een ander haalt weer voordeel door in een grote stad te wonen. En een ander haalt voordeel door een pokestop op zijn huis te hebben. Kijk naar roadrunner, heeft op een "eerlijke" manier lvl27 bereikt maar loopt nu vast doordat hij waarschijnlijk sommige pokemon niet kan vinden in NL. Dus als die verder wilt zal die dus de wereld over moeten reizen voor een spelletje. En ik heb geen voordeel tegenover jou hoor. Als jij meer speelt dan mij zijn je sterkste pokemon alsnog sterker dan die van mij. Maarja helemaal zuiver is het natuurlijk ook niet dat snap ik ook wel. Ik geef daar alleen weinig om aangezien dit spel toch niet echt competitie gericht is.
Nog niet nee. Regels zijn regels en dit valt daar buiten. En als het spel gemaakt is dat je ze (nu) nog niet allemaal kunt krijgen dan deal je daar maar lekker mee i.p.v. een triesterd te zijn

Kom uit je stoel en ga gewoon lopen of speel het niet :')

[ Bericht 5% gewijzigd door emmyemmy op 19-07-2016 21:48:31 ]
pi_163867311
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Nieuwe Pokémon vangen geeft je een 500EXP boost; je levelt dus veel sneller. Op hogere levels kom je hogere CP Pokémon tegen, dus je behaalt wel degelijk een oneerlijk voordeel. Zeker in je eigen regio (waar je waarschijnlijk op den duur gyms zal proberen te pakken), omdat daar iedereen op het regionale niveau zit (tenzij ze ervoor willen reizen).

Je verknalt juist op deze manier iets prachtigs aan het spel: de interactie met andere trainers.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163869375
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:24 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Nieuwe Pokémon vangen geeft je een 500EXP boost; je levelt dus veel sneller. Op hogere levels kom je hogere CP Pokémon tegen, dus je behaalt wel degelijk een oneerlijk voordeel. Zeker in je eigen regio (waar je waarschijnlijk op den duur gyms zal proberen te pakken), omdat daar iedereen op het regionale niveau zit (tenzij ze ervoor willen reizen).

Je verknalt juist op deze manier iets prachtigs aan het spel: de interactie met andere trainers.
Zoals ik al zei zitten hier in de gyms bijna altijd hogere cp pokemon dan ik heb. Die 500xp per pokemon valt echt te verwaarlozen in het totale plaatje. Zonder te spoofen had ik nu misschien 10-15 pokemon minder in mijn pokedex wat neerkomt op een kleine 5000-7500xp tegenover de 200.000+xp die ik ondertussen heb vergaard. Verreweg het meeste xp wordt verdiend door te evolueren met lucky eggs. Er zijn zat mensen die die lucky eggs kopen van echt geld. Dat zou volgens jou dus ook oneerlijk zijn ?

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 19-07-2016 23:30:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')