abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163816216
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Koerden die fan zijn van Erdogan, dat is vergelijkbaar met Marokkanen die fan zijn van Wilders.
Nee, jaren geleden heeft hij ze beloofd vrede te brengen, daarnaast konden ze hun taal weer vrijuit spreken en nog meer. Als dank heeft hij stemmen verwacht, maar itt zijn wens richtten ze lekker een eigen partij op. Toen veranderde zijn houding richting Koerden en kon het haten beginnen.
pi_163816217
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:04 schreef Stimorol- het volgende:
Turken hebben altijd moeten oppassen, dit is niet nieuws. Mijn ouders verplichten mij om sieraden die toonden dat wij alevieten waren te verbergen, zodat wij veiliger waren. Ik was in die tijd die hard links en ook dat moest ik verbergen.

Erdogan doet het wel gewoon in het openbaar, daar heb ik wel respect voor. hij heeft schijt.
Wat doet Erdogan dan in het openbaar waar je respect voor hebt?
pi_163816233
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben ook van turkse komaf ,dus ik moet , net als iedere Turk op zijn tellen passen. Ik weet wel , dat ik niet meer naar Turkije kan, maar dat deed ik al jaren niet meer. Turkije is geradicaliseerd en Erdogan is een enorm gevaarlijke maniak. Een kritische post hier op Fok kan je in Turkije al achter tralies doen belanden als Nederturk.
Je kunt ook gewoon je Turkse nationaliteit opzeggen.
pi_163816246
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat doet Erdogan dan in het openbaar waar je respect voor hebt?
Hoeveel landen ken je die in het openbaar zeggen:

kom via www.nogwat.nl aangeven als uw landgenoot verkeerd spreekt over Turkije.
pi_163816258
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die Koerden zijn landverraders (hihi land hebben ze niet), Erdogan heeft Koerden gebruikt om aan stemmen te komen .
Deze Koerden zijn zeer religieuze soennietische Koerden die de PKK als ongelovigen en verraders zien. Volgens deze Koerden zijn de PKK'ers geen Koerden. Volgens hen worden er alleen leugens over Erdogan verteld en zijn er allerlei complotten tegen hem. Hij zou totaal niet corrupt zijn.
pi_163816261
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nein. Never.
pi_163816268
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Deze Koerden zijn zeer religieuze soennietische Koerden die de PKK als kafirs en verraders zien. Volgens deze Koerden zijn de PKK'ers geen Koerden. Volgens hen worden er alleen leugens over Erdogan verteld en zijn er allerlei complotten tegen hem. Hij zou totaal niet corrupt zijn.
shafi mi?
pi_163816275
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nein. Never.
Mah Sistaaaaa!
pi_163816309
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Veel Marokkanen zijn grotere Erdogan fans dan Turken. Ook zijn er heel veel Koerden die rabiaat Erdogan fan zijn. Ik ken ze. Ik heb ze in de familie.
Mijn ervaring is dat heel vaak mensen die het minst weten over Turkije er het meeste van vinden.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:08:29 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_163816319
Hitler stak de rijksdag in de brand om de regering naar zijn hand te zetten en de joden kregen de schuld

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksdagbrand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_163816328
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat heel vaak mensen die het minst weten over Turkije er het meeste van vinden.
Wat sneer jij mij.
pi_163816333
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mah Sistaaaaa!
Ik ga toch niet mijn paspoort inleveren voor een land als Nederland waarbij ik niet eens als volwaardig word beschouwd? Nee hoor, dan liever twee. You never know.

Sws minder gezeik met erfrecht :7
pi_163816334
quote:

[..]

shafi mi?
Yep. Shafi. Mijn Turkse familieleden zijn bijna allemaal seculiere kemalisten en mijn Koerdische familie bestaat vooral uit religieuze Erdogan aanhangers.
pi_163816340
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net als een imam, zeg maar.
Dat is ook zo. Waarom denk je dat moslims verdeeld zijn in groeperingen. Al die moslimgeleerden (niet zozeer de gewone imams, maar grote geleerden) die denken het beter te weten en de juiste interpretatie hebben. (Maar goed, laten we niet off-topic gaan)
pi_163816344
quote:

[..]

Nein. Never.
Ik had het niet tegen jou, maargoed. Je zult er in september wel spijt van krijgen als je in tochtige Turkse kerker wordt weggestopt omdat je een keer iets hebt gezegd wat het regime niet bevalt.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:09:51 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_163816386
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik had het niet tegen jou, maargoed. Je zult er in september wel spijt van krijgen als je in tochtige Turkse kerker wordt weggestopt omdat je een keer iets hebt gezegd wat het regime niet bevalt.
wie zijn de joden van erdogan ??

de Gulen mensen ??

gaan ze hem nu ook de Fuhrer noemen ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_163816388
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Yep. Shafi. Mijn Turkse familieleden zijn bijna allemaal seculiere kemalisten en mijn Koerdische familie bestaat vooral uit religieuze Erdogan aanhangers.
Ik ken niet veel Shafi's, maar heb er één gedate en toen ik ging zoeken naar hun regels bleken die best anders en strenger te zijn dan de meeste soennieten in Turkije, weet even niet welk leer zij volgen.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:10:17 #243
28033 Pek
je moet wat
pi_163816404
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
Hitler stak de rijksdag in de brand om de regering naar zijn hand te zetten en de joden kregen de schuld

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksdagbrand
Erdo weet 8-)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163816409
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie zijn de joden van erdogan ??

de Gulen mensen ??
Eerder iedere 'andersdenkende'.
pi_163816412
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik ga mijn nationaliteit niet inleveren omdat er nu een of andere pannekoek daar staat te shinen. Hij kan met enkele jaren weer weg zijn.
pi_163816423
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ga toch niet mijn paspoort inleveren voor een land als Nederland waarbij ik niet eens als volwaardig word beschouwd? Nee hoor, dan liever twee. You never know.

Sws minder gezeik met erfrecht :7
Het rare is dat met name de oudere generatie en soms ook de tweede / derde generatie zich maar zorgen maakt over het lot van ons in Nederland dan in Turkije :')
pi_163816429
quote:
9s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat sneer jij mij.
:D
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 22:11:18 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163816434
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Ik heb er echt jaren mee lopen worstelen en uiteindelijk 2 maanden geleden alles in gang gezet. Het is best moeilijk om zo'n beslissing te nemen.

Ik voel me zowel Nederlander als Turk, maar kan me absoluut niet identificeren met hoe Turkije nu is en hoe de meeste Turken hier zich gedragen.

Ik ben 34, heb een HBO-diploma, werk in de gezondheidszorg en ben getrouwd met een Nederlander, dus ik draag zeker mijn steentje bij aan de Nederlandse samenleving. Toch heb ik ook momenten dat ik me Turks voel, bij bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd (en dan vooral van Fenerbahce). Misschien is dat wel zelfs nog één van de weinig dingen die ik met Turkije heb.

Ik vind het jammer om te zien hoe een prachtig mooi land zo hard de afgrond in wordt geholpen door Erdogan en streng gelovigen.

Ondanks dat ik me misschien meer Nederlander voel dan Turk vond ik het toch heel moeilijk om zo'n stap te zetten. Uiteindelijk heb ik de beslissing wel genomen, omdat ik met mijn visie op dingen gewoon niet veilig genoeg voel om met een Turks paspoort rond te lopen. Daarnaast wil ik niet dat mijn dochter die in oktober geboren wordt automatisch een Turkse identiteit gaat krijgen.

Een stukje papier doet uiteindelijk natuurlijk niks voor je ware identiteit, maar het heeft even geduurd voordat ik daar over uit was.
pi_163816448
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het rare is dat met name de oudere generatie en soms ook de tweede / derde generatie zich maar zorgen maakt over het lot van ons in Nederland dan in Turkije :')
Ik bewaar ze lekker. Als het daar slecht gaat zit ik hier en andersom daar. Ja tochhh
pi_163816458
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Veel Marokkanen zijn grotere Erdogan fans dan Turken. Ook zijn er heel veel Koerden die rabiaat Erdogan fan zijn. Ik ken ze. Ik heb ze in de familie.
Een soortgelijke partij als die van Erdogan, met dezelfde naam, is in Marokko aan de macht. Waren ook de eersten om de coup te veroordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')