abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163823467
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2016 04:34 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat ik het beste maar eerst eens moet gaan werken om mijn financiële positie eens te verbeteren. Zodra dit geregeld is heb ik ook meer ademruimte om activiteiten te ondernemen om zo nieuwe mensen te leren kennen.
Handig hoor, hier in dit topic deze uitvlucht gebruiken.

Volgens je andere topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.

Werken loont niet in de wajong.
We zien je wel weer terug :W
Hopelijk brokkelt met de tijd die plaat voor je kop weg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 09:53:20 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163823598
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens je andere topic:

[..]

_O_

Die plaat blijft bestaan hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_163823761
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens je andere topic:

[..]

Wat?!
Haha, hij wilt dus gewoon geen actie ondernemen :')
pi_163824170
Dat is geen plaat. Dat is werkelijkheid.

Ik weet niet wat de aandoeningen van TS allemaal inhouden, maar naast dit langdurige ziek zijn lijken er ook maatschappelijke en sociale consequenties te zijn. Je krijgt niet zomaar een isolatie van 8 jaar. Dat heet achterstand.

En in zo'n situatie wordt je bij elke pad uit die isolatie te komen geconfronteerd met de werkelijkheid die jullie een plaat noemen. Zo gek is het niet als je (chronisch) ziek bent, dat niet die schep hooi ook nog eens op je vork wil nemen. Dergelijke frustraties schijnen je hersenen op dezelfde manier te prikkelen als lichamelijke pijn.

Wat het nog wranger maakt, is dat die maatschappelijke en sociale consequenties toch echt kunstmatig gecreëerd zijn door de samenleving. Om iemand te kennen en te accepteren, heb je (ipv alles en iedereen op je eigen beperkte referentiekadertje af te rekenen) namelijk alleen maar een hart nodig: een hart met een greintje medemenselijkheid!

Verder een andere vorm van erkenning, om gewoon als volwaardig autonoom burger gezien te worden is zo'n wajong baan ook niet echt :') En zonder een normale baan met een normale beloning is het ook geen automatisch gegeven dat enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten van de grond komt.

Kortom, zo'n advies van zoek hulp (hoe goed bedoeld ook) is imho ook niet veel waard als je als mens niet zelf in staat bent een beetje affectieve vorm van erkenning te tonen aan je medemens, en de kwaliteiten van iemand als TS niet op waarde kunt schatten.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163824600
Een hoop blabla, wat stel jij dan voor dat de TS moet doen om hier uit te komen?
pi_163825108
Zeg eens welk bezwaar er kan zijn tegen mijn tips?
Dokter misschien een stukje angst?
Begrijpelijk maar wat is je toekomst heeld anders?
Een vrijwilliger op bezoek voor een praatje is een eerste stap uit je isolement.
Hell To The Liars
pi_163825124
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:56 schreef ElDinosaur het volgende:
Een hoop blabla, wat stel jij dan voor dat de TS moet doen om hier uit te komen?
Hallo plaat. Mijn blabla ging over hoe de samenleving (waar jij onderdeel van uit maakt) met (langdurig) zieke mensen kan (zou moeten?) omgaan. En dan heb jij het over wat een ander moet doen?
Ooit overwogen dat je ook gewoon interesse kunt tonen in iemand zonder daarover onzeker te worden en de persoon in kwestie te veroordelen? Lees tip: de angst van de vrijheid van E. Fromm.

Wat betreft je vraag: zoals ik al schreef, ik weet niet wat de aandoeningen van TS allemaal inhouden. In het algemeen lijkt het me dat, zolang zijn aandoening hem daar niet in beperken, iemand in een situatie als TS met zelfwaardering (eigen erkenning) het minst afhankelijk is van andere mensen.

En nee TS, het hebben van een vriendin hoort niet bij eigen erkenning. Dat is affectieve erkenning. Ook belangrijk, en hopelijk krijg je die ook van je familie en misschien wat andere mensen. Ik hoop voor je dat die en een verbeterde eigen erkenning op den duur genoeg zal zijn voor volwaardige formele erkenning (in plaats van continue het idee te hebben dat je wordt afgerekend op je aandoening en achterstand).
pi_163825254
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:20 schreef Koral het volgende:

[..]

Hallo plaat. Mijn blabla ging over hoe de samenleving (waar jij onderdeel van uit maakt) met (langdurig) zieke mensen kan (zou moeten?) omgaan. En dan heb jij het over wat een ander moet doen?
Ooit overwogen dat je ook gewoon interesse kunt tonen in iemand zonder daarover onzeker te worden en de persoon in kwestie te veroordelen? Lees tip: de angst van de vrijheid van E. Fromm.

Wat betreft je vraag: zoals ik al schreef, ik weet niet wat de aandoeningen van TS allemaal inhouden. In het algemeen lijkt het me dat, zolang zijn aandoening hem daar niet in beperken, iemand in een situatie als TS met zelfwaardering (eigen erkenning) het minst afhankelijk is van andere mensen.

En nee TS, het hebben van een vriendin hoort niet bij eigen erkenning. Dat is affectieve erkenning. Ook belangrijk, en hopelijk krijg je die ook van je familie en misschien wat andere mensen. Ik hoop voor je dat die en een verbeterde eigen erkenning op den duur genoeg zal zijn voor volwaardige formele erkenning (in plaats van continue het idee te hebben dat je wordt afgerekend op je aandoening en achterstand).
En nog meer blabla.

Wat is er mis met het verwijzen naar professionele hulp aangezien de TS dat nog steeds niet heeft gedaan in het afgelopen jaar?
pi_163825347
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

En nog meer blabla.

Wat is er mis met het verwijzen naar professionele hulp aangezien de TS dat nog steeds niet heeft gedaan in het afgelopen jaar?
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul. Je denkt dat je niet wordt erkend. Begint het een beetje te dagen, dat je in dit opzicht net als TS bent? Je weigert andere inzichten. Zal wel iets met ego zijn? :W
  maandag 18 juli 2016 @ 11:30:58 #85
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_163825366
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:33 schreef Koral het volgende:

Kortom, zo'n advies van zoek hulp (hoe goed bedoeld ook) is imho ook niet veel waard als je als mens niet zelf in staat bent een beetje affectieve vorm van erkenning te tonen aan je medemens, en de kwaliteiten van iemand als TS niet op waarde kunt schatten.
Ik ben ook een chronische lamzak, net als TS. Helaas heb ik niet op tijd wajong aangevraagd, dus moet ik wel zo nu en dan van mijn zolderkamer. Kan prima.
pi_163825473
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik ben ook een chronische lamzak, net als TS. Helaas heb ik niet op tijd wajong aangevraagd, dus moet ik wel zo nu en dan van mijn zolderkamer. Kan prima.
Ieder mens is anders. Heb je ook zo'n langdurige sociale isolatie ervaren door je chronische ziek zijn? Maar knap (denk ik?) dat je het dan kunt redden zonder Wajong.
Of heb je die niet aangevraagd omdat je denkt dat je anders dan ook uitgerangeerd bent?
pi_163825516
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:29 schreef Koral het volgende:

[..]

Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul. Je denkt dat je niet wordt erkend. Begint het een beetje te dagen, dat je in dit opzicht net als TS bent? Je weigert andere inzichten. Zal wel iets met ego zijn? :W
:O.

Het gepiep over dat het de schuld is van de maatschappij trek ik slecht in het geval van de TS. Hij post hier al meer dan een jaar hetzelfde verhaal en doet er geen reet aan. Het is gewoon een chronische lamzak die alleen een quick-fix wilt voor een gat waar hij z'n kwakje in kan dumpen.
pi_163825546
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:38 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het gepiep over dat het de schuld is van de maatschappij trek ik slecht in het geval van de TS. Hij post hier al meer dan een jaar hetzelfde verhaal en doet er een reet aan. Het is gewoon een chronische lamzak die alleen een quick-fix wilt voor een gat waar hij z'n kwakje in kan dumpen.
Dit is ook de reden dat ik ts weinig serieus neem
pi_163826294
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:38 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het gepiep over dat het de schuld is van de maatschappij trek ik slecht in het geval van de TS. Hij post hier al meer dan een jaar hetzelfde verhaal en doet er geen reet aan. Het is gewoon een chronische lamzak die alleen een quick-fix wilt voor een gat waar hij z'n kwakje in kan dumpen.
Die schuldvraag (over :O gesproken :') ) zit vooral tussen je eigen oren. De zgn hokjes waar ik het net over had.

Als je het gewoon beschouwend bekijkt is het niet zo moeilijk te begrijpen dat hulp van dokters en derden aanvoelt als nog meer faal, als nog meer verlies van het weinige zelfwaarde, als nog meer onzekerheid/ confrontatie met angst.

Dat is niet zo gek. Basis behoefte zoals veiligheid (zekerheid), zijn altijd nog elementairder dan verbondenheid en eigenwaarde.

Jij kan, samen met iedereen, die veiligheid wel een beetje geven. Het geven van sociale acceptatie, erkenning, veiligheid, het kost je geen cent. ^O^
pi_163826556
Gedeeltelijk eens, maar dan snap ik niet dat iemand alleen denkt aan een relatie voor de sex, of andere eisen aan anderen stelt terwijl je zelf niet bereid om maar ook iets aan jezelf te doen.

Het is niet makkelijk, maar ga niet iets verwachten of andere mensen de maat nemen als je zelf al 8 jaar wacht op 'iets' en niet de minste moeite wilt doen.

(zo komt het iig over)
Hell To The Liars
pi_163826594
quote:
0s.gif [b]Op maandag 18 juli 2016 12:13 schreef Koral

Jij kan, samen met iedereen, die veiligheid wel een beetje geven. Het geven van sociale acceptatie, erkenning, veiligheid, het kost je geen cent. ^O^
snap je even off topic waarom verslaafden niet geholpen mogen worden door familie, die veiligheid moet weg omdat ze anders toch weer geld krijgen en in die cirkel blijven hangen.

afbreken en opbouwen als het een bouwval is, bij paar kleine gebreken kan je vaak het meeste wel repareren
Hell To The Liars
pi_163826742
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

snap je even off topic waarom verslaafden niet geholpen mogen worden door familie, die veiligheid moet weg omdat ze anders toch weer geld krijgen en in die cirkel blijven hangen.

afbreken en opbouwen als het een bouwval is, bij paar kleine gebreken kan je vaak het meeste wel repareren
Als de beloning/reward voor de verslaving ingebakken zit in die veiligheid dan snap ik dat ja. Voor de trigger zal trouwens hetzelfde gelden.
pi_163826822
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:38 schreef Koral het volgende:

[..]

Als de beloning/reward voor de verslaving ingebakken zit in die veiligheid dan snap ik dat ja. Voor de trigger zal trouwens hetzelfde gelden.
En die veiligheid voor TS is zich tegen hem gaan keren, alles is negatief en er zijn geen positieve punten meer te vinden in zijn reacties.
Hell To The Liars
pi_163826917
Ik heb anders geen problemen met tinder.. 71 matches... in 1,5 week tijd ongeveer
Waz met jou!
pi_163826957
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:48 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik heb anders geen problemen met tinder.. 71 matches... in 1,5 week tijd ongeveer
je spelt Grindr verkeerd
Hell To The Liars
pi_163826987
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

je spelt Grindr verkeerd
Hahahahaahhh nee heb even voor de zekerheid gecheckt... staat toch echt Tinder _O-
Waz met jou!
pi_163827678
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2016 04:34 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat ik het beste maar eerst eens moet gaan werken om mijn financiële positie eens te verbeteren. Zodra dit geregeld is heb ik ook meer ademruimte om activiteiten te ondernemen om zo nieuwe mensen te leren kennen.
Er zijn genoeg dingen die gratis zijn of weinig geld kosten waarmee je nu al de deur uit zou kunnen komen. Ze helpen je niet direct aan seks, maar wel om je positie op de sociale ladder te verbeteren en hopelijk ook je vaardigheden.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:49:09 #98
16180 crew  CoolGuy
pi_163828248
quote:

[..]

Vreemd. Je praat over erkenning die TS gegeven moet worden, maar op het moment dat iemand een andere zienswijze heeft dan de jouwe begin je over ego en maak je graag gebruik van de :W smiley.
pi_163828376
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vreemd. Je praat over erkenning die TS gegeven moet worden, maar op het moment dat iemand een andere zienswijze heeft dan de jouwe begin je over ego en maak je graag gebruik van de :W smiley.
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul.
[/quote]

Hoeveel meer erkenning wil je hebben?

Waarom denk je in termen van hulp OF erkennen, en niet in termen van EN verbinden/erkennen, EN hulp? Omdat iedereen het doet? Dan zal het wel goed zijn hè?
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:55:45 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_163828407
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:54 schreef Koral het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Op maandag 18 juli 2016 11:29 schreef Koral het volgende:
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul.
Hoeveel meer erkenning wil je hebben?

Waarom denk je in termen van hulp OF erkennen, en niet in termen van EN verbinden/erkennen, EN hulp? Omdat iedereen het doet? Dan zal het wel goed zijn hè?
[/quote]

Je ziet echt niet dat je tussen de regels door totaal anders overkomt dan datgene wat je met woorden zegt? En daarna begin je dan alsnog over ego icm de :W Dat laatste is sowieso nergens voor nodig, want immers, iedereen in z'n waarde laten toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')