Handig hoor, hier in dit topic deze uitvlucht gebruiken.quote:Op maandag 18 juli 2016 04:34 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat ik het beste maar eerst eens moet gaan werken om mijn financiële positie eens te verbeteren. Zodra dit geregeld is heb ik ook meer ademruimte om activiteiten te ondernemen om zo nieuwe mensen te leren kennen.
We zien je wel weer terugquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, moet je de hele dag werken voor slechts het minimumloon.
Werken loont niet in de wajong.
quote:Op maandag 18 juli 2016 09:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Handig hoor, hier in dit topic deze uitvlucht gebruiken.
Volgens je andere topic:
[..]
We zien je wel weer terug
Hopelijk brokkelt met de tijd die plaat voor je kop weg.
Wat?!quote:Op maandag 18 juli 2016 09:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Handig hoor, hier in dit topic deze uitvlucht gebruiken.
Volgens je andere topic:
[..]
We zien je wel weer terug
Hopelijk brokkelt met de tijd die plaat voor je kop weg.
Hallo plaat. Mijn blabla ging over hoe de samenleving (waar jij onderdeel van uit maakt) met (langdurig) zieke mensen kan (zou moeten?) omgaan. En dan heb jij het over wat een ander moet doen?quote:Op maandag 18 juli 2016 10:56 schreef ElDinosaur het volgende:
Een hoop blabla, wat stel jij dan voor dat de TS moet doen om hier uit te komen?
En nog meer blabla.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:20 schreef Koral het volgende:
[..]
Hallo plaat. Mijn blabla ging over hoe de samenleving (waar jij onderdeel van uit maakt) met (langdurig) zieke mensen kan (zou moeten?) omgaan. En dan heb jij het over wat een ander moet doen?
Ooit overwogen dat je ook gewoon interesse kunt tonen in iemand zonder daarover onzeker te worden en de persoon in kwestie te veroordelen? Lees tip: de angst van de vrijheid van E. Fromm.
Wat betreft je vraag: zoals ik al schreef, ik weet niet wat de aandoeningen van TS allemaal inhouden. In het algemeen lijkt het me dat, zolang zijn aandoening hem daar niet in beperken, iemand in een situatie als TS met zelfwaardering (eigen erkenning) het minst afhankelijk is van andere mensen.
En nee TS, het hebben van een vriendin hoort niet bij eigen erkenning. Dat is affectieve erkenning. Ook belangrijk, en hopelijk krijg je die ook van je familie en misschien wat andere mensen. Ik hoop voor je dat die en een verbeterde eigen erkenning op den duur genoeg zal zijn voor volwaardige formele erkenning (in plaats van continue het idee te hebben dat je wordt afgerekend op je aandoening en achterstand).
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul. Je denkt dat je niet wordt erkend. Begint het een beetje te dagen, dat je in dit opzicht net als TS bent? Je weigert andere inzichten. Zal wel iets met ego zijn?quote:Op maandag 18 juli 2016 11:25 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En nog meer blabla.
Wat is er mis met het verwijzen naar professionele hulp aangezien de TS dat nog steeds niet heeft gedaan in het afgelopen jaar?
Ik ben ook een chronische lamzak, net als TS. Helaas heb ik niet op tijd wajong aangevraagd, dus moet ik wel zo nu en dan van mijn zolderkamer. Kan prima.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:33 schreef Koral het volgende:
Kortom, zo'n advies van zoek hulp (hoe goed bedoeld ook) is imho ook niet veel waard als je als mens niet zelf in staat bent een beetje affectieve vorm van erkenning te tonen aan je medemens, en de kwaliteiten van iemand als TS niet op waarde kunt schatten.
Ieder mens is anders. Heb je ook zo'n langdurige sociale isolatie ervaren door je chronische ziek zijn? Maar knap (denk ik?) dat je het dan kunt redden zonder Wajong.quote:Op maandag 18 juli 2016 11:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik ben ook een chronische lamzak, net als TS. Helaas heb ik niet op tijd wajong aangevraagd, dus moet ik wel zo nu en dan van mijn zolderkamer. Kan prima.
quote:Op maandag 18 juli 2016 11:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul. Je denkt dat je niet wordt erkend. Begint het een beetje te dagen, dat je in dit opzicht net als TS bent? Je weigert andere inzichten. Zal wel iets met ego zijn?
Dit is ook de reden dat ik ts weinig serieus neemquote:Op maandag 18 juli 2016 11:38 schreef ElDinosaur het volgende:
[..].
Het gepiep over dat het de schuld is van de maatschappij trek ik slecht in het geval van de TS. Hij post hier al meer dan een jaar hetzelfde verhaal en doet er een reet aan. Het is gewoon een chronische lamzak die alleen een quick-fix wilt voor een gat waar hij z'n kwakje in kan dumpen.
Die schuldvraag (overquote:Op maandag 18 juli 2016 11:38 schreef ElDinosaur het volgende:
[..].
Het gepiep over dat het de schuld is van de maatschappij trek ik slecht in het geval van de TS. Hij post hier al meer dan een jaar hetzelfde verhaal en doet er geen reet aan. Het is gewoon een chronische lamzak die alleen een quick-fix wilt voor een gat waar hij z'n kwakje in kan dumpen.
snap je even off topic waarom verslaafden niet geholpen mogen worden door familie, die veiligheid moet weg omdat ze anders toch weer geld krijgen en in die cirkel blijven hangen.quote:[b]Op maandag 18 juli 2016 12:13 schreef Koral
Jij kan, samen met iedereen, die veiligheid wel een beetje geven. Het geven van sociale acceptatie, erkenning, veiligheid, het kost je geen cent.
Als de beloning/reward voor de verslaving ingebakken zit in die veiligheid dan snap ik dat ja. Voor de trigger zal trouwens hetzelfde gelden.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
snap je even off topic waarom verslaafden niet geholpen mogen worden door familie, die veiligheid moet weg omdat ze anders toch weer geld krijgen en in die cirkel blijven hangen.
afbreken en opbouwen als het een bouwval is, bij paar kleine gebreken kan je vaak het meeste wel repareren
En die veiligheid voor TS is zich tegen hem gaan keren, alles is negatief en er zijn geen positieve punten meer te vinden in zijn reacties.quote:Op maandag 18 juli 2016 12:38 schreef Koral het volgende:
[..]
Als de beloning/reward voor de verslaving ingebakken zit in die veiligheid dan snap ik dat ja. Voor de trigger zal trouwens hetzelfde gelden.
je spelt Grindr verkeerdquote:Op maandag 18 juli 2016 12:48 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik heb anders geen problemen met tinder.. 71 matches... in 1,5 week tijd ongeveer
Er zijn genoeg dingen die gratis zijn of weinig geld kosten waarmee je nu al de deur uit zou kunnen komen. Ze helpen je niet direct aan seks, maar wel om je positie op de sociale ladder te verbeteren en hopelijk ook je vaardigheden.quote:Op maandag 18 juli 2016 04:34 schreef 0906 het volgende:
Ik denk dat ik het beste maar eerst eens moet gaan werken om mijn financiële positie eens te verbeteren. Zodra dit geregeld is heb ik ook meer ademruimte om activiteiten te ondernemen om zo nieuwe mensen te leren kennen.
Vreemd. Je praat over erkenning die TS gegeven moet worden, maar op het moment dat iemand een andere zienswijze heeft dan de jouwe begin je over ego en maak je graag gebruik van dequote:Op maandag 18 juli 2016 11:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul. Je denkt dat je niet wordt erkend. Begint het een beetje te dagen, dat je in dit opzicht net als TS bent? Je weigert andere inzichten. Zal wel iets met ego zijn?
quote:Op maandag 18 juli 2016 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vreemd. Je praat over erkenning die TS gegeven moet worden, maar op het moment dat iemand een andere zienswijze heeft dan de jouwe begin je over ego en maak je graag gebruik van desmiley.
Hoeveel meer erkenning wil je hebben?quote:Op maandag 18 juli 2016 13:54 schreef Koral het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Op maandag 18 juli 2016 11:29 schreef Koral het volgende:
Je noemt het blabla omdat ik zgn jou advies niet erken (ik schrijf nergens dat daar iets mis mee is) maar aanvul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |